Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 marca 2008, 13:11

autor: Jakub Kralka

Assassin’s Creed na PC – DirectX 10 woli mniej detali

Wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry Assassin’s Creed biorąc pod uwagę dzisiejsze standardy są dość wysokie. Przeprowadzanie za jej pomocą rozmaitych testów i benchmarków wydaje się zatem być całkowicie uzasadnione.

Wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry Assassin’s Creed biorąc pod uwagę dzisiejsze standardy są dość wysokie. Przeprowadzanie za jej pomocą rozmaitych testów i benchmarków wydaje się zatem być całkowicie uzasadnione.

W teście przeprowadzonym przez serwis PCGH.de uwzględniono wiele różnych konfiguracji komputerów, a także biblioteki – DirectX 9.0c i DirectX 10, obie w systemie Windows Vista.

Wniosek? DirectX 10 okazał się sporo szybszy od swojego "starszego kolegi" jeżeli uruchomimy Assassin’s Creed na niskich detalach. Po podwyższeniu ich do maksimum, dodania anti-aliasingu i filtrowania anizotropowego gra jednak nieco zwalnia, szczególnie na Radeonach. W tej sytuacji zdecydowanie lepiej odnajduje się DirectX 9.0c. Pełne wyniki testów z dołączonymi wykresami na stronie PCGH.de. Swoją drogą kto by pomyślał, że Vista i DirectX 10 będą bardziej przyjazne dla posiadaczy... słabszych konfiguracji sprzętowych.

Assassin’s Creed na PC – DirectX 10 woli mniej detali - ilustracja #1
Assassin’s Creed na PC – DirectX 10 woli mniej detali - ilustracja #2