
Data wydania: Anulowana
Jedna z najbardziej oczekiwanych rodzimych produkcji, która jednak nigdy się nie ukazała. Powrót Białego Wilka miał być konsolową adaptacją przygód Wiedźmina, tworzoną przez zachęconą sukcesem wersji pecetowej firmę CD Projekt RED, we współpracy z francuskim studiem WideScreen Games. W zamyśle twórców gra miała łączyć fabułę pecetowego pierwowzoru z zupełnie nową mechaniką, dostosowaną do specyfiki i możliwości konsol siódmej generacji.
Wiedźmin: Powrót Białego Wilka to konsolowa adaptacja przygód wiedźmina Geralta z Rivii, głównego bohatera książek i opowiadań fantasy autorstwa Andrzeja Sapkowskiego. Gra została przygotowana przez twórców pecetowego pierwowzoru z rodzimego studia CD Projekt RED, we współpracy z francuskim WideScreen Games.
Fabuła gry opowiada tę samą historię, co wersja pecetowa Wiedźmina i osadzona została w roku 1270, pięć lat po zakończeniu wojny Królestw Północnych. Powracający do wiedźmińskiej twierdzy Kaer Mohren Geralt wplątuje się w zawiłą intrygę, związaną z tajemniczymi działaniami Zakonu Płonącej Róży. Całą sytuację komplikuje fakt, że wiedźmin utracił pamięć, zaś kluczem do rozwiązania zagadki może okazać się sięgnięcie do faktów z jego własnej przeszłości. Zgodnie z zapewnieniami twórców, czas potrzebny na ukończenie głównego wątku oscyluje w granicach czterdziestu godzin, ale jeżeli zdecydujemy się zajrzeć w każdy zakamarek świata przedstawionego i wykonywać wszystkie misje poboczne, może on wydłużyć się nawet do osiemdziesięciu godzin.
Powrót Białego Wilka stworzony został na zupełnie nowym silniku DaVinci, opracowanym przez WideScreen Games. Pozwolił on na przystosowanie mechaniki rozgrywki do wymagań i możliwości konsol, oferując jednocześnie wiele współczesnych efektów graficznych, takich jak dynamiczne oświetlenie oraz cienie. Dzięki temu zmianie uległ też trójwymiarowy model naszego protagonisty, składający się teraz z większej ilości polygonów, a co za tym idzie jest znacznie bardziej szczegółowy, niż w wersji pecetowej. Identyczny zabieg spotkał także pozostałe modele potworów i postaci, napotykanych w toku rozgrywki. Na potrzeby gry zaprojektowano również zupełnie nowy system walki, składający się z sześciu różnych styli i pięciu znaków wiedźmińskiej magii. Ponadto w grze pojawia się olbrzymia porcja dodatkowych animacji, stworzonych przy użyciu technologii motion capture.
Autor opisu gry: Przemysław Zamęcki
Platformy:
Xbox 360Polskie napisy i dialogi
PlayStation 3Polskie napisy i dialogi
Producent: Widescreen Games / CD Projekt RED (X360) / CD Projekt RED (PS3)
Wydawca: Atari / Infogrames
Ograniczenia wiekowe: 18+



15GIER
Bestsellerowa seria polskich gier RPG akcji, opartych na motywach powieści i opowiadań Andrzeja Sapkowskiego. Wiedźmin (na Zachodzie znany jako The Witcher) jest rozwijany przez rodzime studio CD Projekt RED, które oprócz niego ma w swoim portfolio markę Cyberpunk 2077. Poza tym w jego rozwoju wzięły udział takie ekipy, jak The Molasses Flood oraz Fool’s Theory.
24 maja 2020
Platformówka, tytuł w stylu League of Legends, przeglądarkowa gra bitewna - historia komputerowego Wiedźmina skrywa wiele tytułów, o których dziś, mimo wielkiego sukcesu Dzikiego Gonu, zapomniano.
29 listopada 2011
Na konferencji Game Industry Trends poznaliśmy kulisy powstania dwóch największych polskich hitów tego roku: Wiedźmina 2 oraz Dead Island. W czym tkwi sukces tych tytułów?
16 maja 2011
Fabuła Wiedźmina 2 toczy się głównie wokół koronowanych głów oraz międzypaństwowych spisków. Jako, że zostaniemy wrzuceni w sam środek tej politycznej gry, warto poznać głównych graczy.
13 maja 2011
Cofamy się w przeszłość, by przyjrzeć się procesowi produkcji pierwszej gry z serii Wiedźmin.
1 maja 2009
Ostatnio dużo się dzieje wokół firmy CD Projekt. W wywiadzie Michałem Kicińskim, sięgamy do historii firmy oraz pytamy o aktualne wydarzenia z nią związane.
Nie wszyscy dzisiaj pamiętamy, że pierwsza część serii Wiedźmin miała doczekać się wydania konsolowego. Warto przypomnieć tę produkcję, nim przepadnie ona w pomroce dziejów, zdominowanych przez Wiedźmina 4 i remake „jedynki” tworzony przez ekipę Fool’s Theory.
gry
Krystian Pieniążek
22 grudnia 2024 20:00
Studio CD Projekt RED uhonorowało mijającą jutro szóstą rocznicę premiery gry Wiedźmin. Deweloper podziękował graczom za wsparcie, a także wypuścił infografikę podsumowującą osiągnięcia serii cRPG-ów na podstawie twórczości Andrzeja Sapkowskiego.
gry
Krzysztof Mysiak
25 października 2013 16:24
Polski oddział serwisu Eurogamer opublikował obszerny wywiad z autorem powieści o Geralcie z Rivii - Andrzejem Sapkowskim. Pisarz mówi m.in. o swojej nieznajomości gier wideo, szkodach, jakie ponosi w związku z popularnością produkcji tworzonych przez CD Projekt RED i przypomina, że książka była pierwsza.
gry
Kamil Ostrowski
8 listopada 2012 11:24
Jeden z zagranicznych serwisów twierdzi, że firma CD Projekt RED zapowiedziała rozpoczęcie prac nad Wiedźminem 3, który miałby trafić nie tylko na pecety, ale i Xboksa 360 oraz PlayStation 3. Nie wiemy jeszcze czy te doniesienia są prawdziwe.
gry
Szymon Liebert
27 stycznia 2012 15:34
W sieci pojawił się ciekawy film pochodzący ponoć z gry Wiedźmin: Powrót Białego Wilka. Zainteresowani tematem widzą pewnie, że konsolowy Wiedźmin, bo o nim właśnie mowa, został zawieszony już w 2009 roku i od tego czasu słuch po nim zaginął.
gry
Remigiusz Maciaszek
14 maja 2010 09:12
Crysis 2 i Guitar Hero 6 we wrześniu, Call of Duty 7, Fallout: New Vegas i Yoga Natal w październiku... Serwis VG247 dotarł do wewnętrznych dokumentów międzynarodowej sieci sklepów GAME, w których zamieszczony został harmonogram premier najważniejszych tytułów, jakie w tym roku ukażą się na konsolę Xbox 360.
gry
Aleksander Kaczmarek
30 marca 2010 13:43
Dzisiaj w Warszawie miała miejsce konferencja prasowa firmy CD Projekt, na której polski producent i dystrybutor gier komputerowych ustosunkował się do sprawy głośnego połączenia ze spółką Optimus. Temat, który poruszyliśmy już w poprzednim miesiącu, doczekał się wreszcie rozwinięcia.
gry
Marek Grochowski
17 listopada 2009 16:41
Widescreen Games, francuskie studio odpowiedzialne za wstrzymaną grę The Witcher: Rise of the White Wolf, zakończyło swoją działalność wobec braku aktualnych projektów. Wcześniej deweloper pracował dla polskiego CD Projektu właśnie nad wspomnianą konsolową wersją Wiedźmina. Wobec pewnych kontrowersji produkt został odebrany firmie, co, jak widać, skończyło się jej zamknięciem.
gry
Szymon Liebert
10 lipca 2009 11:09
Znamy finał pojawiających się od początku tygodnia informacji o problemach z produkcją gry Wiedźmin: Powrót Białego Wilka.
gry
Łukasz Malik
30 kwietnia 2009 11:00
Na jednym z zagranicznych portali pojawiła się wypowiedź podpisana: Michal Kicinski, Joint CEO CD Projekt Group. Została ona umieszczona jako komentarz do wiadomości przedstawiającej doniesienia o anulowaniu konsolowego Wiedźmina – pisaliśmy o sprawie wcześniej. Wiele wskazuje na to, że informacje podane przez autora komentarza są prawdziwe i rzeczywiście pochodzą od pana Kicińskiego.
gry
Szymon Liebert
29 kwietnia 2009 20:48