
Data wydania: 14 października 2008
Współczesna wersja kultowego hitu Golden Axe - zręcznościowej nawalanki, utrzymanej w klimatach fantasy. Silny krasnolud, bohaterski wojownik i piękna, zwinna Tyris Flame, czyli trzej dzielni bohaterowie znani z pierwowzoru, powracają, aby pokonać zło zagrażające ich krainie.
Gracze
Współczesna wersja kultowego hitu Golden Axe - zręcznościowej nawalanki, utrzymanej w klimatach fantasy. Silny krasnolud, bohaterski wojownik i piękna, zwinna Tyris Flame, czyli trzej dzielni bohaterowie znani z pierwowzoru, powracają, aby pokonać zło zagrażające ich krainie.
W nowym Golden Axe występuje niewiarygodna wręcz ilość ataków, rodzajów broni, uderzeń magicznych i zróżnicowanych przeciwników. Na ekranie pojawiają się jednocześnie dziesiątki wymyślnych wrogów, których gracz może zręcznie wykosić jednym ruchem topora czy miecza. Oczywiście, remake od archaicznego już protoplasty dzieli olbrzymia przepaść technologiczna. Gra w pełni wykorzystuje możliwości konsol PlayStation 3 i Xbox 360, dlatego też wygląda, mało powiedzieć znakomicie. Dzięki specjalnej technice „dyfuzji pikseli” zarówno skóra bohaterów, jak i ich ubrania, broń i wyposażenie, wygląda wprost doskonale. Autorzy pokusili się również o kilka usprawnień mechaniki gry. Jedną ze sztandarowych nowinek jest znacznie większa niż w oryginale możliwość wykorzystania wierzchowców – nasza wojowniczka czy krasnolud na pewno chętnie dosiądą uzbrojonego konia (czy innego jaszczura), aby na jego grzbiecie poprowadzić drużynę do zwycięstwa. Specjalne procedury zachowania się takich zwierzaków i ich wpływu na walkę mają zapewnić nam szereg dodatkowych opcji pokonywania wrogów.
Gra posiada niezwykle zaawansowany system walki. Choć nie wymaga wykorzystania zbyt wielu przycisków, inteligentne procedury zachowania się postaci w obliczu wroga zapewniają niezapomniane przeżycia. Program inteligentnie analizuje umiejscowienie i zachowanie wrogów i w zależności od tego, pomaga graczowi w wykonywaniu ciosów i uników. Machnięcie toporem to w każdych warunkach machnięcie toporem, ale w zależności od ilości wrogów i stopnia ich zaawansowania, może to być decydujący i zabójczy cios z góry albo poziome „ciachnięcie” w celu odrzucenia hordy przeciwników. System blokowania ciosów podlega tym samym zasadom i w zależności od postaci działa nieco inaczej. Silny krasnolud czy bohaterski wojownik polegają na swojej krzepie i parują potężne ciosy wrogów. Tymczasem zwinna bohaterka stara się raczej uniknąć razów i znaleźć za plecami przeciwnika, aby zadać ostateczny cios.
W trakcie naszej „wyprawy w prawo” możemy korzystać z pomocy sojuszników, brać udział w walkach na odległość i z entuzjazmem przyłączać się do walk pomiędzy wrogimi frakcjami demonicznych stworów.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PlayStation 3Angielskie napisy i dialogi
Xbox 360Angielskie napisy i dialogi
 
Gry podobne:
5 czerwca 2006
Golden Axe jest jedną z ich najcenniejszych marek SEGI i aby ją uhonorować, należało poczekać z decyzją o remake’u do czasów, gdy techniczne możliwości konsol będą odpowiadać oczekiwaniom twórców. Ponoć taki czas nadszedł właśnie teraz.
Takiego wysypu świeżynek jeszcze nie mieliśmy – w minionym tygodniu na polskim rynku ukazało się aż dwanaście nowych gier. Długo oczekiwane Fable II, Dead Space czy King’s Bounty: Legenda to tylko niektóre z propozycji, jakie przygotowali dla graczy rodzimi dystrybutorzy.
gry
Marek Grochowski
27 października 2008 20:55
Cykl Golden Axe obrósł kultem jeszcze w 1989 roku, kiedy to doszło do premiery pierwszej jego odsłony. Zapoczątkował przy tym tak naprawdę gatunek chodzonych bijatyk. Czy Golden Axe nowej generacji podtrzyma tradycję i nie zepsuje dobrego imienia serii?
gry
Piotr Doroń
23 września 2008 09:56
Dzisiaj w „Wieściach ze świata w telegraficznym skrócie”: Jade Empire dołącza do usługi Xbox Originals, brak trybu kooperacji w Golden Axe, kto będzie pracował nad trybem multiplayer w nowym Wolfensteinie, przyszłość Mortal Kombat, ułatwienia w Rock Band 2 oraz data premiery Rock Revolution i Yakuza 2. Zapraszamy do lektury.
gry
Przemysław Zamęcki
17 lipca 2008 11:53
SEGA, wydawca oraz producent gry, będącej kontynuacją serii kultowych zręcznościówek - Golden Axe, opublikowała jej pierwsze screeny. Na produkt przyjdzie nam jednak poczekać do lata tego roku.
gry
Robert Duraj
6 lutego 2008 09:13
O tym, że powstaje next-genowa wersja Golden Axe wiemy już od maja. Nie potwierdziły się natomiast październikowe informacje francuskiego magazynu Play, który sugerował, że najnowsza część kultowej serii trafi tylko na Xboxa 360. Nowe wieści w sprawie omawianego tytułu przynosi bowiem najnowszy numer magazynu PSM3, który omawia i podaje nowe szczegóły właśnie na temat wersji dedykowanej PS3.
gry
Rafał Skierski
28 listopada 2007 10:42
Już w maju ubiegłego roku poznaliśmy zamiary koncernu Sega, który chce dostarczyć nam Golden Axe nowej generacji. Wtedy mówiło się, że trafi on na PlayStation 3 oraz Xboxa 360. Dzisiaj pojawiły się informacje, które sugerują, iż będzie to jednak tytuł ekskluzywny dla konsoli Microsoftu.
gry
Rafał Skierski
18 października 2007 14:44
Sega opublikowała listę wydawanych przez siebie gier, które w ciągu najbliższego półrocza zawitają na europejskie półki sklepowe. Jak widać z poniższego zestawienia, plany są niezłe. Japoński wydawca, podobnie jak i wielu innych, powoli odchodzi od konsol obecnej generacji i skupia się na X360, oraz nadchodzących PS3 i Wii.
gry
Artur Falkowski
3 września 2006 18:26
Wymagania sprzętowe gry Golden Axe: Beast Rider:
Xbox 360
Wspiera: 
Xbox Live
Średnie Oceny:
Średnia z 261 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.