Gry wieloosobowe wykorzystujące Internet X360
Rozgrywka przez Internet to najpowszechniejsza forma trybu multiplayer. Polega na łączeniu się z graczami z całego świata przez globalną sieć za pośrednictwem serwerów, za które najczęściej odpowiada producent gry. Te ostatnie mogą być zarówno publiczne, dostępnie dla każdego, jak i prywatne, a więc tylko dla użytkowników zaproszonych przez osobę pełniącą funkcję administratora.

Need for Speed Rivals
Wyścigi 19 listopada 2013
Zręcznościowe wyścigi samochodowe, będące kolejną odsłoną popularnej serii Need for Speed. Dewelopingiem tytułu zajęło się szwedzko-brytyjskie studio Ghost Games (wcześniej znane jako EA Gothenburg), wspomagane przez byłych pracowników Criterion Games. Gracze mogą wcielić się w role kierowców, uczestniczących w nielegalnych wyścigach ulicami wirtualnej metropolii lub policjantów, polujących na piratów drogowych. Wraz z postępami w grze pojawia się możliwość prowadzenia nowych modeli samochodów oraz korzystania z przydatnych technologii. Wbudowany system All Drive pozwala na swobodne przechodzenie pomiędzy zabawą w trybie jedno- i wieloosobowym. Od strony technicznej Need for Speed Rivals bazuje na możliwościach zaawansowanego technologicznie silnika Frostbite 3, wykorzystanego m.in. w Battlefield 4.

Tiberium
Akcji prace wstrzymane
Tiberium to pierwszoosobowa strzelanina, która podobnie jak wydana w 2002 roku gra Renegade, odwołuje się do popularnej serii RTS-ów o nazwie Command & Conquer. Produkt został przygotowany przez studio Electronic Arts Los Angeles.

Dying Light
Akcji prace wstrzymane
Utrzymana w konwencji survival horroru gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), za której powstanie odpowiada ekipa deweloperska firmy Techland, znanej chociażby z Dead Island oraz serii Call of Juarez. Gracz wciela się w rolę bohatera, który próbuje przetrwać w ogarniętej epidemią zombie metropolii. Sandboksowa rozgrywka w Dying Light podzielona jest na dwie fazy. Za dnia zabawa polega głównie na eksplorowaniu lokacji oraz poszukiwaniu surowców i broni, podczas gdy w nocy należy stawić czoła hordom żywych trupów. Twórcy położyli nacisk na takie elementy jak emocjonująca walka z użyciem rozmaitych rodzajów broni (w tym także produkowanej samodzielnie) oraz pokonywanie przeszkód terenowych w parkurowym stylu. Poza kampanią fabularną trybu jednoosobowego Dying Light oferuje również czteroosobową kooperację za pośrednictwem sieci Internet.

Assassin's Creed III
Akcji 30 października 2012
Trzecia pełnoprawna odsłona cyklu przygodowych gier akcji Assassin's Creed. Produkcją Assassin's Creed III zajęło się studio Ubisoft Montreal przy wsparciu innych zespołów deweloperskich koncernu Ubisoft. Fabuła gry przedstawia dalsze losy konfliktu pomiędzy bractwem asasynów a Zakonem Templariuszy. Akcja w większości toczy się w okresie amerykańskiej wojny o niepodległość (1753-1783). Główny bohater - Connor Kenway jest kolejnym z przodków Desmonda Milesa. Półkrwi Indianin poprzysięga poświęcić życie zwalczaniu tyranii i poszukiwaniu sprawiedliwości. Twórcy umiejętnie wpletli w scenariusz wiele historycznych postaci i wydarzeń. Zgodnie z kanonem serii Assassin's Creed, rozgrywka toczy się w otwartym świecie, a gracze mają dużą swobodę w wykonywaniu zadań i eksplorowaniu otoczenia.

Mass Effect 3
RPG 6 marca 2012
Trzecia odsłona osadzonej w konwencji space opery gry studia BioWare. Mass Effect 3 jest zwieńczeniem epickiej trylogii opowiadającej o losach komandora Sheparda i konflikcie z prastarą rasą Żniwiarzy. Akcja rozpoczyna się w chwili, gdy nasz bohater jest przesłuchiwany w związku z jego ostatnią misją.

Far Cry 4
Akcji 18 listopada 2014
Czwarta odsłona niezwykle popularnego cyklu sandboksowych gier akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Zgodnie z polityką koncernu Ubisoft, deweloping tytułu powierzony został kilku wewnętrznym studiom deweloperskim na czele z Ubisoft Montreal i Ubisoft Shanghai. Gracze ponownie mają okazję wcielić się w rolę bohatera, który samotnie musi stawić czoła licznym przeciwnikom i przeszkodom. Z pomocą przychodzi jednak spory arsenał broni palnej i białej. Twórcy pozostali wierni sprawdzonym schematom rozgrywki, pozwalając na dużą swobodę w eksplorowaniu rozległych lokacji oraz wykonywaniu zadań. Od strony technicznej Far Cry 4 wykorzystuje potencjał stale rozwijanego silnika Dunia Engine, zapewniającego wysokiej jakości oprawę audiowizualną oraz realistyczną fizykę.

Assassin's Creed: Brotherhood
Akcji 16 listopada 2010
Gra akcji z elementami skradanki i przygodówki, stanowiąca kolejną odsłonę przebojowego cyklu Assassin's Creed. Produkcja studia Ubisoft Montreal jest drugą częścią tzw. trylogii Ezio. Gracze mają okazję poznać dalsze losy renesansowego asasyna Ezio Auditore da Firenze (bohatera Assassin's Creed II). Akcja Assassin's Creed Brotherhood toczy się głównie w Rzymie, w którym ścierają się interesy możnych rodów i gdzie mieści się siedziba złowrogiego Zakonu Templariuszy. Doskonale znany fanom serii sandboksowy model rozgrywki wzbogacony został o nowy element – zarządzanie lokalnymi strukturami bractwa asasynów. Pozwala to m.in. na rekrutowanie i szkolenie zabójców, których można wezwać na pomoc podczas starć z przeciwnikami. Po raz pierwszy twórcy zdecydowali się także wprowadzić możliwość zabawy wieloosobowej za pośrednictwem sieci Internet.

Fable II
RPG 21 października 2008
Pełnoprawna kontynuacja trzecioosobowego RPG akcji Petera Molyneux, które zadebiutowało w 2004 roku na konsolach firmy Microsoft. Fabuła Fable II osadzona została ponownie w fantastycznej krainie Albion, jednak akcja gry toczy się mniej więcej 500 lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze. W czasie zabawy wcielamy się w zwyczajnego mieszkańca krainy, który w towarzystwie swego nieodłącznego psa zajmuje się realizacją kolejnych zadań fabularnych, stopniowo pnąc się w społecznej hierarchii i wyrastając na jednego z największych bohaterów Albionu. Pod względem mechaniki, tytuł nie odbiega znacząco od rozwiązań znanych z pierwszej części serii. Gra zachowała także wszystkie charakterystyczne cechy pierwowzoru, takie jak system rozwoju postaci z możliwością kształtowania jej wyglądu i charakteru w zależności od podejmowanych decyzji, zdolność wykonywania gestów zmieniających nastawienie postaci niezależnych czy opcja zawarcia małżeństwa i posiadania potomstwa.

Dark Souls
RPG 4 października 2011
Utrzymana w konwencji dark fantasy gra z gatunku RPG akcji. Tytuł wyprodukowany został przez japońskie studio From Software znane m.in. z Ninja Blade, Demon's Souls oraz serii Armored Core. Akcja Dark Souls toczy się w mrocznym uniwersum, które w dużym stopniu przypomina epokę Średniowiecza. Fabuła gry została jedynie luźno zarysowana, a gracz wciela się w postać nieumarłego, od którego poczynań zależy los świata. Rozgrywka utrzymana jest w stylu hack'n'slasha z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Jak na sandbox przystało, gracze mają dużą swobodę w eksplorowaniu lokacji i wykonywaniu zadań. Gra wyróżnia się wysokim poziomem trudności oraz rozbudowanym trybem zabawy w kooperacji.

Far Cry 3
Akcji 29 listopada 2012
Trzecia część popularnego wśród graczy cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS). Gra wyprodukowana została przez studio Ubisoft Montreal, któremu pomagały zespoły deweloperskie Ubisoft Shanghai, Ubisoft Reflections i Massive Entertainment. Głównym bohaterem Far Cry 3 jest Jason Brody, którego wakacje zmieniają się w walkę o przeżycie. Na skutek nieszczęśliwego skoku spadochronowego bohater i jego przyjaciele trafiają na wyspę opanowaną przez psychopatycznych piratów. Protagonista musi oswobodzić swoich bliskich z rąk szaleńców i znaleźć sposób powrotu do cywilizacji. Jak przystało na rasowy FPS, rozgrywka obfituje w sekwencje strzeleckie, w trakcie których można posługiwać się różnymi rodzajami broni. Gra pozwala przy tym na dużą swobodę w eksplorowaniu lokacji, eliminowaniu kolejnych wrogów i wykonywaniu zlecanych zadań.

Medal of Honor: Warfighter
Akcji 23 października 2012
Bezpośrednia kontynuacja gry Medal of Honor, stanowiącej swoisty restart tej bestsellerowej serii strzelanin FPS, rozwijanej od 1999 roku przez koncern EA. Za powstanie gry odpowiada ponownie studio Danger Close (znane wcześniej jako EA Los Angeles). Oparta na rzeczywistych wydarzeniach kampania fabularna skupia się wykorzystywanej przez terrorystów niebezpiecznej substancji, znanej jako pentryt. Wcielając się w znane z poprzedniej części gry postaci, uczestniczymy w tajnych operacjach antyterrorystycznych na terenie Somalii, Jemenu, Bośni czy Filipin. Podobnie jak w wypadku poprzedniczki, cechą charakterystyczną gry jest wyraźne oddzielenie kampanii jednoosobowej od trybu multiplayer. Podczas zmagań wieloosobowych wcielamy się w członków 12 kluczowych jednostek specjalnych z całego świata, wśród których znalazł się także polski GROM. Pod względem technicznym gra korzysta z silnika Frostbite 2, znanego m.in. z Battlefield 3.

Red Dead Redemption
Akcji 18 maja 2010
Kontynuacja Red Dead Revolver, osadzonej w realiach Dzikiego Zachodu gry akcji TPP studia Rockstar Games. Red Dead Redemption opowiada zupełnie nową historię w otwartym świecie, której akcja rozgrywa się u progu XX wieku. W grze wcielamy się w Johna Marstona, który na zlecenie rządowych agentów tropi dawnych kompanów z gangu.

Diablo III
RPG 3 września 2013
Trzecia część cieszącej się ogromną popularnością serii gier RPG akcji, wykreowanej i rozwijanej przez firmę Blizzard Entertainment. Fabuła Diablo III ponownie zabiera graczy do świata Sanktuarium, gdzie muszą stawić czoła siłom zła. Akcja osadzona została 10 lat po wydarzeniach przedstawionych w drugiej odsłonie cyklu. Na katedrę w Tristram spada tajemnicza kometa, za sprawą której budzą się piekielne zastępy... Diablo III wprowadza m.in. nowe klasy postaci oraz zmieniony system rozwoju umiejętności herosów. Deweloperzy z Blizzarda pokusili się także o jeszcze bardziej dynamiczną mechanikę walki, rozbudowane funkcje społecznościowe (w tym sklepik pozwalający sprzedawać znajdywane przedmioty innym graczom), a także niezwykle klimatyczną oprawę audiowizualną.

Max Payne 3
Akcji 15 maja 2012
Trzecia część cyklu widowiskowych strzelanin TPP w stylistyce kina noir. Dewelopingiem Max Payne 3 zajęła się firma Rockstar Games, która przejęła prawa do marki od studia Remedy Entertainment. Akcja gry osadzona została kilka lat po wydarzeniach przedstawionych w „dwójce”. Max Payne, były funkcjonariusz nowojorskiej policji zmuszony zostaje przyjąć posadę ochroniarza wpływowej rodziny z brazylijskiego Sao Paulo. Pozornie proste zadanie wkrótce staje się brutalną walką o przeżycie... Ambicją twórców Max Payne 3 było zachowanie klimatu dwóch wcześniejszych odsłon serii. Pozostawiono m.in. znak rozpoznawczy serii, czyli tryb bullet-time (spowolnienie czasu). Jednocześnie całkowicie zmodyfikowana została mechanika walki, w której dużą rolę odgrywa system osłon.

Dark Souls II
RPG 11 marca 2014
Kontynuacja przebojowej gry RPG akcji Dark Souls, która zasłynęła niezwykle wysokim poziomem trudności. Dewelopingiem Dark Souls II ponownie zajęło się japońskie studio From Software we współpracy z firmą Namco Bandai. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który przemierza mroczną krainę fantasy w poszukiwaniu remedium na klątwę, która na nim ciąży. Cała historia prezentowana jest w sposób niechronologiczny i poszatkowany, a wyjaśnienia często są ukryte w dialogach lub opisach przedmiotów. Podobnie jak w pierwowzorze z 2011 roku, rozgrywka opiera się głównie na eksplorowaniu lokacji, widowiskowych potyczkach z przeciwnikami oraz rozwijaniu atrybutów postaci. Twórcy znacząco zmodyfikowali tryb zabawy wieloosobowej, zachowując jednak znak rozpoznawczy serii, czyli podpowiedzi pozostawiane w świecie gry przez graczy.

Tomb Raider
Akcji 5 marca 2013
Dziesiąta odsłona przygód Lary Croft, stanowiąca zarazem reboot serii przygodowych gier akcji Tomb Raider. Dewelopingiem tytułu zajęło się studio Crystal Dynamics przy wsparciu firmy Eidos Montreal. Ambicją twórców było przedstawienie głównej bohaterki w zupełnie nowym, bardziej mrocznym wydaniu. Akcja gry toczy się na jednej z wysp u wybrzeży Japonii, dokąd młoda Lara Croft zmierza w poszukiwaniu reliktów starożytnych cywilizacji. W trakcie burzy jej statek rozbija się jednak o skały. Protagonistce udaje się przeżyć katastrofę, ale musi walczyć o przetrwanie w pełnym niebezpieczeństw i tajemnic miejscu. W porównaniu z wcześniejszymi częściami serii, Tomb Raider oferuje graczom znacznie większą swobodę w eksplorowaniu świata, a także szereg nowości w mechanice rozgrywki, takich jak możliwość tworzenia przedmiotów oraz system rozwoju postaci. Od strony technicznej gra bazuje na wydajnym silniku Crystal Engine, zapewniającym znakomitej jakości oprawę wizualną.

Call of Duty Classic
Akcji 2 grudnia 2009
Pierwsza odsłona jednej z najpopularniejszych serii strzelanin pierwszoosobowych, stworzona przez studio Infinity Ward. Akcja Call of Duty rozgrywa się na kilku różnych frontach drugiej wojny światowej. Na przestrzeni 24 misji, składających się na cztery kampanie, gracz wciela się w rolę żołnierzy alianckich: amerykańskiego spadochroniarza, brytyjskiego komandosa i radzieckiego piechura. Same misje również są zróżnicowane i wypełnione po brzegi akcją. Bierzemy udział w największych starciach drugiej wojny światowej, m.in. lądowaniu w Normandii, bitwie o Stalingrad i bitwie o Berlin, a także w taktycznych operacjach militarnych, np. takich wymagających sabotażu. Prócz tego pojawia się kilka trybów rozgrywki wieloosobowej. Twórcy zadbali o wierne odwzorowanie realiów historycznych – w grze znajdziemy szereg autentycznych broni i pojazdów, a same miejsca i większe wydarzenia również są zgodne z historią. Call of Duty wykorzystuje zmodyfikowany silnik graficzny id Tech 3, który wcześniej napędzał grę Return to Castle Wolfenstein.

Two Worlds II
RPG 9 listopada 2010
Kontynuacja epickiej gry RPG Two Worlds, opracowanej w 2007 roku przez rodzimych deweloperów ze studia Reality Pump. Jej akcja rozpoczyna się 5 lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze. Krainą Antaloor rządzi mroczny władca Gandohar, zaś nasz protagonista przebywa w lochu, gdzie wtrącono go po nieudanej próbie odbicia siostry. Z pomocą przychodzą mu jednak dawni wrogowie – Orkowie, którzy odbijają bohatera z więzienia, proponując sojusz w walce o wyzwolenie Antaloor. Podobnie jak w pierwowzorze, po krainie poruszamy się pieszo lub na grzbiecie wierzchowca, eksplorując ogromny otwarty świat, pełen nowych lokacji, wyzwań i niebezpieczeństw. Poza wyraźnym upiększeniem oprawy graficznej autorzy usprawnili model walki, wprowadzając możliwość aktywnego blokowania ciosów i jeszcze większy wachlarz możliwych taktyk bojowych. Rozbudowano też znany z poprzedniczki system magii, dający graczom swobodę tworzenia własnych kombinacji czarów.

Resident Evil 6
Akcji 2 października 2012
Szósta część popularnego cyklu gier akcji w konwencji survival horroru. Produkcją Resident Evil 6 zajął się dedykowany zespół deweloperski firmy Capcom pod wodzą Eiichiro Sasakiego. Akcja gry osadzona została 10 lat po wydarzeniach przedstawionych w Resident Evil: Operation Raccoon City. Świat zagrożony jest atakami bioterrorystycznymi z zastosowaniem groźnego wirusa T. Resident Evil 6 oferuje cztery kampanie fabularne, w których wcielić można się odpowiednio w Leona Kennedy'ego, Chrisa Redfielda, Jake'a Mullera oraz Ady Wong. Zależnie od bohatera rozgrywka może różnić się naciskiem na sekwencje strzeleckie lub survival horror. Twórcy gry wiele uwagi poświęcili zabawie w trybie kooperacji dla maksymalnie sześciu graczy.

Portal 2
Logiczne 19 kwietnia 2011
Druga część oryginalnej, pierwszoosobowej gry logicznej studia Valve, przygotowanej na znanym z Half-Life 2 ulepszonym silniku Source. Akcja tytułu rozgrywa się kilkaset lat po wydarzeniach, znanych z pierwowzoru. W grze wcielamy się ponownie w postać Chell, która spędziła długi czas uśpiona w komorze hibernacyjnej. Próbując wydostać się z terenu laboratoriów Aperture, natrafia jednak na opór ze strony zarządzającej bazą sztucznej inteligencji, która w kolejnych pomieszczeniach stawia przed nią szereg nowych wyzwań. Aby się z nimi uporać, nasza bohaterka będzie musiała wykorzystać znajomość praw fizyki oraz możliwości specjalnego urządzenia, pozwalającego na przemieszczanie przedmiotów i generowanie portali teleportacyjnych. W nowej odsłonie gry autorzy dali graczom znacznie większą swobodę działania, co urozmaiciło zabawę, czyniąc ją jednocześnie znacznie trudniejszą. Portal 2 pozwala też na grę w trybie kooperacji, oferując specjalnie przygotowaną kampanię i zupełnie odrębną historię.

Dragon's Dogma
RPG 22 maja 2012
Wyprodukowana przez firmę Capcom sandboksowa gra z gatunku RPG akcji. Gracz wciela się w rolę wybrańca, któremu smok wyrwał serce. Bohater oparł się śmierci i wyrusza w pełną wyzwań podróż, by odkryć prawdę o sobie i wypełnić swoje przeznaczenie. Jak przystało na rasową produkcję action-RPG, rozgrywka w Dragon's Dogma opiera się na eksplorowaniu lokacji, wykonywaniu zlecanych zadań i walce z przeciwnikami. Wśród tych ostatnich pojawia się wiele legendarnych bestii jak hydra, gryf czy harpia. Wraz z postępami w grze bohater zyskuje doświadczenie, co pozwala rozwinąć posiadane umiejętności oraz opanować nowe. Efektowna oprawa wizualna Dragon's Dogma generowana jest przez silnik graficzny MT Framework wykorzystany wcześniej m.in. w Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds oraz Lost Planet 2.

Batman: Arkham Origins
Akcji 25 października 2013
Trzecia z cyklu widowiskowych gier akcji, których bohaterem jest Człowiek-Nietoperz. Produkcji tytułu podjęło się studio WB Games Montreal (wcześniej przygotowało ono konwersję gry Batman: Arkham City na konsolę Wii U) przy wydawniczym wsparciu ze strony firmy Warner Bros. Interactive Entertainment. Fabuła Batman: Arkham Origins ukazuje początki kariery Batmana, a źródłem inspiracji dla scenarzystów stały się komiksy Batman: Year One oraz Legends of the Dark Knight. Kierując poczynaniami protagonisty, gracze muszą stawić czoła Czarnej Masce i wynajętym przez niego złoczyńcom. Podobnie jak we wcześniejszych grach z serii Batman: Arkham, rozgrywka łączy elementy bijatyki, strzelaniny i skradanki. Twórcy pokusili się również o kilka nowości, takich jak wbudowany system wyzwań The Dark Knight.

Dragon Age: Inkwizycja
RPG 18 listopada 2014
Dragon Age: Inquisition jest trzecią częścią cyklu cRPG, zapoczątkowanego w 2009 roku grą Dragon Age: Origins. Dewelopingu tytułu kolejny raz podjęło się studio BioWare we współpracy z koncernem Electronic Arts. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Thedas, a głównym motywem fabuły jest inwazja demonów. Gracz staje na czele Inkwizycji z zadaniem powstrzymania bestii z Pustki oraz odkrycia, kto stoi za ich sprowadzeniem do świata śmiertelników. Rozgrywka opiera się na klasycznych rozwiązaniach cRPG z naciskiem na eksplorowanie lokacji, taktyczną walkę, tworzenie i rozwój drużyny, a także podejmowanie wyborów moralnych wpływających na dalszy bieg fabuły. Od strony technicznej Dragon Age: Inquisition bazuje na możliwościach silnika Frostbite 3 (znanego chociażby z Battlefield 4), zapewniającego wysokiej jakości oprawę audiowizualną.

Saints Row 2
Akcji 14 października 2008
Kontynuacja wydanej w 2006 roku trzecioosobowej gry akcji, stanowiącej odpowiedź na popularność serii Grand Theft Auto. Akcja Saints Row 2 toczy się kilka lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze, kiedy znany z "jedynki" bohater pragnie zemścić się na zdrajcach, przez których stracił swoje dotychczasowe wpływy i znalazł się w poważnych tarapatach. Pod względem mechaniki Saints Row 2 nie wprowadza do rozgrywki zbyt wielu nowości, bazując na sprawdzonych rozwiązaniach z pierwszej części gry. Podczas zabawy wcielamy się więc ponownie w członka jednego z gangów, działających na terenie miasta Stilwater, a naszym zadaniem jest wykonywanie kolejnych misji i stopniowe budowanie szacunku, niezbędnego do zakupu nowych pojazdów, broni czy elementów ubioru. Wśród głównych różnic pomiędzy obiema odsłonami serii wymienić należy przede wszystkim znacznie większy obszar do eksploracji, sporą liczbę niedostępnych wcześniej pojazdów oraz jeszcze bogatsze opcje indywidualizacji kontrolowanej postaci.