Crytek poszukuje pracownika na stanowisko „programista PlayStation 3”
Firma Crytek, producent gier FarCry oraz bardzo oczekiwanego Crysis, poszukuje aktualnie pracownika na stanowisko programisty PlayStation 3. Otwiera to na nowo dyskusje na temat ewentualnej konwersji Crysis na konsole – tym razem jednak na najnowszy stacjonarny sprzęt koncernu Sony.
Firma Crytek, producent gier FarCry oraz bardzo oczekiwanego Crysis, poszukuje aktualnie pracownika na stanowisko programisty PlayStation 3. Otwiera to na nowo dyskusje na temat ewentualnej konwersji Crysis na konsole – tym razem jednak na najnowszy stacjonarny sprzęt koncernu Sony.
Oferta jest o tyleż interesująca, że wśród wymienionych wymagań znajduje się m.in. szeroko pojęta umiejętność przystosowywania i przenoszenia istniejącego kodu na PlayStation 3. Producent wymienia wśród nich także programowanie z myślą o kilku platformach. Pełną listę znajdziecie pod tym adresem.
Sam fakt zamieszczenia takowego ogłoszenia o niczym oczywiście nie świadczy. Dopóki nie możemy przedstawić Wam oficjalnego oświadczenia firmy Crytek, dopóty pozostajemy jedynie w obszarze spekulacji i domysłów. Pewnym jest jednak, że twórcy FarCry i Crysis bardzo poważnie zabierają się do produkcji swojej pierwszej pozycji na PS3. Czy będzie to Crysis? Być może już niedługo wszystko się wyjaśni.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
zanonimizowany169157 Generał
deadeye-> a jak mam porownac sprzet pc z konsola hę? Poczytaj se w wikipedii. Flopsy to miara wydajnosci w najczystszej postaci, liczba zmiennoprzecinkowych operacji na sekunde. Tylko sporo z tych opreacji jest marnowanych w pc na system, uslugi windows, korygowanie blednych bitów itp itd. W konsoli system opreacyjny jest krocie mniej zasobnozerny wiec dla 1 gigaflops konsoli nie jest rowny 1 gigaflopsowi pc-ta. A wlasciwie jest, tylko wydajnosc koncowa, np. w grach bedzie calkiem inna. Znajac zasobnozernosc wszystkich elementow w pc i tak samo w konsoli jestes w stanie porownac te dwie platformy. Tak czy siak napisalem w edicie poprzedniego postu, ze wycofuje sie z porownania wlasnie przez flops'y bo nie znam wszystkich czynnikow wplywajacych na wydajnosc koncowa. A co do moich przewidywan - poczekamy, zobaczymy. Moze i beda u szczytu popularnosci tak jak ps2 byl u szczytu rok-dwa lata temu (jesli ciagle nie jest) tylko ps2 juz nie mogl wyrobic przy np. takim far cry'u, doomie 3 albo halfie 2, ktore wyszly 3 lata temu. A skok miedzy dx9 a dx10 wskazuje na jeszcze wieksza roznice niz jak bylo to w przypadku grafiki miedzy rokiem 2003 a 2004. PS2 wyszedl w 2001 roku. Na kompach taki poziom wszedl dwa-3 lata pozniej. A skoro konsole nextgen juz po roku nie maja wystarczajacych mozliwosci do obslgi crysisa na poziomie pc, to co bedzie za 3 lata? Pewnie strasznie stanieja, moze i beda u szczytu popularnosci wlasnie ze wzgledu na cene, ale na pewno nie beda nadazaly za technologiami. Dlatego beda mogly sie schowac.
zanonimizowany425253 Generał
Ja nie kupuje konsoli dla technologii tylko dla gier
zanonimizowany369854 Senator
Shrike---> Problem w tym, że nowe gry są jak jest dobra technologia. A jak kupujesz tylko dla gier to kup PSX. No co? Jest na niego masa gier.
zanonimizowany425253 Generał
Ależ ja mam psx i jeszcze na nim gram.
faloou Chorąży
$aimon -> Zauważ ze ps2 tez nigdy nie malo przewagi nad PC w grafice. Tu i tu grafika stopniowo się poprawiała az gdzies tak to kolo 2003-2004 roku ps2 zaczelo nie wyrabiac (np. halfa 2, far cry'a i dooma 3 nie byla w stanie pociągnąć- xbox ledwie sie przy tych grach wyrabial). Głównie to przez to ze ps2 nie ma shaderow a w tych grach zobaczylismy po raz pierwszy ich profesjonalne wykorzystanie