8. Edukacyjne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 8. Najpopularniejsze gry o tematyce Edukacyjne.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Niche - a genetics survival game
Strategiczne 21 września 2017
Niche - a genetics survival game jest grą turową, w której dbamy o przeżycie całego gatunku interesująco wyglądających stworków. Zdobycie jedzenia, ochrona przed drapieżnikami i ogólne przetrwanie w nieprzyjaznym środowisku są ważne dla każdego osobnika, lecz najwyższym priorytetem jest przekazanie swoich genów dalej. Na przestrzeni kolejnych pokoleń przy życiu utrzymają się jedynie ci, którzy najlepiej dopasowali się do twardych warunków Matki Natury.

Type:Rider
Zręcznościowe 10 października 2013
Nieszablonowa platformówka 2D, będąca efektem współpracy studia deweloperskiego Ex Nihilo oraz stacji telewizyjnej Arte. Bohaterami gry jest para kropek, która przemierza 10 historycznych epok rozwoju typografii i technik rozpowszechniania pisma. Atutem gry jest atrakcyjna oprawa audiowizualna oraz elementy edukacyjne.

Reset Earth
Zręcznościowe 10 lutego 2021
Reset Earth jest platformówką, której akcja toczy się w świecie zniszczonym przez groźnego wirusa i zmiany klimatyczne. Tytuł stanowi część platformy edukacyjnej i został stworzony przez organizację United Nations Environment Programme.

Kinect Nat Geo TV
Zręcznościowe 18 września 2012
Program edukacyjny stworzony na podstawie filmów dokumentalnych stacji National Geographic. Tytuł umożliwia „wejście” w środek akcji, dzięki czemu poznawanie zwierząt i przyrody jest jeszcze przyjemniejsze.

Teletubbies: Zabawa z Teletubisiami
Zręcznościowe 8 sierpnia 2000
Kolejna gra edukacyjna, dzięki której dzieci mogą bawić się i uczyć wspólnie z czterema sympatycznymi bohaterami, znanymi z telewizyjnego serialu produkcji BBC, czyli tytułowymi Teletubisiami.

SimPark
Strategiczne 31 października 1996
Określana jako SimIsle w wersji „light” strategia ekonomiczna, należąca do słynnej serii simów firmy Maxis. Wcielamy się w rangera, którego zadaniem jest stworzenie i pielęgnacja parku, położonego gdzieś w kontynentalnej części USA. Adresowana raczej do młodszych odbiorców gra posiada ogromne walory edukacyjne, oferując ogromną bazę wiedzy o rozmaitych gatunkach roślin i zwierząt.

Kotki i pieski
Logiczne 18 listopada 2013
Produkcja stworzona z myślą o najmłodszych użytkownikach komputerów, pozwalająca na zabawę i opiekowanie się kotami oraz psami. Na gracza czeka zestaw kilkudziesięciu ćwiczeń, jak również szereg codziennych czynności związanych z wychowywaniem zwierzęcia.

Józefinka: Londyńska Zagadka
Logiczne 25 maja 2012
Gra edukacyjna skierowana do dzieci w wieku od 4 do 12 lat. Józefinka: Londyńska Zagadka przenosi dzieci do wirtualnego Londynu w celu przybliżenia im podstaw języka angielskiego. Wszystko to w formie śledztwa, mającego na celu wytropienie zuchwałych złodziei.

Miś Uszatek: Letnia szkoła matematyki
Logiczne 23 marca 2012
Miś Uszatek: Letnia szkoła matematyki to adresowana do najmłodszych odbiorców gra edukacyjna z kultowym bohaterem dobranocek w roli głównej. Gracze mają okazję towarzyszyć Uszatkowi i jego przyjaciołom w zajęciach letniej szkoły matematycznej prowadzonej przez Profesora Pasiastego. Tytuł wyprodukowany został przez studio deweloperskie Forever Entertainment.

Józefinka: Podróż do wnętrza ciała
Logiczne 17 sierpnia 2012
Józefinka: Podróż do wnętrza ciała to skierowana do odbiorców w wieku 6-10 lat gra edukacyjna z sympatyczną zajęczycą w roli tytułowej. Tym razem Józefinka oraz jej nowi przyjaciele – kosmici badają tajemnice ludzkiego ciała. Tytuł wyprodukowany został przez firmę KREA Medie i stanowi kolejną odsłonę serii Józefinka: Pomoce Szkolne.

Solidarność: Menedżer Konspiracji
Logiczne prace wstrzymane
Społecznościowa gra edukacyjna, będąca efektem współpracy studia One2Tribe, firmy Gudejko Studio oraz Narodowego Instytutu Sztuk Audiowizualnych. Akcja osadzona została w realiach ostatniej dekady PRL, a gracze mogą wcielić się w role działaczy opozycji antykomunistycznej odpowiedzialnych za tworzenie siatki konspiratorów i organizowanie akcji protestacyjnych.

SimTunes
Logiczne 6 kwietnia 1996
Najbardziej niezwykła i oryginalna gra z serii simów, wykreowanej przez Maxis, która w inteligentny sposób bawi i uczy, kształtując zmysł plastyczny i muzyczny, pozwalając dzieciom na odkrywanie własnych zdolności twórczych.

Zabawy w domu (Wiek 1-3 – Poziom średniozaawansowany)
Logiczne 28 marca 2008
Zabawy w domu (Wiek 1-3 – Poziom średniozaawansowany) to przeznaczona dla najmłodszych odbiorców gra edukacyjna, wyprodukowana przez firmę ComfyWare. Razem z sympatyczną 3-latką Didi i jej przyjaciółmi mali gracze poznają środowisko domowe oraz znaczenie codziennych czynności, a przy okazji rozwijają umiejętności językowe i wyobraźnię.

Święta w Comfylandii (Wiek 1-3 Poziom zaawansowany)
Logiczne 1 kwietnia 2013
Interaktywny film animowany adresowany do najmłodszych odbiorców. Śledząc poczynania sympatycznych bohaterów, przygotowujących się do obchodów świąt Bożego Narodzenia w Comfylandii, dzieci mają okazję, by potrenować umiejętność słuchania i koncentracji, a także nauczyć się niezależności i rozwinąć kreatywność.

Alphabear
Logiczne 20 marca 2015
Opracowana przez studio Spry Fox mobilna gra logiczno-edukacyjna, w której zadaniem graczy jest układanie słów z dostępnych na ekranie klocków z literami. Po ułożeniu wyrazu w miejscach, w których znajdowały się użyte litery, pojawiają się tytułowe misie, odblokowujące nam dostęp do kolejnych klocków i zapewniające różnorakie bonusy punktowe. Z biegiem czasu misie stają się coraz większe, co znacznie zwiększa nasz ostateczny wynik.

Odyssey: The Next Generation Science Game
Logiczne 19 kwietnia 2017
Opracowana przez niewielkie, niezależne studio The Young Socratics gra logiczno-przygodowa o znacznych walorach edukacyjnych. W Odyssey: The Next Generation Science Game poznajemy historię dziewczynki, która wraz z ojcem archeologiem i całą rodziną została uwięziona przez piratów na jednej z karaibskich wysepek.

Quizwanie
Logiczne 18 sierpnia 2013
Quizwanie to towarzyska gra edukacyjna przeznaczona dla dwóch graczy. Zabawa polega na odpowiadaniu na serie pytań w celu wyłonienia zwycięzcy pojedynku.

1 vs. 100
Logiczne 15 maja 2008
1 vs. 100 to wirtualna wersja popularnego teleturnieju, emitowanego przez amerykańską stację NBC. Gracz przejmuje kontrolę nad jednym z uczestników, dążąc do zdobycia głównej nagrody w wysokości miliona dolarów.

Clever Kids: Dino Land
Logiczne 2 listopada 2007
Zestaw kilkunastu prostych mini-gier, tematycznie powiązanych z tytułowymi prehistorycznymi gadami. Całość opracowno z myślą o dzieciach w wieku 6-10 lat.

Peter Pan's Playground
Logiczne 26 maja 2008
Prosta gra logiczno-zręcznościowa. Przystępujemy do różnego rodzaju mini-gier, wchodząc w interakcje z tytułowym Piotrusiem Panem. Za swoje poczynania jesteśmy nagradzani filmami z jego udziałem.

Imagine Teacher
Logiczne 12 sierpnia 2008
Produkt z serii Imagine, w którym wcielamy się w postać nauczyciela w lokalnym liceum. Uważnie obserwujemy zachowania uczniów oraz dbamy o prawidłowy proces nauczania.

Gdzie jest Nemo: Ucz się z Nemo
Logiczne 5 października 2005
Gdzie jest Nemo: Ucz się Nemo to kolejny produkt nawiązujący bezpośrednio do przebojowego filmu animowanego pt. Finding Nemo (Gdzie jest Nemo), za którego powstanie odpowiada wytwórnia Walt Disney Pictures oraz studio Pixar.

Smarty Pants
Logiczne 13 listopada 2007
Komputerowy quiz dla całej rodziny. Pula dostępnych pytań obejmuje ponad 20000 pozycji. Na uwagę zasługują też opcje pozwalające na wykorzystanie pilota Wii do wykonywania różnorakich czynności (np. symulowania podnoszenia ręki).

Imagine Teacher: Class Trip
Logiczne 25 sierpnia 2009
Jesteśmy wirtualnym nauczycielem, który wybrał się ze swymi uczniami na wycieczkę. Wchodzimy w interakcje z młodymi podopiecznymi, testując ich wiedzę i nagradzając najlepszych.