Do czego mogą służyć konsole?
Do czego służą konsole? Oczywiście do grania, ale od jakiegoś czasu także do przeglądania Internetu, słuchania muzyki, oglądania filmów, a czasem nawet do przeprowadzania badań naukowych.
Do czego służą konsole? Oczywiście do grania, ale od jakiegoś czasu także do przeglądania Internetu, słuchania muzyki, oglądania filmów, a czasem nawet do przeprowadzania badań naukowych.
O potężnej mocy tych maszynek słyszeliśmy już przy okazji japońskiej premiery PlayStation 2, która przez długi czas nie mogła opuścić granic Japonii, niby to z powodów możliwości wykorzystania jej do sterowania pociskami balistycznymi. Od tej chwili minęło już kilka lat, uśmiech zażenowania czy też politowania zdążył już zniknąć z naszych twarzy. Niemniej jednak wraz z premierą PlayStation 3, staliśmy się świadkami nowej epoki, która początkowo nosiła nazwę Folding@home. Wykorzystanie konsoli do obliczeń związanych z procesem zwijania białek było strzałem w dziesiątkę. W końcu udało się wykorzystać sławetną moc procesora Cell. Ale żarty na bok, bowiem najnowsze doniesienia sugerują nam, że czas prekursorów wykorzystania mocy obliczeniowej konsoli Sony dopiero się rozpoczął.
Jak bowiem możemy przeczytać w rządowym zamówieniu pochodzącym wprost od sił powietrznych Stanów Zjednoczonych, laboratoria potrzebują aż trzystu konsol PS3. Umieszczone w trzewiach tych maszyn procesory Cell są jedynymi dostępnymi na rynku urządzeniami spełniającymi kryteria, jakimi kieruje się wojsko. Oczywiście chodzi tu także o akceptowalną kwotę, na jaką US Air Force może sobie pozwolić.
Druga z ciekawych informacji, dotyczących wykorzystania konsol w służbie ludzkości dotyczy badań prowadzonych przez grupę naukowców z University of Massachusetts w Dartmouth. Otóż zamierzają oni wykorzystać moc szesnastu konsol PS3 w celu obliczeń dotyczących symulacji kolizji dwóch czarnych dziur. Jak możemy przeczytać na stronie projektu, wykorzystanie konsoli z możliwością instalacji na niej systemu Linux umożliwia osiągnięcie przeogromnej mocy obliczeniowej za stosunkowo bardzo niewielką kwotę pieniędzy. Pojedynczy procesor Cell w zastosowaniach obliczeń symulacji złożonych zjawisk fizycznych ma obecnie wyższą wydajność niż najlepsza nawet desktopowa maszyna PC. Dla większego zobrazowania różnicy warto jeszcze podać przykład, że jeden Cell równy jest dwudziestu pięciu węzłom superkomputera IBM Blue Gene.
Komentarze czytelników
Lutz Legend
albz, masz gdzies dokladna specyfikacje tego renderingu, bo az normalnie sie zainteresowalem. Komentarze powylaczane, a to co tam widze to nie jest powod dla ktorego mialyby mi buty spasc (jest troche aplikacji realtime renderujacych na pc) jeszcze inna rzecz to gelato, ktore ma sporo wiekszy potencjal, ale jest adresowane do dosc waskiego grona uzytkownikow. Jezeli ktos mysli ze gry beda "rautracowane" to raczej jest w bledzie, juz abstrahujac od tego ze pracowaly tam trzy maszyny, to wystarczy tylko zauwazyc ze te trzy maszyny nie robily nic innego procz renderingu (a gdzie miejsce na reszte obliczen ?)
zanonimizowany4547 Generał
Panowie.... to wszystko jest nieistotne... co z tego że PS3 ma cella skoro.... http://youtube.com/watch?v=MFoyp71xw3w&feature=related ..... zresztą zobaczcie sami ;)
OnlyOne Centurion
heheh dobry filmik :)
@artattak
widziałem drejka ;) a co do "a to gierka 2 generacji zjada gearsy unreala III na śniadanie " to bym nie powiedział mam x360 w domu i wiem jak te gry wyglądają i co ten silnik potrafi.
zanonimizowany251643 Legend
Lutz- nie mam, ale zauważyłem w opisie do tego video:
IBM Interactive Ray-tracer (iRT) using three Sony Playstation3s (PS3) to render a model that is 75x more complex then those used in today's games. Ray-tracing is the rendering technique used by the film industry and is considered to complex for today's game systems. The code was written using IBM Cell SDK 2.0 on Linux. The iRT is totally scalable and only requires one Cell SPE to run. More PS3s = More SPEs = Higher client frame rates. All images are at least 720p 4x multi-sampled, with dynamic light sources, procedurally generated atmosphere, and dynamic shadows.
Sorry about the bad camera microphone.
Download raytracer at:
http://www.alphaworks.ibm.com/tech/irt
Here's a link to the model we used:
zanonimizowany526996 Konsul
On line powiedz jakim cudem masz inreala III na x-boxa bo nie kumam, ja mam inreala na ps3 i mam uncharded i powiem ci że to zupełnie inny styl graficzny ale płynność animacji i jakość tekstór naprawdę dużo lepsza niż w UT 3 / a UT3 w niczym nie ustępuje gearsom na x-boxa / no i jest jeszcze RICHET & CLANK i heawenly sword nie mówię o grach jako takich tylko o aspekcie czysto technicznym no i mamy granturismo proloug które chula w full-hd w 60 wps i graficznie zrywa łeb.