Zlecenie - monstrum z Tufo - kontrakt na szarleja | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów
Aktualizacja:
Kontrakt ten dotyczy wyeliminowania tytułowego monstrum, którym okaże się być mieszkający pod ziemią szarlej. Geralt przed przystąpieniem do walki z tym potworem będzie musiał dokładnie zbadać podziemne lokacje oraz zająć się przygotowaniem przynęty na szarleja.
- Udaj się do winnicy Tufo i porozmawiaj ze zleceniodawcą
- Udaj się do piwnicy po zmroku
- Przeszukaj podziemne tunele
- Udaj się w miejsce, gdzie widziano Jean-Luca po raz ostatni
- Podążaj za śladem potwora, używając wiedźmińskich zmysłów
- Stwórz przynętę na szarleja
- Rozlej przynętę w pobliżu wysoko położonych tuneli
- Zabij szarleja
Udaj się do winnicy Tufo i porozmawiaj ze zleceniodawcą

Zadanie to możesz odblokować dzięki sprawdzeniu jednej z tablic ogłoszeniowych w Toussaint. Zleceniedawca tego questu to właściciel winnicy Tufo (Tufo Vineyard) - Monsieur de Bourbeau. Sama winnica zlokalizowana jest niedaleko wioski Flovive we wschodniej części księstwa (M3,10). Po dotarciu na miejsce porozmawiaj z właścicielem winiarni i ustal szczegóły zniknięć jego pracowników. Możesz od razu podjąć się zadania lub najpierw zażądać lepszej zapłaty za jego wykonanie. Od rozmówcy otrzymasz klucz do piwnicy (Key to the Tufo cellar).
Udaj się do piwnicy po zmroku

Zaczekaj na zapadnięcie zmroku (możesz użyć medytacji żeby przyśpieszyć upływ czasu) i skorzystaj z klucza żeby odblokować dostęp do piwnicy winnicy Tufo. Uaktywnij wiedźmińskie zmysły, a następnie zacznij badać z nich pomocą piwnicę. Do odnalezienia są potłuczone naczynia, legowisko szczurów oraz pokazana na obrazku osłabiona ściana, którą można zburzyć z pomocą wiedźmińskiego znaku Aard.
Przeszukaj podziemne tunele

Zauważ, że zburzenie ściany w piwnicy odblokowało Geraltowi dostęp do podziemnej sieci tuneli i komnat. Zajmij się ich badaniem i licz się z tym, że będziesz napotykał po drodze kikimory. Jeśli masz problemy z zabijaniem ich z uwagi na wysoki 47 poziom doświadczenia to skorzystaj z oleju przeciw insektoidom, Białego Miodu i znaku Igni.
Po drodze raz jeszcze użyj znaku Aard na osłabionej ścianie. Dotrzesz wkrótce do dużej pieczary z jajami kikimor. Zacznij korzystać z wiedźmińskiego znaku Igni żeby niszczyć kolejne jaja (jest to opcjonalny, ale bardzo łatwy cel misji). Przyjrzyj się przy okazji tym jajom, które zostały już wcześniej zniszczone przez poszukiwanego "głównego" potwora, a także obejrzyj duże dziury w ścianach. Po odnalezieniu i zniszczeniu wszystkich jaj powróć tą samą drogą na powierzchnię (pomagaj sobie pochodnią lub miksturą Kot żeby nie zgubić po drodze) i porozmawiaj z Monsieur i z Madame de Bourbeau.
Udaj się w miejsce, gdzie widziano Jean-Luca po raz ostatni

Cel podróży to obszar winnicy zlokalizowany na północ od jej głównego budynku. Po dotarciu na miejsce skorzystaj z wiedźmińskich zmysłów żeby obejrzeć kosz z chlebem oraz koc. Następnie podążaj zacznij podążać za śladami stóp pozostawionymi przez dwie różne osoby. Ślady te po pewnym czasie rozdzielą się (powyższy obrazek). Wybierz lewe ślady, które doprowadzą Geralta do powalonych drzew. Zbadanie ich ostatecznie utwierdzi głównego bohatera w przekonaniu, że ma do czynienia z szarlejem.
Podążaj za śladem potwora, używając wiedźmińskich zmysłów

Zlokalizuj z pomocną wiedźmińskich zmysłów ślady potwora, które mają zupełnie inny kształt od śladów ludzkich stóp. Podążaj za nimi, dzięki czemu po pewnym czasie dotrzesz do wejścia do małej jaskini. Jej dokładną lokalizację prezentuje powyższy obrazek - znajduje się ona na północ od wioski Flovive i na północny-zachód od winnicy Tufo. Po wejściu do jaskini przejdź jej wąskimi korytarzami żeby docelowo znaleźć się w największej pieczarze.
Stwórz przynętę na szarleja

Do listy znanych receptur automatycznie dodana zostanie przynęta na szarleja (Formula: Shaelmaar bait). Przeszukaj jaskinię żeby odnaleźć trzy martwe ciała i zbadaj je. Po wejściu w interakcję ze zwłokami Jean-Luca pojawi się okazja do pozyskania świeżej ludzkiej krwi (Fresh human blood). Drugim z potrzebnych składników są grzyby sztynaćce (Sewant mushrooms) i odnajdziesz je bez żadnych problemów w różnych częściach jaskini. Zbierz w sumie trzy sztuki.

Po zgromadzeniu wymaganych składników otwórz okno alchemii i odszukaj przynętę, która powinna być na samym dole listy (powyższy obrazek). Powinieneś dysponować już krwią oraz grzybami, tak więc możesz ją od razu wyprodukować.
Rozlej przynętę w pobliżu wysoko położonych tuneli

To bardzo prosty cel misji. Otwórz okrągłe menu i ustaw przynętę jako aktywny dodatkowy obiekt (powyższy obrazek). Po wykonaniu tej akcji podejdź do każdego z obszarów zaznaczonych na mini-mapie i wciśnij odpowiedni przycisk żeby rozlać trochę przynęty. "W nagrodę" za te starania w jaskini pojawi się szarlej (Monster of Tufo).
Zabij szarleja

Pojedynek z szarlejem rządzi się zbliżonymi prawami do konfrontacji z tego typu potworem z głównego zadania Bestia z Toussaint. Jeszcze przed przystąpieniem do walki nałóż na srebrny miecz olejek przeciw reliktom i sprawdź czy Geralt nie ma na wyposażeniu bomby samum. Jako aktywny znak wiedźmiński warto natomiast ustawić Quen - będzie on bronił Geralta przed poważnymi obrażeniami jeśli któraś z jego akcji nie zostanie wykonana do końca prawidłowo.
Nie próbuj atakować szarleja w tradycyjny sposób, bo jego gruba skorupa odbije niemal każdy atak. Zamiast tego tak samo jak w przywołanym wyżej queście wyczekuj aż szarlej zacznie się przetaczać po jaskini. Odskakuj na bok w ostatniej chwili. Szarlej po zderzeniu się ze ścianą jaskini lub z inną dużą przeszkodą powinien wylądować na plecach. Podbiegaj wtedy szybko do niego i wyprowadzaj najsilniejsze ataki mieczem.

Potwór od momentu utraty około 2/3 paska zdrowia będzie również co pewien czas zakopywał się w ziemi i wyrzucał małe głazy. Wszystkie tego typu akcje przeczekuj pozostając w bezpiecznej odległości od szarleja.
Kontynuuj prowadzenie walk do momentu pozbawienia potwora całego paska energii życiowej. Po tym jak go pokonasz zbadaj jego zwłoki i pozyskaj trofeum szarleja (Shaeelmar Trophy). Pozostało ci już tylko powrócić do właściciela winiarni i odebrać zapłatę za wykonany kontrakt.
0
- Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
- Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
- Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów
- Beauclairskie safari | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin
- Łaciate kłopoty | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin
- O czym szepczą grzyby | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów
- Jeśli nie chcesz mojej zguby... - kontrakt na Grotnika | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów
- Równowaga w przyrodzie - kontrakt na srebrzystego bazyliszka | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów
- Zlecenie - monstrum z Tufo - kontrakt na szarleja | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów
- Poszukiwania skarbów | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów
- Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów
- Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Darka21 Junior
Z tym, ze mam ps4 i wykupuona pelna wersje gry wiedzmina
Guru567 Centurion
Gitara :) Pierwsze podejście. Koniec gry. 51 poziom. Najlepsze zakończenie. Kolejna część wiedźmaka miałaby bardzo wysoko postawioną poprzeczkę :) Polecam.
man of kin Legionista
ktoś ma problem z tym żeby postawic figurkę Reginalda Po zadaniu "Bohater Narodowy" bo ja nie mogę piszę "nie posiadasz przedmiotów które możesz postawic?
not2pun Senator
o co chodzi z manekinami w turnieju rycerskim
macham tym mieczem i normalnie widzę jak przechodzi przez manekina a ten nic stoi dalej nie wiem czy to błąd jakiś czy co ?
strasznie irytujące juz z 5x podchodzę do tego wyścigu i normalnie 1x na 5 daje się ściąć tego manekina nie ma reguły tak jakby to było losowe
normalnie się wkurzyłem, zatrzymałem koło manekina i machałem chyba z 6-7x zanim ścięło mu łeb to jakieś nienormalne
pewno jak to na konsoli błąd jakiś
yarocorpse Centurion
Jak wyjść z więzienia Jerome'a? Użycie Oka Nehaleni nic nie odsłania. W ścianie nadal tkwi wielki głaz widziany zmysłami wiedźmina, zasłaniający wyjście. Czy to jakiś bug? Pominąć to zadanie i wczytać wcześniejszy zapis gry?
wysłannik Centurion
Nikt w poradniku nie napisał, że aby dwie siostry przeżyły i odblokowało się dobre zakończenie, to trzeba wcześniej być bardzo miły dla Sylvi Anny i ją przelecieć.
Robiłem wszystko zgodnie z poradnikiem, ale nie pukałem siostrzyczki i dupa... podczas rozmowy z nią w jej celi, jeszcze przed ceremonią, nie miałem w ogóle możliwości takich, jakie opisane w poradniku. Mimo, że cała reszta się zgadzała. W gruncie rzeczy obie siostry zginęły. Szkoda. O ile, Sylvia Anna może i sobie zasłużyła, i w sumie wybaczenie jej i zapomnienie o jej winach byłoby "wysokim nietaktem" - jak pewnie chciałby powiedzieć mój nieśmiertelny przyjaciel, o tyle Henrietta była faktycznie dobrą władczynią i dobrą kobietą. Była bardzo ludzka, choć czasami zbyt butna, ale to tylko nadawało jej charakteru. Nie miała by go, gdyby była tylko miłą, uprzejmą i na wszystko się zgadzającą marionetką ludu.
mariusz695 Legionista
Witam,
takie małe pytanko odnośnie zadań głównych, pobocznych, ukrytych itd. czy tutaj na stronce są podane wszystkie dostępne?? czy to w tej części jak i pozostałych, pytam bo będę robił apkę poświęconą właśnie zadaniom, potworom z filmami itd. a w necie co znajdywałem strony to mieli tylko po parędziesiąt zadań, a wątpię żeby tylko tyle było w grze.. :)
ma71check Junior
Trochę czasu już minęło. Wróciłem do Wieśka, żeby zrobić go na 100% (xone) i... i w dodatku "Krew i wino" osiągnięcie "krew i wino" nie wpada. Pomini pogodzenia dwóch skłóconych winnic, pomimo otrzymania nagrody w postaci spersonalizowanego wina, zadanie zaliczone ale bez osiągnięcia. Wielka szkoda, bo do 100% brakuje mi tylko tego nieszczęsnego osiągnięcia. Ktoś miał podobny problem? Pamiętam, że jak grałem poerwszy raz nie zaliczało mi osiągnięcia "kontra". Po prawie roku przerwy i drugim podejściu osiągnięcie wpadło. Chyba muszę poczekać kolejny rok i zrobić podejście nr3. Pozdrawiam tych, którzy to przeczytają
Biały Ikar Chorąży
Czy ukończenie questa odblokowującego mutacje, bez znalezienia tych dwóch kryształów coś zmienia? Przeprowadziłem mutacje na Geralcie, ale nie obejrzałem animacji z brakujących kryształów. Same kryształy miałem przy sobie.
I drogie pytanie.
Nad miejscem, gdzie używa się kryształów jest ukryte przejście. Da się zniszczyć ścianę, ale przejście jest bardzo wysoko. Da się tam jakoś dostać?
user2978678585 Junior
Dzień dobry. Ogółem mam problem, bo ten Milton mi znikł. Robiłem tą misję przy Karczmie "Kuroliszek" gdzie tam trzeba było zbadać i parszywce razem z Miltonem ubić, ale po tej misji Milton dosłownie wyparował, chyba go te parszywce zabiły, może się gdzieś zrespił, ale nie wiem gdzie
Proszę no pomóżcie!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
