Hardware Tanie i polecane Porady PC Windows Konsole Telefony Technologie
Wiadomość sprzęt i soft 13 lutego 2009, 15:05

autor: Jiker

50 milionów PlayStation Portable na rynku

Do sklepów na całym świecie powędrowało już 50 milionów egzemplarzy PSP, pierwszej przenośnej platformy do gier wyprodukowanej przez Sony. Według nieoficjalnych danych serwisu VGChartz.com, 45 milionów spośród nich zdążyło już znaleźć nabywców.

Do sklepów na całym świecie powędrowało już 50 milionów egzemplarzy PSP, pierwszej przenośnej platformy do gier wyprodukowanej przez Sony. Według nieoficjalnych danych serwisu VGChartz.com, 45 milionów spośród nich zdążyło już znaleźć nabywców. Japoński koncern nieustannie powiększa bazę użytkowników, jednak w ostatnim czasie proces ten uległ spowolnieniu. Jest to efektem słabnącego wsparcia ze strony zewnętrznych deweloperów.

50 milionów PlayStation Portable na rynku - ilustracja #1

Od września 2008 roku PlayStation Portable zakupiło dziewięć milion graczy z całego świata. Przypominamy, że konsola wystartowała 12 grudnia 2004 roku w Japonii. Trzy miesiące później, 24 marca 2005 roku nabyli ją pierwsi Amerykanie, natomiast Europejczycy otrzymali własną edycję dopiero 1 września 2005 roku.

W ostatnim czasie zauważalny jest niepokojący trend. Głównym jego aspektem jest zmniejszające się wsparcie ze strony zewnętrznych deweloperów, którzy twierdzą, że produkcja gier na PSP nie jest opłacalna. Analitycy i dziennikarze z całego świata twierdzą, że głównymi tego przyczynami są wysoki poziom piractwa oraz większa konkurencja. W 2009 roku do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych i Europie trafią jedynie 44 tytuły. Jest wśród nich kilka świetnie zapowiadających się pozycji – w tym Resistance: Retribution oraz Dissidia: Final Fantasy. Nie ma co się jednak oszukiwać, gdyż w porównaniu do blisko 200 produkcji na Nintendo DS jest to mało imponująca ilość. Niemniej jednak Sony wierzy, że 2009 będzie rokiem PSP. W poprawieniu sytuacji konsoli ma pomóc m.in. nowa wersja, PSP-3000.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.