GOL na E3 2006: Neverwinter Nights 2
Z Neverwinter Nights 2 mamy sytuację cokolwiek przypominającą to, czego doświadczyliśmy w przypadku trzeciego Gothika rok temu – tej gry jeszcze się nie powinno pokazywać graczom na oczy. Jest w niej niewiele, a na domiar złego to, co jest, robi obecnie wrażenie co najmniej średnie.
Borys Zajączkowski
Z Neverwinter Nights 2 mamy sytuację cokolwiek przypominającą to, czego doświadczyliśmy w przypadku trzeciego Gothika rok temu – tej gry jeszcze się nie powinno pokazywać graczom na oczy. Jest w niej niewiele, a na domiar złego to, co jest, robi obecnie wrażenie co najmniej średnie. Z drugiej strony mówi się o kontynuacji kultowego erpega tyle i od tak dawna, że przyzwoitość każe cokolwiek już ujawnić ponad mapę świata i parę screenów.

Na razie mamy niebrzydkie postacie ludzkie, poruszające się po terenie, który wygląda tym lepiej, im dalej się od monitora stoi. Z bliska mamy kanciastą, pokrytą płaskimi teksturami krainę, porośniętą sporadycznie tak sobie wyglądającymi drzewami. Mamy postacie bez imion i przedmioty bez nazw, natomiast niewygodne sterowanie potrafi wyprowadzić z równowagi, tym bardziej że obecnie NWN2 haczą się jak złoto nawet na hi-endowych komputerach, które nVidia wystawiła po to, by pokazać, jak szybkie mogą być pecety... Wersja alfa bez dwóch zdań – za wcześnie na to, by pokazywać ją wybrednym graczom, a na dodatek dawać im okazję pograć i odnieść wrażenie, że gra jest brzydka i sakramencko nudna. Przecież wierzymy, że efekt końcowy – a na ten przyjdzie nam jeszcze zapewne dłuuugo poczekać (oby, w takiej sytuacji) – będzie fantastyczny, tak jak jedynka.

W założeniach mamy bowiem do czynienia z taką samą grą – grą fabularną nastawioną na tryb multi i przygotowaną pod kątem łatwego i przyjemnego modowania, tudzież tworzenia własnych krain i scenariuszy. Kiedy te założenia uda się upchnąć w cieszącej oczy i palce całości... wolałbym się nie zakładać.
Borys „Shuck” Zajączkowski

GRYOnline
Gracze
- Atari / Infogrames
- Obsidian Entertainment
- PC
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
zanonimizowany354294 Pretorianin
Chyba ludzie nie wiedzą, że ta gierka jest tu opisana. Co o tym sądzisz G_host?
zanonimizowany357595 Junior
Z tym nastawieniem na tryb multi to bym nie przesadzał. Śledzę od dawna wypowiedzi deweloperów Obsidiana na oficjalnym forum gry i wynika z nich jednoznacznie, że tryb multi będzie znacznie bardziej ograniczony niż w "jedynce".
zanonimizowany153838 Legionista
Musze powiedzieć, że mam podobne odczucia, co autor artykułu, tzn. grze jeszcze bardzo dużo brakuje, choć czekam na nią od dłuższego czasu to niestety musze powiedzieć, że ATARI kolejny raz da ciała tak jak było w przypadku D&D:Online i innych gier, eh szkoda. Najgorsze jest to, że w grze trzeba jeszcze dużo zrobić a premiera jest ustalona na 19 września 2006 roku, a potem na 21 bodajże [ponoć ma być specjalna edycja, która będzie miała premierę 1-2 dni wcześniej], a już teraz wiadomo, że nie będzie paru rzeczy na starcie. Ma nie być na przykład klienta linux’owego, czy też klienta mistrza gry… jak coś to zapraszam na http://neverwinter2.pl/ , gdzie dajemy na bieżąco informacje o NWN2.
Salim Konsul

Dawno dawno temu uważano że Neverwinternights to następca Baldursów co niezbyt było udanym porównaniem.
Baldursy skonczyłem obydwa to były kultowe gry a Neverwinter no cóż moze do połowy doszedłem szukająć analogii klimatycznych do moich ulubionych Baldursów i to na próżno.
Mam jednak nadzieję że dwójka jak się ukarze bedzie warta zachodu.
zanonimizowany432604 Junior
mam małe pytanko wie ktos jak nalezy pociagac struny na scenie w czrnystawie??