Dzięki firmie SuperData poznaliśmy wyniki cyfrowego rynku gier za ubiegły miesiąc. Apex Legends zaliczyło najlepszy debiut w historii produkcji free-to-play, a Anthem zgarnęło ponad 100 mln dolarów. Fatalnie radzi sobie za to Hearthstone.

Firma analityczna SuperData udostępniła raport z wynikami dystrybucji cyfrowej na światowym rynku gier za luty tego roku. Ta kategoria, obejmująca nie tylko sprzedaż samych produkcji, ale również mikropłatności oraz abonamenty, przyniosła 8,2 mld dolarów, czyli o 2% więcej niż w drugim miesiącu 2018 r.
W sprzedaży pełnych wersji gier pecetowych zanotowano 6-procentowy spadek. Główną przyczyną jest fakt, że wyniki w lutym 2018 roku napędzała popularność Playerunknown's Battlegrounds, która od tego czasu mocno osłabła. Z kolei o 9% zwiększyły się przychody z produkcji mobilnych, dzięki czemu cały rynek zanotował wzrost.
Najważniejszym wydarzeniem lutego była premiera Apex Legends. Ta strzelanka battle royale zanotowała najlepszy pierwszy miesiąc w historii gier free-to-play. W tym okresie produkcja wygenerowała 92 mln dolarów przychodu, z czego większość pochodziła z wersji konsolowych. Mimo tego sukcesu Fortnite nadal jest bardziej dochodowym tytułem.
Z kolei cyfrowe przychody Anthem wyniosły ponad 100 mln dolarów. Zdecydowana większość z tej kwoty przypadła na zakup pełnych wersji gry, a mikropłatności przyniosły tylko 3,5 mln dolarów. Powody do zadowolenia mają również twórcy NBA 2K19. Gracze wydali w wirtualnym sklepiku tego tytułu o 42% więcej niż w NBA 2K18 w analogicznym okresie.
Nieciekawie wygląda sytuacja Hearthstone. Karcianka ta od dłuższego czasu radzi sobie coraz gorzej, ale w ubiegłym miesiącu wygenerowała przychód o 52% mniejszy niż w lutym 2018. To największy spadek w historii tej gry. Analitycy uważają, że powodem jest zmęczenie produkcją oraz coraz większa konkurencja w tej kategorii.
Tradycyjnie, najciekawszym elementem raportu SuperData były zestawienia najpopularniejszych gier lutego. Analizując je, należy pamiętać, że wszystkie poniższe listy są ustawione według przychodów, a nie liczby kupionych egzemplarzy lub pobranych aplikacji.
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
26

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.