America's Army 3 oficjalnie zapowiedziana
O tym, że kolejna wersja świetnego sieciowego FPS-a znanego jako America’s Army jest w produkcji wiedzieliśmy już od dłuższego czasu. Trzecia część tej popularnej serii została jednak dopiero dziś oficjalnie zapowiedziana. Co nowego w kolejnej odsłonie? Przede wszystkim, gra wzbogaci się o niezwykle popularny Unreal Engine 3.0, czyli silnik graficzny stworzony przez firmę Epic.
Szymon Liebert
O tym, że kolejna wersja świetnego sieciowego FPS-a znanego jako America’s Army jest w produkcji wiedzieliśmy już od dłuższego czasu. Trzecia część tej popularnej serii została jednak dopiero dziś oficjalnie zapowiedziana. Co nowego w kolejnej odsłonie? Przede wszystkim, gra wzbogaci się o niezwykle popularny Unreal Engine 3.0, czyli silnik graficzny stworzony przez firmę Epic.
Autorzy obiecują, że wzięli najlepsze elementy poprzedniej America’s Army, dodali pomysły zaczerpnięte między innymi ze społeczności skupionej wokół serii i odtworzyli całą koncepcję na bazie nowej technologii. Można się więc spodziewać połączenia autentycznego sprzętu amerykańskiej armii, realistycznego podejścia do rozgrywki, ale i dużej porcji drużynowej zabawy. Produkt będzie łatwo dostępny dla nowych graczy, jednocześnie zadowalając również starych wyjadaczy.
W kolejnej odsłonie nie zabraknie możliwości stworzenia własnego wirtualnego żołnierza, którego będziemy mogli rozwijać podczas zabawy. W toku gry, będzie nam dane poznać tajniki żołnierskiego etosu oraz zasad i wartości ważnych dla najpotężniejszej armii na świecie. To czy będziemy działać zgodnie z regułami ma mieć pewne konsekwencje i będzie mogło wpływać na naszą cyfrową wojskową karierę. Oczywiście za nasze postępy otrzymamy odpowiednie nagrody i odznaczenia.
Zetkniemy się z autentycznym sprzętem i technologiami (nie zobaczymy np. znanych z Counter-Strike’a noży, które nie są wyposażeniem bojowym armii amerykańskiej). Esencją gry będzie niezmiennie drużynowa walka toczona w bardzo różnych środowiskach. Tytuł będzie na bieżąco wspierany i rozszerzany, czego możemy być pewni, biorąc pod uwagę liczne dodatki i aktualizacje do poprzednich wersji programu.
Charakterystyczną cechą tego produktu jest realistyczne podejście do kwestii treningu. Chociaż twórcy musieli pójść na pewne oczywiste kompromisy, to America’s Army jest prawdopodobnie jedną z naprawdę niewielu gier, w których musimy przechodzić surowe szkolenia. W tym także teoretyczne, czyli słuchanie wykładów i zdawanie egzaminów (w uproszczonej formie). Także w trójce, od kursów wojskowych, jakie ukończymy zależeć będą nasze możliwości, w tym chociażby wybór zawodu żołnierza (strzelec, grenadier, medyk itd.). Poza podstawowymi formami ćwiczeń można spodziewać się poziomów zaawansowanych i specjalistycznych, które odblokują nowe umiejętności oraz wyposażenie.
Należy pamiętać, że America’s Army to produkt sponsorowany przez amerykańską armię, która wykorzystuje tak obce polskim realiom sposoby, aby zachęcić młodych ludzi do wybrania takiej ścieżki kariery. Z racji tego, tytuł zapewne będzie dość mocno poprawny politycznie, zawierając sporo podniosłych momentów, wychwalających pod niebiosa żołnierski etos. To już oczywiście zupełnie inna sprawa. Gry możemy spodziewać się w prawdopodobnie w pierwszej połowie 2009 roku. Już dziś można zapisywać się na testy na uruchomionej oficjalnej stronie projektu.
Więcej:Square Enix ogłosiło powrót uwielbianej serii spin-offów Final Fantasy. Zobaczcie pierwszy zwiastun

Gracze
Steam
Komentarze czytelników
beenu Legionista
Jak dla mnie AA jest wzorem taktycznych strzelanek sieciowych. Z tym wymagająca i trudna nie do końca się zgadzam...tzn. jak tylko człowiek zaakceptuje, ze nie da sie wstrzymać oddechu za pomocą klawisza, kule nie lecą po linii prostej z prędkością światła, a ran nie da się wyleczyć, co najwyżej medyk może zatamować krwawienie, to gra nie sprawia problemu.
Z tą przystępnością zarówno dla graczy doświadczonych jak i niedoświadczonych to pewnie będzie to ten sam patent, który chciano zastosować we wcześniejszych wersjach, czyli limit levelu, na którym dany gracz.
Tak czy siak, cieszę się już od dawna wizją grania w AA3, tym bardziej, że jak mniemam także trójka będzie darmowa.
zanonimizowany589724 Legionista
Grałem w AA... Można w to grać ,ale z czasem się nudzi lecz według mnie jest jedną z najlepszych strzelanek w dodatku za free:) Najbardziej podoba mi się w tej grze system strzelania, celownik nie rozchodzi się jak w większości grach tylko podlatuje do góry lub trzęsie :P Nadal nie moge zrozumieć jak w niektórych grach (np.COD5) robisz krok ,strzał i nabój leci w kosmos albo pod nogi :P
zanonimizowany59755 Legend
kule nie lecą po linii prostej z prędkością światła
właśnie że lecą. Jedynym parametrem realnej balistyki jest rozrzut. Nie ma czasu lotu kuli, nie ma krzywej balistycznej. Może w trójce zaimplementują rozwiązania znane z OFP, Armed Asault czy nawet zręcznościowego Batllefield2 (bullet drop)
aras_12 Junior
Z tymi kosami to jest proste rozwiązanie. Dobra kumam niema ich na wyposażeniu ale można wprowadzić cios kolbą który zabija przeciwnika albo przeciwnik pada i można go dobić. Według mnie to naprawdę dobry pomysł ;] Chociaż jeżeli miałbym decydować tylko czy mają być kosy albo nie to już wole żeby były.
aras_12 Junior
i może być też taki element że bijesz kolesia raz kolbą np. w skroń czy tam w potylice . I możesz spokojnie przeładować i wsadzić kolesiowi kolkę w leb jeżeli z jakiś przyczyn tego nie zrobisz koleś się budzi za jakiś czas takie lekko rozkojarzony "zmulony" i powoli wstaje i moze grać dalej ;];] albo otrzymać pomoc od medyka (z jakaś fajna animacja - to już bardziej wymagające) i koleś dzięki temu może się np szybciej obudzić ;p