Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 28 lutego 2009, 16:16

autor: Jiker

Eidos zmniejsza straty. Ponad 2,5 miliona egzemplarzy Tomb Raider: Underworld

Brytyjska firma Eidos opublikowała raport finansowy, w którym podała rezultaty za drugie półrocze 2008 roku. Wynika z nich, że producent i wydawca zdołał zwiększyć swoje przychody z tytułu sprzedaży. Wpłynęło to na zmniejszenie strat, nie na tyle jednak, aby osiągnąć jakikolwiek zysk.

Brytyjska firma Eidos opublikowała raport finansowy, w którym podała rezultaty za drugie półrocze 2008 roku. Wynika z nich, że producent i wydawca zdołał zwiększyć swoje przychody z tytułu sprzedaży. Wpłynęło to na zmniejszenie strat, nie na tyle jednak, aby osiągnąć jakikolwiek zysk.

W okresie od lipca do końca grudnia 2008 roku sprzedaż Eidosa wzrosła o 26% i osiągnęła poziom 80 milionów funtów. Z kolei straty zostały obniżone z astronomicznych 81 milionów funtów do zaledwie jednego miliona. Nie dziwi więc zainteresowanie ze strony japońskiej firmy Square Enix, która złożyła w ostatnim czasie poważną ofertę zakupu Eidos, pozytywnie rozpatrzoną przez jej szefostwo. Aktualnie rada nadzorcza wydawcy stara się przekonać poszczególnych akcjonariuszy do odsprzedania udziałów Square Enix. Wszystko wskazuje na to, że nie będzie z tym większych problemów. Pierwsi udziałowcy zgodzili się już na zaproponowane przez Japończyków warunki. Do oficjalnego przejęcia Eidos powinno dojść w marcu.

Przy okazji dowiedzieliśmy się, że Tomb Raider: Underworld, najnowsza odsłona bestsellerowej serii z Larą Croft w roli głównej, sprzedała się we wziętym pod uwagę okresie w liczbie 2,6 miliona egzemplarzy. Jest to wynik znacznie lepszy od rezultatów opublikowanych jeszcze w połowie stycznia bieżącego roku. Wówczas to mówiło się o półtora miliona sprzedanych sztuk gry. Nie zadowoliło to Eidosa, którego zarząd zadecydował o zwolnieniu części załogi Crystal Dynamics, studia odpowiedzialnego za wyprodukowanie Underworlda.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Tomb Raider: Underworld

Tomb Raider: Underworld