Łaciate kłopoty | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin
Aktualizacja:
Kontrakt ten zakłada wyeliminowanie dwóch smokopodobnych kreatur o nazwie oszluzg (Slyzard). Zanim będziesz mógł przystąpić do walki z nimi konieczne okaże się poświęcenie dodatkowego czasu na ich wytropienie. Do legowiska latających bestii Geralta doprowadzą liczne ślady prowadzące od kamieniołomu.
- Porozmawiaj z zarządzcą kamieniołomu
- Zbadaj truchło krowy i ciało robotnika
- Zbadaj przyczynę uszkodzenia dźwigu, używając wiedźmińskich zmysłów
- Używając wiedźmińskich zmysłów, podążaj śladem rannego drakonida
- Wejdź na szczyt wzgórza, żeby dotrzeć do oszluzgów
- Pokonaj oba oszluzgi
- Zabierz trofeum z matki oszluzga
- Odbierz nagrodę za rozwiązanie zagadki krowy
Porozmawiaj z zarządzcą kamieniołomu

Zadanie to możesz odblokować dzięki sprawdzeniu jednej z tablic ogłoszeniowych w Toussaint lub bezpośrednio udając się do jego zleceniodawcy. Osobą tą jest mianowicie zarządzca kamieniołomu (Quarry foreman) i przebywa on w Kamieniołomie Ardaiso (Ardaiso Quarry) zlokalizowanym we wschodniej części księstwa (M3,6). Od zarządzcy dowiesz się o nietypowym wypadku z udziałem krowy, która spadła z nieba i śmiertelnie przygniotła jednego z pracowników kamieniołomu. Możesz od razu podjąć się tego zadania lub najpierw wynegocjować zapłatę za bliższe przyjrzenie się sprawie.
Zbadaj truchło krowy i ciało robotnika
Zwłoki krowy oraz robotnika znajdują się w północno-wschodniej części kamieniołomu i zanim do nich dotrzesz do pokonania będzie grupa ghuli i alghuli. W trakcie walk z tymi potworami stosuj olejek przeciw nekrofagom oraz znak Igni, a także częściej niż zazwyczaj polegaj na uskokach na boki. Po wygranej bitwie podejdź do martwej krowy i rozpocznij oględziny. Musisz wybrać wszystkie opcje z listy, dzięki czemu Geralt dokładnie zbada krowę oraz zwłoki robotnika. Główny bohater ustali, że krowa upuszczona została przez jakąś latającą bestię.
Zbadaj przyczynę uszkodzenia dźwigu, używając wiedźmińskich zmysłów

Musisz udać się do górnej części kamieniołomu i po użyciu wiedźmińskich zmysłów zlokalizować pokazaną na obrazku część dźwigu, która nadaje się do zbadania.
Używając wiedźmińskich zmysłów, podążaj śladem rannego drakonida
W dalszym ciągu musisz korzystać z wiedźmińskich zmysłów. Rozglądaj się za czerwonymi śladami i pomagaj sobie dodatkowo wskazaniami mini-mapy. Geralt wkrótce dotrze do niewielkiej bimbrowni. Musisz najpierw rozprawić się z przebywającymi w tej lokacji zgnilcami (pamiętaj o odskakiwaniu od nich gdy znajdą się na skraju śmierci) i dopiero po oczyszczeniu okolicy zbadaj nowy duży ślad.
Możesz już wznowić przemarsz. Docelowo musisz dotrzeć do jednego z kolejnych większych śladów, którego zbadanie załączy krótką cut-scenkę i pozwoli ustalić Geraltowi, że ma do oczynienia z oszluzgami (Slyzard).
Wejdź na szczyt wzgórza, żeby dotrzeć do oszluzgów
Możesz wybrać rekomendowaną przez grę ścieżkę, która pokazywana jest na mini-mapie (po drodze Geralt musi wykonać pojedynczy skok) lub dotrzeć do Ruin fortu Ussar (Ussar Fort Ruins) z zupełnie innej strony, np. z północnego-zachodu.
Pokonaj oba oszluzgi

Zanim rozpoczniesz bitwę dobrze byłoby poczynić pewne przygotowania. Postaraj się nałożyć na srebrny miecz olejek przeciw drakonidom. Dodatkowo jako aktywny znak wiedźmiński najlepiej jest ustawić Aard. Do pokonania są młody ranny oszluzg (Wounded Slyzard) oraz matka oszluzga (Female Slyzard). Kolejność atakowania latających bestii nie ma bardzo dużego znaczenia. Jeśli nie chcesz zbyt długo jednocześnie unikać ataków ze strony obu potworów to najpierw zajmij się młodym oszluzgiem, zwłaszcza że będzie on miał niepełny pasek zdrowia.

W trakcie rozgrywania opisywanej bitwy stosuj zarekomendowany wcześniej znak Aard żeby "sprowadzać na ziemię" lub tymczasowo ogłuszać atakowanego w danym momencie oszluzga. Jeśli potwór znajduje się aktualnie w dużej odległości od Geralta to wyczekuj aż się wyraźnie zbliży i unikaj w tym samym czasie jego ataków dystansowych polegających na wypluwaniu kul ognia. W realizacji tego planu mogą pomóc Geraltowi uskoki lub chowanie się w pobliskich ruinach. Po tym jak pojawi się okazja do zaatakowania oszluzga wyprowadzaj kilka ciosów mieczem i odskakuj do tyłu zanim bestia zaatakuje Geralta pazurami.
Po rozprawieniu się z młodym oszluzgiem możesz wziąć na celownik jego matkę. Bestia ta posiada identyczny zestaw ataków i zachowań i walka różni się jedynie tym, że matka ma na starcie bitwy pełny pasek energii życiowej.
Zabierz trofeum z matki oszluzga

Po wygranej bitwie odszukaj zwłoki matki oszluzga, zbadaj je i zabierz trofeum (Slyzard trophy - +10% do szansy na rozczłonkowanie) oraz rzadki miecz Dahlia. Oprócz tego możesz zaliczyć opcjonalny cel questu polegający na zniszczeniu jaj oszluzgów znajdujących się w gnieździe. To bardzo proste zadanie, bo wystarczy podejść do gniazda i użyć znaku Igni.
Odbierz nagrodę za rozwiązanie zagadki krowy
Możesz już wyruszyć z powrotem do Kamieniołomu Ardaiso żeby spotkać się z jego zarządcą. Odbierz od mężczyzny ustaloną wcześniej zapłatę. Oprócz tego zarządzca wspomni o kolejnym zleceniu. Możesz z nim ponownie porozmawiać żeby odblokować poboczny quest Komu w drogę, temu w czas.
0
- Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
- Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
- Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów
- Beauclairskie safari | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin
- Łaciate kłopoty | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów Wiedźmin
- O czym szepczą grzyby | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów
- Jeśli nie chcesz mojej zguby... - kontrakt na Grotnika | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów
- Równowaga w przyrodzie - kontrakt na srebrzystego bazyliszka | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów
- Zlecenie - monstrum z Tufo - kontrakt na szarleja | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów
- Poszukiwania skarbów | Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów
- Kontrakty wiedźmińskie i poszukiwania skarbów
- Wiedźmin 3: Krew i wino - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Darka21 Junior
Z tym, ze mam ps4 i wykupuona pelna wersje gry wiedzmina
Guru567 Centurion
Gitara :) Pierwsze podejście. Koniec gry. 51 poziom. Najlepsze zakończenie. Kolejna część wiedźmaka miałaby bardzo wysoko postawioną poprzeczkę :) Polecam.
man of kin Legionista
ktoś ma problem z tym żeby postawic figurkę Reginalda Po zadaniu "Bohater Narodowy" bo ja nie mogę piszę "nie posiadasz przedmiotów które możesz postawic?
not2pun Senator
o co chodzi z manekinami w turnieju rycerskim
macham tym mieczem i normalnie widzę jak przechodzi przez manekina a ten nic stoi dalej nie wiem czy to błąd jakiś czy co ?
strasznie irytujące juz z 5x podchodzę do tego wyścigu i normalnie 1x na 5 daje się ściąć tego manekina nie ma reguły tak jakby to było losowe
normalnie się wkurzyłem, zatrzymałem koło manekina i machałem chyba z 6-7x zanim ścięło mu łeb to jakieś nienormalne
pewno jak to na konsoli błąd jakiś
yarocorpse Centurion
Jak wyjść z więzienia Jerome'a? Użycie Oka Nehaleni nic nie odsłania. W ścianie nadal tkwi wielki głaz widziany zmysłami wiedźmina, zasłaniający wyjście. Czy to jakiś bug? Pominąć to zadanie i wczytać wcześniejszy zapis gry?
wysłannik Centurion
Nikt w poradniku nie napisał, że aby dwie siostry przeżyły i odblokowało się dobre zakończenie, to trzeba wcześniej być bardzo miły dla Sylvi Anny i ją przelecieć.
Robiłem wszystko zgodnie z poradnikiem, ale nie pukałem siostrzyczki i dupa... podczas rozmowy z nią w jej celi, jeszcze przed ceremonią, nie miałem w ogóle możliwości takich, jakie opisane w poradniku. Mimo, że cała reszta się zgadzała. W gruncie rzeczy obie siostry zginęły. Szkoda. O ile, Sylvia Anna może i sobie zasłużyła, i w sumie wybaczenie jej i zapomnienie o jej winach byłoby "wysokim nietaktem" - jak pewnie chciałby powiedzieć mój nieśmiertelny przyjaciel, o tyle Henrietta była faktycznie dobrą władczynią i dobrą kobietą. Była bardzo ludzka, choć czasami zbyt butna, ale to tylko nadawało jej charakteru. Nie miała by go, gdyby była tylko miłą, uprzejmą i na wszystko się zgadzającą marionetką ludu.
mariusz695 Legionista
Witam,
takie małe pytanko odnośnie zadań głównych, pobocznych, ukrytych itd. czy tutaj na stronce są podane wszystkie dostępne?? czy to w tej części jak i pozostałych, pytam bo będę robił apkę poświęconą właśnie zadaniom, potworom z filmami itd. a w necie co znajdywałem strony to mieli tylko po parędziesiąt zadań, a wątpię żeby tylko tyle było w grze.. :)
ma71check Junior
Trochę czasu już minęło. Wróciłem do Wieśka, żeby zrobić go na 100% (xone) i... i w dodatku "Krew i wino" osiągnięcie "krew i wino" nie wpada. Pomini pogodzenia dwóch skłóconych winnic, pomimo otrzymania nagrody w postaci spersonalizowanego wina, zadanie zaliczone ale bez osiągnięcia. Wielka szkoda, bo do 100% brakuje mi tylko tego nieszczęsnego osiągnięcia. Ktoś miał podobny problem? Pamiętam, że jak grałem poerwszy raz nie zaliczało mi osiągnięcia "kontra". Po prawie roku przerwy i drugim podejściu osiągnięcie wpadło. Chyba muszę poczekać kolejny rok i zrobić podejście nr3. Pozdrawiam tych, którzy to przeczytają
Biały Ikar Chorąży
Czy ukończenie questa odblokowującego mutacje, bez znalezienia tych dwóch kryształów coś zmienia? Przeprowadziłem mutacje na Geralcie, ale nie obejrzałem animacji z brakujących kryształów. Same kryształy miałem przy sobie.
I drogie pytanie.
Nad miejscem, gdzie używa się kryształów jest ukryte przejście. Da się zniszczyć ścianę, ale przejście jest bardzo wysoko. Da się tam jakoś dostać?
user2978678585 Junior
Dzień dobry. Ogółem mam problem, bo ten Milton mi znikł. Robiłem tą misję przy Karczmie "Kuroliszek" gdzie tam trzeba było zbadać i parszywce razem z Miltonem ubić, ale po tej misji Milton dosłownie wyparował, chyba go te parszywce zabiły, może się gdzieś zrespił, ale nie wiem gdzie
Proszę no pomóżcie!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
