PlayStation 3 - do wersji finalnej jeszcze daleko?
Premiera najnowszego dziecka Sony, PlayStation 3 już za około pół roku - pytanie tylko, czy korporacja z Kraju Kwitnącej Wiśni będzie miała co pokazać? Oczywiście fani oczekujący PS3 zaraz mnie zjedzą, ale niestety, fakty mówią same za siebie - konsola jest daleka od ukończenia.
Premiera najnowszego dziecka Sony, PlayStation 3 już za około pół roku - pytanie tylko, czy korporacja z Kraju Kwitnącej Wiśni będzie miała co pokazać? Oczywiście fani oczekujący PS3 zaraz mnie zjedzą, ale niestety, fakty mówią same za siebie - konsola jest daleka od ukończenia.
Jak donosi serwis The Inquirer, kierownictwo Sony stoi obecnie przed dwoma problemami. Pierwszy to, paradoksalnie, wielkość konsoli. Okazuje się, iż wnętrze konsoli jest około 50% większe, niż obudowy, które do tej pory widzieliśmy na przeróżnych obrazkach. Oczywiście, ten problem można zwalczyć, gdyż miniaturyzacja elektroniki cały czas postępuje, czy jednak starczy czasu na zmieszczenie wszystkich "bebechów" konsoli w lśniących obudowach? Drugi problem jest znacznie poważniejszy, ponieważ Sony cały czas prowadzi rozmowy i przetargi w sprawie podzespołów, co znaczy, że finalna wersja konsoli jest jeszcze nie ustalona. A to pół roku przed premierą nie wróży dobrze.
Potwierdzeniem problemów Sony mogą być tez inne, niepokojące sygnały. Jak donosi serwis Spong, Sony może w ogóle nie zaprezentować swojej konsoli na zbliżających się targach E3, a obecność PS3 na stoiskach innych wydawców jest również mocno wątpliwa. Co prawda przedstawiciele Sony zdementowali te plotki, twierdząc, iż na targach będzie można zobaczyć grywalne modele PlayStation 3, jednak w każdej plotce jest ziarno prawdy. Dopóki więc nasza załoga na E3 nie zobaczy konsoli na własne oczy, będziemy trwać w niepewności.
Więcej:Gracze mogą zrecenzować swoje gry na PlayStation 5, ale tylko wydania cyfrowe
Komentarze czytelników
zanonimizowany251643 Legend
A jak trochę poklikasz po ostatniej informacji, to dojdziesz do:
By converting this CG shader from AOS to SOA form, SIMD utilization was much higher which resulted in Cell out performing the Nvidia 7800 by a factor of 5 - 6x using only 7 SPEs for rendering. Given that the Nvidia 7800 GT is listed as having 313 GFLOPs of computational power and seven 3.2 GHz SPEs only have 179.2 GFLOPs this seems impossible but then again maybe we should start reading more white papers and less marketing hype.
zanonimizowany24268 Generał
Trilok---> hmmm, a to ponoć Sony ma fanboyi? To w takim razie gratuluję "prawdziwych" xboxowców.
zanonimizowany26519 Generał
Ten drugi tekst dotyczy raytraicngu lczianego na gpu ktory jest zaprojektowany pod rasterization. Wiec jest wiecej pytan niz odpowiedzi na temat prawdziwej wydajnosci gpu w raytracingu (zreszta komentarze niektore ladnei to wyjasniaja do tego testu) . Wkoncu wiadomo gpu nie ebdzie cpu i na odwrot i cos co jest zaprojektowane pod jakas rzecz nie bedize rownie dobra w liczeniu innej :-] .
zanonimizowany251643 Legend
Najważniejsze jest to że Cell ma zarąbiście wielki potencjał we wspomaganiu RSXa w generowaniu grafiki - i dodatkowo architektura konsoli ma taką współpracę ułatwiać.
zanonimizowany343991 Junior
Ja już nie wiem co mam myśleć o PS3. A może z tą konsolą jest tak jak z Duke Nukem Forever ? :P Jest ale tak naprawde jej nie ma!