Dodatki oraz wewnątrzgrowe reklamy antidotum na coraz większe koszty produkcji gier

Grupa badawcza In-Stat przedstawiła swój najnowszy raport, w którym dowodzi, że pobierane z sieci dodatki oraz wewnętrzgrowe reklamy mogą wynagrodzić developerom koszty ponoszone w trakcie produkcji danej gry.

Piotr Doroń

Grupa badawcza In-Stat przedstawiła swój najnowszy raport, w którym dowodzi, że pobierane z sieci dodatki oraz wewnętrzgrowe reklamy mogą wynagrodzić developerom koszty ponoszone w trakcie produkcji danej gry.

Analitycy firmy przewidują w swojej pracy (Online Console Gaming 2006: Downloadable Content and Online Advertising to Become Key Revenue Generators), że przychody z tytułu dodatków oraz reklam rosną i będą rosły w tempie średnio 46% rocznie. Ma to być związane, jak sugeruje In-Stat, m.in. z 41% wzrostem liczby użytkowników mogących sobie pozwolić na ściąganie z sieci płatnych dodatków. Badaniom poddano okres od 2005 do 2010 roku.

Analitycy wzięli pod uwagę również rynek konsol przenośnych. Według nich czeka go świetlana przyszłość – liczba potencjalnych właścicieli tego sprzętu, mogących wziąć udział w globalnej konsumpcji dóbr rozprowadzanych za pośrednictwem Internetu, ma wzrastać aż o 94.2% w skali roku. Niektórzy twórcy handheldów już teraz starają się zagarnąć dla siebie część tortu – chociażby Sony, które jakiś czas temu umożliwiło użytkownikom PSP kupowanie wydanych niegdyś na PSXa pozycji (jest to jednak ograniczone z uwagi na to, że potrzebna do tego jest PlayStation 3).

Jeden z pracowników In-Stat, znany nam Brian O’Rourke, zauważa również pozytywny trend, polegający na udostępnianiu starszych pozycji, które można testować na platformach każdego z trzech głównych producentów konsol. Do gustu przypadła mu także idea Video Marketplace, wirtualnej wypożyczalni filmów i seriali TV, stworzonej przez Microsoft z myślą o użytkownikach Xboksa 360.

Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

XV Konwent Miłośników Fantastyki Krakon już w przyszłym tygodniu!

Następny
XV Konwent Miłośników Fantastyki Krakon już w przyszłym tygodniu!

Gods: Kraina Nieskończoności w wersji specjalnej już gotowa

Poprzedni
Gods: Kraina Nieskończoności w wersji specjalnej już gotowa

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl