Gry, na których premierę czekam lub gry po premierze, w które chcę zagrać.
Gry do tej listy możesz dodać na stronach serwisu, tam gdzie znajduje się opcja “Czekasz?”, lub przy grach po premierze wybierając przycisk “Oceń”.
Shadow Tactics: Blades of the Shogun - Aiko's Choice
Shadow Tactics: Blades of the Shogun - Aiko's ChoiceLista gier które obserwujesz i na których temat możesz dostawać powiadomienia na maila lub notyfikacji push.
Gry do listy powiadomień możesz dodać wybierając ikonę “Obserwuj grę” (oko) na stronie Encyklopedii Gier lub przy materiale o grze.
Powiadomienia o grach są ulepszane i obecnie mogą nie działać poprawnie.
Lista gier, które oceniłeś i ocena jaką wystawiłeś.
Gry możesz oceniać w Encyklopedii Gier, przy materiałach o grach i na forum. Dla jednej gry na wybraną platformę możesz wystawić tylko jedną ocenę, kolejne oceny gry dla wersji na konkretną platformę, uaktualniają twoją poprzednią ocenę.
Na tej liście znajdziesz Twoje recenzje gier z ocenami, które zostały wybrane przez redakcję. Jeżeli podczas oceniania gry opiszesz swoje wrażenia i opinię, pojawia się ona w formie postu na forum i jeżeli zostanie wybrana przez redakcję, staje się minirecenzją, opublikowaną na karcie ocen w Encyklopedii Gier.
14 października 2025 - Recenzja Gry
Grand Theft Auto: San Andreas
+++Zróżnicowany klimat+++Projekt mapy. Zróżnicowanie, rozmiar i klimat++Gra nastawiona na zabawę++Wspaniały soundtrack++Niezwykle zróżnicowane misje++Dużo ciekawych aktywności pobocznych+Ciekawe postaci główne, poboczne i antagoniści+Proaktywny bohater+Satysfakcjonujące strzelanie i prowadzenie pojazdów+Duża różnorodność broni oraz pojazdów+Elementy RPG+Nawiązania do popkultury, poczucie humoru--Sztuczna inteligencja przeciwników oraz jej zasięg widzenia / reakcji-Mozolne powtarzanie misji-Zasięg rysowania-Niezbyt angażująca główna fabuła-Ilość znajdziek-Chaos na ulicach
21 sierpnia 2025 - Recenzja Gry
Baldur's Gate 3
+++Świetne wprowadzenie kości. Mają duże znaczenie w każdym aspekcie gry i mocno ją urozmaicają +++Aktywni członkowie drużyny +++Swoboda w kreowaniu postaci ++Unikatowe artefakty, które wspierają różne style ++Projekty broni, strojów ++Wiele zakończeń +Gra prezentuje się znakomicie +Wątki poboczne +Muzyka +Fabuła jest przemyślana i wielowątkowa -Zbyt prosta -Generyczny świat -Zbyt wolne zdobywanie poziomów -Nieciekawe zdolności -Poza postaciami z drużyny, reszta jest generyczna -Przepełniony ostatni akt -Fabuła jest generyczna -Niepotrzebne zagracanie ekwipunku -Kontrola kamery -Sporo błędów
21 sierpnia 2025 - Recenzja Gry
Golf Club: Wasteland
++Niezwykle odprężająca rozgrywka ++Prosta historia, która jednak dobrze wykorzystuje elementy otoczenia i drobne słowa, by grać na emocjach ++Wspaniałe radio. Tworzy klimat i rozbudowuje historię ++Styl artystyczny. Piękna, ujmująca i nostalgiczna gra postapokaliptyczna +Powoli odkrywana historia świata, która krytykuje konsumpcjonizm +Mapy mają wyważony poziom trudności i odpowiednią długość +Zakończenie --Brakuje rozbudowania rozgrywki. Takich jak wiatr, rodzaj powierzchni lub wybór kija -Powolne ruchy bohatera -Niektórym mapom brak czytelności -Jest to tylko prosta "minigra"
21 sierpnia 2025 - Recenzja Gry
The Legend of Tianding
+Styl artystyczny miasta, pejzaży +Satysfakcjonująca eksploracja +Klimat Tajwanu +Kradzież broni wrogom +Ciekawy projekt bossów. Łatwo ich zapamiętać, chociaż nie są przesadnie rozbudowani +Emocjonalne zakończenie, które nagradza za eksplorację i wykonywanie zadań pobocznych --Brak kombinacji ataków. Walce brakuje głębi --Poziomy są zbyt długie. Brakuje różnorodności akcji, wrogów lub elementów platformowych -Walce brakuje odrobiny responsywności i impetu -Dialogi się dłużą, a postaci pomimo przerysowania, nie przykuwają do ekranu -Dość sporo pustych misji -Powtarzalna mu
1 sierpnia 2025 - Recenzja Gry
Yakuza 4 Remastered
+++Multum ciekawych i rozbudowanych aktywności pobocznych +++Świetna, gęsta od aktywności mapa. Żywe miasto ++4 postaci zróżnicowane zarówno pod względem charakteru i rozgrywki ++Absurdalne poczucie humoru, misje poboczne ++Cutscenki ++Gierki poboczne +Sporo ciekawych misji pobocznych +Dużo rozbudowanych postaci oraz stronnictw --Brak nagranych dialogów dla misji pobocznych i sporej części misji głównych --Fabuła słabo zarządza tempem. Spora część jest przekazana przez prostą ekspozycję. Rozdziały wydają się za krótkie --Fabuła jest przekombinowana -Żaden antagonista nie zapada w pamięć -Grind
5 lipca 2025 - Recenzja Gry
Card Shark
+++Jedyna w swoim rodzaju rozgrywka. Wykonywanie oszustw pod presją czasu ++Wykonywane oszustwa to wariacje prawdziwych sztuczek ++Oszustwa zachowują idealny balans między pamięcią mięśniową, trudnością, powtarzalnością i improwizacją +Dużo niepowtarzalnych reakcji na pomyłki +Możliwość pomijania samouczka +Bardzo przejrzyste przedstawienie kart i każdego kroku oszustwa --Podejrzliwość wrogów rośnie nawet gdy wykonujemy poprawne rozdanie --Samouczek ciągnie się przez całą grę -Gra bywa odrobinę zbyt liniowa w oszukiwaniu -Pieniądze są bez znaczenia
30 czerwca 2025 - Recenzja Gry
Planet of Lana
++Stylistyka robotów wraz ze sposobem w jaki sposób przedstawiona została ich historia +Oprawa audiowizualna +Styl artystyczny +Dobre tempo rozwoju historii i wprowadzania nowych informacji o świecie --Gra kilka razy stara się wywołać emocjonalną reakcję. Ale przez to, że cała forma gry jest niezwykle schematyczna, to nie może się to udać. --Zagadk - Ledwie kilka schematów na całą grę, które nie wymagają myślenia więcej niż 2 kroki do przodu -Motywacje postaci są bardzo proste, nie pozwalają się wczuć -Końcowe fragmenty gry są przesadzone. Sprawiają, że przeciwnicy wydają się niekompetentni
29 czerwca 2025 - Recenzja Gry
Grand Theft Auto: The Ballad of Gay Tony
++Świetny silnik ++Przeplatanie się fabuły z historią z GTA IV +Postaci główne i poboczne +Klubowy klimat +Dobrze zaprojektowane miasto +Dobra ścieżka dźwiękowa. Wiele stacji radiowych +Satysfakcjonujące strzelanie i prowadzenie pojazdów +Duża różnorodność broni i pojazdów +Nawiązania do popkultury, poczucie humoru (lekko gimnazjalne) --Niezwykle nieciekawi antagoniści -Zbyt silne opieranie się na fabule GTA IV -Miałkie emocjonalnie zakończenie -Misje poboczne -Zbyt dużo jazdy od misji do misji -Rozwałka szybko się nudzi -Misje są krótkie i nierozbudowane -Niezbyt dużo aktywności pobocznych
15 czerwca 2025 - Recenzja Gry
Titan Souls
++Prostota gry powoduje, że główną przyjemność czerpie się z doskonalenia własnych zdolności +Każdy boss zaprojektowany został, by pokonać go można było poprzez specyficzny trik. Jedno powtórzenie wystarcza, by wygrać. Odświeżające podejście do walki --Kierunek artystyczny. Zarówno bossowie i biomy są bardzo schematyczne i proste --Gra posiada jeden atak, strzelanie z łuku, a i tak jest on zbugowany --Każda próba walki z bossem wymaga 20-30s bezmyślnego chodzenia -- Eksploracja jest zupełnie zbędna. Brak historii -Brak pauzy w grze dla jednego gracza -Hitbox strzały -Nieciekawi przeciwnicy
15 czerwca 2025 - Recenzja Gry
Beyond Eyes
++ Wykorzystanie dźwięku i „zapachu” do kierowania uwagi gracza + Lekko wzruszające zakończenie + Styl artystyczny + Poruszenie tematu niepełnosprawności - - Poruszanie się jest tak powolne, że przejście gry wymaga sporo cierpliwości - - Nuda. Większość gry polega na chodzeniu, które zyskałyby na odrobinie narracji w tle, albo przyspieszeniu postaci, gdy chodzi po już poznanych terenach - - Główna postać i jej problemy zupełnie nie są przedstawione w tej grze - Mapy składają się z elementów kopiuj-wklej
12 czerwca 2025 - Recenzja Gry
Best Month Ever!
+Lekko wzruszające +Kształtowanie przyszłości swojego syna jest motywujące +Łatwo zżyć się z głównymi bohaterami +Każdy akt historii jest ciekawy, wszystkie są zróżnicowane +Główny motyw fabularny pobudza wyobraźnię --Bardzo niesatysfakcjonujące zakończenia w formie kilku kiepskich slajdów --Histora jest przekombinowana. Zamiast spróbować sprawić, że główny wątek wyjdzie na pierwsze miejsce, to przykrywa go wszystkim co możlwe -Wybory często są iluzoryczne, a opcje dialogowe niejasne -Gra aktorska -Zbytnio liniowa -Brak przewijania dialogów i zapisywania w dowolnym momencie
12 czerwca 2025 - Recenzja Gry
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered
+++Historia świata, książki, wiele perspektyw ++Swoboda w alchemii, zaklinaniu i czarotwórstwie ++Projekt miast i świata. Wizja artystyczna ++Rozwój postaci wpływa na grę +OST +Misje poboczne i gildie +Wiele ciekawych zdolności +Zakończenie +Satysfakcjonująca rozgrywka --Zbyt potężna magia --Powtarzalna eksploracja --Sporo błędów --Skalowanie poziomu trudności, tempo rozwoju -Nieistniejące odgrywanie postaci -Bramy Otchłani -Wiele nieprzydatnych zdolności -Postaci są drewniane i nienaturalne -Gra jest zbyt długa jak na ilość oferowanej zawartości -Nieprzyjemny do użytkowania interface
5 czerwca 2025 - Recenzja Gry
Expelled!
++Szybka, dynamiczna rozgrywka z naciskiem na jej powtarzanie ++Oryginalny motyw grania złym ++Połączenie planowania i improwizacji ++Historia napisana w taki sposób, żeby kolejne przejścia ciągle skrywały w sobie coś ciekawego i zmieniały pogląd na wydarzenia +Uczenie się na błędach +Wąskie grono postaci i celów dla gracza +Czytelność +Dobrze nakreślone postaci +Czytelne przedstawienie aktualnego czasu i pozycji innych postaci --Jedynie 3 opcje dialogowe do wyboru -Powtarzalność -Niewielkie błędy -Zbyt mało zakończeń -Ciężko przewidzieć jakie akcje lub dialogi będziemy mogli poprowadzić
16 kwietnia 2025 - Recenzja Gry
Victoria II
+++Technologie bardzo mocno wpływają na możliwości rozgrywki i priorytety w grze ++Zarządzanie surowcami ++Wciągająca ++Symulacyjna rozgrywka z kompetentnym AI ++Sporo narzędzi do prowadzenia zimnej wojny +Krótka, skoncentrowana kampania +Potencjał na RolePlay --Im potężniejszy się stajesz, tym bardziej ułatwiane są wszystkie akcje -Powiadomienia często nie działają -Systemowi populacji brakuje duszy -Zbyt dużo mikrozarządzania -Większością państw gra się dość podobnie -Ekonomia jest skomplikowana, ale prosta -Systemy „niesławy” i celów wojennych zbytnio ograniczają -Dyplomacja
18 marca 2025 - Recenzja Gry
Warcraft III: Reign of Chaos
+++4 niezwykle unikalne stronnictwa +++Połączenie RTSa z RPGiem. Przydatni bohaterowie, sporo zaklęć i przedmiotów +++Przemyślane synergie między jednostkami, bohaterami i budynkami +++Zdolności specjalne ++Intrygujące postaci, ciekawa kampania ++Misje zróżnicowane, ciekawe i pełne zawartości ++System „utrzymania” +Czytelność +Ścieżka dźwiękowa +Lekko kreskówkowy styl +Satysfakcjonujące zakończenie +System dnia i nocy --Blokowanie się jednostek -Tempo niszczenia baz -Dłużące się misje nieumarłych -Kierowanie podgrupami -Jednostki latające -Brak proaktywnych sposobów na zwalczanie zaklęć
4 marca 2025 - Recenzja Gry
The Dark Pictures: The Devil in Me
++Sporo wyborów z dużym znaczeniem ++Eksploracja jest prosta, ale dodaje dodatkowe możliwości w wyborach +Trudno utrzymać postaci przy życiu, co wpływa na emocje +Nagrania do nadania charakteru zabójcy +Przerysowana, wciągająca historia +Ładnie oddane postaci i ich mimika +Dużo postaci, a każdą można odgrywać w inny sposób +QTE są płynne i odpowiednio trudne +Dość dobrze przemyślany główny motyw fabularny --Jedyne mechaniki to QTE i sporadyczny atak -Trudno zżyć się z postaciami -Sporo wyborów jest pozbawionych logiki -To jak rozwija się historia jest dość losowe -Zbyt ciemno -Zakończenie
4 marca 2025 - Recenzja Gry
Post Mortem
++Swoboda w prowadzeniu śledztwa ++Klimat i kierunek artystyczny +Dobra. lekko nadnaturalna historia +Śledztwo, które pozwala na powolne docieranie do prawdy i dopasowany do tego protagonista +Kilka ciekawych zagadek ---Błędy które mogą doprowadzić grę do stanu niegrywalnego --Wiele elementów jest nieczytelnych, chociaż twórcy założyli, że są kluczowe --Gra nie radzi sobie ze swoją wielowątkowością --Quality of Life -Niektóre zagadki są niczym dla dzieci -Słabe zakończenia, które nie oferują podsumowania -Tłumaczenia gry kuleją
4 marca 2025 - Recenzja Gry
Mass Effect
+++Rozbudowany lore +++Angażujący główny wątek ++Ciekawi towarzysze, których można wymieniać między misjami. Można się z nimi zżyć ++Sporo zdolności aktywnych ++Frakcje w świecie +Modyfikacja ekwipunku +Satysfakcjonujące zakończenie +Większość mechanik jest dość prosta, ale wystarczająca jak na potrzeby gry +Sporo ciekawych wrogów (minibossów) +Wyważony poziom trudności +Wątki poboczne dostarczają więcej historii świata --Zbytnia powtarzalność gry --Misje poboczne -Interface, czytelność i wygląd przedmiotów -Krótki główny wątek -Dialogi z oszukanymi opcjami wyboru -Pusty świat i eksploracja
4 marca 2025 - Recenzja Gry
A Case of Distrust
++Logicznie połączone wskazówki, które naturalnie wynikają z rozmów z podejrzanymi +Klimat noire +Ciekawie napisane opisy. Dość dobre dialogi -Styl artystyczny -Kolejność wykonywania akcji wydaje się zbytnio narzucona. Przez co czasem jeździmi między miejscami, by zweryfikować jeden fakt -Historia jest niezbyt oryginalna
18 lutego 2025 - Recenzja Gry
Arrog
+ Podjęty motyw historii jest interesujący --- Zdecydowanie zbyt krótka. W tym czasie można opowiedzieć coś ciekawego, ale tej grze się to nie udaje -- Zagadki i mechaniki są nieangażujące -- Historia jest nieangażująca
16 lutego 2025 - Recenzja Gry
Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned
++Świetny silnik ++Przeplatanie się fabuły z historią z GTA IV +Dowodzenie bandą motocyklistów +Dobrze zaprojektowane miasto +Ścieżka dźwiękowa +Satysfakcjonujące strzelanie i prowadzenie pojazdów +Różnorodność broni i pojazdów +Nawiązania do popkultury, poczucie humoru --Powtarzalne misje. Schemat jest bardzo prosty i nużący --Misje poboczne są nieciekawe --Główny bohater jest zwykłym bandytą. Bez żadnych ciekawych cech -Rozwałka szybko się nudzi -Misje krótkie i nierozbudowane -Mało aktywności pobocznych -Model jazdy niedopasowany pod PCty
10 lutego 2025 - Recenzja Gry
Marvel's Spider-Man: Miles Morales
++Bujanie się na sieci ++Usprawnienia kosmetyczne +Przyjemny, choć prosty system walki +Rozmowy podczas eksploracji, podcasty +Ładna grafika, dobrze wykonane punkty charakterystyczne w mieście -Nieciekawe, pozbawione duszy miasto. Zupełny brak eksploracji zarówno na mapie świata i w trakcie misji -Historia rozwodniona aktywnościami pobocznymi -Sporo błędów -Walce brakuje impetu. Zbyt mało różnorodne animacje ataku -Bardzo prosty projekt misji -Nudne, mocno oskryptowane walki z bossami -Postaci są proste, nierozbudowane. -Miałka, przewidywalna fabuła, która wybiela terroryzm
10 lutego 2025 - Recenzja Gry
Grand Theft Auto: San Andreas
+++Zróżnicowany klimat +++Projekt mapy. Zróżnicowanie, rozmiar i klimat ++Gra nastawiona na zabawę ++Wspaniały soundtrack ++Niezwykle zróżnicowane misje ++Dużo ciekawych aktywności pobocznych +Ciekawe postaci główne, poboczne i antagoniści +Proaktywny bohater +Satysfakcjonujące strzelanie i prowadzenie pojazdów +Duża różnorodność broni oraz pojazdów +Elementy RPG +Nawiązania do popkultury, poczucie humoru --Sztuczna inteligencja przeciwników oraz jej zasięg widzenia / reakcji -Mozolne powtarzanie misji -Zasięg rysowania -Niezbyt angażująca główna fabuła -Ilość znajdziek -Chaos na ulicach
10 lutego 2025 - Recenzja Gry
The Dark Pictures: Man of Medan
++Sporo wyborów z dużym znaczeniem ++Eksploracja prosta, ale dodaje możliwości w wyborach ++Trudno utrzymać postaci przy życiu +Główny motyw fabularny jest dobrze zrealizowany +Przerysowana, ale wciągająca historia +Ładnie oddane postaci i ich mimika +Dużo postaci, a każdą można odgrywać w inny sposób +QTE są bardzo płynne i odpowiednio trudne +Odpowiednia długość poszczególnych aktów --Jedyne mechaniki to QTE i sporadyczny atak --Spore błędy w technikaliach --Sceny na statku to trochę kombinacja losowych pomysłów twórców. Bez związku przyczynowo-skutkowego -Postaci i dialogi -Zakończenie
10 lutego 2025 - Recenzja Gry
The Dark Pictures: Little Hope
++Sporo wyborów, które mają znaczenie ++Wykorzystanie linii czasowych w intrygujący sposób. W budowie postaci i fabuły ++Zakończenie ++Eksploracja prosta, ale mocno wpływa na historię +Dobrze utrzymany klimat zagrożenia +Płynne przejścia między postaciami +Przerysowana, ale wciągająca +Ładnie oddane postaci i ich mimika +Dużo postaci, a każdą można odgrywać w inny sposób +QTE są płynne i odpowiednio trudne +Długość poszczególnych aktów i fragmentów odgrywania postaci --Jedyne mechaniki to QTE i sporadyczny atak --Granie pod „dobre” zakończenie -Historia zbyt liniowa -Dialogi -Proste zagadki
10 lutego 2025 - Recenzja Gry
Kholat
++Przemierzanie gór jedynie z mapą i kompasem ++Proste, klimatyczne ścieżki. Każda skupia się na lekko innym typie eksploracji. Z wykorzystaniem dźwięku, elementów otoczenia itp. +Wrażenia audiowizualne +Klimatyczne notatki dotyczące przeszłości --Tylko jeden rodzaj przeciwnika z bardzo podstawowym designem, prosty i niestraszny --Częste blokowanie się na otoczeniu -Historia odkrywania ekspedycji, zmienia się w zwykły thriller -Świat jest składanką pół-liniowych korytarzy -Gra jest krótka, ale mapa, przeciwnicy i mechanika zaczynają się nużyć -Początek gry nie wprowadza nas w rolę postaci
1 lutego 2025 - Recenzja Gry
Grand Theft Auto IV
++Antagonista ++Postaci poboczne ++Świetny silnik ++Zakończenie ++Główny wątek fabularny i amerykański sen +Immersja poprzez używanie telefonu w grze +Dobrze zaprojektowane miasto +Dobra ścieżka dźwiękowa +Satysfakcjonujące strzelanie i jazda +Duża różnorodność broni i pojazdów +Nawiązania do popkultury, poczucie humoru (lekko gimnazjalne) ---Niezwykle powtarzalne, czasem nużące misje --Misje poboczne -Główny bohater to psychopata, któremu ciężko kibicować -Rozwałka szybko się nudzi -Misje są bardzo krótkie i nierozbudowane -Niezbyt dużo aktywności pobocznych -Agresywny model jazdy na PCtach
17 grudnia 2024 - Recenzja Gry
Neon White
+ Projekt map waha się między średnimi i dość dobrymi + Ciekawe bronie, które jednak są rozstawione w zbyt liniowy sposób + Sterowanie jest responsywne, przyjemne i dość płynne + Dość dobrze i ciekawie poukrywane sekrety + Maksowanie map jest nawet przyjemne --- Mapy wyglądają jak wycięte z wczesnej wersji gry --- Dialogi i fabuła są fatalne i zajmują wiele czasu i tempa gry -- Początkowe poziomy są zbyt proste i krótkie, a końcowe trwają po kilka minut, którym brakuje intensywności -- Wizja świata jest szalenie nudna - Przeciwnicy są nieciekawi
6 grudnia 2024 - Recenzja Gry
Senua's Saga: Hellblade II
++Podjęcie tematu zdrowia psychicznego ++Oprawa audiowizualna, gra aktorska +Rozwinięcie postaci Senui +Mistycyzm historii +Senua, jej psychoza i relacje z innymi +Przekaz na temat tyranów, decyzji i kontroli +Klimat starć z gigantami i podążania w Nidavellir +Filmowość ---Gra bez mechanik. Walka i zagadki uproszczone --Liniowość z nieciekawą eksploracją --Początek gry -Krótka, a potrafi się dłużyć -Zakończenie jest zbyt proste, szybkie i nijakie -Nieresponsywne sterowanie -Niewykorzystanie głosów z głowy Senui -Poziom trudności -Walka -Brak ciekawych wrogów, bossów -Brak mechanik psychozy
30 listopada 2024 - Recenzja Gry
Hi-Fi Rush
+++Stylistyka gry i świata, zgranego z rytmem bohatera ++Dynamiczny system walki, premiujący rytmiczność, chaos i ciągłą ofensywę. Blokowanie i uniki są dobrym dodatkiem +Eksploracja pobocznych ścieżek +Walki z bossami +Głupkowate poczucie humoru, które buduje styl tej gry -Sporo utworów jest nieciekawych, przy długości map, do których zostały przydzielone -Za dużo QTE związanych z blokowaniem -Zbyt podobny rytm map -Powolny początek, zbyt rozbudowane samouczki -Walki na arenach bywały zbyt powtarzalne -Projekt map raczej nie zapada w pamięć -Postaci aż emanowały swoją jednowymiarowością
19 listopada 2024 - Recenzja Gry
Lies of P
+++Projekt broni. Zróżnicowane pod względem ataków zwykłych, specjalnych i prezencji +++System walki. Cieszą zarówno uniki bloki i ataki specjalne ++Wiktoriański klimat, inspirowany historią Pinokio ++Walki z bossami. Zróżnicowane, ciekawe i dość trudne +Amulety +Elementy kosmetyczne +Mapy ładne i zróżnicowane +Wątki praw robotów i człowieczeństwa +Rozwój postaci, dopasowanie pod swój styl +Minibossowie +Ulepszanie EQ +Przedmioty zużywalne +Długość map --Prosta eksploracja -Wtórność -Design zwykłych wrogów -Historia jest wtórna i zbyt prosta -Poza bossami gra jest prosta -System utraty ergo
19 listopada 2024 - Recenzja Gry
Cocoon
++Bardzo przyjemne, intuicyjne zagadki. Rozwiązywanie ich wymaga myślenia na płaszczyźnie wielu światów, co jest bardzo satysfakcjonujące +Zróżnicowane zasady działania w różnych światach i połączenia zasad +Dość przyjemne walki z bossami +Krótka, ale dość intensywna +Zagadki pod koniec gry są już dość wymagające +Bardzo czytelna, co jest ważne w zagnieżdżających się światach +Klimat wieloświatów -Historia zbyt mocno wchodzi na pierwszy plan pod koniec gry -Klimat robaczej metamorfozy -Niezbyt ładna -Eksploracja dla znajdziek lekko zaburza płynność rozgrywkii nie daje nic w zamian
12 listopada 2024 - Recenzja Gry
Yakuza 3 Remastered
+++Multum ciekawych i rozbudowanych aktywności +++Świetna, gęsta od aktywności mapa. Żywe miasto ++Dużo rozbudowanych postaci i stronnictw ++Absurdalne poczucie humoru ++Cutscenki ++Gierki poboczne ++Rozwinięcie Kiryu ++Sporo ciekawych misji pobocznych ++Okinawa ---Początek gry zaprzecza zakończeniu drugiej części --Brak nagranych dialogów dla sporej części misji --Fabuła słabo zarządza tempem, dużo ekspozycji i krótkie rozdziały --Motywacja Kiryu w historii --Początkowo system walki jest bardzo frustrujący, powolny i nieciekawy -Główny antagonista -Niektóre aktywności wymagają grindu
12 listopada 2024 - Recenzja Gry
It Takes Two
+++Różnorodność rozgrywki, klimatu, przeciwników, dynamiki i trudności +++Świetny tryb kooperacyjny, zarówno w rywalizacji i współpracy ++Fabuła o współpracy, wzajemnym zrozumieniu i odbudowie relacji ++Eksploracja ++Projekt map ++Długość każdej sekcji ++Wykorzystanie przedmiotów codziennego użytku w historii +Wiarygodne dialogi --Dialogi powtarzalne, uproszczone, naiwne -Historia aż nadto ekspresyjna -Różnice między stanem rzeczy u hosta i drugiego gracza -Brak interesujących postaci -Zakończenie przewidywalne i bez impaktu emocjonalnego -Zbytnie przejmowanie się śmiercią -Drobne błędy
3 października 2024 - Recenzja Gry
Genesis Noir
++Świetna oprawa graficzna +Proste, ale poruszające przesłanie +Wątki naukowe +Przyjemna jazzowa muzyka, która dobrze współgra z tym co jest na ekranie ---Zakończenie jest przeciągnięte i pozbawione rozgrywki ---Gra jest zbyt długa. Zagadki są powtarzalne, mapy są puste i duże --Zagadki są zbyt proste --Brak przywiązania emocjonalnego do „Czasu”, „Energii” i „Masy” --Symulator trzymania lewego przycisku myszy --Gra nie posiada określonego stylu historii. Nie jest zabawna, tajemnicza, emocjonalna -Odbieranie graczowi kontroli nad postacią w nieprzemyślanych momentach -Poruszanie się postaci
3 października 2024 - Recenzja Gry
The Dark Pictures: House of Ashes
++Sporo wyborów wpływających na historię ++Łatwo kibicować każdemu z bohaterów ++Eksploracja jest prosta, ale dodaje dodatkowe możliwości w wyborach ++Trudno utrzymać wszystkie postaci przy życiu +Płynne przejścia między postaciami w scenach akcji +Przerysowana, ale wciągająca +Ładnie oddane postaci i ich mimika +Dużo postaci, a każdą można odgrywać w inny sposób +QTE są bardzo płynne i odpowiednio trudne +Odpowiednia długość --Jedyne mechaniki to QTE i sporadyczny atak --Historia zdaje się nie podążać logicznym ciągiem przyczynowo-skutkowym -Bardzo proste zagadki
3 października 2024 - Recenzja Gry
King Arthur: Knight's Tale
++Walki z bossami ++Spora różnorodność wrogów. ++Niezwykle wciągająca ++Bardzo ciekawe klasy postaci ++Ciekawe zdolności ++Rozwój zamku, zarządzanie zasobami ++Wysoki poziom trudności +Artura jako wróg +Przedmioty jednorazowego użytku --Brak zróżnicowania w terenie --Niedokończony epilog --Brak zróżicowanych celów podczas misiji -Postaci są pozbawione charakteru -Brak balansu klas -Gra i misje są zbyt długie -Niezbyt ciekawa historia -Szary, ponury i niezbyt ciekawy styl artystyczny -Decyzje nie mają najmniejszego znaczenia. Dialogi są napisane i odegrane dość słabo -Niewygodne sterowanie, UI
8 września 2024 - Recenzja Gry
Snufkin: Melody of Moominvalley
++ Śliczna oprawa graficzna ++ Prosta, ale satysfakcjonująca eksploracja. Wykorzystanie wielu mechanik, muzyki, spostrzegawczości, w połączeniu z prostymi zagadkami ++ Wiele mechanik (zazwyczaj bardzo prostych), zróżnicowanie regionów + Przyjemny klimat, który tworzy spokojny Włóczykij + Prosta, przyjemna do śledzenia historia + Wiele barwnych postaci + Odpowiednio duża mapa jak na relatywnie krótką historię - - Brak aktorów głosowych (to gra skierowana mocno dla dzieci) - - Mechaniki mogłyby być bardziej rozbudowane - Postaci poboczne zbyt mało wnoszą do historii
8 września 2024 - Recenzja Gry
Max Payne 3
++Monologi Maxa ++Filmowość ++Dychotomia w klimacie faweli ++Dużo postaci wplątanych w historię +Sceny z Nowego Yorku +Znajdźki rozbudowujące historię +Pościgi +Dobrze rozplanowane rozłożenie apteczek --Małe zróżnicowanie broni i wrogów --System osłon --Za dużo przerywników filmowych --Celowniki w broniach -Starcia tuż po cutscenkach -Wertykalność map, elementy platformowe, eksploracja -Oczywiste punkty rozstawienia wrogów -Brak niepewności przy eklploracji -Psychodeliczne efekty -Główny bohater jest pionkiem w całej historii -Błędy -Nieprzydatne dodatki do broni -Wrogowie wtapiają się w tło
13 sierpnia 2024 - Recenzja Gry
Death and Taxes
+Ładna oprawa graficzna, design postaci i dość dobra muzyka +Trochę poczucia humoru i nawiązań do innych dzieł kultury +Wiele zakończeń +Opcje kosmetyczne +Szef (Fate) i rozmowy z nim ---Brak trudnych decyzji. Wszyscy ludzie są zdehumanizowani --Główny spisek jest oczywisty, prosty i nierozbudowany --Postaci poboczne służą jedynie rozbudowaniu świata, ale ten jest prostym konceptem biurokratyzacji śmierci --Historia jest zdecydowanie zbyt krótka. Nie ma czasu na poczucie się pracownikiem --Błędy. Gra często źle interpretuje pomyłki. -Zbyt łatwa -Zarządzanie dokumentami jest niewygodne
13 sierpnia 2024 - Recenzja Gry
Arcania: Fall of Setarrif
+Desgin przeciwników oraz uzbrojenia +System walki choć prosty, to potrafi sprawiać przyjemność ---Dodatek, który nic sobą nie wnosi. Jedna misja główna, która jest jedynie bezsensowną siepaniną ---System walki pozbawiony jakiejkolwiek głębi. Większość walk można wygrać poprzez naciskanie jednego przycisku myszy. Istnieją tylko 3 zaklęcia i 2 typy ataków ---Zupełny brak eksploracji. Świat jest pusty --Postaci napotkane po drodze, powtarzalne twarze, dialogi --Zakończenie, historia, zupełnie nic sobą nie wnoszą -Główny bohater -Mało przejrzysty interface -Zróżnicowanie wrogów -Błędy graficzne
13 sierpnia 2024 - Recenzja Gry
Morkredd
+ Początkowo koncept wydaje się być ciekawy + Aura tajemnicy + Dobrze ustawione punkty zapisu, które pozwalają powtarzać fragmenty bez frustracji - - Monotonny styl rozgrywki - - Końcowy fragment gry jest bardzo niedopracowany i frustrujący - - Zdecydowanie zbyt proste zagadki. Nigdy nie trzeba się zastanawiać nad tym co zrobić - - Brak precyzji w sterowaniu - - Bardzo krótka, a jednak powtarzalna - Historia jest nieciekawa i choć starała się być niepokojącą, to nie wyszło - Styl artystyczny i oprawa graficzna - Bardziej wymagająca współpraca między graczami nie jest
13 sierpnia 2024 - Recenzja Gry
Hellblade: Senua's Sacrifice
+++Podjęcie tematu zdrowia psychicznego +++Świetne zakończenie ++Wykorzystanie dźwięków, otoczenia i cienia do zasiania grozy ++Projekty poziomów. Zróżnicowane i pełne klimatu ++Senua, jej psychoza, reakcje i historia +Widowiskowość, groza i psycho-thriller +Głosy w głowie głównej bohaterki --Liniowa gra z nieciekawą eksploracją --Historia powtarza te same wątki, pierwsza część gry -Zbyt dużo „zagadek”, z perspektywą -Wmieszana mitologia nordycka -Poziom trudności, przeciwnicy są zbyt wytrzymali -Walki z bossami -System walki -Różnorodność wrogów -Psychoza mogłaby mieć ciekawsze mechaniki
30 lipca 2024 - Recenzja Gry
XCOM: Chimera Squad
++Satysfakcja płynąca z rozwoju bohaterów +Rozwój bazy i technologii +Spora różnorodność przeciwników +Łatwo wciągnąć się w rutynę kolejnych starć +Specjalne rodzaje amunicji i granatów ---Brak poczucia rozwoju, trudniejszych misji, ciekawszych zdolności. ---Bardzo niski poziom trudności. AI aktywnie podejmuje decyzje, które mu szkodzą --Dialogi i postaci są niezwykle generyczne --Proste w konstrukcji, jednowymiarowe mapy --Fabuła zamyka się w kilku dialogach -Interface walki --Brak zakończenia -Infantylny styl artystyczny -Proceduralność -Powtarzalność -Polska lokalizacja
23 lipca 2024 - Recenzja Gry
Blades of Time
++Mechanika cofania czasu ++Spora różnorodność przeciwników, którzy często wymagają korzystania z cofania czasu do ich pokonania +Wysoki poziom trudności +Dość krótka gra, ale dobrze wykorzystuje ten czas. Wiele różnorodnych lokalizacji i zakończenie nim mechaniki czasowe się znudzą --Bardzo korytarzowa, eksploracja poza wyznaczone strefy jest niewynagradzająca --Nieciekawa, przewidywalna historia, sztampowe postaci i słabi aktorzy głosowi -Pomimo ciekawych mechanik, walka była odrobinę mdła -Zbyt częsty recykling minibossa -Grafika -Walka bywa nieczytelna -Niezbyt ciekawi bossowie,
14 lipca 2024 - Recenzja Gry
The Last of Us: Part I
+++Reżyseria, dialogi. Bardzo naturalne przedstawienie postaci ++Eksploracja ++Duże zróżnicowanie broni, zarządzanie zasobami ++Przydatne, intuicyjne wytwarzanie ++Relacja między dwójką bohaterów +Mieszanie różnych stylów rozgrywki +Poziom trudności +Ładne mapy, detale +Przydatni, towarzysze --Rozdziały mają bardzo powtarzalną strukturę (i się dłużą) --Powtarzalna struktura walk, brak wertykalności, wykorzystania otoczenia. Skradanie --AI -Nieciekawy klimat post-apokaliptyczny -Nieczytelne przedstawienie stanu zdrowia -Rozwój postaci -Niezbyt poruszające postaci -Początek gry -Prosta fabuła
14 lipca 2024 - Recenzja Gry
Legion
++ Dobra proporcja pomiędzy strategią i taktyką + Dość wysoki, sprawiedliwy poziom trudności + Ciekawy pomysł na prowadzenie bitew + Teren na mapach mocno wpływa na strategię + Dobry balans siły i cen poszczególnych budowli i jednostek - - Quality of Life, brak powiadomień o ruchach wroga, pustych budynkach, nieobstawionych miastach - - Nacje inne niż Rzym są niezbyt ciekawe i brakuje im różnorodności - - AI pozostawia sporo do życzenia - - Kampanie są za krótkie i za mało dynamiczne - - Praktyczny brak dyplomacji - Mała różnorodność jednostek
14 lipca 2024 - Recenzja Gry
Stardew Valley
+++Swoboda w rozgrywce ++Dopasowanie do kooperacji ++Duża różnorodność przeciwników i broni ++Bardzo dużo aktywności ++Trudne wyzwania ++Większość informacji można zdobyć wewnątrz gry ++Poziom trudności +Sielankowy klimat +Sporo wydarzeń w ciągu roku +Prosta, przyjemna historia +Wciągająca --Zlecenia --Rozmowy przeciągają się długo po końcu dnia --Ekonomia --Grafika -Zakończenie -Postaci poboczne zbyt często opuszczają swoje miejsce pracy -Niereaktywne postaci poboczne -Plany psute przez losowość -Przekolorowane, nieciekawe postaci -Sterowanie -Brak zatrzymywania czasu w kooperacji
14 lipca 2024 - Recenzja Gry
Yakuza Kiwami 2
+++Emocjonalna, wzruszająca fabuła +++Ciekawe i rozbudowane aktywności poboczne +++Świetna, gęsta od aktywności mapa. Żywe miasto ++Dużo rozbudowanych postaci oraz stronnictw z własnymi motywami ++Absurdalne poczucie humoru, misje poboczne ++System rozwoju postaci i zarabiania pieniędzy ++Cutscenki ++Mahjong ++Klub kabaretowy +Główny bohater +Poprawienie aktywności pobocznych --Brak nagranych dialogów dla części misji -Przesadzona liczba zwrotów fabularnych -Usunięcie stylów walki z poprzednich części -Początkowo walka jest niezbyt rozbudowana -Grind -Mało rozbudowanych misji pobocznych
14 lipca 2024 - Recenzja Gry
Trine 5: A Clockwork Conspiracy
++ Zróżnicowane zdolności i dopasowane do nich zagadki ++ Wzajemne wspieranie się / przeszkadzanie sobie w coopie ++ Przyjemna eksploracja + Ciekawe zdolności, które są przydatne zarówno w walce i eksploracji + Walki z bossami + Baśniowy klimat + Dobrze dobrana długość poszczególnych poziomów + Wielopoziomowość na większości map + Duża część zagadek wymaga współpracy - - Powtarzalne walki na arenach - - Brak różnorodności przeciwników - Słabe zdolności bitewne dla Pontiusa - Niezbyt ciekawe postaci - Prosta, trochę zbyt nudna fabuła