Zew krwi - quest pomocy Orianie | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
Aktualizacja:
Zadanie to zostanie odblokowane tylko jeśli w głównym queście Długa noc wybrałeś wariant A, a więc zdecydowałeś się na spotkanie z Orianą w jej posiadłości w Beauclair (M4,16) w celu wypytania się jej o miejsce pobytu Ukrytego (Unseen Elder). Kobieta nie podzieli się posiadanymi informacjami za darmo i w rezultacie zmuszony zostaniesz najpierw do ukończenia opisywanego questu. Dotyczy on sprawdzenia, co dzieje się w należącym do Oriany podmiejskim sierocińcu (M2,17).
Zbadanie sierocińca

Po dotarciu do sierocińca (La Compassion Orphanage) (M2,17) okaże się, że doszło w nim do rzezi, w wyniku której zginęli jego podopieczni. Geralt i Oriana odnajdą ocalałego chłopca. W trakcie spotkania możesz użyć znaku Axii żeby uspokoić chłopczyka lub od razu poruszyć temat potwora, który zaatakował sierociniec.
Po zakończonej rozmowie uaktywnij wiedźmińskie zmysły i zacznij przeszukiwać sierociniec w poszukiwaniu śladów. Wewnątrz budynku znajdują się ciała dwóch martwych podopiecznych. Na dziedzińcu przed budynkiem odnajdziesz ślady łap potwora, ślady krwi na murku oraz kilka nowych ciał. Musisz prowadzić oględziny do momentu, w którym Geralt ustali, że za zabójstwami stoi wampiropodobna kreatura zwana garkainem. Otwórz dziennik i zapoznaj się od razu z wpisem w bestiariuszu na jej temat.
Odnalezienie kryjówki garkaina
Podążaj za śladami kół, używając wiedźmińskich zmysłów
W dalszym ciągu używaj wiedźmińskich zmysłów i odszukaj ślady wozu przy głównej drodze wyjazdowej z sierocińca. Jako że są one bardzo dobrze widoczne możesz podróżować za nimi konno, dzięki czemu cały proces zostanie usprawniony. Kontynuuj podróż do momentu dotarcia do przewróconego wozu.
Zbadaj wóz przy pomocy wiedźmińskich zmysłów
Zejdź z konia i rozpocznij od obejrzenia martwego konia. Następnie podejdź do wozu i sprawdź go żeby odnaleźć zmasakrowane zwłoki.
Odszukaj kryjówkę garkaina, używając wiedźmińskich zmysłów

Kontynuuj korzystanie z wiedźmińskich zmysłów, albowiem pulsujące okręgi nakierują Geralta na legowisko tropionego potwora. Garkaina odnajdziesz mianowicie po dotarciu do mostu - będzie on zwisał pod nim.
Zabicie garkaina-przewodnika stada

Garkain-przewodnik stada (Alpha Garkain) jest przez grę traktowany jako boss (jego pasek energii jest widoczny u góry ekranu), tak więc dobrze byłoby odpowiednio przygotować się do starcia z tym potworem. Podobnie jak w przypadku walk z innymi wampiropodobnymi kreaturami nałóż na srebrny miecz olejek przeciw wampirom i miej w gotowości eliksir Czarna Krew. Dodatkowo możesz zaopatrzyć się w petardy Księżycowy Pył lub Samum, a także w środki zdolne do zwalczania trucizn. Jako aktywny znak wiedźmiński możesz ustawić Quen lub Igni. Quen pomoże Geraltowi w unikaniu obrażeń jeśli nie zdąży na czas uniknąć jednego z ataków bossa. Igni może z kolei dość skutecznie podpalać garkaina i wystawiać go na ataki głównego bohatera.
Postaraj się poświęcić trochę czasu na zapoznanie się z atakami garkaina. Oprócz szybkich ataków górnymi kończynami bestia ta dysponuje dwoma unikalnymi umiejętnościami. Pierwsza z nich to wykonanie bardzo wysokiego i szybkiego skoku kończącego się atakami pazurami w momencie powrotu na ziemię. Ataku tego możesz uniknąć wykonując w odpowiednim momencie np. uskok w bok. Druga unikalna zdolność garkaina to wywoływanie fali uderzeniowej, która może ogłuszyć Geralta i uczynić go idealnym celem dla bossa. Jeśli widzisz, że potwór przygotowuje się do użycia tej umiejętności, to postaraj się jak najszybciej od niego oddalić, dzięki czemu fala nie dosięgnie głównego bohatera.

Okazji do osłabiania bossa szukaj tak jak zwykle po każdym nieudanym ataku z jego strony. Może się to okazać jeszcze prostsze jeśli postawisz na korzystanie z przywołanego wcześniej znaku Igni, albowiem jeśli garkain zostanie poprawnie podpalony to na krótką chwilę stanie się bezbronny i będziesz go mógł bezproblemowo atakować. Staraj się uniemożliwiać bossowi wyprowadzanie właśnych ataków, bo mogą one zatruwać Geralta. W takiej sytuacji należy szybko skorzystać z antidotum lub przynajmniej z silniejszych środków leczniczych.
Zabierz trofeum z Garkaina
Po wygranej walce podejdź do zwłok potwora, przeszukaj je i pozyskaj trofeum garkaina (Garkain Trophy).
Powrót do Oriany
Możesz już wyruszyć z powrotem do sierocińca. Po dotarcu na miejsce dowiesz się przy okazji, że Oriana jest wampirem, ale niezależnie jak się zachowasz nie sprowokujesz jej do walki. Poinformuj ją o wyeliminowaniu potwora odpowiedzialnego za rzeź. Kobieta podzieli się informacjami na temat miejsca, w którym należy szukać Ukrytego, jak również przekaże Geraltowi magiczny klucz (Magic Key).
Przekaż ptakom, że jesteś gotów na spotkanie z Regisem

Udaj się do wskazanego drzewa, wejdź z nim w interakcję i potwierdź chęć udania się do miejsca spotkania z Regisem. Wampir w trakcie rozmowy postara się nakłonić Geralta do tego żeby jednak dla odmiany wyruszyć na poszukiwania Syanny - powyższy obrazek. Jest to ostatni moment żeby zadecydować czy chcesz pozostać przy dążeniach do odblokowania złego zakończenia, czy wolisz rozpocząć starania o odblokowanie pośredniego lub dobrego zakończenia.
- Jeśli wybierzesz pierwszą opcję dialogową to Geralt zignoruje sugestię Regisa i postanowi wyruszyć na poszukiwania leża Ukrytego. Decyzja ta gwarantuje to, że po ukończeniu ostatniego głównego questu obejrzysz złe zakończenie. Jeżeli wybrałeś tę opcję zachowania to rozpoczniesz nowy główny quest - Między światami.
- Jeśli wybierzesz drugą opcję dialogową to Geralt posłucha Regisa i postanowi zająć się odnalezieniem miejsca przetrzymywania Syanny. W takiej sytuacji wznowiony zostanie główny quest Długa noc i dzięki temu będziesz mógł podjąć próbę odblokowania pośredniego lub dobrego zakończenia gry. Jeżeli wybrałeś tę opcję zachowania to powróć to lektury questu Długa noc (sekcja Zbadanie pokoju dziecięcego).
0
- Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
- Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
- Główne zadania
- Poselstwo z Krainy Wina | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Bestia z Toussaint | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Na tropie... | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Pogłos | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Leże Bestii | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Wino rzecz święta | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Szlachcic z Cintry | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Szturm na Dun Tynne | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Długa noc - pierwszy quest po ataku wampirów na miasto | Główne zadania
- Zew krwi - quest pomocy Orianie | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Między światami - quest spotkania z Ukrytym | Główne zadania Wiedźmin
- Dawno, dawno temu... - quest odnalezienia Syanny | Główne zadania Wiedźmin
- Tesham Mutna - finałowa konfrontacja z Dettlaffem | Główne zadania Wiedźmin
- Ceremonia | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Za żelazną kratą | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Wszędzie dobrze... | Główne zadania | Solucja Wiedźmin Krew i Wino
- Główne zadania
- Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Darka21 Junior
Z tym, ze mam ps4 i wykupuona pelna wersje gry wiedzmina
Guru567 Centurion
Gitara :) Pierwsze podejście. Koniec gry. 51 poziom. Najlepsze zakończenie. Kolejna część wiedźmaka miałaby bardzo wysoko postawioną poprzeczkę :) Polecam.
man of kin Legionista
ktoś ma problem z tym żeby postawic figurkę Reginalda Po zadaniu "Bohater Narodowy" bo ja nie mogę piszę "nie posiadasz przedmiotów które możesz postawic?
not2pun Senator
o co chodzi z manekinami w turnieju rycerskim
macham tym mieczem i normalnie widzę jak przechodzi przez manekina a ten nic stoi dalej nie wiem czy to błąd jakiś czy co ?
strasznie irytujące juz z 5x podchodzę do tego wyścigu i normalnie 1x na 5 daje się ściąć tego manekina nie ma reguły tak jakby to było losowe
normalnie się wkurzyłem, zatrzymałem koło manekina i machałem chyba z 6-7x zanim ścięło mu łeb to jakieś nienormalne
pewno jak to na konsoli błąd jakiś
yarocorpse Centurion
Jak wyjść z więzienia Jerome'a? Użycie Oka Nehaleni nic nie odsłania. W ścianie nadal tkwi wielki głaz widziany zmysłami wiedźmina, zasłaniający wyjście. Czy to jakiś bug? Pominąć to zadanie i wczytać wcześniejszy zapis gry?
wysłannik Centurion
Nikt w poradniku nie napisał, że aby dwie siostry przeżyły i odblokowało się dobre zakończenie, to trzeba wcześniej być bardzo miły dla Sylvi Anny i ją przelecieć.
Robiłem wszystko zgodnie z poradnikiem, ale nie pukałem siostrzyczki i dupa... podczas rozmowy z nią w jej celi, jeszcze przed ceremonią, nie miałem w ogóle możliwości takich, jakie opisane w poradniku. Mimo, że cała reszta się zgadzała. W gruncie rzeczy obie siostry zginęły. Szkoda. O ile, Sylvia Anna może i sobie zasłużyła, i w sumie wybaczenie jej i zapomnienie o jej winach byłoby "wysokim nietaktem" - jak pewnie chciałby powiedzieć mój nieśmiertelny przyjaciel, o tyle Henrietta była faktycznie dobrą władczynią i dobrą kobietą. Była bardzo ludzka, choć czasami zbyt butna, ale to tylko nadawało jej charakteru. Nie miała by go, gdyby była tylko miłą, uprzejmą i na wszystko się zgadzającą marionetką ludu.
mariusz695 Legionista
Witam,
takie małe pytanko odnośnie zadań głównych, pobocznych, ukrytych itd. czy tutaj na stronce są podane wszystkie dostępne?? czy to w tej części jak i pozostałych, pytam bo będę robił apkę poświęconą właśnie zadaniom, potworom z filmami itd. a w necie co znajdywałem strony to mieli tylko po parędziesiąt zadań, a wątpię żeby tylko tyle było w grze.. :)
ma71check Junior
Trochę czasu już minęło. Wróciłem do Wieśka, żeby zrobić go na 100% (xone) i... i w dodatku "Krew i wino" osiągnięcie "krew i wino" nie wpada. Pomini pogodzenia dwóch skłóconych winnic, pomimo otrzymania nagrody w postaci spersonalizowanego wina, zadanie zaliczone ale bez osiągnięcia. Wielka szkoda, bo do 100% brakuje mi tylko tego nieszczęsnego osiągnięcia. Ktoś miał podobny problem? Pamiętam, że jak grałem poerwszy raz nie zaliczało mi osiągnięcia "kontra". Po prawie roku przerwy i drugim podejściu osiągnięcie wpadło. Chyba muszę poczekać kolejny rok i zrobić podejście nr3. Pozdrawiam tych, którzy to przeczytają
Biały Ikar Chorąży
Czy ukończenie questa odblokowującego mutacje, bez znalezienia tych dwóch kryształów coś zmienia? Przeprowadziłem mutacje na Geralcie, ale nie obejrzałem animacji z brakujących kryształów. Same kryształy miałem przy sobie.
I drogie pytanie.
Nad miejscem, gdzie używa się kryształów jest ukryte przejście. Da się zniszczyć ścianę, ale przejście jest bardzo wysoko. Da się tam jakoś dostać?
user2978678585 Junior
Dzień dobry. Ogółem mam problem, bo ten Milton mi znikł. Robiłem tą misję przy Karczmie "Kuroliszek" gdzie tam trzeba było zbadać i parszywce razem z Miltonem ubić, ale po tej misji Milton dosłownie wyparował, chyba go te parszywce zabiły, może się gdzieś zrespił, ale nie wiem gdzie
Proszę no pomóżcie!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
