
Data wydania: 6 lutego 2018 Wczesny dostęp
Eco to pecetowy sandbox autorstwa zespołu Strange Loop Games. Projekt od innych przedstawicieli gatunku odróżnia zaawansowana symulacja ekosystemu. Działania graczy mają bezpośredni wpływ na przyrodę i nierozważne eksploatowanie środowiska może doprowadzić do zagłady całej krainy.
Steam
Eco to wydany na pecety sandbox łączący elementy gier akcji i strategii. Produkcję opracowało z znane z platformówki Vessel studio Strange Loop Games.
Eco nie posiada żadnej mocno zarysowanej warstwy fabularnej. Powodem tego jest sandboksowa struktura rozgrywki. Gracze wrzuceni zostają do wirtualnego świata i prawie wszystkie kolejne wydarzenia kształtowane są przez ich własne działania. Jednocześnie autorzy przenieśli typową sandboksową rozgrywkę do dynamicznego wirtualnego ekosystemu, który jest w drastyczny sposób kształtowany przez decyzje podejmowane przez graczy. Zależność ta jest tak mocna, że nierozważni i chciwi użytkownicy szybko doprowadzą do całkowitej zagłady całego ekosystemu, skazując swoje postacie na śmierć głodową.
W Eco maksymalnie stu graczy zostaje wrzuconych do tętniącej życiem dzikiej krainy i muszą zbudować w tym miejscu własną cywilizację. Dostępna jest także opcja samotnej zabawy. Akcję obserwujemy z oczu naszej postaci, a produkcja z grubsza oferuje to samo, co inne pozycje tego typu. Możemy więc eksplorować świat, polować na zwierzęta, gromadzić surowce i konstruować budynki.
Środowisko, w którym toczy się akcja, jest dynamicznym systemem, napędzanym tysiącami modułów sztucznej inteligencji odpowiedzialnymi za istoty żywe oraz roślinność. Zwierzęta migrują, polują i rozmnażają się. Również rośliny nie rosną błyskawiczne, więc nie uświadczymy tutaj sytuacji, w której np. drzewko respawnuje się kilka minut po ścięciu. Ma to ogromne znaczenie, gdyż działania graczy mocno obciążają cały ekosystem. Przykładowo, zbyt intensywne łowy spowodują wyginięcie gatunków, kompletna wycinka lasów zamieni lokację w pustkowia, a fabryki przemysłowe będą zanieczyszczały jeziora i rzeki.
W Eco wirtualne środowisko jest więc bardzo delikatne i aby przetrwać dłuższy czas gracze muszą się nauczyć obchodzić z nim niezwykle odpowiedzialnie. Konieczne jest znalezienie równowagi między potrzebą rozwoju, a wymogami związanymi z dbaniem o przyrodę. Aby to ułatwić udostępnione zostały łatwe w użyciu narzędzia analityczne pokazujące dokładnie zmiany w ekosystemie. Współgra z tym system rządów, w ramach którego gracze mogą proponować ustanowienie konkretnych praw i zakazów, a reszta społeczności decyduje w głosowaniu, czy te propozycje zostaną zaakceptowane i wcielone w życie.
Ciekawie prezentuje się także mechanika konstruowania budynków. W przeciwieństwie do większości sandboxów wszystkie budowle pełnią określone role w gospodarce, np. fabryk, młynów, kopalni, piekarni, szkoły czy biblioteki. Również sam proces budowlany jest znacznie bardziej skomplikowany, poczynając od gromadzenia materiałów, transportowania ich przy użyciu zwierząt, aż po specjalistyczne umiejętności potrzebne do wykonania konkretnych prac. Istnienie umiejętności wymusza zresztą współpracę, gdyż nikt nigdy nie będzie potrafił samemu zrobić wszystkiego. Pojawia się także opcja prowadzenia badań na technologiami oraz wykonywania eksperymentów naukowych, co zapewnia nam dostęp do coraz lepszych wynalazków.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy
Producent: Strange Loop Games
Wydawca: Strange Loop Games
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
26 lipca 2019
Ogromny świat, budowanie niesamowitych konstrukcji, a może przestrzeń do grania ze znajomymi? Wiele jest powodów, dla których gracze pokochali Minecrafta. Jakie inne tytuły dostarczą podobnych wrażeń?
Znane z platformówki Vessel studio Strange Loop Games pracuje nad projektem Eco, który stanowi ciekawą ewolucję typowych sandboksowych rozwiązań. Działania graczy będą wpływały na środowisko, możliwe ma być ustalanie poprzez głosowanie praw obowiązujących na całych serwerach, a system umiejętności oraz budownictwa będzie znacznie bardziej skomplikowany niż standardy tego gatunku.
gry
Adrian Werner
22 sierpnia 2015 18:45
Wymagania sprzętowe gry Eco:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-6500 3.2 GHz / AMD Ryzen 5 1500X 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / Radeon R9 290 lub lepsza, 6 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-9700K 3.6 GHz / AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce RTX 2070 / Radeon RX 5700 lub lepsza, 10 GB HDD, Windows 10/11 64-bit.
Średnie Oceny:
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 10861 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
adr.jab123 Legionista
Eco to kolejny sandbox,pewnie każdy pomyśli że to kolejna podróba Minecrafta która niczym się nie rózni?
Ale tak nie jest i moim zdaniem ma duże szanse przebicie nawet Minecrafta w popularności,gra ma o wiele ładniejsza przyjemniejszą grafikę dla oka,jest więcej elementów niż w wpsomnianym powyżej innym sandboxie w tej grze musimy dbać o środowisko,i to mi się strasznie podoba bo to będzie chyba 1 taka gra.Mam nadzieję że w Eco będziemy mieli także bosów,dużo bosów,a nie tylko Sandbox gdzie budujemy itp,będzie dobrze opracowany crafting,ciekawie by było jakbyśmy rozwijali swoją cyvylizacje (o ile się nie myle tak jest w Eco) ,mam laptopa Acer system Windows 7 i nie mam rewelacyjnie w Minkrocie 50 fps,w Terrari 60 fps,mam nadzieję że będzie zrobiona bardzo dobrze optymalizacja,:)
Jikan Generał
Zapowiada się ciekawie, chętnie bym przetestował, ale za dostęp do Alphy liczą sobie 40$, to tak delikatnie o minim 1/4 przesada :o.
mj_outlaw Chorąży
Świetna! Taki kooperacyjny city-builder w oparciu o ekonomię i ekologię z elementami rpg. Polecam