Test Drive Unlimited: Przydatne porady
Aktualizacja:
"Test Drive Unlimited" nie jest szczególnie wymagającą grą, ale oczywiście bardziej doświadczeni gracze będą mogli próbować sobie w różnoraki sposób utrudnić życie. Jedna z najbardziej istotnych kwestii dotyczy tzw. "wspomagaczy jazdy", z których w trakcie zabawy można korzystać. Jeden z takich wspomagaczy jest już zresztą domyślnie włączony, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby wybrać sobie coś innego. W tym celu radziłbym udać się do menu o nazwie Driving Aids. Dostęp do niego, podobnie jak chociażby do radia, możliwy jest w trakcie gry. Osobiście proponowałbym wybrać ustawienie Driving Aid lub Sport. Najlepiej byłoby każdą z tych opcji przetestować, pokonując kilka ostrzejszych zakrętów, czy wykonując efektowne drifty. W rezultacie będzie można dopasować stopień ułatwień do własnych preferencji. Istnieje też oczywiście opcja całkowitego wyłączenia wszystkich ułatwień. Na takie posunięcie radziłbym decydować się wyłącznie w sytuacji, gdy posiada się odpowiednią kierownicę do komputera. Zabawa na gamepadzie jest w tym przypadku bardzo zbliżona do klawiatury, przy użyciu której można wygrać właściwie wszystkie typy zawodów. Ponadto z myślą o wirtualnych mistrzach kierownicy przygotowano tryb o nazwie Hardcore, który odblokowywany jest po dotarciu do poziomu Champion. Tryb ten można następnie wybrać z menu głównego, licząc oczywiście na bardziej realistyczny model jazdy. Ponadto na ekranie mogą być wyświetlane dodatkowe współczynniki (skrót CTRL+G), ukazujące między innymi pracę zawieszenia oraz przeciążenia towarzyszące wykonywanym manewrom.
Umiejętne pokonywanie zakrętów odgrywa tu oczywiście bardzo istotną rolę. Przede wszystkim, warto byłoby przypomnieć sobie podstawy z innych ścigałek, a więc idealną linię ścinania łuków, dzięki czemu będzie można utrzymać wyższą prędkość i nie wypaść poza ustalony tor jazdy. Generalnie z hamulca ręcznego radziłbym korzystać wyłącznie w sytuacjach, gdy do pokonania jest wyjątkowo ostry nawrót. W większości przypadków lepiej jest zahamować lub tylko nieznacznie zwolnić, spuszczając nogę z pedału gazu. Bardzo trzeba natomiast uważać na zdradliwe i dość niesprzewidziane wzniesienia. Znalezienie się w powietrzu oznacza oczywiście chwilową utratę kontroli nad wozem, tak więc każdy taki skok trzeba sobie idealnie wymierzyć.
W celu zdobywania kolejnych pucharów do perfekcji proponowałbym też opanować wymijanie ruchu ulicznego przy wyższych prędkościach. Jest to bardzo istotna kwestia, gdyż zbyt duża ilość następujących po sobie stłuczek doprowadzi do rozpoczęcia policyjnego pościgu, który trudno będzie w niektórych sytuacjach zgubić. Bardzo ważne jest też to żeby jak najmniej czasu spędzać na przeciwległym pasie jazdy. Niejednokrotnie lepiej jest zjechać odrobinkę na pobocze, niż doprowadzić do efektownej, ale zupełnie niepotrzebnej w danym momencie kraksy.
Na koniec warto wreszcie wspomnieć o tuningu. KAŻDĄ z posiadanych maszyn warto byłoby oczywiście spróbować podrasować. Niestety, nie zawsze będzie to możliwe. Niektóre z prototypów nie oferują bowiem takiej opcji. Tuning jest bardzo potrzebny, gdyż najczęściej polepsza te współczynniki, które w seryjnym wozie nie prezentowały się najlepiej. Ponadto od razu radziłbym decydować się na trzeci poziom tuningu. Uwaga! Podrasowanie auta w bardzo nielicznych przypadkach może doprowadzić do przeniesienia go do wyższej klasy pojazdów. Takich sytuacji radziłbym unikać i tu można się już decydować na ograniczony, a nie pełnoprawny tuning. Chodzi oczywiście o to, iż podrasowany samochód stałby się zapewne jednym ze słabszych wozów nowej grupy, a takich sytuacji należy za wszelką cenę unikać. Korzystając z okazji proponuję też zapoznać się z ostatnim rozdziałem poradnika, w którym wyszczególniłem parametry oraz zalety i wady dostępnych w grze maszyn.
Komentarze czytelników
Ja w platinum mam takie LAMBO
P.S Screen Mój z mojego save'a
Jeśli idzie O Audi To tylko TT 3.2 Quatro moim zdaniem ten samochód wymiata pod każdym względem nawet bez tune'a
Mam customowy Kolor do TT Volacno Orange A co do prędkości To BOSKO
Jak ktoś chce mały trick na dużo kasy, to albo trainer, albo kupić np. tanie Z06, i robić "170 mph in heavy traffic" prawym pasem. To trwa kilkanaście sekund. Potem tylko klikać retry w kółko na koniec wyścigu. Klasa bez ograniczeń (ikonka samochodzika).
Jak zobaczyć więcej?
Powiedzcie mi jakim cudem na angielskiej wersji Gryonline wszystkie poradniki są za darmo a tu musze płacić jakieś zdzierskie abonamenty
Bo i tak zazwyczaj po angielsku, więc i na GamePressure, poradniki są w sieci za darmo, za to po polsku już rzadziej, a do niektórych gier tylko GOL ma.
Poza tym, z czegoś też próbują się utrzymywać, i to jeden z takich modeli.
Od dawien dawna tak było, że dostęp do poradników był w ogóle zamknięty, a teraz chociaż pokazują część informacji.
W Wielkiej Encyklopedii Gier w wydaniu fizycznym na DVD (ostatnia wersja z 09) zawierała wszystkie poradniki w formacie PDF (na GOLu już nie da się kupić - tylko w drugim obiegu).
mam pytanie co zrobić kiedy nie ma wyścigów pisze mi 0.0km i mi się TDU zacina a jak nacisnę (M) to mi sie wyłancza co zrobić??
aaa no tak bo ja mam poziom PRO, a tutaj expert jest wymagany. To wszystko wyjaśnia.
Dzięki za zainteresowanie i pozdrawiam ;d
pamiętaj też, że nie wszystkie wyścigi dostępne są od razu - odblokowują się stopniowo wraz z postępem kariery. każdy stopień kariery daje dostęp do nowej puli wyścigów i możliwie, że ten wyścig wymaga wyższego stopnia w karierze.
tu. a poza tym co masz za problem wyświetlenia tego na mapie w grze? wszystkie wyścigi dostępne są bezproblemowo wyświetlane (może trzeba zmienić filtr mapy)
http://guides.gamepressure.com/testdriveunlimited/guide.asp?ID=2547
Zejdź niżej aż do "The highway to success". To jest na wysepce na wschód. Nie chodzi mi o wyścig a misję ze średnią prędkością :)
na jakim wschodzie? wyścig jest na wysepce na północy, niedaleko (na lewo od) miasteczka gdzie jest salon dodge i saleen
sory że odkopuję, ale ni kija nie mogę znaleźć punktu dla The highway to success. Ta misja jest na tej wysepce na wschodzie, ale nie mogę jej znaleźć za cholerę :F
szkoda ze autor poradnika nie dodal aut z megapack edonis tam wymiata
TDU to jest w koncu tytul ktory bije nfs-a na glowe a co do wyscigu milinerow to jest dobry motor albo jakies auto o bardzo dobrym prowadzeniu enzo albo edonis sa najlepsze
zoldir --- do przejścia próby czasowej o której mówisz: ,,Wyścig milionerów" - polecam ci stuningowane Ferrari Enzo ale najlepiej to kup motor: ''MV Augusta F4 Tamburini" a potem zrób mu najlepszy tuning ( motor osiągnie prędkość ok 340 km/h )
Wielkie dzięki. Teraz gra się o wiele przyjemniej ;]
otwórz Mje Dokumenty------>folder Test Drive Unlimited------>Savegame----->Nazwa Profilu----->i tam stwórz nowy folder RADIO a wnim kolejny z z inną nazwą np: Radio ZET-------> i tam wklejasz muze
podczas jazdy wciskasz na numerycznej 4, do włączania i podgłaszania jest klawisz 8, a do wyłączania i ściszania klawisz 2. Stacje zmieniasz wciskając RAZ klawisz 6, a przełączyć kolejną piosenke wciśnij DWA RAZY klawisz 6
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
