CD Projekt wykorzysta silnik Havok w nadchodzących produkcjach
CD Projekt Red, studio odpowiedzialne za przygotowanie jednej z najlepszych gier ostatnich lat- Wiedźmina – podpisało umowę z Intelem, na mocy której w swoich nadchodzących produktach zastosuje silnik Havok.
Maciej Śliwiński
CD Projekt Red, studio odpowiedzialne za przygotowanie jednej z najlepszych gier ostatnich lat - Wiedźmina, podpisało umowę z Intelem, na mocy której w swoich nadchodzących produktach zastosuje silnik Havok.
CD Projekt będzie korzystać z Havok Complete, który łączy w sobie elementy jednego z najlepszych fizycznych silników do gier, zapewniającego wykrywanie kolizji w czasie rzeczywistym (Havok Physics) oraz pełną animację postaci (Havok Animation). Zaletą tych bibliotek jest przede wszystkim to, że można je implementować z każdym innym silnikiem.
Radości z podpisania umowy z Intelem nie ukrywa Adam Kiciński, prezes CD Projekt Red: „Wprowadzenie silnika Havok Complete do naszych obecnych produkcji pozwoli nam skupić się na podnoszeniu jakości naszych produktów. Dzięki niemu, będziemy mogli oddać interakcję naszych postaci z otaczającym je światem w sposób tak bardzo realistyczny, jak tylko to możliwe” .
Sam silnik do tej pory wykorzystywany był w kilku świetnych tytułach, zarówno w wersjach na komputery osobiste, jak i konsole. Na produkcie firmy Havok oparte były między innymi takie hity, jak: polski Painkiller, BioShock, Company of Heroes czy Spore.
W jakich grach CD Projekt zobaczymy Havok Complete? Można być pewnym, że silnik zostanie zaimplementowany w przygotowywanym obecnie na konsole Wiedźminie. Gra ma pokazać się jesienią tego roku na Xbox 360 i PlayStation 3 i można się domyślać, że polscy programiści będą chcieli wykorzystać możliwości Havoka w swoim flagowym projekcie.
Na początku grudnia CD Projekt ujawnił, że pracuje również nad dwoma innych grami. Jedną z nich może być They, opracowywany przez studio Metropolis Software, wykupione przez warszawską firmę w ubiegłym roku. They ma być grą akcji, w której świat będziemy obserwować z perspektywy pierwszej osoby. Tytuł ma wyróżniać się bardzo ciekawą fabułą, która ma popychać gracza do dalszego eksplorowania futurystycznego świata. Premiera zapowiedziana jest na sierpień tego roku, więc programiści obu firm mają jeszcze wystarczająco czasu, aby dostosować produkt tak, aby korzystał z fizycznego silnika Havok.

Wiedźmin: Powrót Białego Wilka
The Witcher: Rise of the White Wolf
Data wydania: Anulowana
- Atari / Infogrames
- Grupa CD Projekt
- CD Projekt RED
- PC
- X360
- PS3
Komentarze czytelników
zanonimizowany570098 Konsul
kurde czekam i czekam na they już od dobrych 2 lat ;/ i coś sie doczekać nie moge a gra może byc całkem fajna
zanonimizowany620262 Pretorianin
Dzięki temu silnikowi graficznemu nowe gry CD Projekt Red będą lepiej wyglądoały oraz bardziej rzeczywiste.
lol to nie jest silnik graficzny tylko fizyczny
wi3dzmin Generał
hehe z uporem maniaka ludzie mylą silnik fizyczny z graficznym.
Havok rzeczywiście bardziej zahacza o klasykę niż o super nowość, ale to w sumie dobry i sprawdzony silnik.
A co do wiedźmina to tylko idiota może go nazwać beznadziejną grą skoro otrzymała ogromną ilość naprawdę prestiżowych nagród.
Wiedźmin króle optymizacji nie był, ale ja grałem na swoim lapku (core 2 duo 2.0, 2 giga ramu, nvidia quadro nvs 320M) i grałem bezproblemowo na maksymalnych ustawieniach przy rozdzielczości 1680x1050. Sporadyczne spadki fpsów przy zatłoczonych lokacjach, nie mniej grało się komfortowo. Tak więc nie przesadzaj z tą tragiczną optymalizacją. Może wyczyść kompa z syfów :P
PS. CDProjekt mi nie płaci :P
Mastyl Legend

A teraz chyba częściej niż Havok wykorzystywany jest Ageia PhysX, wspomagane sprzętowo przez NVidie... ?
pawloki Legend
Havok to jeden z najlepszych silników będzie dobrze.