Final Fantasy 12: Tylna Furtka

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Chodzi tu dokładnie o wejście do Barheim Passage. Twój pobyt tam zakończył się zawaleniem przejścia. Nie ma już powrotu... a jednak nic bardziej mylnego. Istnieje drugie wejście, tuż na północ od tego zawalonego. Potrzebny jest tylko klucz.

Tego zadania możesz podjąć się, dopiero gdy skończysz polowanie na Flowering Cactoid (ranga I).

Dantro - Tylna Furtka | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Dantro
Żona Dantrego - Tylna Furtka | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Żona Dantrego

Po pokonaniu Flowering Cactoid i zdobyciu nagrody od Dantro porozmawiaj z nim jeszcze raz. Prosi, żeby zanieść kwiat Cactoida jego żonie w wiosce na południowym brzegu rzeki (South Bank Village ). Ona będzie miała dla Ciebie szereg zadań. Po wykonaniu ich wszystkich dostaniesz klucz.

1 - Tylna Furtka | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Pierwsze zadanie to pozbieranie muszelek: Sem-clam shells - Tylna Furtka | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Pierwsze zadanie to pozbieranie muszelek: Sem-clam shells . Wyjdź z wioski i idź na zachód. Wejdź do wody i szukaj błysków w wodzie [screen 1 ]. Jak zbierzesz wszystkie, wróć do wioski i porozmawiaj z żoną Dantrego.

Teraz poprosi Cię o zdobycie Nebralimu . Wróć do Dantrego i porozmawiaj z nim. Powie Ci, że jest trochę nebralimu w skrzyniach niedaleko. Podejdź do nich, weź nebralim [screen 2 ] i wróć do wioski porozmawiać z żoną Dantrego.

Teraz nie będziesz w stanie kontynuować aż do momentu, kiedy wrócisz z Grobowca Raithwall'a.

2 - Tylna Furtka | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Wróć do wioski, gdzie była żona Dantrego - Tylna Furtka | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Wróć do wioski, gdzie była żona Dantrego. Zobaczysz, że wreszcie stoi łódka ojca Tchigri'ego [screen 1 ], który organizował przeprawy na drugą stronę rzeki, ale ostatnio bardzo długo nie wracał. Idź porozmawiać z Tchigrim. Okaże się, że jego ojciec nie wrócił. Chłopak chce płynąć go szukać, ale starszyzna boi się o niego, więc proszą Ciebie o pomoc. Wybierz opcję: "Let's go" i płyń na drugą stronę. Po drugiej stronie porozmawiaj ze stojącym koło paleniska Rukselem [screen 2 ]. Teraz musisz wrócić i porozmawiać z żoną Dantrego. Powie Ci, że kwiat który jej dałeś znajduje się za domem.

3 - Tylna Furtka | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Idź tam i podnieś leżący kwiat [screen 1 ], płyń na przeciwległy brzeg i zbliż się do stojącej tam bandy Cactoidów - Tylna Furtka | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Idź tam i podnieś leżący kwiat [screen 1 ], płyń na przeciwległy brzeg i zbliż się do stojącej tam bandy Cactoidów. Uznają przyprowadzonego kaktusa za swojego brata i odejdą, a Ty dostaniesz 1000 gil i Wyrmfire Shot. Teraz możesz iść do najbardziej wysuniętej na północ części Dalmasca Westersand: The Broken Sands .

Yoma i Broken Sands

Nazwa - Tylna Furtka | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Nazwa

Poziom

HP

Podatny na

Upuszcza (cena)

Można ukraść (cena)

Worgen

25-26

2011-2121

Wodę

Smelling Salts**,

Fire Magicite (80g),

Libra Gem (150g),

Throat wolf blood (1360g),

Quality Pelt (651g)

Hi-potion**,

Fire Magicite (80g)

Alpha Worgen

28-29

2413-2523

Wodę

Smelling Salts**,

Fire Magicite (80g),

Libra Gem (150g),

Throat wolf blood (1360g)

Hi-potion**,

Fire Magicite (80g)

Dive Talon

27-28

4022-4090

Ziemię

Handkerchief**,

Wind Magicite (80g)

Giant feather (686g),

120g

Ichthon

~26

~2765

Piorun

Water Magicite (80g),

Fish Scale (151g)

Phoenix Down**,

Eye Drops**

Brown Chocobo

~32

~3211

Piorun, woda, holy

Chocobo Feather (480g),

Gyshal Greens**

Fire Stone (35g)

Wild Saurian

~29

~7226

Wiatr

Tanned Hide (77g),

Tyrant Bone (1233g)

Hi-potion**,

Tanned Hide (77g)

Slaven Wilder

~28

3638

Wiatr

Tanned Giantskin (672g),

Earth Magicite (80g)

Tanned Giantskin (672g),

White Fang**

* rzadkość; ** lepiej nie sprzedawać

4 - Tylna Furtka | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Żona Dantrego poprosiła Cię o przyniesienie Valeblossom Dew - Tylna Furtka | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Żona Dantrego poprosiła Cię o przyniesienie Valeblossom Dew . Możesz go zdobyć tylko w Broken Sands. Musisz znaleźć co najmniej jedne krzew z różowymi liśćmi [screen 1 ]. Na nich właśnie znajdziesz to, czego szukasz. Wyzbieraj wszystko i wróć do żony Dantrego. Porozmawiaj z nią dwa razy, wyjdź z wioski, porozmawiaj z nią jeszcze raz i idź za dom. Stoi tam pacjent, którego leczyła [screen 2 ]. Da Ci klucz do Barheim. Drugie wejście (poza tym zawalonym) znajduje się na południowy wschód od wioski (patrz mapa Dalmasca Estersand).

Podobało się?

0

Final Fantasy XII

31 października 2006

PlayStation
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2008-04-22
17:20

Radzik Generał

Radzik

Na tle pozostałych najsilniejszych broni, które mam - Whale Whisker i Ragnarok (bo Ixiona już wczoraj pokonałem) - zdecydowanie jest czego żałować. Postać na 65. levelu ubrana w Maximiliana i Magepower Shishak (siła 84) zadaje ciosy o sile mniej więcej 4-4,5k tymi broniami, podczas gdy Zodiac Spearem przeciw temu samemu potworowi lecą już ciosy za 6-6,5k. Inne potwory potrafią dostać za 7-8k a przy buffach Bravery + Berserk robi się maszynka do zadawania ciosów po 9999, choć jeszcze nie zawsze wchodzą aż tak silne.

Komentarz: Radzik
2008-04-22
19:01

Piotrek Generał

😊

Niestety, któraś urna została już otworzona i Zodiaka nie zdobędę. A zabawę z losową skrzynią w Henne Mines odpuszczam sobie (ale się autorzy uparli na tę lokację - najlepsza broń, najsilniejsi przeciwnicy, najpotężniejszy esper i najlepsze miejsce do levelowania).
Podobną sytuację do opisanej przez Ciebie mam z Tournesolem. Tzn. Bash zadaje Tournesolem zwykle 9999 obrażeń, a np. Ragnarokiem około 7000, przy wyjątkowo silnych przeciwnikach oczywiście odpowiednio mniej, np. ostatnio przy którymś mark huncie z milionem punktów życia (ale i tak padł w kilka minut).
A wracając jeszcze do problemów z potworami w Henne Minnes - problem znika jeśli użyjemy odpowiednich czarów (Haste, Protect, Shell, Bubble, Bravery dla wszystkich i już jest ok). Wydaje mi się, że założenie akcesoriów chroniących przed negatywnymi statusami też powinno wyeliminować jakiekolwiek problemy. I tak też pewnie zrobię, jak już będę szedł po głowę Zodiarka.

Hm, jeśli korzystasz z emulatora i load/save, to możesz już mieć 2x Zodiak Spear. :)
No właśnie, jak oceniasz emulator? Są jakieś problemy z grafiką, wieszaniem się itp?

Pod wpływem tej naszej rozmowy nabrałem ochoty na dokończenie FFXII. :) Jutro powinienem mieć trochę czasu, więc spróbuję wybrać się do Pharos i zapolować na Phoenixa, który pewnie od razu padnie i Seera, który może okazać się niespodzianką. :)
Szkoda, że mam już za sobą walkę z Ancient Man of Mystery. Ciekaw jestem po prostu jak przebiegałaby na 99lvl z Ragnarokiem/Ultimą/Tournesolem. Pewnie gość padłby strasznie szybko. Z jednej strony fajnie popatrzeć na mocarną drużynę wykańczającą TAKIEGO bossa, ale z drugiej trudne walki stanowią jednak największą atrakcję i dają najwięcej satysfakcji.

Komentarz: Piotrek
2008-04-23
02:34

Radzik Generał

Radzik

Ja w Henne Mines uparłem się na nabijanie expa i nie chciałem zdejmować Embroidered Tippet na rzecz Bubble Belta. Z kolei buffowanie postaci przy większej ilości (5-6) wrogów powodowało, że po wskrzeszeniu postaci wszyscy brali się za buffowanie, w tym czasie znów mi kogoś ubili i znów zaczynali się buffować - nie miał kto atakować potworów :) . Z kolei zrzucenie buffowania na jedną tylko postać szybko wyczerpuje jej MP i wszystko zaczyna się sypać przez Charge co chwila. Koniec końców najlepszym wyjściem okazała się wg mnie Hastega i u wszystkich Self->Reverse jako gambit o najwyższym priorytecie. W większości przypadków sprawdzało się to całkiem dobrze, ale miejscami bez Bubble Beltów się oczywiście nie obeszło.

Co do emulatora, to sporo zależy od konkretnej gry, ale przede wszystkim - bez dwóch rdzeni nie podchodź - na Athlonie64 3000+ FFXII jest niegrywalne. O dziwo, ważniejszy jest procek niż grafa, choć do komfortowego grania w FFXII wystarczy E2160 (na Viście pod DX10).
Na XPku pod DX9 były artefakty - szczególnie paskudne w jednej z lokacji Lhusu Mines, w miarę nieduże w czasie quickeningów i liczne drobne błędy z wyświetlaniem i znikaniem tekstur. Stabilność znośna na tyle, żeby nie zniechęcało do gry, jednak na cutscenkach często wywalało. Po podkręceniu procka z 1.6 na 2.4 wyraźna poprawa stabilności, więc przy silniejszym procu mogło być całkiem dobrze. Antialiasing i filtrowanie anizotropowe (ustawiane przez emulator) na x2 nie spowalniało gry, a zaczynała wyglądać całkiem OK, na x4 już cięło. Wrażenia - miejscami tylko znośnie, ale ogólnie spoko.
Po wyjściu wtyczki zoptymalizowanej na DX10 to już całkiem inna bajka - od tego czasu nie odpaliłem XPka :) Gra wyraźnie przyspieszyła i stała się stabilna niemal jak skała, choć zwiecha zdarza się raz na jakieś 10h gry. AA i AF jest takie, jakie ustawi się w sterownikach karty graficznej - wartości można dać większe bez widocznego wpływu na prędkość działania gry, choć i bez nich tekstury nie są wcale rozmyte. Artefaktów w zasadzie brak - jedynie ta jedna lokacja w Lhusu Mines jeszcze niewielkie ma. Wrażenia ogólne - miód! :)

Komentarz: Radzik
2008-04-23
22:00

Piotrek Generał

Heh, podczas walki nie ustawiam w gambitach żadnych czarów wspomagających, za dużo czasu się na to traci i zbyt łatwo zginąć. Inna sprawa walki z bossami - czasem, w zależności od sytuacji, rzucam Bravery, Haste czy Bubble (a bywały walki, że udawalo się rzucić dodatkowo np. Shella). Haste mam ustawione w gambitach, ale na samym końcu, więc postacie korzystają z niego tylko w przypadku, gdy w pobliżu nie ma żadnych wrogów.
W Henne Mines nie rzucałem tych wszystkich czarów przed każdą walką, ale po prostu tylko przed tymi najtrudniejszymi, czyli w miejscach, gdzie już wcześniej ginąłem. Takie drugie podejście kończyło się wtedy stosunkowo szybko, a czary pozostawały aktywne na tyle długo, że zdążyłem wygrać jeszcze kilka kolejnych bez praktycznie żadnych problemów.

Udało się pograć trochę w FFXII. Znowu wciągnęło mnie jak cholera. :) Szkoda, że mam tak mało czasu... :/
Na początek polazłem na Cerobi Steppe i zdobyłem Ribbon, bardzo pomocny w podziemiach Pharos. Później polazłem już do Pharos. Było bardzo ciężko, ale tylko na początku, kilka razy myślałem, że już po mnie. Na szczęście dość szybko dobiłem do 99lvl i zdjąłem Embroidered Tippets (wcześniej też nie chciałem ich zdejmować, bardzo zależało mi na expie), założyłem za to Bashowi Ribbon, a Fran i Vaanowi Bubble Belty, co baaaardzo ułatwiło sprawę. Potwory rzucały całą masę negatywnych statusów, a jedna odporna na nie postać odmieniła sytuację na moją korzyść. W sumie najtrudniej było na pierwszy poziomie podziemi, czyli w Penumbrze. Im głębiej, tym łatwiej.
Czekało też na mnie kilka miłych niespodzianek - bez założonego Diamond Armlet znalazłem całkiem niezłe przedmioty: Circlet, Dragon Whisker, Zeus Mace i drugą Ultima Blade (którą dałem Fran za Ragnaroka, w tej chwili Bash walczy Tournesolem, a Fran z Vaanem Ultimami).
Sam Shadowseer okazał się nie taki znowu straszny. Walka przypominała trochę tę z Ancient Man of Mystery, ale jednak na takim poziomie doświadczenia i z takimi przedmiotami gościu niewiele mógł ździałać. Zaledwie dwa razy ingerowałem w ustawienia gambitów - najpierw wyłączyłem Bashowi Esunagę, aby zajął się głównie masakrowaniem przeciwnika, a drugi raz znowu ją włączyłem, bo nie miał kto zdjąć Silence z pozostałej dwójki.
Aha, Phoenix to była czysta formalność. :)

No proszę, do wczoraj byłem przekonany, że na emulatorze PS2 nie da się grać. :)
Choć mój komp na pewno by mi na to nie pozwolił. :)

Komentarz: Piotrek
2008-10-04
05:22

zanonimizowany580580 Junior

Hey :)
Mam maly problem odnosnie Hunter's Monogragh, pisze ze jak zabije "Thextery" to sie to odblokuje a jak narazie zabilem i tego nie mam a wszystkie inne dawno mam :) Po za tym szukalem tego "Gatsly" ale nie umiem go nalezc.

P.S. W tawernie juz bylem zeby dastac nagrode od niego.

Komentarz: zanonimizowany580580
2009-03-13
08:05

jones73 Junior

😡

gdzie jest Serpent Eye

Komentarz: jones73
2009-03-13
08:35

koobon Legend

Serpent Eye dostajesz za pokonanie Marilith (poszukiwany listem gończym). Znajdziesz go w Zeritian Caverns.

Komentarz: koobon
2009-03-22
15:39

jones73 Junior

zbieram składniki na Tournesola ale mam problem nie wypadają mi -- zodiaka już mam do ubicia zostł mi yazmat,omega,zodiak

Komentarz: jones73
2013-01-16
19:21

zanonimizowany890424 Junior

😁

Szkoda mi kasy na pkt. premium ale szacun dla kolesia który zrobił ten poradnik jest mega.
Sam w grze znalazłem parę rzeczy o których tu nie piszą, może nie są tak ciekawe ale i tak gra jest imponująca. :D

Komentarz: zanonimizowany890424
2013-03-31
20:23

zanonimizowany908631 Junior

Dlaczego nie mogę zdobyć czaru ARDOR skoro pokonałem wszystko w Barheim Passage????

Komentarz: zanonimizowany908631

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl