Szturm na Dun Tynne | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

BARDZO WAŻNA UWAGA! Zajęcie się tym questem jest równoznaczne z przystąpieniem do finałowej części głównego wątku fabularnego rozszerzenia Krew i wino. Akcja ta pociągnie za sobą pewne nieodwracalne konsekwencje i będą one związane między innymi z walkami, które wybuchną w mieście Beauclair. Bezpośrednim efektem tych wydarzeń będzie zablokowanie możliwości ukończenia większości zadań pobocznych (wyjątkiem będą m.in. questy poszukiwań skarbów). ZANIM rozpoczniesz opisywaną misję postaraj się więc:

  • Zaliczyć wszystkie poboczne questy.
  • Odwiedzić wszystkich handlarzy i inne ważne osoby z Beauclair, z którymi masz jeszcze jakieś interesy do załatwienia.
  • Awansować na co najmniej 47 poziom doświadczenia (jest to rekomendowany poziom dla questu ataku na zamek oraz dla kolejnych zadań).
  • Utworzyć manualny zapis stanu gry sprzed rozpoczęcia szturmu na zamek. Pozwoli ci to w łatwy sposób powrócić do "neutralnego" księstwa jeśli będziesz miał taką potrzebę (np. żeby zająć się pominiętymi questami albo wykonać od nowa czynności w ramach głównej fabuły, które doprowadzą do odblokowania innego zakończenia gry).

Po północy spotkaj się z Damienem w młynie hrabiego de la Croix

Młyn gdzie po zmroku Geralt musi spotkać się z Damienem i jego ludźmi - Szturm na Dun Tynne | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Młyn gdzie po zmroku Geralt musi spotkać się z Damienem i jego ludźmi

Młyn hrabiego de la Croix (Count de la Croix's Mill) znajduje się w niewielkiej odległości na wschód od Błoni turniejowych (M2,16). Pamiętaj o tym, że musisz dotrzeć do tej lokacji w godzinach nocnych, tak więc w razie potrzeby użyj medytacji lub łóżka w winnicy Corvo Bianco. Spotkaj się z Damienem de la Tourem żeby wziąć udział w rozmowie dotyczącej planu ataku na zamek.

Po wyświetleniu wszystkich filmików automatycznie przeniesiesz się do północnej części Zamku Dun Tynne (Dun Tynne Castle) (M3,11) i rozpocznie się walka z pierwszą grupą strażników. Nie jest ona trudna, ale staraj się nie zużywać posiadanych mikstur i innych zapasów, bo później bardziej ci się one przydadzą. Po zlikwidowaniu wrogów wyrusz do kolejnej części zamku. W miarę możliwości trzymaj się ścieżki pokazywanej na mini-mapie, bo w ten sposób będziesz unikał dodatkowych, niepotrzebnych walk.

Pokonaj Roderika i jego ludzi

Możesz po walce pomóc Roderikowi lub pozostawić go na pastwę losu - Szturm na Dun Tynne | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Możesz po walce pomóc Roderikowi lub pozostawić go na pastwę losu

Wkrótce dotrzesz w pobliże wozu gdzie przebywa Roderik wraz z nową grupą strażników. Nie zbliżaj się przedwcześnie do wozu, tylko pozwól przeciwnikom dotrzeć do Geralta. Eliminuj ich po kolei i staraj się też szybko docierać do łuczników. Roderika zostaw sobie na koniec - zejdzie on z wozu dopiero gdy znajdziesz się wystarczająco blisko niego. Pojedynek z nim nie jest jakoś wyraźnie trudniejszy. Po zakończonych walkach załączy się scenka z rozmowy z pokonanym Roderikiem. Po zadaniu mu wszystkich pytań możesz okazać mu litość i mu pomóc lub pozostawić go na pastwę losu.

Pokonaj strażników i przedostań się do kasztelu Dun Tynne

Uważaj na przeciwnika z ogromnym dwuręcznym mieczem - Szturm na Dun Tynne | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino - Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Uważaj na przeciwnika z ogromnym dwuręcznym mieczem

Ruszal dalej. W jednym z kolejnych obszarów Geralta napadnie grupa nieco silniejszych bandytów wspieranych przez psy obronne. W trakcie staczania walk z członkami tej grupy w szczególności uważaj na Żelaznego Borga (Iron Borg). Przeciwnik ten używa ogromnego dwuręcznego miecza, którym może zadawać potężne obrażenia. Najlepiej jest zostawić sobie tego wroga na koniec i szukać okazji do wyprowadzania szybkich ciosów po nieudanych powolnych atakach z jego strony (np. po uderzeniu mieczem w ziemię z ogromną siłą).

Po zlikwidowaniu sił wroga wznów przemarsz i pozbądź się po drodze kilku słabszych strażników. W zamku pojawią się za niedługo Regis i Dettlaff. Wyrusz wraz z nimi w stronę kasztelu. Nie musisz w ogóle walczyć z napotykanymi ostatnimi już przeciwnikami, bo to wampirzy sojusznicy będą się z nimi błyskawicznie rozprawiali. Po dotarciu do kasztelu załączy się kilka scenek - ze spotkania z Rheną/Syanną, z przybycia Anny Henrietty do zamku (możesz stanąć w obronie Roderika jeśli masz taką ochotę) i z powrotu do Beauclair. Gra automatycznie rozpocznie kolejny główny quest Długa noc.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2016-10-25
19:47

Darka21 Junior

Z tym, ze mam ps4 i wykupuona pelna wersje gry wiedzmina

Komentarz: Darka21
2017-01-09
17:06

Guru567 Centurion

Gitara :) Pierwsze podejście. Koniec gry. 51 poziom. Najlepsze zakończenie. Kolejna część wiedźmaka miałaby bardzo wysoko postawioną poprzeczkę :) Polecam.

Komentarz: Guru567
2017-03-18
16:12

man of kin Legionista

ktoś ma problem z tym żeby postawic figurkę Reginalda Po zadaniu "Bohater Narodowy" bo ja nie mogę piszę "nie posiadasz przedmiotów które możesz postawic?

Komentarz: man of kin
2017-03-21
23:49

not2pun Senator

not2pun

o co chodzi z manekinami w turnieju rycerskim
macham tym mieczem i normalnie widzę jak przechodzi przez manekina a ten nic stoi dalej nie wiem czy to błąd jakiś czy co ?
strasznie irytujące juz z 5x podchodzę do tego wyścigu i normalnie 1x na 5 daje się ściąć tego manekina nie ma reguły tak jakby to było losowe

normalnie się wkurzyłem, zatrzymałem koło manekina i machałem chyba z 6-7x zanim ścięło mu łeb to jakieś nienormalne

pewno jak to na konsoli błąd jakiś

Komentarz: not2pun
2017-07-09
21:51

yarocorpse Centurion

yarocorpse
😡

Jak wyjść z więzienia Jerome'a? Użycie Oka Nehaleni nic nie odsłania. W ścianie nadal tkwi wielki głaz widziany zmysłami wiedźmina, zasłaniający wyjście. Czy to jakiś bug? Pominąć to zadanie i wczytać wcześniejszy zapis gry?

Komentarz: yarocorpse
2017-12-11
21:04

wysłannik Centurion

wysłannik

Nikt w poradniku nie napisał, że aby dwie siostry przeżyły i odblokowało się dobre zakończenie, to trzeba wcześniej być bardzo miły dla Sylvi Anny i ją przelecieć.
Robiłem wszystko zgodnie z poradnikiem, ale nie pukałem siostrzyczki i dupa... podczas rozmowy z nią w jej celi, jeszcze przed ceremonią, nie miałem w ogóle możliwości takich, jakie opisane w poradniku. Mimo, że cała reszta się zgadzała. W gruncie rzeczy obie siostry zginęły. Szkoda. O ile, Sylvia Anna może i sobie zasłużyła, i w sumie wybaczenie jej i zapomnienie o jej winach byłoby "wysokim nietaktem" - jak pewnie chciałby powiedzieć mój nieśmiertelny przyjaciel, o tyle Henrietta była faktycznie dobrą władczynią i dobrą kobietą. Była bardzo ludzka, choć czasami zbyt butna, ale to tylko nadawało jej charakteru. Nie miała by go, gdyby była tylko miłą, uprzejmą i na wszystko się zgadzającą marionetką ludu.

Komentarz: wysłannik
2018-06-14
11:35

mariusz695 Legionista

Witam,
takie małe pytanko odnośnie zadań głównych, pobocznych, ukrytych itd. czy tutaj na stronce są podane wszystkie dostępne?? czy to w tej części jak i pozostałych, pytam bo będę robił apkę poświęconą właśnie zadaniom, potworom z filmami itd. a w necie co znajdywałem strony to mieli tylko po parędziesiąt zadań, a wątpię żeby tylko tyle było w grze.. :)

Komentarz: mariusz695
2020-07-11
20:54

ma71check Junior

Trochę czasu już minęło. Wróciłem do Wieśka, żeby zrobić go na 100% (xone) i... i w dodatku "Krew i wino" osiągnięcie "krew i wino" nie wpada. Pomini pogodzenia dwóch skłóconych winnic, pomimo otrzymania nagrody w postaci spersonalizowanego wina, zadanie zaliczone ale bez osiągnięcia. Wielka szkoda, bo do 100% brakuje mi tylko tego nieszczęsnego osiągnięcia. Ktoś miał podobny problem? Pamiętam, że jak grałem poerwszy raz nie zaliczało mi osiągnięcia "kontra". Po prawie roku przerwy i drugim podejściu osiągnięcie wpadło. Chyba muszę poczekać kolejny rok i zrobić podejście nr3. Pozdrawiam tych, którzy to przeczytają

Komentarz: ma71check
2021-06-17
04:39

Biały Ikar Chorąży

Czy ukończenie questa odblokowującego mutacje, bez znalezienia tych dwóch kryształów coś zmienia? Przeprowadziłem mutacje na Geralcie, ale nie obejrzałem animacji z brakujących kryształów. Same kryształy miałem przy sobie.

I drogie pytanie.
Nad miejscem, gdzie używa się kryształów jest ukryte przejście. Da się zniszczyć ścianę, ale przejście jest bardzo wysoko. Da się tam jakoś dostać?

Komentarz: Biały Ikar
2022-12-11
18:08

user2978678585 Junior

😒

Dzień dobry. Ogółem mam problem, bo ten Milton mi znikł. Robiłem tą misję przy Karczmie "Kuroliszek" gdzie tam trzeba było zbadać i parszywce razem z Miltonem ubić, ale po tej misji Milton dosłownie wyparował, chyba go te parszywce zabiły, może się gdzieś zrespił, ale nie wiem gdzie

Proszę no pomóżcie!

Komentarz: user2978678585

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl