Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 czerwca 2003, 12:26

Fable na PC??

Pamiętacie takie gry jak: Populous, Syndicate, Dungeon Keeper czy też Black & White - wszystkie te tytuły na stałe zapisały się w historii branży rozrywki elektronicznej jako mega-hity, ale nie jest to jedyna rzecz, która je łączy. Wszystkie one zostały wymyślone i stworzone przez Petera Molyneux’a. Jak wiemy ów pan już od jakiegoś czasu pracuje nad kolejnymi wyśmienitymi grami, w tym: Black & White 2 na PC (tu nie trzeba nic wyjaśniać) oraz Fable, produkcją z gatunku cRPG o niecodziennych cechach. Ten drugi tytuł przez cały okres swej produkcji (tj. około 2 lat) zapowiadany był wyłącznie na konsolę Xbox, jednakże ostatnio za sprawą niemieckiego magazynu Gamestar, pojawiły się plotki jakoby Fable miał zostać wydany również na PC-tach.

Pamiętacie takie gry jak: Populous, Syndicate, Dungeon Keeper czy też Black & White - wszystkie te tytuły na stałe zapisały się w historii branży rozrywki elektronicznej jako mega-hity, ale nie jest to jedyna rzecz, która je łączy. Wszystkie one zostały wymyślone i stworzone przez Petera Molyneux’a. Jak wiemy ów pan już od jakiegoś czasu pracuje nad kolejnymi wyśmienitymi grami, w tym: Black & White 2 na PC (tu nie trzeba nic wyjaśniać) oraz Fable, produkcją z gatunku cRPG o niecodziennych cechach. Ten drugi tytuł przez cały okres swej produkcji (tj. około 2 lat) zapowiadany był wyłącznie na konsolę Xbox, jednakże ostatnio za sprawą niemieckiego magazynu Gamestar, pojawiły się plotki jakoby Fable miał zostać wydany również na PC-tach.

Na łamach niemieckiego Gamestara pojawiła się tylko krótka notka stwierdzająca, iż gracze PC mogą liczyć na konwersję Fable na ich „blaszaki”. Nic więcej nie zdradzono, ani źródła tej informacji, ani też, kiedy moment premiery wersji PC miałby nastąpić.

Co się zaś tyczy samej gry, to sądząc po dotychczasowych opisach wydaje się ona być kolejnym krokiem w rozwoju gatunku cRPG. W Fable gracze mogą pokierować losami głównego bohatera przez większą cześć jego życia, począwszy od wieku lat 17, aż do starości, lat 70 i więcej (bohater stopniowo starzeje się). Fable ma budowę otwartą, tzn. gracz może rozbić, co tylko zechce i podróżować gdzie tylko zechce, a także wybrać drogę, którą będzie kroczył - sprawiedliwości lub też zła. Celem jest przekształcenie naszego nastolatka w prawdziwą legendę świata gry.

Rozwój bohatera całkowicie zależy od gracza. Każda czynność, którą wykona bohater nie pozostanie bez wpływu na jego umiejętności oraz wygląd. Po ciężkiej pracy fizycznej urosną mu mięśnie, (co będzie widoczne) i wzrośnie jego siła, im dłużej będzie władał mieczem tym będzie to robił lepiej, a po długim czasie spędzonym nad nauką magii jego ciało straci na wyglądzie i gibkości, ale umysł stanie się lotniejszy, zaś rzucane czary potężniejsze. Warunki otocznia wpłyną też na jego wygląd, np. pojawi się opalenizna po długim przebywaniu w słońcu, podobnież widoczne będą odniesione w walce rany i blizny, jakie po nich zostaną.

Naturalnie to nie koniec cech tego tytułu, mamy tu bowiem dynamiczny świat z własną historią, setki NPC-tów, liczne questy do wykonania, itp. O wszystkim tym możecie przeczytać choćby w kilku zapowiedziach Fable jakie w przeciągu 2 lat pojawiły się na serwisie GameSpy.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej