Beauclairskie safari | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

To bardzo nietypowy kontrakt wiedźmiński, albowiem w trakcie zaliczania tego zadania Geralt nie będzie musiał pokonać żadnego potężnego potwora. Zamiast tego konieczne będzie spełnianie nietypowych zachcianek hrabiego Beledala marzącego o wzięciu udziału w niebezpiecznym safari.

Porozmawiaj z hrabią Beledalem

Hrabiego odnajdziesz niedaleko Jaskini Szept - Beauclairskie safari | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Hrabiego odnajdziesz niedaleko Jaskini Szept

O możliwości wykonania tego kontraktu wiedźmińskiego możesz się dowiedzieć dzięki odczytaniu wiadomości z jednej z tablic ogłoszeniowych. Zleceniodawcą kontraktu jest hrabia Beledal (Count Beledal) i odnajdziesz go w pobliżu Jaskini Szept (Chuchote Cave) (M2,5). Po dotarciu na miejsce spotkaj się z hrabią. Możesz od razu podjąć się zlecenia lub najpierw wynegocjować lepszą zapłatę. Od hrabiego otrzymasz mapę z siedliskami zwierząt (Count Beledal's map), którą musisz obejrzeć przed wyruszeniem w dalszą podróż.

Prowadź Beledala w pobliże siedliska panter

Od tego momentu musisz dbać nie tylko o docieranie do wyznaczonych obszarów, ale również o to żeby Beledalowi nic złego się nie stało (jego pasek zdrowia jest widoczny na ekranie). W trakcie przemarszu polegaj przede wszystkim na wiedźmińskich zmysłach oraz na wskazanianiach mini-mapy i omijaj te potwory/zwierzęta, które nie są powiązane z opisywanym questem. Po tym jak zaczniesz zbliżać się do siedliska parter zwolnij i częściej niż zazwyczaj używaj wiedźmińskich zmysłów. W pobliżu znajdują się pułapki i możesz je omijać lub rozbrajać (jeśli Geralt wejdzie na pułapkę to straci trochę punktów zdrowia).

Uwolnij panterę z pułapki

Śmiało zbliż się do uwięzionej pantery. Dobrze byłoby zacząć od zaliczenia opcjonalnego celu questu i użyć na panterze znaku Axii, dzięki czemu zwierzę uspokoi się. Dopiero wtedy podejdź do pułapki i uwolnij panterę.

Prowadź hrabiego do siedliska skolopendromorfów

Schemat działania jest identyczny. Podążaj zgodnie ze wskazaniami mini-mapy i nie angażuj w żadne walki niepowiązane z tym questem.

Idź za dźwiękiem

Po dotarciu do siedliska uaktywnij wiedźmińskie zmysły i zlokalizuj z nich pomocą jednego ze skolopendromorfów przemieszczających się pod ziemią. Wykorzystuj wizualizację dźwięków (czerwone pulsujące okręgi) żeby podążać za stworzeniem do jego siedliska.

Znajdź miejsce z dobrym widokiem na leże

Wkrótce dotrzecie do legowiska skolopendromorfów - Beauclairskie safari | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry

Wkrótce dotrzecie do legowiska skolopendromorfów. Po wysłuchaniu rozmowy z Beledalem zajmij się odnalezieniem dobrego punktu widokowego - jest to ten, który pokazany został na powyższym obrazku. Ustaw się tam i wciśnij klawisz interakcji.

Zniszcz gniazda, aby wywabić skolopendromorfy

Zejdź ze wzgórza i dotrzyj do dwóch gniazd znajdujących się w legowisku. Na zniszczenie któregoś z nich nie musisz marnować bomby, albowiem o wiele łatwiej będzie użyć znaku wiedźmińskiego Aard.

Zaczekaj, aż hrabia uwieczni skolopendromorfy

Po tym jak w okolicy pojawią się skolopendromorfy zacznij biegać po całym legowisku. Nie walcz z potworami, tylko czekaj aż hrabia zakończy proces uwieczniania tych stworzeń. Po tym jak uda mu się tego dokonać oddal się od legowiska i powróć do Beledala. Skolopendromorfy nie powinny podążyć za Geraltem.

Prowadź hrabiego do miejsca, w którym żyją pawie

Zerknij na zaktualizowaną wersję mapę siedlisk i wyrusz wraz z Beledalem w ostatnią już podróż. Tak jak wcześniej pilnuj się po drodze żeby nie zaangażować się w żadne dodatkowe walki.

Użyj wiedźmińskich zmysłów, żeby znaleźć ślady pawi

Musisz znaleźć pawie pióro - Beauclairskie safari | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Musisz znaleźć pawie pióro

Po dotarciu do siedliska uaktywnij wiedźmińskie zmysły i odszukaj na ziemi pawie pióro (Odorous peacock feather). Geralt zapozna się z zapachem tego pióra i w rezultacie będzie dzięki temu mógł użyć go do wytropienia pawi. W dalszym ciągu korzystaj z wiedźmińskich zmysłów i podążaj za czerwonymi śladami.

Za pomocą znaku Axii zmuś pawie, aby otworzyły ogony

Po dotarciu na polanę zaczekaj aż hrabia Beledal ustawi się w odpowiednim miejscu. Dopiero wtedy przystąp do działania - musisz wybrać znak wiedźmiński Axii i użyć go na trzech dowolnie wybranych pawiach z polany.

Zabij skolopendromorfa

Atakuj potwora gdy osłabi go znak Yrden - Beauclairskie safari | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Atakuj potwora gdy osłabi go znak Yrden

Na polanie pojawi się wkrótce skolopendromorf i tym razem zmuszony już zostaniesz do pokonania tego potwora. W trakcie potyczki staraj się oczywiście skupić uwagę bestii na Geralcie, dzięki czemu Beledalowi nie stanie się nic złego. Podczas tego pojedynku używaj znaku Yrden i pozostawaj w magicznym kręgu żeby zachęcić skolopendromorfa do pojawienia się w tym miejscu. Potwór zostanie sparaliżowany po wysunięciu się z ziemi. Wykorzystuj to i błyskawicznie przystępuj do atakowania odsłoniętej części jego ciała.

Poczekaj do jutra do popołudnia i udaj się na piknik

Porozmawiaj po wszystkim z Beledalem, który podziękuje za pomoc. Hrabia podaruje Geraltowi złoto i dodatkowo zaprosi go na piknik organizowany w jego posiadłości - warto jak najbardziej przyjąć zaproszenie. Nie możesz się od razu udać w to miejsce. Musisz zaczekać do godzin popołudniowych kolejnego dnia. Jeśli chcesz od razu zakończyć quest to użyj medytacji lub powróć do posiadłości Geralta i wejdź w interakcję z łóżkiem. Wybierz z mapy świata Wioskę Francollarts (południowa część księstwa).

Porozmawiaj z hrabią Beledalem

Po dotarciu do wioski skieruj się do posiadłości Beledala. Możesz obejrzeć wystawiane przez niego obrazy (opcjonalny cel misji), a następnie porozmawiać z hrabią. Otrzymasz od niego dodatkowy prezent w postaci obrazu, na którym uwieczniony został Geralt walczący ze skolopendromorfem.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2016-10-25
19:47

Darka21 Junior

Z tym, ze mam ps4 i wykupuona pelna wersje gry wiedzmina

Komentarz: Darka21
2017-01-09
17:06

Guru567 Centurion

Gitara :) Pierwsze podejście. Koniec gry. 51 poziom. Najlepsze zakończenie. Kolejna część wiedźmaka miałaby bardzo wysoko postawioną poprzeczkę :) Polecam.

Komentarz: Guru567
2017-03-18
16:12

man of kin Legionista

ktoś ma problem z tym żeby postawic figurkę Reginalda Po zadaniu "Bohater Narodowy" bo ja nie mogę piszę "nie posiadasz przedmiotów które możesz postawic?

Komentarz: man of kin
2017-03-21
23:49

not2pun Senator

not2pun

o co chodzi z manekinami w turnieju rycerskim
macham tym mieczem i normalnie widzę jak przechodzi przez manekina a ten nic stoi dalej nie wiem czy to błąd jakiś czy co ?
strasznie irytujące juz z 5x podchodzę do tego wyścigu i normalnie 1x na 5 daje się ściąć tego manekina nie ma reguły tak jakby to było losowe

normalnie się wkurzyłem, zatrzymałem koło manekina i machałem chyba z 6-7x zanim ścięło mu łeb to jakieś nienormalne

pewno jak to na konsoli błąd jakiś

Komentarz: not2pun
2017-07-09
21:51

yarocorpse Centurion

yarocorpse
😡

Jak wyjść z więzienia Jerome'a? Użycie Oka Nehaleni nic nie odsłania. W ścianie nadal tkwi wielki głaz widziany zmysłami wiedźmina, zasłaniający wyjście. Czy to jakiś bug? Pominąć to zadanie i wczytać wcześniejszy zapis gry?

Komentarz: yarocorpse
2017-12-11
21:04

wysłannik Centurion

wysłannik

Nikt w poradniku nie napisał, że aby dwie siostry przeżyły i odblokowało się dobre zakończenie, to trzeba wcześniej być bardzo miły dla Sylvi Anny i ją przelecieć.
Robiłem wszystko zgodnie z poradnikiem, ale nie pukałem siostrzyczki i dupa... podczas rozmowy z nią w jej celi, jeszcze przed ceremonią, nie miałem w ogóle możliwości takich, jakie opisane w poradniku. Mimo, że cała reszta się zgadzała. W gruncie rzeczy obie siostry zginęły. Szkoda. O ile, Sylvia Anna może i sobie zasłużyła, i w sumie wybaczenie jej i zapomnienie o jej winach byłoby "wysokim nietaktem" - jak pewnie chciałby powiedzieć mój nieśmiertelny przyjaciel, o tyle Henrietta była faktycznie dobrą władczynią i dobrą kobietą. Była bardzo ludzka, choć czasami zbyt butna, ale to tylko nadawało jej charakteru. Nie miała by go, gdyby była tylko miłą, uprzejmą i na wszystko się zgadzającą marionetką ludu.

Komentarz: wysłannik
2018-06-14
11:35

mariusz695 Legionista

Witam,
takie małe pytanko odnośnie zadań głównych, pobocznych, ukrytych itd. czy tutaj na stronce są podane wszystkie dostępne?? czy to w tej części jak i pozostałych, pytam bo będę robił apkę poświęconą właśnie zadaniom, potworom z filmami itd. a w necie co znajdywałem strony to mieli tylko po parędziesiąt zadań, a wątpię żeby tylko tyle było w grze.. :)

Komentarz: mariusz695
2020-07-11
20:54

ma71check Junior

Trochę czasu już minęło. Wróciłem do Wieśka, żeby zrobić go na 100% (xone) i... i w dodatku "Krew i wino" osiągnięcie "krew i wino" nie wpada. Pomini pogodzenia dwóch skłóconych winnic, pomimo otrzymania nagrody w postaci spersonalizowanego wina, zadanie zaliczone ale bez osiągnięcia. Wielka szkoda, bo do 100% brakuje mi tylko tego nieszczęsnego osiągnięcia. Ktoś miał podobny problem? Pamiętam, że jak grałem poerwszy raz nie zaliczało mi osiągnięcia "kontra". Po prawie roku przerwy i drugim podejściu osiągnięcie wpadło. Chyba muszę poczekać kolejny rok i zrobić podejście nr3. Pozdrawiam tych, którzy to przeczytają

Komentarz: ma71check
2021-06-17
04:39

Biały Ikar Chorąży

Czy ukończenie questa odblokowującego mutacje, bez znalezienia tych dwóch kryształów coś zmienia? Przeprowadziłem mutacje na Geralcie, ale nie obejrzałem animacji z brakujących kryształów. Same kryształy miałem przy sobie.

I drogie pytanie.
Nad miejscem, gdzie używa się kryształów jest ukryte przejście. Da się zniszczyć ścianę, ale przejście jest bardzo wysoko. Da się tam jakoś dostać?

Komentarz: Biały Ikar
2022-12-11
18:08

user2978678585 Junior

😒

Dzień dobry. Ogółem mam problem, bo ten Milton mi znikł. Robiłem tą misję przy Karczmie "Kuroliszek" gdzie tam trzeba było zbadać i parszywce razem z Miltonem ubić, ale po tej misji Milton dosłownie wyparował, chyba go te parszywce zabiły, może się gdzieś zrespił, ale nie wiem gdzie

Proszę no pomóżcie!

Komentarz: user2978678585

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl