Final Fantasy 12: Epilog - Sky Fortress Bahamut

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
To jest to - Epilog - Sky Fortress Bahamut | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

To jest to. Dokończ wszystko, co masz dokończyć, zdobądź wszystko, co chcesz zdobyć (przede wszystkim zaopatrz się we wszystkie czary, których jeszcze nie masz), wsiadaj na Stralha i leć na Bahamuta. Z niego już nie będzie powrotu.

Sky Fortress Bahamut

Nazwa - Epilog - Sky Fortress Bahamut | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Nazwa

Poziom

Życie HP

Nazwa

Poziom

Życie HP

Imperial Swordsman

48-50

3669-4149

Judge

49-50

4953-5193

Imperial Beastmaster

49-50

3458-3698

Sphere-Rook

47

10286

Mastiff

47-48

6987-7307

Helm-Rook

47

12286

Imperial Gunner

47-48

4219-4459

Spinner-Rook

47

13286

Imperial Pilot

49-51

4459-4939

   

Wszyscy na statku upuszczają Phoenix Downy, różne potki i gile;

Rooki występują tylko na pierścieniu.

Po przylocie na Bahamuta lądujesz w miejscu oznaczonym przez Początek - Epilog - Sky Fortress Bahamut | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Po przylocie na Bahamuta lądujesz w miejscu oznaczonym przez "Początek". Musisz utorować sobie drogę do Lift Controls.

Najkrótsza prowadzi od początku na północ, a tam wejdź w pierwszą w lewo. Dostaniesz się dzięki temu do wewnętrznego pierścienia, a stamtąd wystarczy już tylko iść przed siebie.

Gdy tylko dotkniesz urządzenia kontrolującego windę, pojawi się Gabranth.

1 - Epilog - Sky Fortress Bahamut | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Gabranth - Epilog - Sky Fortress Bahamut | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Gabranth

Ok. 69 000 HP

Odporny na Librę

Circle of Judgement

Sentence,

Innocence,

Enrage,

Renew

Gabranth zaczyna walkę od kilku Circle o Jugdement , który rani wszystkich wokół. Później wykonuje też atak Innocence , który rani wszystkich (poza samym Gabranthem). Zna też Enrage , dzięki któremu jest silniejszy i szybszy.

W mniej więcej połowie swojego życia użyje na sobie Renew . To oznacza, że pozostało mu jeszcze tylko około 35 000 HP... (osobiście udało mi się z nim uporać, zanim zdążył użyć Renew) .

Ale jeśli Tobie się to nie uda, miej się na baczności, bo z krytycznym poziomem HP Gabranth potrafi łączyć ataki w długie i szybkie kombosy.

Po pokonaniu go doprowadź się do porządku i jeszcze raz użyj Lift Controls.

Na górze będziesz walczył z Vaynem. W walce wesprze Cię Larsa.

Vayne

Ok. 77 000 HP

Odporny na Librę

Lunge,

Kick,

Pummel,

Mach Wave,

Force of Will

Vayne zaczyna od zwykłego Lunge i Kicka - Epilog - Sky Fortress Bahamut | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Vayne zaczyna od zwykłego Lunge i Kicka . Potem dorzuca też Pummel - silny atak przeciwko jednej postaci.

Po stracie mniej więcej 50% HP zaczyna używać Mach Wave i Fore of Will . Oba ataki ranią wszystkich na obszarze.

Gdy jego poziom życia spada krytycznie nisko, rośnie jego zdolność do łączenie ciosów w kombosy.

Pokonaj go szybko.

2 - Epilog - Sky Fortress Bahamut | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Vayne Novus - Epilog - Sky Fortress Bahamut | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Vayne Novus

Ok. 103 000 HP

Odporny na Librę

Blizzaga, Firaga, Thundaga, Aeroga,

Azure Vortice,

Contempt,

Invidable Will,

Greater Barrier,

Magick Barrier,

Tree of Sephire,

Limit Break

Vayne przechodzi metamorfozę. Jest znacznie silniejszy, a wokół niego zaczynają latać miecze. Możesz się nimi zająć (każdym z osobna), nie używaj tylko czarów elementarnych, gdyż to, na co jeden jest podatny, drugi wessie. Osobiście polecam ustawienie gambitu "Foe: Highest Max HP --> Attack". Twoi bohaterowie skupią się dzięki temu na Vaynie. Sam przeciwnik zmienił też metody działania. Teraz polega bardziej na magii niż na sile fizycznej. Z nowych ataków jest to np. Contempt , który skupia się, zdawałoby się, tylko na Gabranthie. Są też Invidable Will i Tree of Sephire , które zadają obrażenia wszystkim. Pod koniec walki Vayne użyje na sobie Magick Barrier , ale to nie powinno stanowić problemu. Po prostu używaj ataków o podłożu fizycznym.

Ta walka jednak nie kończy jeszcze sprawy. Przed Tobą jeszcze ostateczna postać Vayna - The Undying. Pokonaj go i to już będzie koniec.

3 - Epilog - Sky Fortress Bahamut | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
The Undying - Epilog - Sky Fortress Bahamut | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

The Undying

Ok. 237 000 HP

Odporny na Librę,

Nie widać jego poziomu życia

Divine Sword,

Piercing Blizzaga,

Piercing Firaga,

Piercing Holy,

Mega Flare,

Ascension,

Gigaflare Sword,

Tera Flare,

Chain Magick, Enrage,

Faith, Bravery,

Force Barrier, Magick Barrier,

Perfect Defense

W tej postaci Vayne dysponuje naprawdę silnymi atakami. Najczęściej używa zwykłych ataków i Divine Sword, zadając obrażenia jednej postaci. Jego czary zaczynające się na "piercing" działają tak samo jak zwykłe, z tym że te są silniejsze. Poza tym ma cztery ataki raniące całą Twoją drużynę i każdy jest coraz silniejszy. Są to: Mega Flare, Ascension, Gigaflare Sword i Tera Flare.

Potrafi również wzmocnić się przez Faith czy Bravery (od razu rzuć na niego Dispel) oraz uodpornić się na ataki fizyczne i magiczne przez Force Barrier, Magick Barrier i Perfect Defense. Po pewnym czasie zacznie na zmianę używać Force Barrier i Magick Barrier, więc Ty używaj odpowiednich ataków. Później użyje Perfect Defensa. Na to nie ma rady. Musisz to przetrzymać.

Gdy jego życie osiągnie poziom krytyczny, jego siła znacznie wzrośnie i tak szczerze, to schody zaczynają się właśnie w tym momencie. Na szczęście już niewiele brakuje do końca walki. Warto wyposażyć w tym momencie Bubble Belty i po śmierci kompana używać Arise a nie zwykłego Raise. Da to trochę czasu, żeby zaatakować przeciwnika.

To jest ostatnia walka, więc nie oszczędzaj na przedmiotach i gilach. Po rozprawieniu się z nim pozostaje Ci już tylko obejrzenie ostatniej cut-scenki.

Podobało się?

0

Final Fantasy XII

31 października 2006

PlayStation
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2008-04-22
17:20

Radzik Generał

Radzik

Na tle pozostałych najsilniejszych broni, które mam - Whale Whisker i Ragnarok (bo Ixiona już wczoraj pokonałem) - zdecydowanie jest czego żałować. Postać na 65. levelu ubrana w Maximiliana i Magepower Shishak (siła 84) zadaje ciosy o sile mniej więcej 4-4,5k tymi broniami, podczas gdy Zodiac Spearem przeciw temu samemu potworowi lecą już ciosy za 6-6,5k. Inne potwory potrafią dostać za 7-8k a przy buffach Bravery + Berserk robi się maszynka do zadawania ciosów po 9999, choć jeszcze nie zawsze wchodzą aż tak silne.

Komentarz: Radzik
2008-04-22
19:01

Piotrek Generał

😊

Niestety, któraś urna została już otworzona i Zodiaka nie zdobędę. A zabawę z losową skrzynią w Henne Mines odpuszczam sobie (ale się autorzy uparli na tę lokację - najlepsza broń, najsilniejsi przeciwnicy, najpotężniejszy esper i najlepsze miejsce do levelowania).
Podobną sytuację do opisanej przez Ciebie mam z Tournesolem. Tzn. Bash zadaje Tournesolem zwykle 9999 obrażeń, a np. Ragnarokiem około 7000, przy wyjątkowo silnych przeciwnikach oczywiście odpowiednio mniej, np. ostatnio przy którymś mark huncie z milionem punktów życia (ale i tak padł w kilka minut).
A wracając jeszcze do problemów z potworami w Henne Minnes - problem znika jeśli użyjemy odpowiednich czarów (Haste, Protect, Shell, Bubble, Bravery dla wszystkich i już jest ok). Wydaje mi się, że założenie akcesoriów chroniących przed negatywnymi statusami też powinno wyeliminować jakiekolwiek problemy. I tak też pewnie zrobię, jak już będę szedł po głowę Zodiarka.

Hm, jeśli korzystasz z emulatora i load/save, to możesz już mieć 2x Zodiak Spear. :)
No właśnie, jak oceniasz emulator? Są jakieś problemy z grafiką, wieszaniem się itp?

Pod wpływem tej naszej rozmowy nabrałem ochoty na dokończenie FFXII. :) Jutro powinienem mieć trochę czasu, więc spróbuję wybrać się do Pharos i zapolować na Phoenixa, który pewnie od razu padnie i Seera, który może okazać się niespodzianką. :)
Szkoda, że mam już za sobą walkę z Ancient Man of Mystery. Ciekaw jestem po prostu jak przebiegałaby na 99lvl z Ragnarokiem/Ultimą/Tournesolem. Pewnie gość padłby strasznie szybko. Z jednej strony fajnie popatrzeć na mocarną drużynę wykańczającą TAKIEGO bossa, ale z drugiej trudne walki stanowią jednak największą atrakcję i dają najwięcej satysfakcji.

Komentarz: Piotrek
2008-04-23
02:34

Radzik Generał

Radzik

Ja w Henne Mines uparłem się na nabijanie expa i nie chciałem zdejmować Embroidered Tippet na rzecz Bubble Belta. Z kolei buffowanie postaci przy większej ilości (5-6) wrogów powodowało, że po wskrzeszeniu postaci wszyscy brali się za buffowanie, w tym czasie znów mi kogoś ubili i znów zaczynali się buffować - nie miał kto atakować potworów :) . Z kolei zrzucenie buffowania na jedną tylko postać szybko wyczerpuje jej MP i wszystko zaczyna się sypać przez Charge co chwila. Koniec końców najlepszym wyjściem okazała się wg mnie Hastega i u wszystkich Self->Reverse jako gambit o najwyższym priorytecie. W większości przypadków sprawdzało się to całkiem dobrze, ale miejscami bez Bubble Beltów się oczywiście nie obeszło.

Co do emulatora, to sporo zależy od konkretnej gry, ale przede wszystkim - bez dwóch rdzeni nie podchodź - na Athlonie64 3000+ FFXII jest niegrywalne. O dziwo, ważniejszy jest procek niż grafa, choć do komfortowego grania w FFXII wystarczy E2160 (na Viście pod DX10).
Na XPku pod DX9 były artefakty - szczególnie paskudne w jednej z lokacji Lhusu Mines, w miarę nieduże w czasie quickeningów i liczne drobne błędy z wyświetlaniem i znikaniem tekstur. Stabilność znośna na tyle, żeby nie zniechęcało do gry, jednak na cutscenkach często wywalało. Po podkręceniu procka z 1.6 na 2.4 wyraźna poprawa stabilności, więc przy silniejszym procu mogło być całkiem dobrze. Antialiasing i filtrowanie anizotropowe (ustawiane przez emulator) na x2 nie spowalniało gry, a zaczynała wyglądać całkiem OK, na x4 już cięło. Wrażenia - miejscami tylko znośnie, ale ogólnie spoko.
Po wyjściu wtyczki zoptymalizowanej na DX10 to już całkiem inna bajka - od tego czasu nie odpaliłem XPka :) Gra wyraźnie przyspieszyła i stała się stabilna niemal jak skała, choć zwiecha zdarza się raz na jakieś 10h gry. AA i AF jest takie, jakie ustawi się w sterownikach karty graficznej - wartości można dać większe bez widocznego wpływu na prędkość działania gry, choć i bez nich tekstury nie są wcale rozmyte. Artefaktów w zasadzie brak - jedynie ta jedna lokacja w Lhusu Mines jeszcze niewielkie ma. Wrażenia ogólne - miód! :)

Komentarz: Radzik
2008-04-23
22:00

Piotrek Generał

Heh, podczas walki nie ustawiam w gambitach żadnych czarów wspomagających, za dużo czasu się na to traci i zbyt łatwo zginąć. Inna sprawa walki z bossami - czasem, w zależności od sytuacji, rzucam Bravery, Haste czy Bubble (a bywały walki, że udawalo się rzucić dodatkowo np. Shella). Haste mam ustawione w gambitach, ale na samym końcu, więc postacie korzystają z niego tylko w przypadku, gdy w pobliżu nie ma żadnych wrogów.
W Henne Mines nie rzucałem tych wszystkich czarów przed każdą walką, ale po prostu tylko przed tymi najtrudniejszymi, czyli w miejscach, gdzie już wcześniej ginąłem. Takie drugie podejście kończyło się wtedy stosunkowo szybko, a czary pozostawały aktywne na tyle długo, że zdążyłem wygrać jeszcze kilka kolejnych bez praktycznie żadnych problemów.

Udało się pograć trochę w FFXII. Znowu wciągnęło mnie jak cholera. :) Szkoda, że mam tak mało czasu... :/
Na początek polazłem na Cerobi Steppe i zdobyłem Ribbon, bardzo pomocny w podziemiach Pharos. Później polazłem już do Pharos. Było bardzo ciężko, ale tylko na początku, kilka razy myślałem, że już po mnie. Na szczęście dość szybko dobiłem do 99lvl i zdjąłem Embroidered Tippets (wcześniej też nie chciałem ich zdejmować, bardzo zależało mi na expie), założyłem za to Bashowi Ribbon, a Fran i Vaanowi Bubble Belty, co baaaardzo ułatwiło sprawę. Potwory rzucały całą masę negatywnych statusów, a jedna odporna na nie postać odmieniła sytuację na moją korzyść. W sumie najtrudniej było na pierwszy poziomie podziemi, czyli w Penumbrze. Im głębiej, tym łatwiej.
Czekało też na mnie kilka miłych niespodzianek - bez założonego Diamond Armlet znalazłem całkiem niezłe przedmioty: Circlet, Dragon Whisker, Zeus Mace i drugą Ultima Blade (którą dałem Fran za Ragnaroka, w tej chwili Bash walczy Tournesolem, a Fran z Vaanem Ultimami).
Sam Shadowseer okazał się nie taki znowu straszny. Walka przypominała trochę tę z Ancient Man of Mystery, ale jednak na takim poziomie doświadczenia i z takimi przedmiotami gościu niewiele mógł ździałać. Zaledwie dwa razy ingerowałem w ustawienia gambitów - najpierw wyłączyłem Bashowi Esunagę, aby zajął się głównie masakrowaniem przeciwnika, a drugi raz znowu ją włączyłem, bo nie miał kto zdjąć Silence z pozostałej dwójki.
Aha, Phoenix to była czysta formalność. :)

No proszę, do wczoraj byłem przekonany, że na emulatorze PS2 nie da się grać. :)
Choć mój komp na pewno by mi na to nie pozwolił. :)

Komentarz: Piotrek
2008-10-04
05:22

zanonimizowany580580 Junior

Hey :)
Mam maly problem odnosnie Hunter's Monogragh, pisze ze jak zabije "Thextery" to sie to odblokuje a jak narazie zabilem i tego nie mam a wszystkie inne dawno mam :) Po za tym szukalem tego "Gatsly" ale nie umiem go nalezc.

P.S. W tawernie juz bylem zeby dastac nagrode od niego.

Komentarz: zanonimizowany580580
2009-03-13
08:05

jones73 Junior

😡

gdzie jest Serpent Eye

Komentarz: jones73
2009-03-13
08:35

koobon Legend

Serpent Eye dostajesz za pokonanie Marilith (poszukiwany listem gończym). Znajdziesz go w Zeritian Caverns.

Komentarz: koobon
2009-03-22
15:39

jones73 Junior

zbieram składniki na Tournesola ale mam problem nie wypadają mi -- zodiaka już mam do ubicia zostł mi yazmat,omega,zodiak

Komentarz: jones73
2013-01-16
19:21

zanonimizowany890424 Junior

😁

Szkoda mi kasy na pkt. premium ale szacun dla kolesia który zrobił ten poradnik jest mega.
Sam w grze znalazłem parę rzeczy o których tu nie piszą, może nie są tak ciekawe ale i tak gra jest imponująca. :D

Komentarz: zanonimizowany890424
2013-03-31
20:23

zanonimizowany908631 Junior

Dlaczego nie mogę zdobyć czaru ARDOR skoro pokonałem wszystko w Barheim Passage????

Komentarz: zanonimizowany908631

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl