Za żelazną kratą | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
Aktualizacja:
Quest ten możesz zostać odblokowany tylko jeśli Twoje wcześniejsze decyzje doprowadziły do wyświetlania pośredniego zakończenia w głównym zadaniu Tesham Mutna. Gwoli przypomnienia, zakończenie to dotyczy śmierci Syanny z rąk Dettlaffa i dochodzi do niego jeśli jeszcze podczas pobytu w baśniowej krainie (quest Dawno, dawno temu...) Geralt nie zdobył dla Syanny magicznej wstążki. Główny bohater zostanie ukarany za przyczynienie się do śmierci Anny Henrietty osadzeniem w więzieniu w Toussaint (M5,13).
Uwaga - Jeśli Syanna nadal żyje to zamiast questu Za żelazną kratą uaktywni się quest ze spotkania z Anną Henriettą w pałacu - Ceremonia.
Aktywności na głównym dziedzińcu więzienia

Wizytę w więzieniu rozpoczynasz od rozmowy z Jacques'em, który poleci głównemu bohaterowi udać się do pralni. Zanim jednak tego dokonasz dobrze byłoby rozejrzeć się dokładnie po głównym dziedzińcu więzienia. Odszukaj na początek pokazany na obrazku poluzowany fragment muru. Jest to skrytka, w której pozostawiono notatki (Notes found in the Toussaint prison). Przeczytanie ich odblokuje krótki dodatkowy quest Skarby spod celi (The Perks of Being a Jailbird). Zajmij się od razu jego zaliczeniem.


W dalszym ciągu pozostawaj na dziedzińcu. Geralt musi odnaleźć młotek i dłuto (Small hammer and chisel for carving stone). Przedmioty te znajdują się w pokazanym na obrazku 1 wozie. Po zabraniu ich musisz je umieścić w schowku z obrazka 2. Po wykonaniu tej czynności Geralt musi odczekać siedem dni, tak więc zacznij korzystać z medytacji. Powróć po pełnych siedmiu dniach do schowka i zabierz z niego więzienny plakat (Prison Poster), który po opuszczeniu więzienia będziesz mógł powiesić na ścianie posiadłości Geralta.
Oprócz rozwiązania opisanego wyżej questu możesz również porozmawiać z więźniem, który jest graczem w gwinta. Jeśli zdołasz wygrać partię z nim (używa talii Skellige) to zdobędziesz bochenek chleba.
Wydostanie się z więzienia

Po załatwieniu wszystkich spraw na dziedzińcu wyrusz do pralni. Geralta czeka tam trochę trywialnych czynności - musi podnieść mydło oraz brudne ubrania, przenieść te przedmioty do zbiornik, zabrać kij i przystąpić do prania. Ciężka praca przerwana zostanie wraz z pojawieniem się w pralni grupy skazańców. Możesz użyć na więźniach maksymalnie rozwiniętej umiejętności Sugestia (Delusion) lub od razu przystąpić do walk z nimi. Zamiast standardowego stalowego miecza korzystaj w tej bitwie z kija.
Po rozpoczęciu kolejnej sceny będziesz musiał zacząć podążać za jednym ze strażników. To bardzo liniowy segment tego questu. Strażnik docelowo doprowadzi Geralta do miejsca spotkania z Damienem oraz z Jaskrem. Od Jaskra dowiesz się , że udało mu się doprowadzić do wypuszczenia głównego bohatera na wolność. Wyrusz za strażnikiem do bramy wyjściowej z więzienia i koniecznie zajrzyj do skrzyni żeby zabrać wszystkie przedmioty należące do głównego bohatera.
Epilog

Przed więzieniem na Geralta będzie czekał Regis. Wampir w trakcie rozmowy zasugeruje poczynienie starań o zidentyfikowanie osoby, która miała być piątą ofiarą bestii z Beauclair. Możesz odrzucić ten pomysł lub na niego przystać. Jeśli wybierzesz tę drugą opcję to będziecie musieli spotkać się z pucybutem. Wariant ten szczegółowy opisany został w queście Ceremonia w sekcji Porozmawianie z pucybutem.
Końcowa część epilogu załączy się niezależnie od tego czy uzyskałeś informacje na temat piątej ofiary i podzieliłeś się nimi z Anną Henriettą czy nie wyraziłeś zainteresowania spotkaniem się z pucybutem. Geralt spotka się z Regisem na Cmentarzu Mere Lachaise. Odbędziesz tam krótką rozmowę z przyjacielem i będziesz mógł zająć się prostym zadaniem zebrania dwóch korzeni mandragory (Mandrake roots). Zgodnie z sugestią Regisa zdecyduj się na założenie przed wszystkim maski oraz rękawic. Jeśli pominiesz ten krok to Geralt zostanie poważnie zatruty przy próbie zebrania korzeni. Do zlokalizowania roślin użyj wiedźmińskich zmysłów. Regis w międzyczasie zniknie, ale wystarczy wyruszyć za śladami stóp żeby go ponownie odnaleźć. Przyjaciel Geralta we własnym zakresie rozprawi się z wampirami, które go zaatakują.
Na koniec questu możesz odpowiedzieć na pytanie Regisa co chcesz dalej ze sobą począć. Niezależnie od udzielonej odpowiedzi odblokuje się bardzo krótki quest Wszędzie dobrze...
0
- Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
- Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
- Główne zadania
- Poselstwo z Krainy Wina | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Bestia z Toussaint | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Na tropie... | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Pogłos | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Leże Bestii | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Wino rzecz święta | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Szlachcic z Cintry | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Szturm na Dun Tynne | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Długa noc - pierwszy quest po ataku wampirów na miasto | Główne zadania
- Zew krwi - quest pomocy Orianie | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Między światami - quest spotkania z Ukrytym | Główne zadania Wiedźmin
- Dawno, dawno temu... - quest odnalezienia Syanny | Główne zadania Wiedźmin
- Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin
- Ceremonia | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Za żelazną kratą | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Wszędzie dobrze... | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Główne zadania
- Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Darka21 Junior
Z tym, ze mam ps4 i wykupuona pelna wersje gry wiedzmina
Guru567 Centurion
Gitara :) Pierwsze podejście. Koniec gry. 51 poziom. Najlepsze zakończenie. Kolejna część wiedźmaka miałaby bardzo wysoko postawioną poprzeczkę :) Polecam.
man of kin Legionista
ktoś ma problem z tym żeby postawic figurkę Reginalda Po zadaniu "Bohater Narodowy" bo ja nie mogę piszę "nie posiadasz przedmiotów które możesz postawic?
not2pun Senator
o co chodzi z manekinami w turnieju rycerskim
macham tym mieczem i normalnie widzę jak przechodzi przez manekina a ten nic stoi dalej nie wiem czy to błąd jakiś czy co ?
strasznie irytujące juz z 5x podchodzę do tego wyścigu i normalnie 1x na 5 daje się ściąć tego manekina nie ma reguły tak jakby to było losowe
normalnie się wkurzyłem, zatrzymałem koło manekina i machałem chyba z 6-7x zanim ścięło mu łeb to jakieś nienormalne
pewno jak to na konsoli błąd jakiś
yarocorpse Centurion
Jak wyjść z więzienia Jerome'a? Użycie Oka Nehaleni nic nie odsłania. W ścianie nadal tkwi wielki głaz widziany zmysłami wiedźmina, zasłaniający wyjście. Czy to jakiś bug? Pominąć to zadanie i wczytać wcześniejszy zapis gry?
wysłannik Centurion
Nikt w poradniku nie napisał, że aby dwie siostry przeżyły i odblokowało się dobre zakończenie, to trzeba wcześniej być bardzo miły dla Sylvi Anny i ją przelecieć.
Robiłem wszystko zgodnie z poradnikiem, ale nie pukałem siostrzyczki i dupa... podczas rozmowy z nią w jej celi, jeszcze przed ceremonią, nie miałem w ogóle możliwości takich, jakie opisane w poradniku. Mimo, że cała reszta się zgadzała. W gruncie rzeczy obie siostry zginęły. Szkoda. O ile, Sylvia Anna może i sobie zasłużyła, i w sumie wybaczenie jej i zapomnienie o jej winach byłoby "wysokim nietaktem" - jak pewnie chciałby powiedzieć mój nieśmiertelny przyjaciel, o tyle Henrietta była faktycznie dobrą władczynią i dobrą kobietą. Była bardzo ludzka, choć czasami zbyt butna, ale to tylko nadawało jej charakteru. Nie miała by go, gdyby była tylko miłą, uprzejmą i na wszystko się zgadzającą marionetką ludu.
mariusz695 Legionista
Witam,
takie małe pytanko odnośnie zadań głównych, pobocznych, ukrytych itd. czy tutaj na stronce są podane wszystkie dostępne?? czy to w tej części jak i pozostałych, pytam bo będę robił apkę poświęconą właśnie zadaniom, potworom z filmami itd. a w necie co znajdywałem strony to mieli tylko po parędziesiąt zadań, a wątpię żeby tylko tyle było w grze.. :)
ma71check Junior
Trochę czasu już minęło. Wróciłem do Wieśka, żeby zrobić go na 100% (xone) i... i w dodatku "Krew i wino" osiągnięcie "krew i wino" nie wpada. Pomini pogodzenia dwóch skłóconych winnic, pomimo otrzymania nagrody w postaci spersonalizowanego wina, zadanie zaliczone ale bez osiągnięcia. Wielka szkoda, bo do 100% brakuje mi tylko tego nieszczęsnego osiągnięcia. Ktoś miał podobny problem? Pamiętam, że jak grałem poerwszy raz nie zaliczało mi osiągnięcia "kontra". Po prawie roku przerwy i drugim podejściu osiągnięcie wpadło. Chyba muszę poczekać kolejny rok i zrobić podejście nr3. Pozdrawiam tych, którzy to przeczytają
Biały Ikar Chorąży
Czy ukończenie questa odblokowującego mutacje, bez znalezienia tych dwóch kryształów coś zmienia? Przeprowadziłem mutacje na Geralcie, ale nie obejrzałem animacji z brakujących kryształów. Same kryształy miałem przy sobie.
I drogie pytanie.
Nad miejscem, gdzie używa się kryształów jest ukryte przejście. Da się zniszczyć ścianę, ale przejście jest bardzo wysoko. Da się tam jakoś dostać?
user2978678585 Junior
Dzień dobry. Ogółem mam problem, bo ten Milton mi znikł. Robiłem tą misję przy Karczmie "Kuroliszek" gdzie tam trzeba było zbadać i parszywce razem z Miltonem ubić, ale po tej misji Milton dosłownie wyparował, chyba go te parszywce zabiły, może się gdzieś zrespił, ale nie wiem gdzie
Proszę no pomóżcie!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
