Chińskie więzienia - farmowanie złota w MMO w parze z pracą w kamieniołomach

Zapewne większość grających w gry MMO spotkała się z procederem czerpania korzyści finansowych ze sprzedaży wirtualnej waluty lub dóbr. Wydawać by się mogło, że osoby, które dostarczają tego typu towary mają łatwe i przyjemne zajęcie. Jak się jednak okazuje, w Chinach do takiej pracy zaprzęga się więźniów, którzy – jeśli nie wyrobią dziennej normy – są poddawani torturom.

Mateusz Kądziołka

Zapewne większość grających w gry MMO spotkała się z procederem czerpania korzyści finansowych ze sprzedaży wirtualnej waluty lub dóbr. Wydawać by się mogło, że osoby, które dostarczają tego typu towary mają łatwe i przyjemne zajęcie. Jak się jednak okazuje, w Chinach do takiej pracy zaprzęga się więźniów, którzy – jeśli nie wyrobią dziennej normy – są poddawani torturom.

O tym szokującym fakcie możemy przeczytać w artykule, który pojawił się na łamach portalu brytyjskiej gazety Guardian. Były więzień ukrywający się pod fikcyjnym nazwiskiem Liu Dali opowiada w nim, jak wygląda życie skazanych w obozach pracy mieszczących się w północno-wschodnich Chinach. Z zeznań Dali’ego wynika, że osoby osadzone w ciągu dnia pracują w kopalniach węgla, a w nocy siadają do komputerów i polują na smoki, gobliny oraz trolle zarabiając w ten sposób wirtualną gotówkę.

Chińskie więzienia - farmowanie złota w MMO w parze z pracą w kamieniołomach - ilustracja #1

Na zdjęciu widzimy ludzi pracujących w tzw. „sweatshopach”

Bohater artykułu Guardiana twierdzi, że obóz zarabiał na tzw. „farmie złota” więcej niż w prawdziwej kopalni. Trzystu więźniów pracujących na dwunastogodzinnych zmianach może przynosić od 470 do 570 funtów zysku dziennie.

Oczywiście tak lukratywny biznes wymaga poświęceń. Już praca w tzw. „sweatshopach” (zakładach profesjonalnie zajmujących się zarabianiem na wirtualnych dobrach) wiąże się z wielkimi wyrzeczeniami, a co dopiero w obozach pracy. Tak więc, więźniowie, którzy nie byli w stanie wyrobić dziennej normy w wirtualnym świecie, poddawani byli torturom. Liu Dali był świadkiem jak niektórzy z nich musieli stać z rękami uniesionymi do góry. Strażnicy wymierzali im także ciosy plastikowymi pałkami.

Według danych podanych przez Guardian, w 2008 roku wartość chińskiego rynku wirtualnych dóbr była wyceniana na 1,2 miliarda funtów. Ocenia się, że około 80% „farmerów” pochodzi właśnie z Kraju Środka. Zatrudnienie w tym specyficznym sektorze sięga tam 100 tysięcy osób.

Oczywiście większość firm zajmujących się produkcją i dystrybucją gier MMO stara się walczyć z procederem, nakładając na osoby handlujące wirtualną walutą surowe kary. Niemniej jednak wygląda na to, że w związku z niesłabnącą popularnością gatunku MMO, handel wirtualnym złotem będzie w dalszym ciągu przynosić spore zyski.

World of Warcraft

World of Warcraft

PC
po premierze

Data wydania: 23 listopada 2004

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.6

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Wypróbuj grę MMO Aion za darmo

Następny
Wypróbuj grę MMO Aion za darmo

Edycja kolekcjonerska Warhammer 40,000: Space Marine ujawniona [news zaktualizowany]

Poprzedni
Edycja kolekcjonerska Warhammer 40,000: Space Marine ujawniona [news zaktualizowany]

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl