Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Empire: Total War - poradnik do gry

Empire: Total War - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Konfederacja Maracka | Wielka Kampania w Empire Total War poradnik Empire: Total War

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Konfederacja Maracka

Sytuacja początkowa

Zaczynasz z dwoma regionami, dwoma partnerami handlowymi i Imperium Mogołów na północy, które najchętniej rozszarpałoby Cię na strzępy. W takiej sytuacji nie pozostaje Ci nic innego jak zebrać wojsko i rozpocząć podbój półwyspu. Konfederacja Maracka czerpie spore dochody z handlu z Europą i w Twoim interesie leży, by biznes trwał tak długo, jak to tylko możliwe.

Kierunki ekspansji terytorialnej

1 - Konfederacja Maracka | Wielka Kampania w Empire Total War - Empire: Total War - poradnik do gry

1. Na pierwszy ogień idzie Goa i Majsur. Automatycznie zniszczysz w ten sposób jednego ze swoich partnerów handlowych, ale nie przejmuj się tym. Podobnie z Portugalią - zabierając im kolonię w Indiach oddalasz od siebie zagrożenie z ich strony. Problemem mogą za to stać się portugalscy korsarze blokujący szlaki handlowe. Możesz podjąć się próby ich pokonania, ale zajęłoby Ci to mnóstwo czasu.

2. Po zajęciu południa Indii trzeba szykować się na wojnę z Mogołami. Zbieraj armię i krok po kroku zajmuj ich tereny. Nie spiesz się z tym - Twoi wrogowie są Muzułmanami, więc musisz przez parę tur trzymać wojsko w świeżo zdobytych regionach, by uniknąć konfliktu religijnego z miejscową ludnością. Wyburzaj meczety i wznoś swoje świątynie, by przyspieszyć nawracanie populacji.

3. Po wybiciu Mogołów ruszaj w kierunku Europy, na wojnę z Persją. Tu, podobnie jak w przypadku Twoich wcześniejszych wrogów, nie spiesz się z podbojem. Musisz zasymilować ludność, by nie mieć potem przykrych niespodzianek. Droga do Europy jest prosta i dość wąska, więc podbój jest kwestią tylko jednej, lecz silnej armii. Jeśli po podbiciu Persji nadal brakuje Ci regionów, zaatakuj Imperium Osmańskie lub Rosję. Możliwe, że trzeba będzie dojść aż do Morza Czarnego.

4. Cejlon jest okupowany przez Holendrów, Twoich partnerów handlowych. Na początku lepiej zostawić ich w spokoju, by móc bez przeszkód handlować z Europejczykami. W późniejszym stadium rozgrywki, gdy stwierdzisz że bardziej potrzebujesz ziemi niż pieniędzy, można wypędzić Holendrów z wyspy.

Dyplomacja

Kwestia dyplomacji w przypadku Konfederacji Marackiej jest dość prosta. Po wypędzeniu Portugalii z Indii postaraj się zawrzeć z nimi pokój, by zażegnać niebezpieczeństwo ze strony ich korsarzy.

Wszystkie państwa położone w Twoim pobliżu to Twoi potencjalni wrogowie (zwłaszcza Mogołowie), także wielkiej filozofii tutaj nie ma. Po podbiciu całych Indii niektóre państwa będą chciały od Ciebie wykupić indyjskie prowincje, ale ponieważ są one wymagane do zwycięstwa, lepiej im odmawiać.

Handel

Ważna kwestia w przypadku Maratów. Głównym odbiorcą Twoich towarów jest Europa, więc postaraj się zbudować mnóstwo portów kupieckich i zawrzeć umowy handlowe ze wszystkimi możliwymi państwami. Mając pieniądze nie wahaj się ich wydawać na upominki - różnice religijne bowiem nieco przeszkadzają w kontaktach z Europą.

Problemem mogą być korsarze blokujący Twoje trakty handlowe (przynajmniej do momentu, w którym możliwy stanie się transport lądem). Ciężko jest zlikwidować to zagrożenie, gdy jest ono zlokalizowane u wybrzeży Europy i Afryki, zatem lepiej pozwolić Europejczykom rozwiązać ten kłopot (przynajmniej na początku rozgrywki, bo później, gdy Twoje państwo urośnie w siłę, samemu będzie można się tym zająć).