Analitycy przepowiadają załamanie rynku gier MMO?

New York Times zamieścił dość intrygującą wypowiedź pana Michaela Pachtera, analityka z firmy Wedbush Morgan Securities, który sugeruje bliski zmierzch ery popularności gier rodzaju MMO!

Maciej Myrcha

New York Times zamieścił dość intrygującą wypowiedź pana Michaela Pachtera, analityka z firmy Wedbush Morgan Securities, który sugeruje bliski zmierzch ery popularności gier rodzaju MMO!

"Nie wydaje mi się, iż na świecie jest 4 miliony ludzi, którzy naprawdę chcą miesiąc w miesiąc grać w gry MMO. Może jest ich góra milion," powiedział Pachter odnosząc się do niedawnych doniesień odnośnie liczby graczy w World of Warcraft. Jeśli osąd ten okazałby się słuszny, wspomniany World of Warcraft straciłby w jednej chwili 3/4 swoich subskrybentów a inne gry MMO umarłyby śmiercią podobnie zresztą jak Xbox Live. Kolejne wypowiedzi analityka są równie śmiałe: "Gry online mogą zdobywać popularność w Chinach, jednak w Europie i USA jest to niemożliwe."

I co sądzicie na ten temat? Osobiście uważam, iż temu panu podsunięto jakieś nieprawdziwe dane bądź też zupełnie nie ma pojęcia o czym mówi.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2005-09-07
19:21

zanonimizowany245132 Senator

😊

EDIT mały: O kuźba, mnie z kolei anal-fabetym jakis dopada. To slowo: " songlowyc" to pisane w pośpiechu "singlowcy". ;)

Komentarz: zanonimizowany245132
2005-09-07
19:27

Indoctrine Generał

Indoctrine

Raziel, po co te przytyki? Masz graczy GW za gorszych, czy co? Niektózy nie płacą abonamentów bo nie mogą, ale naprawdę niektórzy wolą GW :)

Komentarz: Indoctrine
2005-09-07
19:29

zanonimizowany248495 Pretorianin

😊

zjadlem "wypowiedzi":
Wiec to brzmi tak, oczywiscie rozbudowalem wypowiedz by reszta zrozumiala sens:

"Nie sądzę ze są 4 miliony ludzi na swiecie, którzy na prawde chcą grać miesiac w miesiac."

"World of Warcraft jest wyjątkiem. Szczerze myśle, ze to chwilowa zajawka i ewentualnie sytuacja niedługo wroci to do normy, okola miliona graczy."

"Rynek moze rozwijac sie w Chinach, ale nie w Europie czy US. Nie potrzebujemy urojonego rynku zbytu w celu mówienia o sukcesie. To nie dziala w US. Nie ma zadnego sensu kierowanie sie fenomenem WoW."

Komentarz: zanonimizowany248495
2005-09-07
20:19

zanonimizowany16642 Generał

👍

Mam niewyraźne wrażenie (po przeczytaniu pełnego tekstu w oryginale), że ktoś tu coś celowo, albo przypadkiem przekręcił. Jak na mój gust pan Michael Pachter mówił to w kontekście tej konkretnie gry - a więc nie tyle, że sumarycznie rynek w Europie i USA to milion, ale że rynek na jeden tytuł to jeden milion. To zaś wydaje się w gruncie rzeczy założeniem rozsądnym - biorąc pod uwagę naturalną w takich grach skłonność do "wyludniania świata" w jakiś czas po premierze, kiedy mniej zatwardziali gracze zmienią grę.

Komentarz: zanonimizowany16642
2005-09-08
01:50

zanonimizowany278195 Legionista

nie ma szans na upadek mmo. one dopiero się rozwijają i, tak mi się wydaje, stanowić będą rdzeń gier za kilka lat - o wiele większa zabawa jest podczas grania z ludźmi niż z cpu. za to problematyczna wydaje się zawartość tychże, czyli np ilość "harówki" - zbijania leveli. żeby utrzymać dorastających graczy(którym zaczyna na granie brakować czasu) trzeba będzie wyciągać maksimum przyjemności (z grania) w określonym czasie. takie jest np. America's Army, powiedzmy, że to mmo polegający na samych instance(misjach);) no i reszcie multi fppów. w GW trzeba poświęcić trochę więcej czasu, jeszcze więcej w wow.. a opinia tego gościa ject chyba na podstawie koreańskich mmo(np RYL), gdzie grind to esencja gry:) - można łupać kilka dni po kilka godzin dziennie dokładnie to samo, żeby wskoczyć na wyższy lvl - stąd też boty, po pewnym czasie chyba każdy dostałby wstrętu.

Komentarz: zanonimizowany278195

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl