Beauclairskie safari | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin
Aktualizacja:
To bardzo nietypowy kontrakt wiedźmiński, albowiem w trakcie zaliczania tego zadania Geralt nie będzie musiał pokonać żadnego potężnego potwora. Zamiast tego konieczne będzie spełnianie nietypowych zachcianek hrabiego Beledala marzącego o wzięciu udziału w niebezpiecznym safari.
Porozmawiaj z hrabią Beledalem

O możliwości wykonania tego kontraktu wiedźmińskiego możesz się dowiedzieć dzięki odczytaniu wiadomości z jednej z tablic ogłoszeniowych. Zleceniodawcą kontraktu jest hrabia Beledal (Count Beledal) i odnajdziesz go w pobliżu Jaskini Szept (Chuchote Cave) (M2,5). Po dotarciu na miejsce spotkaj się z hrabią. Możesz od razu podjąć się zlecenia lub najpierw wynegocjować lepszą zapłatę. Od hrabiego otrzymasz mapę z siedliskami zwierząt (Count Beledal's map), którą musisz obejrzeć przed wyruszeniem w dalszą podróż.
Prowadź Beledala w pobliże siedliska panter
Od tego momentu musisz dbać nie tylko o docieranie do wyznaczonych obszarów, ale również o to żeby Beledalowi nic złego się nie stało (jego pasek zdrowia jest widoczny na ekranie). W trakcie przemarszu polegaj przede wszystkim na wiedźmińskich zmysłach oraz na wskazanianiach mini-mapy i omijaj te potwory/zwierzęta, które nie są powiązane z opisywanym questem. Po tym jak zaczniesz zbliżać się do siedliska parter zwolnij i częściej niż zazwyczaj używaj wiedźmińskich zmysłów. W pobliżu znajdują się pułapki i możesz je omijać lub rozbrajać (jeśli Geralt wejdzie na pułapkę to straci trochę punktów zdrowia).
Uwolnij panterę z pułapki
Śmiało zbliż się do uwięzionej pantery. Dobrze byłoby zacząć od zaliczenia opcjonalnego celu questu i użyć na panterze znaku Axii, dzięki czemu zwierzę uspokoi się. Dopiero wtedy podejdź do pułapki i uwolnij panterę.
Prowadź hrabiego do siedliska skolopendromorfów
Schemat działania jest identyczny. Podążaj zgodnie ze wskazaniami mini-mapy i nie angażuj w żadne walki niepowiązane z tym questem.
Idź za dźwiękiem
Po dotarciu do siedliska uaktywnij wiedźmińskie zmysły i zlokalizuj z nich pomocą jednego ze skolopendromorfów przemieszczających się pod ziemią. Wykorzystuj wizualizację dźwięków (czerwone pulsujące okręgi) żeby podążać za stworzeniem do jego siedliska.
Znajdź miejsce z dobrym widokiem na leże

Wkrótce dotrzecie do legowiska skolopendromorfów. Po wysłuchaniu rozmowy z Beledalem zajmij się odnalezieniem dobrego punktu widokowego - jest to ten, który pokazany został na powyższym obrazku. Ustaw się tam i wciśnij klawisz interakcji.
Zniszcz gniazda, aby wywabić skolopendromorfy
Zejdź ze wzgórza i dotrzyj do dwóch gniazd znajdujących się w legowisku. Na zniszczenie któregoś z nich nie musisz marnować bomby, albowiem o wiele łatwiej będzie użyć znaku wiedźmińskiego Aard.
Zaczekaj, aż hrabia uwieczni skolopendromorfy
Po tym jak w okolicy pojawią się skolopendromorfy zacznij biegać po całym legowisku. Nie walcz z potworami, tylko czekaj aż hrabia zakończy proces uwieczniania tych stworzeń. Po tym jak uda mu się tego dokonać oddal się od legowiska i powróć do Beledala. Skolopendromorfy nie powinny podążyć za Geraltem.
Prowadź hrabiego do miejsca, w którym żyją pawie
Zerknij na zaktualizowaną wersję mapę siedlisk i wyrusz wraz z Beledalem w ostatnią już podróż. Tak jak wcześniej pilnuj się po drodze żeby nie zaangażować się w żadne dodatkowe walki.
Użyj wiedźmińskich zmysłów, żeby znaleźć ślady pawi

Po dotarciu do siedliska uaktywnij wiedźmińskie zmysły i odszukaj na ziemi pawie pióro (Odorous peacock feather). Geralt zapozna się z zapachem tego pióra i w rezultacie będzie dzięki temu mógł użyć go do wytropienia pawi. W dalszym ciągu korzystaj z wiedźmińskich zmysłów i podążaj za czerwonymi śladami.
Za pomocą znaku Axii zmuś pawie, aby otworzyły ogony
Po dotarciu na polanę zaczekaj aż hrabia Beledal ustawi się w odpowiednim miejscu. Dopiero wtedy przystąp do działania - musisz wybrać znak wiedźmiński Axii i użyć go na trzech dowolnie wybranych pawiach z polany.
Zabij skolopendromorfa

Na polanie pojawi się wkrótce skolopendromorf i tym razem zmuszony już zostaniesz do pokonania tego potwora. W trakcie potyczki staraj się oczywiście skupić uwagę bestii na Geralcie, dzięki czemu Beledalowi nie stanie się nic złego. Podczas tego pojedynku używaj znaku Yrden i pozostawaj w magicznym kręgu żeby zachęcić skolopendromorfa do pojawienia się w tym miejscu. Potwór zostanie sparaliżowany po wysunięciu się z ziemi. Wykorzystuj to i błyskawicznie przystępuj do atakowania odsłoniętej części jego ciała.
Poczekaj do jutra do popołudnia i udaj się na piknik
Porozmawiaj po wszystkim z Beledalem, który podziękuje za pomoc. Hrabia podaruje Geraltowi złoto i dodatkowo zaprosi go na piknik organizowany w jego posiadłości - warto jak najbardziej przyjąć zaproszenie. Nie możesz się od razu udać w to miejsce. Musisz zaczekać do godzin popołudniowych kolejnego dnia. Jeśli chcesz od razu zakończyć quest to użyj medytacji lub powróć do posiadłości Geralta i wejdź w interakcję z łóżkiem. Wybierz z mapy świata Wioskę Francollarts (południowa część księstwa).
Porozmawiaj z hrabią Beledalem
Po dotarciu do wioski skieruj się do posiadłości Beledala. Możesz obejrzeć wystawiane przez niego obrazy (opcjonalny cel misji), a następnie porozmawiać z hrabią. Otrzymasz od niego dodatkowy prezent w postaci obrazu, na którym uwieczniony został Geralt walczący ze skolopendromorfem.
0
- Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
- Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
- Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów
- Beauclairskie safari | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin
- Łaciate kłopoty | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin
- O czym szepczą grzyby | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów
- Jeśli nie chcesz mojej zguby... - kontrakt na Grotnika | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów
- Równowaga w przyrodzie - kontrakt na srebrzystego bazyliszka | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów
- Zlecenie - monstrum z Tufo - kontrakt na szarleja | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów
- Poszukiwania skarbów | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów
- Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów
- Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Darka21 Junior
Z tym, ze mam ps4 i wykupuona pelna wersje gry wiedzmina
Guru567 Centurion
Gitara :) Pierwsze podejście. Koniec gry. 51 poziom. Najlepsze zakończenie. Kolejna część wiedźmaka miałaby bardzo wysoko postawioną poprzeczkę :) Polecam.
man of kin Legionista
ktoś ma problem z tym żeby postawic figurkę Reginalda Po zadaniu "Bohater Narodowy" bo ja nie mogę piszę "nie posiadasz przedmiotów które możesz postawic?
not2pun Senator
o co chodzi z manekinami w turnieju rycerskim
macham tym mieczem i normalnie widzę jak przechodzi przez manekina a ten nic stoi dalej nie wiem czy to błąd jakiś czy co ?
strasznie irytujące juz z 5x podchodzę do tego wyścigu i normalnie 1x na 5 daje się ściąć tego manekina nie ma reguły tak jakby to było losowe
normalnie się wkurzyłem, zatrzymałem koło manekina i machałem chyba z 6-7x zanim ścięło mu łeb to jakieś nienormalne
pewno jak to na konsoli błąd jakiś
yarocorpse Centurion
Jak wyjść z więzienia Jerome'a? Użycie Oka Nehaleni nic nie odsłania. W ścianie nadal tkwi wielki głaz widziany zmysłami wiedźmina, zasłaniający wyjście. Czy to jakiś bug? Pominąć to zadanie i wczytać wcześniejszy zapis gry?
wysłannik Centurion
Nikt w poradniku nie napisał, że aby dwie siostry przeżyły i odblokowało się dobre zakończenie, to trzeba wcześniej być bardzo miły dla Sylvi Anny i ją przelecieć.
Robiłem wszystko zgodnie z poradnikiem, ale nie pukałem siostrzyczki i dupa... podczas rozmowy z nią w jej celi, jeszcze przed ceremonią, nie miałem w ogóle możliwości takich, jakie opisane w poradniku. Mimo, że cała reszta się zgadzała. W gruncie rzeczy obie siostry zginęły. Szkoda. O ile, Sylvia Anna może i sobie zasłużyła, i w sumie wybaczenie jej i zapomnienie o jej winach byłoby "wysokim nietaktem" - jak pewnie chciałby powiedzieć mój nieśmiertelny przyjaciel, o tyle Henrietta była faktycznie dobrą władczynią i dobrą kobietą. Była bardzo ludzka, choć czasami zbyt butna, ale to tylko nadawało jej charakteru. Nie miała by go, gdyby była tylko miłą, uprzejmą i na wszystko się zgadzającą marionetką ludu.
mariusz695 Legionista
Witam,
takie małe pytanko odnośnie zadań głównych, pobocznych, ukrytych itd. czy tutaj na stronce są podane wszystkie dostępne?? czy to w tej części jak i pozostałych, pytam bo będę robił apkę poświęconą właśnie zadaniom, potworom z filmami itd. a w necie co znajdywałem strony to mieli tylko po parędziesiąt zadań, a wątpię żeby tylko tyle było w grze.. :)
ma71check Junior
Trochę czasu już minęło. Wróciłem do Wieśka, żeby zrobić go na 100% (xone) i... i w dodatku "Krew i wino" osiągnięcie "krew i wino" nie wpada. Pomini pogodzenia dwóch skłóconych winnic, pomimo otrzymania nagrody w postaci spersonalizowanego wina, zadanie zaliczone ale bez osiągnięcia. Wielka szkoda, bo do 100% brakuje mi tylko tego nieszczęsnego osiągnięcia. Ktoś miał podobny problem? Pamiętam, że jak grałem poerwszy raz nie zaliczało mi osiągnięcia "kontra". Po prawie roku przerwy i drugim podejściu osiągnięcie wpadło. Chyba muszę poczekać kolejny rok i zrobić podejście nr3. Pozdrawiam tych, którzy to przeczytają
Biały Ikar Chorąży
Czy ukończenie questa odblokowującego mutacje, bez znalezienia tych dwóch kryształów coś zmienia? Przeprowadziłem mutacje na Geralcie, ale nie obejrzałem animacji z brakujących kryształów. Same kryształy miałem przy sobie.
I drogie pytanie.
Nad miejscem, gdzie używa się kryształów jest ukryte przejście. Da się zniszczyć ścianę, ale przejście jest bardzo wysoko. Da się tam jakoś dostać?
user2978678585 Junior
Dzień dobry. Ogółem mam problem, bo ten Milton mi znikł. Robiłem tą misję przy Karczmie "Kuroliszek" gdzie tam trzeba było zbadać i parszywce razem z Miltonem ubić, ale po tej misji Milton dosłownie wyparował, chyba go te parszywce zabiły, może się gdzieś zrespił, ale nie wiem gdzie
Proszę no pomóżcie!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
