Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 marca 2019, 12:40

autor: Adrian Werner

Apex Legends najlepszym debiutem free-to-play w historii

Dzięki firmie SuperData poznaliśmy wyniki cyfrowego rynku gier za ubiegły miesiąc. Apex Legends zaliczyło najlepszy debiut w historii produkcji free-to-play, a Anthem zgarnęło ponad 100 mln dolarów. Fatalnie radzi sobie za to Hearthstone.

Debiut Apex Legends na rynku okazał się wielkim sukcesem. - Apex Legends najlepszym debiutem free-to-play w historii - wiadomość - 2019-03-22
Debiut Apex Legends na rynku okazał się wielkim sukcesem.

Firma analityczna SuperData udostępniła raport z wynikami dystrybucji cyfrowej na światowym rynku gier za luty tego roku. Ta kategoria, obejmująca nie tylko sprzedaż samych produkcji, ale również mikropłatności oraz abonamenty, przyniosła 8,2 mld dolarów, czyli o 2% więcej niż w drugim miesiącu 2018 r.

W sprzedaży pełnych wersji gier pecetowych zanotowano 6-procentowy spadek. Główną przyczyną jest fakt, że wyniki w lutym 2018 roku napędzała popularność Playerunknown's Battlegrounds, która od tego czasu mocno osłabła. Z kolei o 9% zwiększyły się przychody z produkcji mobilnych, dzięki czemu cały rynek zanotował wzrost.

Najważniejszym wydarzeniem lutego była premiera Apex Legends. Ta strzelanka battle royale zanotowała najlepszy pierwszy miesiąc w historii gier free-to-play. W tym okresie produkcja wygenerowała 92 mln dolarów przychodu, z czego większość pochodziła z wersji konsolowych. Mimo tego sukcesu Fortnite nadal jest bardziej dochodowym tytułem.

Z kolei cyfrowe przychody Anthem wyniosły ponad 100 mln dolarów. Zdecydowana większość z tej kwoty przypadła na zakup pełnych wersji gry, a mikropłatności przyniosły tylko 3,5 mln dolarów. Powody do zadowolenia mają również twórcy NBA 2K19. Gracze wydali w wirtualnym sklepiku tego tytułu o 42% więcej niż w NBA 2K18 w analogicznym okresie.

Nieciekawie wygląda sytuacja Hearthstone. Karcianka ta od dłuższego czasu radzi sobie coraz gorzej, ale w ubiegłym miesiącu wygenerowała przychód o 52% mniejszy niż w lutym 2018. To największy spadek w historii tej gry. Analitycy uważają, że powodem jest zmęczenie produkcją oraz coraz większa konkurencja w tej kategorii.

Tradycyjnie, najciekawszym elementem raportu SuperData były zestawienia najpopularniejszych gier lutego. Analizując je, należy pamiętać, że wszystkie poniższe listy są ustawione według przychodów, a nie liczby kupionych egzemplarzy lub pobranych aplikacji.

Gry pecetowe

#

Gra:

1.

Dungeon Fighter Online

2.

League of Legends

3.

Fantasy Westward Journey Online II

4.

Crossfire

5.

Fortnite

6.

Apex Legends

7.

World of Tanks

8.

Dota 2

9.

World of Warcraft

10.

FIFA Online 3

Gry konsolowe

#

Gra:

1.

FIFA 19

2.

Fortnite

3.

Anthem

4.

Apex Legends

5.

Super Smash Bros. Ultimate

6.

NBA 2K19

7.

Resident Evil 2

8.

Grand Theft Auto V

9.

Kingdom Hearts III

10.

Call of Duty: Black Ops IIII

Gry mobilne

#

Gra:

1.

Honour of Kings/Arena of Valor

2.

Candy Crush Saga

3.

Fate/Grand Order

4.

Pokemon GO

5.

Clash of Clans

6.

PUBG Mobile West

7.

Fantasy Westward Journey

8.

Brawl Stars

9.

Dragon Ball Z: Dokkan Battle

10.

Monster Strike

  1. SuperData – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej