Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS3X360
Okładka Viking: Battle for Asgard (PS3)

Viking: Battle for Asgard

Utrzymana w klimatach mitologii nordyckiej trzecioosobowa gra akcji autorstwa studia Creative Assembly, czyli twórców bestsellerowej serii strategicznej Total War.

Akcji | TPP | mitologia nordycka

Viking: Battle for Asgard jest dynamiczną grą akcji, w której główną postać obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Duży nacisk położono także na konieczność rozwijania cech prowadzonego przez siebie wojownika. W trakcie rozgrywki uczestniczymy w epickich bitwach, stając w szranki z setkami wrogo nastawionych bestii. Rozgrywka ma bardzo efektowny przebieg.

Za przygotowanie gry Viking: Battle for Asgard odpowiedzialne jest studio developerskie Creative Assembly, znane głównie dzięki serii skomplikowanych pecetowych strategii z cyklu Total War. Nie jest to jednak pierwszy tytuł tego producenta, który zdecydowano się wydać wyłącznie na konsole. W 2005 roku firma ta opublikowała bowiem grę Spartan: Total Warrior.

Zarówno przedstawiony świat, jak i zawarty wątek fabularny w bardzo znacznym stopniu są inspirowane mitologią nordycką. W trakcie zabawy wcielamy się w postać młodego wojownika Wikingów o imieniu Skarin. Mężczyzna ten wyznaczony został przez zamieszkujących Asgard bogów do wypełnienia bardzo istotnej misji. Naszym zadaniem będzie ochranianie ziemskiego Midgardu przed atakami nieumarłych armii, przywołanych przez wrogo nastawioną boginię Hel. Równolegle należy ją powstrzymać. Bogini ma bowiem w planach zniszczenie pozostałych bóstw poprzez doprowadzenie do Ragnaroku, czyli swego rodzaju końca świata.

Viking: Battle for Asgard wyróżnia się między innymi wyjątkowo obszernym światem gry, który można dowolnie eksplorować. W miarę rozwoju zabawy odwiedzamy zarówno małe wioski, jak i ogromne miasta. Uczestniczymy w potężnych bitwach, ale i zajmujemy się także wykonywaniem prostych questów zlecanych przez postaci niezależne. Dalszy rozwój wydarzeń w dużym stopniu uzależniony jest od poczynań gracza. Ponadto przewidziano możliwość zwiększania swojej reputacji wśród zamieszkującej dostępne krainy ludności. Napotykane postaci mogą też zdecydować się przyłączyć do tytułowego wojownika. Pojawia się wtedy opcja wydawania im stosownych poleceń.

Bardzo duży nacisk położono na efektowny przebieg walk. Uczestniczymy w starciach wręcz, wykorzystując bogaty zestaw broni białej. Zadbano także o możliwość odpalania potężnych combosów czy dobijania pokonanych przeciwników. Walki są więc wyjątkowo brutalne. Co ciekawe, wykonywanie ataków z zaskoczenia jest w pełni możliwe. Jest to szczególnie przydatne wtedy, gdy wróg dysponuje ogromną przewagą liczebną. Oprócz siły własnego miecza można także skorzystać z mistycznych mocy Skarina.

Oprawa wizualna Viking: Battle for Asgard prezentuje bardzo wysoki poziom wykonania. Tyczy się to w szczególności liczby widocznych na ekranie postaci. Ładnie wykonano także eksplorowane krainy, które wypełniono lasami, rozległymi jaskiniami i terenami nadmorskimi.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 BD

Ocena gry 7,5 / 10 na podstawie 894 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 249,90 PLN

Gry podobne do Viking: Battle for Asgard

Klasyfikacja PEGI Viking: Battle for Asgard

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Viking: Battle for Asgard

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.6 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 512 MB (GeForce 9400 GT lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP/Vista/7, łącze internetowe

Viking: Battle for Asgard - recenzja gry

Recenzja 17 czerwca 2008, 14:24

Wielka szkoda, że developerzy ze studia Creative Assembly zaserwowali nam nieco zbyt proste Osiągnięcia. Z założenia powinny być one przyznawane za jakieś szczególne wyczyny, a tymczasem po przejściu gry za pierwszym razem przy normalnym stopniu trudności na moim koncie wylądowało 820 punktów ze standardowej puli 1000. Uzyskanie maksymalnego wyniku wymagało ukończenia zabawy po raz drugi na wyższym poziomie i zebrania przy okazji kilkunastu ukrytych przedmiotów, których większą część i tak odkryłem przypadkiem poprzednio. Mówiąc krótko: było za łatwo. Dla porównania, przejście czwartej części Devil May Cry za pierwszym razem dało zaledwie 100 punktów.

PS3
X360
PC