Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry wieloosobowe wykorzystujące Internet XBOX 360

Rozgrywka przez Internet to najpowszechniejsza forma trybu multiplayer. Polega na łączeniu się z graczami z całego świata przez globalną sieć za pośrednictwem serwerów, za które najczęściej odpowiada producent gry. Te ostatnie mogą być zarówno publiczne, dostępnie dla każdego, jak i prywatne, a więc tylko dla użytkowników zaproszonych przez osobę pełniącą funkcję administratora.

Diablo III
Diablo III

RPG 3 września 2013

Trzecia część cieszącej się ogromną popularnością serii gier RPG akcji, wykreowanej i rozwijanej przez firmę Blizzard Entertainment. Fabuła Diablo III ponownie zabiera graczy do świata Sanktuarium, gdzie muszą stawić czoła siłom zła. Akcja osadzona została 10 lat po wydarzeniach przedstawionych w drugiej odsłonie cyklu. Na katedrę w Tristram spada tajemnicza kometa, za sprawą której budzą się piekielne zastępy... Diablo III wprowadza m.in. nowe klasy postaci oraz zmieniony system rozwoju umiejętności herosów. Deweloperzy z Blizzarda pokusili się także o jeszcze bardziej dynamiczną mechanikę walki, rozbudowane funkcje społecznościowe (w tym sklepik pozwalający sprzedawać znajdywane przedmioty innym graczom), a także niezwykle klimatyczną oprawę audiowizualną.

X360

Red Dead Redemption
Red Dead Redemption

Akcji 18 maja 2010

Kontynuacja osadzonej w realiach Dzikiego Zachodu przebojowej gry akcji studia Rockstar Games, która ukazała się w 2004 roku na konsolach szóstej generacji. Druga część serii opowiada zupełnie nową historię, której akcja rozgrywa się u progu XX wieku. W grze wcielamy się w postać drobnego rzezimieszka Johna Marstona, który próbując odnaleźć swoje miejsce na prerii, wplątuje się w skomplikowaną intrygę z udziałem kowbojów, Indian oraz poważnych przemysłowców. Podczas gry eksplorujemy skonstruowany na podstawie rozwiązań zastosowanych w serii Grand Theft Auto ogromny, otwarty świat i realizujemy kolejne zadania fabularne związane z wątkiem głównym, a także szereg dodatkowych misji pobocznych. Całość zrealizowano z iście westernowym rozmachem, wypełniając rozgrywkę konnymi gonitwami i widowiskowymi pojedynkami. Dzięki znanemu z GTA IV silnikowi RAGE, możliwe stało się odtworzenie całego bogactwa Dzikiego Zachodu z różnorodnością lokacji i postaci, dzikiej przyrody oraz z dynamicznie zmieniającymi się porami dnia i efektami pogodowymi.

X360

Dark Souls
Dark Souls

RPG 4 października 2011

Utrzymana w konwencji dark fantasy gra z gatunku RPG akcji. Tytuł wyprodukowany został przez japońskie studio From Software znane m.in. z Ninja Blade, Demon's Souls oraz serii Armored Core. Akcja Dark Souls toczy się w mrocznym uniwersum, które w dużym stopniu przypomina epokę Średniowiecza. Fabuła gry została jedynie luźno zarysowana, a gracz wciela się w postać nieumarłego, od którego poczynań zależy los świata. Rozgrywka utrzymana jest w stylu hack'n'slasha z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Jak na sandbox przystało, gracze mają dużą swobodę w eksplorowaniu lokacji i wykonywaniu zadań. Gra wyróżnia się wysokim poziomem trudności oraz rozbudowanym trybem zabawy w kooperacji.

X360

Dying Light
Dying Light

Akcji prace wstrzymane

Utrzymana w konwencji survival horroru gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), za której powstanie odpowiada ekipa deweloperska firmy Techland, znanej chociażby z Dead Island oraz serii Call of Juarez. Gracz wciela się w rolę bohatera, który próbuje przetrwać w ogarniętej epidemią zombie metropolii. Sandboksowa rozgrywka w Dying Light podzielona jest na dwie fazy. Za dnia zabawa polega głównie na eksplorowaniu lokacji oraz poszukiwaniu surowców i broni, podczas gdy w nocy należy stawić czoła hordom żywych trupów. Twórcy położyli nacisk na takie elementy jak emocjonująca walka z użyciem rozmaitych rodzajów broni (w tym także produkowanej samodzielnie) oraz pokonywanie przeszkód terenowych w parkurowym stylu. Poza kampanią fabularną trybu jednoosobowego Dying Light oferuje również czteroosobową kooperację za pośrednictwem sieci Internet.

X360

Fable II
Fable II

RPG 21 października 2008

Pełnoprawna kontynuacja trzecioosobowego RPG akcji Petera Molyneux, które zadebiutowało w 2004 roku na konsolach firmy Microsoft. Fabuła Fable II osadzona została ponownie w fantastycznej krainie Albion, jednak akcja gry toczy się mniej więcej 500 lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze. W czasie zabawy wcielamy się w zwyczajnego mieszkańca krainy, który w towarzystwie swego nieodłącznego psa zajmuje się realizacją kolejnych zadań fabularnych, stopniowo pnąc się w społecznej hierarchii i wyrastając na jednego z największych bohaterów Albionu. Pod względem mechaniki, tytuł nie odbiega znacząco od rozwiązań znanych z pierwszej części serii. Gra zachowała także wszystkie charakterystyczne cechy pierwowzoru, takie jak system rozwoju postaci z możliwością kształtowania jej wyglądu i charakteru w zależności od podejmowanych decyzji, zdolność wykonywania gestów zmieniających nastawienie postaci niezależnych czy opcja zawarcia małżeństwa i posiadania potomstwa.

X360

Counter-Strike: Global Offensive
Counter-Strike: Global Offensive

Akcji 21 sierpnia 2012

Nowa odsłona legendarnej sieciowej strzelaniny, która zadebiutowała blisko dekadę wcześniej jako modyfikacja pierwszej części FPS-a Half-Life. Za jej powstanie odpowiada sama firma Valve Corporation, która, korzystając z popularności moda, wykupiła prawa do jego rozwijania. Rozgrywka skupia się na rywalizacji dwóch drużyn graczy, złożonych z terrorystów oraz próbujących ich powstrzymać jednostek specjalnych. Dzięki eliminacji przeciwników gracze zyskują gotówkę, którą mogą spożytkować na zakup nowego uzbrojenia. Do naszej dyspozycji oddano cztery główne tryby zabawy: Wyścig Zbrojeń, Demolka oraz dwa warianty trybu turniejowego. Autorzy postanowi nie eksperymentować z klasyczną filozofią rozgrywki, skupiając się przede wszystkim na odświeżeniu oprawy graficznej i dostosowaniu jej do najnowszych standardów. Większość dostępnych w grze map została stworzona na bazie tych oryginalnych, zaś skromna lista zmian dotyczy głównie dostępnego uzbrojenia.

X360

FIFA 19
FIFA 19

Sportowe 28 września 2018

Kolejna część popularnego cyklu symulatorów piłki nożnej, w którym kierujemy licencjonowanymi i realistycznie odwzorowanymi drużynami oraz zawodnikami z całego świata. FIFA 19 została stworzona, jak wszystkie poprzednie części, przez studio EA Sports.

X360

Assassin's Creed III
Assassin's Creed III

Akcji 30 października 2012

Trzecia pełnoprawna odsłona cyklu przygodowych gier akcji Assassin's Creed. Produkcją Assassin's Creed III zajęło się studio Ubisoft Montreal przy wsparciu innych zespołów deweloperskich koncernu Ubisoft. Fabuła gry przedstawia dalsze losy konfliktu pomiędzy bractwem asasynów a Zakonem Templariuszy. Akcja w większości toczy się w okresie amerykańskiej wojny o niepodległość (1753-1783). Główny bohater - Connor Kenway jest kolejnym z przodków Desmonda Milesa. Półkrwi Indianin poprzysięga poświęcić życie zwalczaniu tyranii i poszukiwaniu sprawiedliwości. Twórcy umiejętnie wpletli w scenariusz wiele historycznych postaci i wydarzeń. Zgodnie z kanonem serii Assassin's Creed, rozgrywka toczy się w otwartym świecie, a gracze mają dużą swobodę w wykonywaniu zadań i eksplorowaniu otoczenia.

X360

Tomb Raider
Tomb Raider

Akcji 5 marca 2013

Dziesiąta odsłona przygód Lary Croft, stanowiąca zarazem reboot serii przygodowych gier akcji Tomb Raider. Dewelopingiem tytułu zajęło się studio Crystal Dynamics przy wsparciu firmy Eidos Montreal. Ambicją twórców było przedstawienie głównej bohaterki w zupełnie nowym, bardziej mrocznym wydaniu. Akcja gry toczy się na jednej z wysp u wybrzeży Japonii, dokąd młoda Lara Croft zmierza w poszukiwaniu reliktów starożytnych cywilizacji. W trakcie burzy jej statek rozbija się jednak o skały. Protagonistce udaje się przeżyć katastrofę, ale musi walczyć o przetrwanie w pełnym niebezpieczeństw i tajemnic miejscu. W porównaniu z wcześniejszymi częściami serii, Tomb Raider oferuje graczom znacznie większą swobodę w eksplorowaniu świata, a także szereg nowości w mechanice rozgrywki, takich jak możliwość tworzenia przedmiotów oraz system rozwoju postaci. Od strony technicznej gra bazuje na wydajnym silniku Crystal Engine, zapewniającym znakomitej jakości oprawę wizualną.

X360

Mortal Kombat
Mortal Kombat

Bijatyki 19 kwietnia 2011

Brutalna bijatyka, która stanowi swoisty restart jednej z najpopularniejszych serii mordobić, zapoczątkowanej w 1992 roku. Za powstanie gry odpowiada ekipa studia NetherRealm, na czele której stanął pomysłodawca marki, Ed Boon. Nowa odsłona cyklu czerpie ze sprawdzonych pomysłów najlepszych części serii, stanowiąc udoskonaloną i uwspółcześnioną wersję klasycznych bijatyk spod znaku Mortal Kombat. Sednem rozgrywki pozostały więc brutalne walki, wypełnione spektakularnymi ciosami specjalnymi i efektownymi sposobami dobicia przeciwnika. Do naszej dyspozycji oddano ogromny wachlarz zarówno znanych, jak i zupełnie nowych postaci. W grze wprowadzono nowy system X-Ray, służący do wyprowadzania specjalnych, kilkuczęściowych sekwencji ataków. Wśród nowości wymienić też warto nowe tryby zabawy: tryb wyzwań, fabularny Story Mode oraz pozwalający na pojedynki dwuosobowych zespołów Tag Team. Mariaż klasyki z nowoczesnością widać także w oprawie graficznej tytułu, która łączy w sobie elementy dwu- i trójwymiarowe.

X360

Forza Horizon 2
Forza Horizon 2

Wyścigi 30 września 2014

Kontynuacja bestsellerowej gry samochodowej, stanowiącej spin-off flagowej serii ścigałek kolejnych generacji konsoli Xbox. Za jej powstanie odpowiadają wspólnie: twórcy prekursorki – studio Playground Games (wersja Xbox One) – oraz Sumo Digital (wersja Xbox 360). W nowej odsłonie gry przenosimy się do Południowej Europy, gdzie ma miejsce kolejny festiwal Horizon, wypełniony dobrą muzyką i masą zróżnicowanych wyzwań wyścigowych. Podobnie jak w poprzedniczce areną zmagań jest wielki otwarty świat, gdzie czekają na nas setki licencjonowanych samochodów. Wzorem pierwszej odsłony gra prezentuje nieco uproszczony względem Forza Motorsport model jazdy, stawiając przede wszystkim na widowiskowość zmagań. W grze po raz pierwszy zaimplementowano system dynamicznie zmieniającej się pogody, co dodało wyścigom nieco realizmu. Autorzy przenieśli także znany z Forza Motorsport 5 system Drivatarów, dzięki któremu wirtualni kierowcy zdobywają doświadczenie nawet nie uczestnicząc w rozgrywce.

X360

Gears of War 3
Gears of War 3

Akcji 20 września 2011

Trzecia odsłona serii futurystycznych strzelanin studia Epic Games, stanowiących prawdziwą chlubę konsoli Xbox 360. Po zniszczeniu ostatniego bastionu ludzi – miasta Jacinto, koalicja COG w dalszym ciągu prowadzi nierówną walkę z przeważającymi siłami Szarańczy. Marcus Fenix wraz z towarzyszami broni wyrusza zaś na poszukiwanie ojca bohatera. Posiadana przez niego wiedza jest najprawdopodobniej ostatnią szansą ludzkości, aby znaleźć sposób na ostateczne pozbycie się wroga. Rozgrywka w trzeciej części gry korzysta ze sprawdzonych rozwiązań swoich poprzedniczek, oferując graczom oczywiście całkiem nową zawartość w postaci niedostępnych wcześniej narzędzi zagłady, ale także i wrogów. W trakcie kampanii jednoosobowej na graczy czeka również blisko 60 różnego rodzaju „znajdziek”. W grze pojawił się nowy wariant rozgrywki wieloosobowej o nazwie Beast Mode, a istotnej modyfikacji uległ także tryb kooperacyjny, pozwalający obecnie na zabawę nawet 4 osób przy jednej konsoli.

X360

Dark Souls II
Dark Souls II

RPG 11 marca 2014

Kontynuacja przebojowej gry RPG akcji Dark Souls, która zasłynęła niezwykle wysokim poziomem trudności. Dewelopingiem Dark Souls II ponownie zajęło się japońskie studio From Software we współpracy z firmą Namco Bandai. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który przemierza mroczną krainę fantasy w poszukiwaniu remedium na klątwę, która na nim ciąży. Cała historia prezentowana jest w sposób niechronologiczny i poszatkowany, a wyjaśnienia często są ukryte w dialogach lub opisach przedmiotów. Podobnie jak w pierwowzorze z 2011 roku, rozgrywka opiera się głównie na eksplorowaniu lokacji, widowiskowych potyczkach z przeciwnikami oraz rozwijaniu atrybutów postaci. Twórcy znacząco zmodyfikowali tryb zabawy wieloosobowej, zachowując jednak znak rozpoznawczy serii, czyli podpowiedzi pozostawiane w świecie gry przez graczy.

X360

Forza Horizon
Forza Horizon

Wyścigi 23 października 2012

Spin-offowa odsłona popularnego cyklu symulacji samochodowych Forza Motorsport. Jej produkcji podjęło się studio Playground Games przy wsparciu ze strony ekipy deweloperskiej Turn 10 Studios i firmy Microsoft Game Studios. Akcja gry osadzona została na drogach stanu Kolorado w trakcie tytułowego festiwalu muzycznego. W przeciwieństwie do głównej gałęzi serii, spin-off pozwala graczom na znacznie większą swobodę w eksplorowaniu świata i podejmowaniu kolejnych wyzwań. W trakcie rozgrywki liczy się nie tylko dotarcie do mety przed rywalami, ale również widowiskowa jazda. Do dyspozycji graczy oddano około 300 starannie odwzorowanych modeli pojazdów różnych klas (od sportowych bolidów po terenówki i pick-upy), które dodatkowo można poddawać tuningowi.

X360

Battlefield 4
Battlefield 4

Akcji 29 października 2013

Czwarta odsłona bestsellerowego cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS), stworzonego i rozwijanego przez ekipę deweloperską EA DICE. Kampania główna w Battlefield 4 przedstawia wizję zbrojnego konfliktu, w którym uczestniczą Stany Zjednoczone, Rosja i Chiny. Akcja osadzona została w roku 2020 i rozgrywa się głównie na terenie Chińskiej Republiki Ludowej. Gracz wciela się w rolę członka amerykańskiej jednostki specjalnej Tombstone, której wyznaczono zadanie wydostania kilkorga wysoko postawionych ludzi z targanego niepokojami Szanghaju. Głównym atutem gry jest rozbudowany tryb potyczek wieloosobowych, w których za pośrednictwem Internetu uczestniczyć może maksymalnie 64 graczy. Deweloperzy zadbali też o spory wybór wariantów zabawy oraz mapy, zróżnicowane pod względem wielkości i charakterystyki terenu.

X360

Borderlands 2
Borderlands 2

Akcji 18 września 2012

Pierwszoosobowa strzelanina (FPS) z elementami cRPG, stanowiąca sequel hitu wydanego w 2009 roku. Dewelopingiem Borderlands 2 ponownie zajęło się studio Gearbox Software przy wsparciu wydawniczym firmy 2K Games. Akcja gry osadzona została niedługo po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej części cyklu. Tym razem gracze muszą stawić czoła Handsome Jackowi, który ogłosił się dyktatorem planety Pandora. Twórcy Borderlands 2 przygotowali cztery grywalne postaci: Salvador, Maya, Zero i Axton, z których każda przynależy do innej klasy i reprezentuje odmienny styl walki. Rozgrywka w dalszym ciągu bazuje na emocjonujących sekwencjach strzeleckich, jednak gruntownym zmianom poddano system uzbrojenia. Wizytówką serii pozostał natomiast tryb kooperacji dla maksymalnie czterech graczy.

X360

Gears of War 2
Gears of War 2

Akcji 7 listopada 2008

Kontynuacja trzecioosobowej strzelaniny studia Epic Games z 2006 roku, w której jako skazany za dezercję Marcus Fenix stawialiśmy czoła wrogiej rasie Szarańczy. Akcja gry rozpoczyna się 6 miesięcy po wydarzeniach znanych z pierwowzoru. Mimo że większość obcych została unicestwiona, niedobitki kosmitów ukrywają się w podziemnych tunelach, a ludzkość zapada na tajemniczą zarazę, zwaną „rdzewieniem płuc”. Wkrótce Szarańcza wprowadza w życie całkiem nową technologię, dzięki której jest w stanie doprowadzać do zapadania się całych miast. Do akcji wkracza ponownie ekipa Fenixa z zamiarem ostatecznego rozprawienia się z wrogiem. Pod względem mechaniki druga odsłona Gears of War nie odbiega znacząco od swojego pierwowzoru, kładąc nacisk na dynamiczną rozgrywkę z wykorzystaniem systemu osłon. W grze pojawił się jednak nowy (najłatwiejszy) poziom trudności, niedostępna wcześniej broń, znacznie więcej rodzajów przeciwników oraz postaci niezależne, wokół których osnuta jest fabuła.

X360

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Akcji 1 września 2015

Utrzymana w konwencji „skradanki” gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), stanowiąca kolejną odsłonę popularnego cyklu Metal Gear Solid. Za stworzenie Metal Gear Solid V: The Phantom Pain odpowiada japońskie studio Kojima Productions kierowane przez Hideo Kojimę. Akcja gry toczy się po wydarzeniach przedstawionych w prologu – Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. Główny bohater – Punished Snake budzi się po ośmiu latach śpiączki. Niespodziewanie szpital zostaje zaatakowany przez uzbrojonych napastników i protagonista zmuszony zostaje do ucieczki, w której pomaga mu tajemniczy Ishmael. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami cyklu, gra oferuje bardziej otwartą strukturę świata i pozwala graczom na znacznie większą swobodę działań. Deweloperzy zastosowali również całkowicie nowy silnik – FOX Engine, zapewniający fotorealistyczną oprawę wizualną oraz zaawansowane możliwości odzwierciedlenia praw fizyki.

X360

Call of Duty 4: Modern Warfare
Call of Duty 4: Modern Warfare

Akcji 6 listopada 2007

Czwarta odsłona przebojowego cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS) autorstwa studia Infinity Ward. Tym razem deweloperzy z kalifornijskiego Encino zdecydowali się zerwać z tradycją i przenieść akcję w czasy współczesne. Zagmatwana, wielowątkowa fabuła Call of Duty 4: Modern Warfare przedstawia zmagania z rosyjskimi ultranacjonalistami pod wodzą nieobliczalnego Imrana Zachajewa. Gracze obserwują wydarzenia oczami kilku żołnierzy m.in. z brytyjskiego SAS i korpusu amerykańskiej piechoty morskiej. Kampania główna składa się z szeregu misji ulokowanych w różnych zakątkach świata. Rozgrywka bazuje na sekwencjach strzeleckich, często o mocno oskryptowanym przebiegu. Poza trybem dla jednego gracza twórcy przygotowali także rozbudowany, sieciowy multiplayer. Od strony technicznej Call of Duty 4: Modern Warfare bazuje na możliwościach silnika IW Engine.

X360

Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Most Wanted (2005)

Wyścigi 22 listopada 2005

Dziewiąta odsłona legendarnego cyklu samochodówek, wykreowanego przez koncern EA. Po dwóch częściach gry obdarzonych podtytułem Underground i poświęconych nielegalnym wyścigom ulicznym, kolejna produkcja w serii stanowi częściowy powrót do korzeni, łącząc rozwiązania wykorzystane w swych obu poprzedniczkach z elementami starszych części cyklu. Celem zabawy jest wspięcie się na szczyt tytułowej czarnej listy najbardziej poszukiwanych kierowców. Nadal więc poruszamy się po terenie wielkiego wirtualnego miasta, podejmując kolejne wyzwania w ramach kilku rodzajów wyścigów. Wśród nich znajdziemy tor, sprint, drag, eliminację, próbę czasową, próbę prędkości oraz ucieczkę przed policją. Po zaliczeniu odpowiedniej ilości wyzwań możemy wyzwać na pojedynek kolejnego kierowcę z listy. Obok typowych dla serii elementów, jak licencjonowane samochody oraz zróżnicowana ścieżka dźwiękowa, w grze zachowano także rozbudowane opcje mechanicznego i optycznego tuningu nabywanych samochodów.

X360

Call of Duty 2
Call of Duty 2

Akcji 22 listopada 2005

Pełnoprawna kontynuacja bestsellerowej, pierwszoosobowej strzelaniny studia Infinity Ward z 2003 roku. Jej akcja przenosi nas ponownie w realia II wojny światowej, oferując trzy kampanie rozgrywające się w latach 1941-45. Podczas rozgrywki wcielamy się naprzemiennie w amerykańskiego spadochroniarza zrzuconego w Europie Zachodniej, brytyjskiego komandosa walczącego w Afryce Północnej i Francji oraz rosyjskiego piechura na froncie Wschodnim (w tym m.in. pod Stalingradem). Podobnie jak w pierwowzorze, twórcom udało się sugestywnie odtworzyć klimat wirtualnych walk, zarówno w sferze graficznej, jak i dźwiękowej. Oprócz sporego arsenału autentycznych broni z okresu II wojny, nie zapomniano też o możliwości wykorzystywania pojazdów (np. czołgów). W Call of Duty 2 zmniejszono liniowość rozgrywki, poprawiono sztuczną inteligencję przeciwników i wyeliminowano konieczność stosowania apteczek (zdrowie regeneruje się automatycznie). Wyraźnej poprawie uległa też oprawa graficzna tytułu.

X360

The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II
The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II

Strategiczne 5 lipca 2006

Kontynuacja bestsellerowej strategii czasu rzeczywistego, bazującej na cieszącej się niesłabnącą popularnością trylogii Władca Pierścieni oraz jej kinowej adaptacji. Akcja gry przenosi nas tym razem w północne rejony Śródziemia, gdzie ścierają się połączone siły ludzi, elfów i krasnoludów z armią złego Saurona, reprezentowaną przez orki Mordoru i Isengardu. Na graczy czeka zaś po 15 scenariuszy na każdą z grywalnych stron konfliktu. W drugiej odsłonie gry wykorzystano znaną z pierwowzoru mechanikę zabawy, wprowadzając jednocześnie sporą liczbę usprawnień. Otrzymaliśmy m.in. możliwość stworzenia własnego bohatera i rozwijania jego umiejętności w kolejnych scenariuszach gry. Rozszerzeniu uległ wachlarz dostępnych jednostek, broni oraz czarów, a potyczki toczą się już nie tylko na lądzie, ale także na morzu. Dzięki podrasowanemu silnikowi SAGE, wyraźnej poprawie uległa warstwa wizualna gry oraz wygląd i liczba jednocześnie pojawiających się na ekranie jednostek.

X360

Max Payne 3
Max Payne 3

Akcji 15 maja 2012

Trzecia część cyklu widowiskowych strzelanin TPP w stylistyce kina noir. Dewelopingiem Max Payne 3 zajęła się firma Rockstar Games, która przejęła prawa do marki od studia Remedy Entertainment. Akcja gry osadzona została kilka lat po wydarzeniach przedstawionych w „dwójce”. Max Payne, były funkcjonariusz nowojorskiej policji zmuszony zostaje przyjąć posadę ochroniarza wpływowej rodziny z brazylijskiego Sao Paulo. Pozornie proste zadanie wkrótce staje się brutalną walką o przeżycie... Ambicją twórców Max Payne 3 było zachowanie klimatu dwóch wcześniejszych odsłon serii. Pozostawiono m.in. znak rozpoznawczy serii, czyli tryb bullet-time (spowolnienie czasu). Jednocześnie całkowicie zmodyfikowana została mechanika walki, w której dużą rolę odgrywa system osłon.

X360

Batman: Arkham Origins
Batman: Arkham Origins

Akcji 25 października 2013

Trzecia z cyklu widowiskowych gier akcji, których bohaterem jest Człowiek-Nietoperz. Produkcji tytułu podjęło się studio WB Games Montreal (wcześniej przygotowało ono konwersję gry Batman: Arkham City na konsolę Wii U) przy wydawniczym wsparciu ze strony firmy Warner Bros. Interactive Entertainment. Fabuła Batman: Arkham Origins ukazuje początki kariery Batmana, a źródłem inspiracji dla scenarzystów stały się komiksy Batman: Year One oraz Legends of the Dark Knight. Kierując poczynaniami protagonisty, gracze muszą stawić czoła Czarnej Masce i wynajętym przez niego złoczyńcom. Podobnie jak we wcześniejszych grach z serii Batman: Arkham, rozgrywka łączy elementy bijatyki, strzelaniny i skradanki. Twórcy pokusili się również o kilka nowości, takich jak wbudowany system wyzwań The Dark Knight.

X360