Wieczne Odpoczywanie | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino
Aktualizacja:
Zadanie to nie jest szczególnie wymagające, aczkolwiek stawia ono Geralta przed wyborem i ma w rezultacie dwa różne zakończenia. Głównym założeniem tego questu jest zbadanie niepokających hałasów dochodzących z okolic cmentarza. Po zbadaniu sprawy okaże się, że odpowiedzialne są za nie duchy skłóconych małżonków.
- Spotkanie się z Charlesem Lanzano
- Zbadanie cmentarza w Beauclair
- Sprawdzenie katakumb
- Wariant A - Usunięcie urny z prochami Louisa
- Wariant B - Usunięcie urny z prochami Margot
- Zakończenie questu
Spotkanie się z Charlesem Lanzano
Zadanie to możesz odblokować dzięki sprawdzeniu jednej z tablic ogłoszeniowych w Toussaint lub podczas swobodnej eksploracji miasta Beauclair. Geralt musi mianowicie spotkać się z Charlesem Lanzano w Listku Chrystku (Clever Cogs). Od mężczyzny dowiesz się o niepokojących dźwiękach dochodzących nocną porą z cmentarza. Możesz najpierw wynegocjować (bardzo małą) zapłatę za sprawdzenie źródła podejrzanych dźwięków lub od razu podjąć się wykonania misji.
Zbadanie cmentarza w Beauclair

Cmentarz znajduje się tuż obok karczmy, w której spotkałeś się z Charlesem. Nie musisz dokładnie badać głównej części cmentarza, bo na powierzchni nie odnajdziesz żadnych obiektów powiązanych z tym questem. Zamiast tego zajmij się zlokalizowaniem zakręcanych schodów prowadzących do katakumb. Musisz zaczekać na nastanie nocy (użyj np. medytacji jeśli zajdzie taka potrzeba) i dopiero wtedy do nich wkroczyć.
Sprawdzenie katakumb
Po znalezieniu się w katakumbach zbadaj pierwsze pomieszczenie po lewej stronie. Uaktywnij tu wiedźmińskie zmysły i zacznij badać kolejne obiekty oznaczone czerwonym kolorem. Wyjdź na chwilę z pomieszczenia i po tym jak ponownie usłyszysz podejrzane dźwięki powróć do niego. Ukryj Geralta za dużym posągiem. W pomieszczeniu pojawią się duchy Louisa i Margot. Państwo de Corentin będą kontynuowali przerwaną wcześniej kłótnię. Po tym jak Geralt dołączy do rozmowy będziesz musiał zadecydować w jaki sposób rozwiązać ten problem. Dostępne warianty zachowania to:
- Usunięcie urny z prochami Louisa z krypty. Sprawi to, że Margot będzie ją miała "na wyłączność".
- Usunięcie urny z prochami Margot z krypty. Sprawi to, że Louis będzie ją miał "na wyłączność".
Wariant A - Usunięcie urny z prochami Louisa

Jeśli chcesz pomóc Margot to podejdź do urny z prochami Louisa (Urn with ashes of Louis de Corentin) i zabierz ją. Louis poprosi Geralta o przeniesienie jego urny do tej części katakumb, która zarezerwowana jest dla Beauclairskiego Towarzystwa Gwinta. Wyjdź z pomieszczenia i zejdź po schodach na niższy poziom katakumb. Udaj się prosto i skręć do prawego pomieszczenia. Po dotarciu na miejsce konieczne okaże się rozprawienie z grupą hien cmentarnych (Grave Robber). Pozbądź się zbirów i umieść urnę w reprezentacyjnym miejscu.

Powróć teraz do Margot, która obiecała wcześniej Geraltowi nagrodę za pozbycie się Louisa. Wysłuchaj podpowiedzi kobiety odnośnie lokalizacji domu, w ogródku którego zakopała karty do gwinta. Udaj się do północnej części Beauclair i zlokalizuj ten dom - pokazany on został na powyższym obrazku.

Musisz dotrzeć na tyły domu i możesz tego dokonać wspinająć się na dach albo na jeden z murków. Zachowaj czujność, bo po dotarciu do ogrodu pojawi się nagle archespor. W zadawaniu obrażeń temu potworowi używaj znaku Igni. Atakuj archespora tylko gdy przyjmie postać rozłożonego kwiatu, albowiem w "zamkniętej formie" może eksplodować i zadawać spore obrażenia. Po zabezpieczeniu ogródka użyj wiedźmińskich zmysłów żeby odnaleźć pokazaną na obrazku skrytkę z kartami. Zawiera ona dwie karty - Vampire: Bruxa (talia potworów) oraz Barclay Els (talia Scoia'tael).
Wariant B - Usunięcie urny z prochami Margot

Jeśli chcesz pomóc Louisowi to podejdź do urny z prochami Margot (Urn with ashes of Margot de Corentin) i zabierz ją. Margot poprosi Geralta o przeniesienie jej urny do grobu jej matki Micheline Belrose znajdującego się na Cmentarzu za Murami (Lebioda's Gate). Wyjdź z katakumb i wyrusz na południe. Po dotarciu na nowy cmentarz odszukaj właściwy nagrobek, który pokazany został na dołączonym obrazku. Pozostaw w tym miejscu urnę.

Powróć do Louisa w katakumbach. Duch zniknie, ale możesz go ponownie przywołać dzięki podjęciu próby zabrania jego urny. W trakcie rozmowy z Louisem dowiesz się o tym, że możesz z jego pomocą wejść w posiadanie cennego miecza. Wysłuchaj instrukcji i wyrusz następnie udaj się do znajdującej się w mieście pracowni kowala Trentina. Zainicjuj rozmowę, w wyniku której zdobędziesz unikalny stalowy miecz Forged in Fire. Trentin zaproponuje dodatkowo grę w gwinta, ale nie jest ona obowiązkowa.
Zakończenie questu
Niezależnie jak się zachowałeś powróć na sam koniec do Charlesa Lanzano w Listku Chrystku (Clever Cogs). Możesz wyjawić mu prawdę na temat wydarzeń na cmentarzu lub zmyślić historyjkę. Tak czy siak otrzymasz od niego złoto.
0
- Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
- Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
- Zadania poboczne
- Awantura o wino | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino
- Komu w drogę, temu w czas | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino
- O damie i jej rycerzu - quest dziewczyny zaklętej w drzewie | Zadania poboczne
- Pieśń rycerskiego serca - quest turnieju rycerskiego | Zadania poboczne
- Przemiana - quest odblokowujący mutacje | Zadania poboczne Wiedźmin
- Wieczne Odpoczywanie | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino
- Więcej niż mistrz | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino
- Corvo Bianco - quest rozbudowy posiadłości Geralta | Zadania poboczne Wiedźmin
- Braterska miłość | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino
- Rekonstrukcja | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino
- Ścieżki przeznaczenia - quest pięciu Prób Cnoty | Zadania poboczne Wiedźmin
- Gwint - Wielki turniej w Beauclair | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino
- Klient ma zawsze rację | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino
- Portrecista | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino
- Pozostałe zadania | Zadania poboczne Wiedźmin Krew i Wino
- Zadania poboczne
- Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Darka21 Junior
Z tym, ze mam ps4 i wykupuona pelna wersje gry wiedzmina
Guru567 Centurion
Gitara :) Pierwsze podejście. Koniec gry. 51 poziom. Najlepsze zakończenie. Kolejna część wiedźmaka miałaby bardzo wysoko postawioną poprzeczkę :) Polecam.
man of kin Legionista
ktoś ma problem z tym żeby postawic figurkę Reginalda Po zadaniu "Bohater Narodowy" bo ja nie mogę piszę "nie posiadasz przedmiotów które możesz postawic?
not2pun Senator
o co chodzi z manekinami w turnieju rycerskim
macham tym mieczem i normalnie widzę jak przechodzi przez manekina a ten nic stoi dalej nie wiem czy to błąd jakiś czy co ?
strasznie irytujące juz z 5x podchodzę do tego wyścigu i normalnie 1x na 5 daje się ściąć tego manekina nie ma reguły tak jakby to było losowe
normalnie się wkurzyłem, zatrzymałem koło manekina i machałem chyba z 6-7x zanim ścięło mu łeb to jakieś nienormalne
pewno jak to na konsoli błąd jakiś
yarocorpse Centurion
Jak wyjść z więzienia Jerome'a? Użycie Oka Nehaleni nic nie odsłania. W ścianie nadal tkwi wielki głaz widziany zmysłami wiedźmina, zasłaniający wyjście. Czy to jakiś bug? Pominąć to zadanie i wczytać wcześniejszy zapis gry?
wysłannik Centurion
Nikt w poradniku nie napisał, że aby dwie siostry przeżyły i odblokowało się dobre zakończenie, to trzeba wcześniej być bardzo miły dla Sylvi Anny i ją przelecieć.
Robiłem wszystko zgodnie z poradnikiem, ale nie pukałem siostrzyczki i dupa... podczas rozmowy z nią w jej celi, jeszcze przed ceremonią, nie miałem w ogóle możliwości takich, jakie opisane w poradniku. Mimo, że cała reszta się zgadzała. W gruncie rzeczy obie siostry zginęły. Szkoda. O ile, Sylvia Anna może i sobie zasłużyła, i w sumie wybaczenie jej i zapomnienie o jej winach byłoby "wysokim nietaktem" - jak pewnie chciałby powiedzieć mój nieśmiertelny przyjaciel, o tyle Henrietta była faktycznie dobrą władczynią i dobrą kobietą. Była bardzo ludzka, choć czasami zbyt butna, ale to tylko nadawało jej charakteru. Nie miała by go, gdyby była tylko miłą, uprzejmą i na wszystko się zgadzającą marionetką ludu.
mariusz695 Legionista
Witam,
takie małe pytanko odnośnie zadań głównych, pobocznych, ukrytych itd. czy tutaj na stronce są podane wszystkie dostępne?? czy to w tej części jak i pozostałych, pytam bo będę robił apkę poświęconą właśnie zadaniom, potworom z filmami itd. a w necie co znajdywałem strony to mieli tylko po parędziesiąt zadań, a wątpię żeby tylko tyle było w grze.. :)
ma71check Junior
Trochę czasu już minęło. Wróciłem do Wieśka, żeby zrobić go na 100% (xone) i... i w dodatku "Krew i wino" osiągnięcie "krew i wino" nie wpada. Pomini pogodzenia dwóch skłóconych winnic, pomimo otrzymania nagrody w postaci spersonalizowanego wina, zadanie zaliczone ale bez osiągnięcia. Wielka szkoda, bo do 100% brakuje mi tylko tego nieszczęsnego osiągnięcia. Ktoś miał podobny problem? Pamiętam, że jak grałem poerwszy raz nie zaliczało mi osiągnięcia "kontra". Po prawie roku przerwy i drugim podejściu osiągnięcie wpadło. Chyba muszę poczekać kolejny rok i zrobić podejście nr3. Pozdrawiam tych, którzy to przeczytają
Biały Ikar Chorąży
Czy ukończenie questa odblokowującego mutacje, bez znalezienia tych dwóch kryształów coś zmienia? Przeprowadziłem mutacje na Geralcie, ale nie obejrzałem animacji z brakujących kryształów. Same kryształy miałem przy sobie.
I drogie pytanie.
Nad miejscem, gdzie używa się kryształów jest ukryte przejście. Da się zniszczyć ścianę, ale przejście jest bardzo wysoko. Da się tam jakoś dostać?
user2978678585 Junior
Dzień dobry. Ogółem mam problem, bo ten Milton mi znikł. Robiłem tą misję przy Karczmie "Kuroliszek" gdzie tam trzeba było zbadać i parszywce razem z Miltonem ubić, ale po tej misji Milton dosłownie wyparował, chyba go te parszywce zabiły, może się gdzieś zrespił, ale nie wiem gdzie
Proszę no pomóżcie!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
