Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Batman Arkham Knight - poradnik do gry

Batman Arkham Knight - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Przejmij kontrolę nad drogami (Own the Roads) | Poszukiwani przestępcy Batman Arkham Knight poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 4 września 2019

Na tej stronie poradnika do gry Batman: Arkham Knight znajduje się opis przejścia pobocznego zadania Przejmij kontrolę nad drogami. Dotyczy ono neutralizowania punktów kontrolnych milicji dzięki wygrywaniu walk z grupami przeciwników.

W celu odblokowania tego zadania możesz zbliżyć się do jednego z powiązanych z nim punktów kontrolnych milicji lub zaczekać aż dodane ono zostanie do okna misji w wyniku postępów w głównym wątku fabularnym gry.

Schemat działania

Po walkach musisz odszukać nieprzytomnego dowódcę (najlepiej z pomocą trybu detektywa) - Przejmij kontrolę nad drogami (Own the Roads) | Poszukiwani przestępcy - Batman Arkham Knight - poradnik do gry
Po walkach musisz odszukać nieprzytomnego dowódcę (najlepiej z pomocą trybu detektywa)

W celu zaliczenia tego zadania musisz zniszczyć w sumie 20 punktów kontrolnych milicji - 8 z nich jest na wyspie Miagani Island, 4 na wyspie Bleake Island i 8 na wyspie Founders' Island. Do punktów kontrolnych możesz docierać w dowolnej kolejności i samodzielnie musisz je lokalizować. Możesz we własnym zakresie rozglądać się za odgrodzonymi obszarami lub skorzystać z zamieszczonych poniżej mapek.

Po dotarciu w pobliże danego punktu kontrolnego musisz zająć się jego zabezpieczeniem, czyli wyeliminować wszystkich przebywających na jego terenie wrogów. W zależności od rodzaju posterunku będziesz mógł poradzić sobie z tym zadaniem grając wyłącznie Batmanem lub (jeśli np. do zniszczenia są dodatkowo wrogie maszyny) konieczne okaże się wsparcie batmobilem. Niezależnie od przebiegu wydarzeń musisz po zakończeniu walk zlokalizować ciało dowódcy (najlepiej z wykorzystaniem trybu detektywa) i przeszukać je w celu pozyskania i zniszczenia urządzenia znajdującego się w jego posiadaniu. Opuścisz w ten sposób bariery i doprowadzisz do zabezpieczenia punktu kontrolnego.

Uwaga - Podczas neutralizowania kolejnych punktów kontrolnych z Batmanem regularnie będzie się przez radio kontaktował Deathstroke. Nie stoczysz z nim walki w obrębie tej misji, aczkolwiek ukończenie jej w stu procentach jest wymagane do odblokowania pojedynku ze wspomnianym złoczyńcą w innym opcjonalnym zadaniu - Kampania na rzecz demilitaryzacji (Campaign for Disarmament).

Punkty kontrolne milicji na wyspie Miagani Island

Powyższa mapa prezentuje rozmieszczenie punktów kontrolnych milicji - Przejmij kontrolę nad drogami (Own the Roads) | Poszukiwani przestępcy - Batman Arkham Knight - poradnik do gry

Powyższa mapa prezentuje rozmieszczenie punktów kontrolnych milicji. Dokładniejsze opisy poszczególnych posterunków wroga znajdują się poniżej.

Możesz doskoczyć batmobilem do odgrodzonego obszaru lub samemu rozprawić się z wrogami - Przejmij kontrolę nad drogami (Own the Roads) | Poszukiwani przestępcy - Batman Arkham Knight - poradnik do gry
Możesz doskoczyć batmobilem do odgrodzonego obszaru lub samemu rozprawić się z wrogami

Punkt 1 - Odgrodzony obszar znajduje się tuż przy bramie garażowej prowadzącej do miejsca rozegrania jednej z prób Człowieka-Zagadki. Przebywających tu bandytów możesz zaatakować bez żadnego wsparcia, ale w takiej sytuacji musisz uważać między innymi na żołnierzy z tarczami, paralizatorami oraz bronią palną. Opcjonalnie możesz skorzystać z pobliskiej skoczni żeby przedostać się w to miejsce batmobilem i z jego pomocą zabezpieczyć ten punkt kontrolny.

Punkt 2 - Posterunek jest pilnowany przez sześciu uzbrojonych przeciwników. Jeden z nich to operator drona i w taki sposób możesz pozbyć się części wrogów. Pozostałych najlepiej byłoby zaatakować z zaskoczenia, polegając na przykład na nokautach z zastraszaniem.

Punkt 3 - Punkt kontrolny jest pilnowany przez wrogów wyposażonych w broń palną, ale możesz bez żadnych kłopotów zbliżyć się do nich batmobilem i rozprawić się z nimi bez wychodzenia z pojazdu.

Punkt 4 - W odgrodzonym obszarze oprócz standardowych przeciwników znajdują się także drony kontrolne - Przejmij kontrolę nad drogami (Own the Roads) | Poszukiwani przestępcy - Batman Arkham Knight - poradnik do gry

Punkt 4 - W odgrodzonym obszarze oprócz standardowych przeciwników znajdują się także drony kontrolne. Wsiądź do batmobilu i odszukaj ścieżkę prowadzącą na wysoko położone kładki przebiegające obok punktu kontrolnego - zostały one pokazane na powyższym obrazku. Z tego podwyższenia możesz bezproblemowo oczyścić cały posterunek.

Punkt 5 - Posterunek jest pilnowany przez mało liczną grupę bandytów, którzy na dodatek nie są wyposażeni w broń palną ani w inne zaawansowane gadżety. Zajmij się jedynie szybką eliminacją wchodzących w skład tej grupy dwóch medyków.

Punkt 6 - W odgrodzonym obszarze przebywa niewielka grupa żołnierzy. W trakcie staczania z nimi walk musisz jedynie uważać na przeciwnika w ciężkiej zbroi, na którym należy użyć rozwałki.

Punkt 7 - Posterunek jest pilnowany w sumie przez ośmiu przeciwników. Nie ma wśród nich przeciwników wyposażonych w broń palną. Jedyne utrudnienia to żołnierz w ciężkiej zbroi oraz bandyta z tarczą (użyj ogłuszenia peleryną i rozdeptania).

Ostrzelaj wrogie drony z dużej odległości - Przejmij kontrolę nad drogami (Own the Roads) | Poszukiwani przestępcy - Batman Arkham Knight - poradnik do gry
Ostrzelaj wrogie drony z dużej odległości

Punkt 8 - Na terenie odgrodzonego obszaru oprócz grupy przeciwników znajdują się także dwa drony kontrolne. Do ich zniszczenia powinieneś użyć batmobilu. Odszukaj miejsce na tym samym poziomie, na którym znajduje się wrogi posterunek, skąd będziesz mógł bezproblemowo ostrzelać i zneutralizować drony.

Punkty kontrolne milicji na wyspie Bleake Island

Powyższa mapa prezentuje rozmieszczenie punktów kontrolnych milicji - Przejmij kontrolę nad drogami (Own the Roads) | Poszukiwani przestępcy - Batman Arkham Knight - poradnik do gry

Powyższa mapa prezentuje rozmieszczenie punktów kontrolnych milicji. Dokładniejsze opisy poszczególnych posterunków wroga znajdują się poniżej.

1 - Przejmij kontrolę nad drogami (Own the Roads) | Poszukiwani przestępcy - Batman Arkham Knight - poradnik do gry
Punkt 1 - Punkt kontrolny tylko pozornie wydaje się ekstremalnie trudny do zabezpieczenia z tytułu występowania w nim bandytów i dronów kontrolnych oraz braku możliwości przedostania się do niego batmobilem - Przejmij kontrolę nad drogami (Own the Roads) | Poszukiwani przestępcy - Batman Arkham Knight - poradnik do gry

Punkt 1 - Punkt kontrolny tylko pozornie wydaje się ekstremalnie trudny do zabezpieczenia z tytułu występowania w nim bandytów i dronów kontrolnych oraz braku możliwości przedostania się do niego batmobilem. W celu rozwiązania tego problemu musisz w pierwszej kolejności zabezpieczyć punkt kontrolny numer 1 z wyspy Founders' Island. Po wykonaniu tej czynności odszukaj pokazaną na obrazku 1 podniesioną bramę i skorzystaj z wyciągarki żeby ją obniżyć. Możesz teraz nabrać rozpędu i wykonać skok z wykorzystaniem dopalacza, który wyjaśniony został na obrazku 2. Powinieneś wylądować dokładnie wewnątrz odgrodzonego obszaru, tak więc pozostanie ci tylko użyć uzbrojenia batmobilu.

Punkt 2 - Posterunek pilnowany jest przez niewielką grupę bandytów. Dobra wiadomość jest taka, że możesz ich zaskoczyć dzięki włamaniu się z wykorzystaniem urządzenia do zdalnego hakowania do panelu kontrolnego i odblokowaniu alternatywnego przejścia. Zła wiadomość jest taka, że wśród przeciwników jest zbir w ciężkiej zbroi.

Zatrzymaj się nad nieruchomą wieżyczką i zaczekaj aż będzie można bezpiecznie wylądować obok niej - Przejmij kontrolę nad drogami (Own the Roads) | Poszukiwani przestępcy - Batman Arkham Knight - poradnik do gry
Zatrzymaj się nad nieruchomą wieżyczką i zaczekaj aż będzie można bezpiecznie wylądować obok niej

Punkt 3 - W ogrodzonym obszarze znajdują się trzy wieżyczki obronne oraz pojedynczy przeciwnik, który domyślnie jest ustawiony tyłem do nich. Przedostań się nad tę wieżyczkę, która jest nieruchoma i użyj na jednej z pozostałych urządzenia do zdalnego hakowania. Sabotuj drugą z obrotowych wieżyczek, powróć na górę i ponownie użyj wspomnianego gadżetu. Zajmij się zniszczeniem dwóch pozostałych wieżyczek i na koniec ogłusz bandytę.

Punkt 4 - Posterunek jest strzeżony przez bardzo liczną grupę przeciwników. Są tu ponadto dwie wieżyczki obronne, ale możesz wylądować za nimi. Jeszcze przed przystąpieniem do walk użyj zakłócacza na broniach, w które wyposażeni są niektórzy bandyci. Po rozpoczęciu bitwy postaraj się szybko zlikwidować medyków. Uważaj ponadto na ekspertów od sztuk walki, wrogów z paralizatorami, bandytów w ciężkich zbrojach i przeciwników z tarczami.

Punkty kontrolne milicji na wyspie Founders' Island

Powyższa mapa prezentuje rozmieszczenie punktów kontrolnych milicji - Przejmij kontrolę nad drogami (Own the Roads) | Poszukiwani przestępcy - Batman Arkham Knight - poradnik do gry

Powyższa mapa prezentuje rozmieszczenie punktów kontrolnych milicji. Dokładniejsze opisy poszczególnych posterunków wroga znajdują się poniżej.

Punkt 1 - Punkt kontrolny jest pilnowany przez średnio liczną grupę bandytów. Część z nich wyposażona jest w broń palną, tak więc wskazane jest użycie zakłócacza żeby uniemożliwić im prowadzenie ostrzału. Dodatkowo wrogów powinieneś zaatakować z zaskoczenia, np. w oparciu o nokauty z zastraszaniem. Uwaga - W miejscu tym znajduje się podniesiona brama. Możesz użyć na niej wyciągarki i odblokować sobie w ten sposób skocznię, dzięki której możliwe jest dotarcie do punktu kontrolnego 1 z wyspy Bleake Island.

Wejście do szybu wentylacyjnego - Przejmij kontrolę nad drogami (Own the Roads) | Poszukiwani przestępcy - Batman Arkham Knight - poradnik do gry
Wejście do szybu wentylacyjnego

Punkt 2 - Zniszczenie tego punktu kontrolnego wymaga dużej precyzji i pewności działania, bo w odgrodzonej strefie są przeciwnicy wyposażeni w broń palną oraz pojedynczy dron kontrolny. Zacznij od przedostania się na barykadę i użycia zakłócacza na broniach kilku wybranych wrogów. Zlokalizuj następnie wbudowany w posadzkę szyb wentylacyjny i w taki sposób przedostań się na teren posterunku. Zanim wyskoczysz z szybu zhakuj drona z pomocą urządzenia do zdalnego hakowania, dzięki czemu wyłączy się na minutę. Dopiero teraz ustaw się pod dowolną grupą wrogów i użyj nokautów z zastraszaniem. Już po rozpoczęciu walk staraj się szybko doskakiwać do przeciwników z aktywnymi broniami i w razie potrzeby pomóż sobie kulką dymną. Postaraj się wygrać bitwę zanim dron powróci do działania (w przeciwnym wypadku ucieknij stąd z wykorzystaniem haka).

Punkt 3 - W ogrodzonym obszarze przebywa w sumie ośmiu bandytów. Musisz się pilnować podczas bitwy, bo czterech z nich to eksperci od sztuk walki (staraj się bezbłędnie wykonywać kontry) i ponadto kilku wrogów jest wyposażonych w paralizatory.

Punkt 4 - Na terenie punktu kontrolnego oprócz uzbrojonych po zęby przeciwników są także wieżyczki obronne - Przejmij kontrolę nad drogami (Own the Roads) | Poszukiwani przestępcy - Batman Arkham Knight - poradnik do gry

Punkt 4 - Na terenie punktu kontrolnego oprócz uzbrojonych po zęby przeciwników są także wieżyczki obronne. Nie musisz na szczęście osobiście się nimi zajmować, bo możesz wjechać na teren posterunku batmobilem. Zlokalizuj w tym celu pokazaną na powyższym obrazku bramę i wyrwij ją z wykorzystaniem wyciągarki.

Punkt 5 - W odgrodzonym obszarze oprócz bandytów znajdują się także drony kontrolne i domyślnie nie możesz do nich dotrzeć batmobilem - Przejmij kontrolę nad drogami (Own the Roads) | Poszukiwani przestępcy - Batman Arkham Knight - poradnik do gry

Punkt 5 - W odgrodzonym obszarze oprócz bandytów znajdują się także drony kontrolne i domyślnie nie możesz do nich dotrzeć batmobilem. Rozwiązaniem tego problemu jest zlokalizowanie pokazanego na powyższym obrazku przycisku. Skorzystanie w tym miejscu z urządzenia do zdalnego hakowania doprowadzi do opuszczenia jednej z okolicznych blokad. Skorzystaj z tego nowego przejścia i ostrzelaj wrogie cele z podwyższenia lub zeskocz batmobilem na dół i dopiero wtedy przystąp do walk.

Punkt 6 - Posterunek pilnowany jest przez pięciu wrogów wyposażonych w broń palną. Pierwszych trzech bandytów możesz zneutralizować dzięki nokautom z zastraszaniem. Do dwóch pozostałych doskocz bez dodatkowego wsparcia lub pomagając sobie np. kulką dymną.

Punkt 7 - W ogrodzonym obszarze odnajdziesz grupę bandytów. Nie będą oni korzystali z broni palnej, aczkolwiek jeden z przeciwników wyposażony jest w ciężką zbroję. Warto zostawić go sobie na koniec i pomóc sobie rozwałką.

Punkt 8 - Na terenie ogrodzonego obszaru przebywa stosunkowo mało liczna grupa bandytów. Postaraj się użyć zakłócacza na broniach wykorzystywanych przez niektórych wrogów. Oprócz tego już po przystąpieniu do walk uważaj na przeciwników z paralizatorami.