Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Quest ten odblokowywany jest po ukończeniu głównego zadania Między światami (wizyta w leżu Ukrytego) lub Dawno, dawno temu... (odnalezienie Syanny w baśniowej krainie). Opisywane zadanie dotyczy w całości spotkania się z Dettlaffem w tytułowych ruinach Tesham Mutna zlokalizowanych w południowej części mapy (M5,6). Spotkanie to będzie miało różny przebieg w zależności od wcześniejszych decyzji Geralta. Generalnie rzecz biorąc może ono zakończyć się walką z Dettlaffem, który jest w takiej sytuacji traktowany jako finałowy boss dodatku, lub rozejściem się bez staczania pojedynku. Wszystkie możliwe warianty opisane zostały poniżej.

Wariant A - Spotkanie się z Dettlaffem po wizycie w leżu Ukrytego

Obie opcje dialogowe prowadzą do pojedynku z Dettlaffem - Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Obie opcje dialogowe prowadzą do pojedynku z Dettlaffem

Wariant ten jest dostępny jeśli zająłeś się wcześniej głównym questem Między światami, a więc odwiedziłeś leże Ukrytego i z jego pomocą doprowadziłeś do przyzwania Dettlaffa do ruin Tesham Mutna. Po tym jak pojawi się wampir zmuszony zostaniesz do stoczenia z nim pojedynku.

Wariant B - Spotkanie się z Dettlaffem po wizycie w baśniowej krainie; Geralt nie zdobył wstążki dla Syanny

Syanna z racji braku posiadania magicznej wstążki zostanie zamordowana przez Dettlaffa - Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Syanna z racji braku posiadania magicznej wstążki zostanie zamordowana przez Dettlaffa

Wariant ten to pośrednie zakończenie gry. Jest on dostępny jeśli zająłeś się wcześniej głównym questem Dawno, dawno temu..., a więc odnalazłeś Syannę w baśniowej krainie. Dodatkowym wymogiem jest to żeby podczas pobytu w tej krainie nie odwiedzać dziewczynki z krzesiwami, która jest w posiadaniu magicznej wstążki. Po tym jak Dettlaff zostanie przyzwany zabije on w brutalny sposób Syannę.

Po wszystkim możesz zdecydować się na przystąpienie do potyczki z Dettlaffem (została ona opisana poniżej) lub pozwolić mu odejść. W obu przypadkach konkluzja będzie taka sama - Geralt w ramach kary za przyczynienie sę do śmierci Syanny osadzony zostanie w więzieniu w Toussaint i rozpocznie się główne zadanie Za żelazną kratą.

Wariant C - Spotkanie się z Dettlaffem po wizycie w baśniowej krainie; Geralt zdobył wstążkę dla Syanny

Wstążka ocali Syannę przed śmiercią - Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Wstążka ocali Syannę przed śmiercią

Wariant ten jest dostępny jeśli zająłeś się wcześniej głównym questem Dawno, dawno temu..., a więc odnalazłeś Syannę w baśniowej krainie. Dodatkowym wymogiem jest to żeby podczas pobytu w baśniowej krainie spotkać się z dziewczynką z krzesiwami i zakupić lub wygrać od niej magiczną wstążkę. Dobrą wiadomością jest to, że po tym jak Dettlaff zostanie przyzwany do ruin Tesham Mutna nie zdoła on zabić Syanny, gdyż wspomniana wstążka uratuje jej życie. Złą wiadomością jest to, że zmuszony zostaniesz do stoczenia pojedynku z Dettlaffem.

Pojedynek z Dettlaffem - finałowy boss

Do pojedynku z Dettlaffem dojdzie jeśli:

  • Wybrałeś wariant A lub wariant C - nie można go wtedy uniknąć
  • Wybrałeś wariant B i nie pozwoliłeś odejść Dettlaffowi po tym jak zamordował Syannę
Rusz się z miejsca dopiero gdy będziesz gotowy - Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Rusz się z miejsca dopiero gdy będziesz gotowy

Bardzo ważną informacją na temat pojedynku z Dettlaffem jest to, że nie rozpocznie się on dopóki nie wkroczysz na arenę, na której po zakończeniu cut-scenki Regis i Dettlaff będą zajęci wymianą ciosów. Możesz to wykorzystać żeby na spokojnie zapisać stan gry, nałożyć na miecz olejek przeciw wampirom, wyposażyć się w Czarną Krew i inne przydatne mikstury, oraz dokonać wyboru znaku wiedźmińskiego na potrzeby tej walki. Nasza rekomendacja to znak Quen, który będzie mógł być używany do ochraniania Geralta przed niektórymi atakami Dettlaffa czy wręcz do odbijania ich z zamiarem przechodzenia do kontrataku.

Po tym jak ruszysz się z miejsca załączy się cut-scenka pokazująca wyeliminowanie Regisa z dalszych walk. Geralt będzie w rezultacie musiał pokonać Dettlaffa bez pomocy ze strony zaprzyjaźnionego wampira.

Możesz parować ciosy Dettlaffa i wyprowadzać następnie własne ataki - Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Możesz parować ciosy Dettlaffa i wyprowadzać następnie własne ataki

Pierwsza część pojedynku jest najprostsza, co nie oznacza, że nie musisz się w niej pilnować. Postaraj się ją jednak zaliczyć bez zużywania mikstur i innych cennych zapasów, bo później będą ci one o wiele bardziej potrzebne. Zacznij przemieszczać się po arenie wyczekując dobrych momentów do osłabiania Dettlaffa. Możesz wyprowadzać po 1-2 szybkie ciosy po jego nieudanych zamachnięciach lub szukać okazji do parowania jego ataków (np. tego mocniejszego). Wyprowadzi go to na chwilę z równowagi i da Geraltowi szansę żeby zadać mu obrażenia. Opcjonalnie możesz też rozważyć przełączenie się na potrzeby tej fazy pojedynku na wiedźmiński znak Igni. Jego poprawne użycie może na krótki czas wystawić Dettlaffa na ataki mieczem w wykonaniu Geralta.

Po tym jak Dettlaff straci około 1/4 paska zdrowia załączy się krótki filmik, który pokaże jak przeobrazi się on w latającę kreaturę. Będzie to sygnał rozpoczęcia drugiej fazy pojedynku.

Odskakuj na boki gdy boss próbuje wyprowadzać ataki z powietrza - Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Odskakuj na boki gdy boss próbuje wyprowadzać ataki z powietrza

Druga faza walki jest najtrudniejsza i awansowanie do niej jest także równoznaczne z całkowitą zmianą taktyki walki. Dettlaff w postaci bestii latającej nabył kilka nowych zdolności, które warto bardzo dobrze poznać. Pierwszą taką zdolnością jest atak z powietrza. Jest on szybki, aczkolwiek boss wyraźnie go sygnalizuje i daje ci to szansę na odskoczenie na bok w ostatnim możliwym momencie. Jeśli czujesz się na siłach to możesz użyć znaku Aard dokładnie wtedy gdy boss kończy swój atak z powietrza. Akcja ta musi być idealnie zgrana w czasie żeby zakończyła się sukcesem (czyli przerwaniem ataku Dettlaffa i sprowadzeniem go na ziemię).

Dobrze przygotowuj się do obrony przed nalotem nietoperzy - Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Dobrze przygotowuj się do obrony przed nalotem nietoperzy

Kolejna umiejętność Dettlaffa jest bardzo niebezpieczna. Jest on mianowicie w stanie przyzywać do siebie grupę nietoperzy i następnie nasyłać je na Geralta. Musisz odpowiednio reagować na tego typu ataki, bo jeśli zakończą się one powodzeniem to Geralt straci bardzo dużo punktów zdrowia lub może nawet od razu zginąć. Nie licz też na to, że tarcza Quen uratuje głównego bohatera przed nietoperzami. Gdy tylko zauważysz, że boss rozpoczął przyzywanie nietoperzy postaraj się jak najszybciej dotrzeć na przeciwlegy koniec areny. Uskok w bok wykonaj dopiero wtedy gdy nietoperze rozpoczną lot w stronę Geralta i znajdą się w niewielkiej odległości od głównego bohatera. Nie możesz się wyraźnie pośpieszyć ani spóźnić.

Nie zbliżaj się do pionownych słupów krwi - Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Nie zbliżaj się do pionownych słupów krwi

W dalszej części tej fazy pojedynku na arenie będą się też pojawiały swego rodzaju słupy krwi. Nie zbliżaj się do nich, bo Geralt może wtedy zostać przez nie uwięziony i oprócz otrzymania obrażeń wystawi się na inne ataki ze strony Dettlaffa.

Na atakowanie Dettlaffa decyduj się tylko wtedy gdy wyląduje na arenie - przykładowa taka sytuacja pokazana została na powyższym obrazku - Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Na atakowanie Dettlaffa decyduj się tylko wtedy gdy wyląduje na arenie - przykładowa taka sytuacja pokazana została na powyższym obrazku. Staraj się wtedy wyprowadzać najsilniejsze ataki, ale nie przesadzaj z ich liczbą - 4-5 szybkich ciosów to powinno być maksimum. Po zakończeniu serii ciosów odskocz od Dettlaffa i zacznij na nowo przygotowywać się do opierania jego kolejnych (opisanych wyżej) ataków.

Momentu przejścia do trzeciej, ostatniej fazy pojedynku, nie możesz przegapić - Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Momentu przejścia do trzeciej, ostatniej fazy pojedynku, nie możesz przegapić. Geralt pozbawi Dettlaffa skrzydeł i znajdzie się na nowej arenie przypominającej wnętrze ogromnego żyjącego organizmu. W trakcie zaliczania tej fazy wykonuj jak najwięcej uskoków i staraj się przez cały czas trzymać z dala od Dettlaffa. Nie atakuj go, tylko zamiast tego szukaj okazji do pozbawiania punktów energii dużych organów znajdujących się na obrzeżach areny - jeden z nich pokazuje dołączony obrazek.

Musisz na koniec dobić Dettlaffa - Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Musisz na koniec dobić Dettlaffa

Wyprowadzaj po 2-3 ciosy po zbliżeniu się do danego organu (zanim Dettlaff doścignie Geralta) i od razu wyruszaj do kolejnego. Pamiętaj też o tym żeby mieć aktywny znak Quen na wypadek gdyby Dettlaff zdążył na czas zbliżyć się i zaatakować głównego bohatera. Zniszczenie wszystkich organów będzie równoznaczne z pozbawieniem Dettlaffa całego paska zdrowia. Pozostało ci już tylko do niego podbiec i zadać mu kończący cios. Gra załączy kolejne scenki przerywnikowe (Regis ostatecznie zabije Dettlaffa) i po obejrzeniu ich awansujesz do głównego questu Ceremonia (dotyczy to wszystkich wariantów).

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2016-10-25
19:47

Darka21 Junior

Z tym, ze mam ps4 i wykupuona pelna wersje gry wiedzmina

Komentarz: Darka21
2017-01-09
17:06

Guru567 Centurion

Gitara :) Pierwsze podejście. Koniec gry. 51 poziom. Najlepsze zakończenie. Kolejna część wiedźmaka miałaby bardzo wysoko postawioną poprzeczkę :) Polecam.

Komentarz: Guru567
2017-03-18
16:12

man of kin Legionista

ktoś ma problem z tym żeby postawic figurkę Reginalda Po zadaniu "Bohater Narodowy" bo ja nie mogę piszę "nie posiadasz przedmiotów które możesz postawic?

Komentarz: man of kin
2017-03-21
23:49

not2pun Senator

not2pun

o co chodzi z manekinami w turnieju rycerskim
macham tym mieczem i normalnie widzę jak przechodzi przez manekina a ten nic stoi dalej nie wiem czy to błąd jakiś czy co ?
strasznie irytujące juz z 5x podchodzę do tego wyścigu i normalnie 1x na 5 daje się ściąć tego manekina nie ma reguły tak jakby to było losowe

normalnie się wkurzyłem, zatrzymałem koło manekina i machałem chyba z 6-7x zanim ścięło mu łeb to jakieś nienormalne

pewno jak to na konsoli błąd jakiś

Komentarz: not2pun
2017-07-09
21:51

yarocorpse Centurion

yarocorpse
😡

Jak wyjść z więzienia Jerome'a? Użycie Oka Nehaleni nic nie odsłania. W ścianie nadal tkwi wielki głaz widziany zmysłami wiedźmina, zasłaniający wyjście. Czy to jakiś bug? Pominąć to zadanie i wczytać wcześniejszy zapis gry?

Komentarz: yarocorpse
2017-12-11
21:04

wysłannik Centurion

wysłannik

Nikt w poradniku nie napisał, że aby dwie siostry przeżyły i odblokowało się dobre zakończenie, to trzeba wcześniej być bardzo miły dla Sylvi Anny i ją przelecieć.
Robiłem wszystko zgodnie z poradnikiem, ale nie pukałem siostrzyczki i dupa... podczas rozmowy z nią w jej celi, jeszcze przed ceremonią, nie miałem w ogóle możliwości takich, jakie opisane w poradniku. Mimo, że cała reszta się zgadzała. W gruncie rzeczy obie siostry zginęły. Szkoda. O ile, Sylvia Anna może i sobie zasłużyła, i w sumie wybaczenie jej i zapomnienie o jej winach byłoby "wysokim nietaktem" - jak pewnie chciałby powiedzieć mój nieśmiertelny przyjaciel, o tyle Henrietta była faktycznie dobrą władczynią i dobrą kobietą. Była bardzo ludzka, choć czasami zbyt butna, ale to tylko nadawało jej charakteru. Nie miała by go, gdyby była tylko miłą, uprzejmą i na wszystko się zgadzającą marionetką ludu.

Komentarz: wysłannik
2018-06-14
11:35

mariusz695 Legionista

Witam,
takie małe pytanko odnośnie zadań głównych, pobocznych, ukrytych itd. czy tutaj na stronce są podane wszystkie dostępne?? czy to w tej części jak i pozostałych, pytam bo będę robił apkę poświęconą właśnie zadaniom, potworom z filmami itd. a w necie co znajdywałem strony to mieli tylko po parędziesiąt zadań, a wątpię żeby tylko tyle było w grze.. :)

Komentarz: mariusz695
2020-07-11
20:54

ma71check Junior

Trochę czasu już minęło. Wróciłem do Wieśka, żeby zrobić go na 100% (xone) i... i w dodatku "Krew i wino" osiągnięcie "krew i wino" nie wpada. Pomini pogodzenia dwóch skłóconych winnic, pomimo otrzymania nagrody w postaci spersonalizowanego wina, zadanie zaliczone ale bez osiągnięcia. Wielka szkoda, bo do 100% brakuje mi tylko tego nieszczęsnego osiągnięcia. Ktoś miał podobny problem? Pamiętam, że jak grałem poerwszy raz nie zaliczało mi osiągnięcia "kontra". Po prawie roku przerwy i drugim podejściu osiągnięcie wpadło. Chyba muszę poczekać kolejny rok i zrobić podejście nr3. Pozdrawiam tych, którzy to przeczytają

Komentarz: ma71check
2021-06-17
04:39

Biały Ikar Chorąży

Czy ukończenie questa odblokowującego mutacje, bez znalezienia tych dwóch kryształów coś zmienia? Przeprowadziłem mutacje na Geralcie, ale nie obejrzałem animacji z brakujących kryształów. Same kryształy miałem przy sobie.

I drogie pytanie.
Nad miejscem, gdzie używa się kryształów jest ukryte przejście. Da się zniszczyć ścianę, ale przejście jest bardzo wysoko. Da się tam jakoś dostać?

Komentarz: Biały Ikar
2022-12-11
18:08

user2978678585 Junior

😒

Dzień dobry. Ogółem mam problem, bo ten Milton mi znikł. Robiłem tą misję przy Karczmie "Kuroliszek" gdzie tam trzeba było zbadać i parszywce razem z Miltonem ubić, ale po tej misji Milton dosłownie wyparował, chyba go te parszywce zabiły, może się gdzieś zrespił, ale nie wiem gdzie

Proszę no pomóżcie!

Komentarz: user2978678585

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl