Final Fantasy 12: Third Ascent

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Third Ascent

Na mapie poza zwykłymi obszarami zaznaczone są też te ukryte. Czerwone kreski oznaczają fałszywe ściany. - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Na mapie poza zwykłymi obszarami zaznaczone są też te ukryte. Czerwone kreski oznaczają "fałszywe ściany".

Nazwa

Poziom

Życie HP

Podatny na

Upuszcza (cena)

Można ukraść (cena)

Purobolos

49-50

9531-9691

Holy

Bomb Shell (869g),

Dark Crystal (160g),

Handkerchief**,

Scorpio Gem (150g),

Mallet (2498g)

Bomb Shell (869g),

Dark Crystal (160g)

Zombie Warlock

48-50

7598-7958

Holy

Dark Crystal (160g),

Forbidden Flesh (1397g),

Capricorn Gem (150g)

Capricorn Gem (150g)

Dead Bones

~49

~11122

Holy

Ancient Bone (2115g),

Dark Crystal (160g)

Dark Crystal (160g)

Necrofiend

48-50

12709-13069

Holy

Dark Crystal (160g),

Sky Jewel (980g),

Lifewick (1740g)

Sky Jewel (980g)

Aeronite

(latający)

50-51

18004-18684

Piorun

Wyvern Fang (1274g),

Ice Crystal (160g)

Wyvern Fang (1274g),

Hi-potion**

Cataract Aevis

50-51

23241-23921

Piorun

Charger Barding (1154g),

Ice Crystal (160g),

Holy Mote**

Charger Barding (1154g),

50 gil

*rzadkość; **Lepiej nie sprzedawać

1 - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Pod żadnym pozorem nie korzystaj z Way stonea, którym tu przyleciałeś - inaczej zostaniesz przeniesiony na sam początek pierwszego ascentu i będziesz musiał pokonywać całą tą drogę na nowo [screen 1 ] - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Pod żadnym pozorem nie korzystaj z Way stone'a, którym tu przyleciałeś - inaczej zostaniesz przeniesiony na sam początek pierwszego ascentu i będziesz musiał pokonywać całą tą drogę na nowo [screen 1 ].

Na koniec tego ascentu nie prowadzi zwykła droga. Będziesz musiał korzystać z rozmieszczonych na każdym piętrze Way Stone'ów i będziesz musiał wybrać jeden spośród kilku [screen 2 ].

2 - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Jeśli raz się pomylisz przy wybieraniu, zostaniesz przeniesiony na początek obszaru - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Jeśli raz się pomylisz przy wybieraniu, zostaniesz przeniesiony na początek obszaru. Jeśli pomylisz się dwa razy, zostaniesz przeniesiony na 79 piętro, gdzie będziesz musiał stawić czoła hordzie potworów. Wyjść z tego możesz tylko jednymi drzwiami (drugich nie jesteś w stanie otworzyć od strony, po której się znajdujesz), ale te drzwi są zablokowane przez magię [screen 1 ] i musisz tak długo walczyć z ciągle pojawiającymi się wrogami, dopóki nie zobaczysz komunikatu, że magia się ulotniła [screen 2 ].

Ale nie przejmuj się - przeprowadzę Cię przez tą gmatwaninę.

Zdecydowana większość Way Stone'ów na tym ascencie ma określony kolor. Musisz z nich korzystać w określonej kolejności.

Istnieją dwie ścieżki prowadzące do tego samego wyniku - standardowa i ukryta. Polecam tę ukrytą, ale wybór należy do Ciebie.

Zwykła ścieżka

Ukryta ścieżka

Pierwszy way stone, którego musisz użyć, jest czarny. Wylądujesz na 81 piętrze. Idź na drugi koniec tego piętra i skorzystaj z zielonego portalu

Pierwszy way stone, którego musisz użyć, jest czarny. Wylądujesz na 81 piętrze. Idź do dwustronnie zamkniętego przez fałszywe ściany korytarza. W środku znajdziesz skarb - istnieje bardzo duża szansa, że będzie to Dragon Whisker. Jest tam też zielony portal. Użyj go.

 

Jesteś na 82 piętrze. Biegnij do końca i skorzystaj z czerwonego portalu.

Jesteś na 83 piętrze. Przed sobą zobaczysz wiele min - lepiej, żebyś użył float'a. Nad jedną z tych min znajdziesz też skarb. Żeby dojść do portali na tym piętrze, będziesz musiał rozwalić co najmniej dwie fałszywe ściany. Skorzystaj z czerwonego Way Stone'a.

 

Jesteś na 85 piętrze. Biegnij do końca i skorzystaj z dowolnego portalu.

Jesteś na małej wiszącej wysepce na 84 piętrze. Pokonaj dwa Aeronite i podnieś skarb. To może być circlet lub ring of renewal. Skorzystaj z dowolnego portalu.

Z ostatnimi portalami na obydwu ścieżkach sprawa jest dość kontrowersyjna. Słyszałem, że trzeba wybrać kolor, jaki miał ołtarz, który wybrałeś w drugim ascencie, ale dla mnie działał każdy, niezależnie od koloru, jaki wybrałem, zawsze leciałem do miejsca docelowego.

3 - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Obojętnie którą szedłeś ścieżką, teraz wylądujesz na 86 piętrze - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Obojętnie którą szedłeś ścieżką, teraz wylądujesz na 86 piętrze. Idź korytarzem w prawo i na końcu rozwal ścianę po lewej [screen 1 ]. Biegnij do końca i skorzystaj ze znajdującego się tam portalu.

Zostaniesz przeniesiony na 88 piętro. Jeśli szedłeś ukrytą ścieżką, to zostaniesz tu najprawdopodobniej zaatakowany przez Rare Monster: Tower. Rozpraw się z nim. Na tym piętrze znajduje się winda [screen 2 ] i portal prowadzący na 79 piętro, a jeśli teraz z niego skorzystasz, to nie będziesz narażony na walkę, z tymi wszystkimi potworami, które zwykle tam występują.

Jeśli wsiądziesz do Dais of Ascendance (czyt. windy), zostaniesz zaatakowany przez Hashmala. Tak więc zanim to zrobisz, lepiej przygotuj się do walki.

Hashmal - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Hashmal

Ok. 190 000 HP

Odporny na Librę,

Podatny na Wiatr

Roxxor,

Battle Cry,

Quakeja

Hashmal to kolejny esper do Twojej kolekcji. Tak jak poprzedni przeciwnicy w Pharos nie dysponuje jakąś pokaźną ilością ataków.

Początkowo stosuje tylko i wyłącznie zwykłe ataki - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Początkowo stosuje tylko i wyłącznie zwykłe ataki. Mogą one spowodować u atakowanego disease . Gdy starci już trochę życia, zacznie używać roxxor - jest to atak z elementem ziemi skierowany przeciwko jednemu przeciwnikowi.

Również z upływem czasu zacznie stosować Quakeje , która zadaje obrażenia mocą ziemi wszystkim bohaterom i może u nich spowodować slow .

Winda zabierze Cię dalej w górę. Tam w zasadzie nie ma nic ciekawego. Po przejściu kilku metrów tej długiej drogi włączy się cut-scenka i zostaniesz przeniesiony o pół drogi do przodu. Nie wracaj - nie ma sensu. Idź do kryształu, zapisz grę i biegnij do końca skorzystać z Way Stone'a, jednak zanim to zrobisz, upewnij się, czy jesteś gotowy do długiej i wyczerpującej walki, bo takowa czeka Cię na górze.

Szczyt:

Walka zaczyna się od Gabrantha:

Gabranth

Ok. 65 000 HP

Odporny na Librę

Kick,

Lunge,

Circle of Judgement,

Sentence,

Guilt

Jego ataki poza Kick i Lunge to Circle of Judgement , który rani tylko tych, którzy stoją blisko niego oraz Guilt skierowany przeciw jednemu z Twoich sojuszników - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Jego ataki poza Kick i Lunge to Circle of Judgement , który rani tylko tych, którzy stoją blisko niego oraz Guilt skierowany przeciw jednemu z Twoich sojuszników.

Mniej więcej w połowie jego paska życia stanie się on odporny na magię.

Walka z nim będzie krótka. Ma on tylko 65 tys. HP i nawet nie musisz wszystkiego zbić, ponieważ zanim on zginie, do walki wtrąci się Cid. Tak więc nie używaj też berserka, bo będziesz potrzebował trzeźwych umysłów.

Przepis na Boga: weź szaleńca, garstkę kamieni o ogromnej mocy oraz skorego do pomocy zdrajcę Bogów i gotowe. Ważne, żeby szaleniec był bohaterem z gry Final Fantasy. - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Przepis na Boga: weź szaleńca, garstkę kamieni o ogromnej mocy oraz skorego do pomocy zdrajcę Bogów i gotowe. Ważne, żeby szaleniec był bohaterem z gry Final Fantasy.

Cid

Ok. 80 000 HP

Odporny na Librę

Gatling Gun,

Haste, Protect, Shield,

S-85 Cyclotrone

4 - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Na początku walki użyj Dispel na Cidzie - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Na początku walki użyj Dispel na Cidzie. W pierwszej części walki nie popisuje się on specjalną znajomością ataków. Korzysta tylko ze zwykłego ataku i Gatling Guna . Gdy zbijesz jego życie do mniej więcej 50%, przyzwie do walki Famfrita, a sam stanie się odporny na każdy atak zarówno fizyczny jak i magiczny. Jedynym wyjściem, żeby przestał być niezniszczalny, jest zabicie Famfrita.

Famfrit

Ok. 155 000 HP

Odporny na Librę,

Podatny na Ogień

Briny Canonade,

Waterja

5 - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Elementem Famfrita jest woda, tak że obrażenia, jakie będzie Ci zadawał, związane są z mocą wody - Third Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Elementem Famfrita jest woda, tak że obrażenia, jakie będzie Ci zadawał, związane są z mocą wody. Sam podatny jest na ogień - przyda się Firaga i Wyrmfire shot. W czasie Twojej potyczki z Famfritem Cid rzuca na niego protect , shell i haste . Jeśli użyjesz wtedy Dispel na Famfricie, to Cid zacznie rzucać bufki od nowa, co jest dobrą metodą na powstrzymywanie go od atakowania. Po pokonaniu Famfrita osłona Cida zniknie i będziesz mógł już w spokoju go wykończyć.

Podobało się?

0

Final Fantasy XII

31 października 2006

PlayStation
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2008-04-22
17:20

Radzik Generał

Radzik

Na tle pozostałych najsilniejszych broni, które mam - Whale Whisker i Ragnarok (bo Ixiona już wczoraj pokonałem) - zdecydowanie jest czego żałować. Postać na 65. levelu ubrana w Maximiliana i Magepower Shishak (siła 84) zadaje ciosy o sile mniej więcej 4-4,5k tymi broniami, podczas gdy Zodiac Spearem przeciw temu samemu potworowi lecą już ciosy za 6-6,5k. Inne potwory potrafią dostać za 7-8k a przy buffach Bravery + Berserk robi się maszynka do zadawania ciosów po 9999, choć jeszcze nie zawsze wchodzą aż tak silne.

Komentarz: Radzik
2008-04-22
19:01

Piotrek Generał

😊

Niestety, któraś urna została już otworzona i Zodiaka nie zdobędę. A zabawę z losową skrzynią w Henne Mines odpuszczam sobie (ale się autorzy uparli na tę lokację - najlepsza broń, najsilniejsi przeciwnicy, najpotężniejszy esper i najlepsze miejsce do levelowania).
Podobną sytuację do opisanej przez Ciebie mam z Tournesolem. Tzn. Bash zadaje Tournesolem zwykle 9999 obrażeń, a np. Ragnarokiem około 7000, przy wyjątkowo silnych przeciwnikach oczywiście odpowiednio mniej, np. ostatnio przy którymś mark huncie z milionem punktów życia (ale i tak padł w kilka minut).
A wracając jeszcze do problemów z potworami w Henne Minnes - problem znika jeśli użyjemy odpowiednich czarów (Haste, Protect, Shell, Bubble, Bravery dla wszystkich i już jest ok). Wydaje mi się, że założenie akcesoriów chroniących przed negatywnymi statusami też powinno wyeliminować jakiekolwiek problemy. I tak też pewnie zrobię, jak już będę szedł po głowę Zodiarka.

Hm, jeśli korzystasz z emulatora i load/save, to możesz już mieć 2x Zodiak Spear. :)
No właśnie, jak oceniasz emulator? Są jakieś problemy z grafiką, wieszaniem się itp?

Pod wpływem tej naszej rozmowy nabrałem ochoty na dokończenie FFXII. :) Jutro powinienem mieć trochę czasu, więc spróbuję wybrać się do Pharos i zapolować na Phoenixa, który pewnie od razu padnie i Seera, który może okazać się niespodzianką. :)
Szkoda, że mam już za sobą walkę z Ancient Man of Mystery. Ciekaw jestem po prostu jak przebiegałaby na 99lvl z Ragnarokiem/Ultimą/Tournesolem. Pewnie gość padłby strasznie szybko. Z jednej strony fajnie popatrzeć na mocarną drużynę wykańczającą TAKIEGO bossa, ale z drugiej trudne walki stanowią jednak największą atrakcję i dają najwięcej satysfakcji.

Komentarz: Piotrek
2008-04-23
02:34

Radzik Generał

Radzik

Ja w Henne Mines uparłem się na nabijanie expa i nie chciałem zdejmować Embroidered Tippet na rzecz Bubble Belta. Z kolei buffowanie postaci przy większej ilości (5-6) wrogów powodowało, że po wskrzeszeniu postaci wszyscy brali się za buffowanie, w tym czasie znów mi kogoś ubili i znów zaczynali się buffować - nie miał kto atakować potworów :) . Z kolei zrzucenie buffowania na jedną tylko postać szybko wyczerpuje jej MP i wszystko zaczyna się sypać przez Charge co chwila. Koniec końców najlepszym wyjściem okazała się wg mnie Hastega i u wszystkich Self->Reverse jako gambit o najwyższym priorytecie. W większości przypadków sprawdzało się to całkiem dobrze, ale miejscami bez Bubble Beltów się oczywiście nie obeszło.

Co do emulatora, to sporo zależy od konkretnej gry, ale przede wszystkim - bez dwóch rdzeni nie podchodź - na Athlonie64 3000+ FFXII jest niegrywalne. O dziwo, ważniejszy jest procek niż grafa, choć do komfortowego grania w FFXII wystarczy E2160 (na Viście pod DX10).
Na XPku pod DX9 były artefakty - szczególnie paskudne w jednej z lokacji Lhusu Mines, w miarę nieduże w czasie quickeningów i liczne drobne błędy z wyświetlaniem i znikaniem tekstur. Stabilność znośna na tyle, żeby nie zniechęcało do gry, jednak na cutscenkach często wywalało. Po podkręceniu procka z 1.6 na 2.4 wyraźna poprawa stabilności, więc przy silniejszym procu mogło być całkiem dobrze. Antialiasing i filtrowanie anizotropowe (ustawiane przez emulator) na x2 nie spowalniało gry, a zaczynała wyglądać całkiem OK, na x4 już cięło. Wrażenia - miejscami tylko znośnie, ale ogólnie spoko.
Po wyjściu wtyczki zoptymalizowanej na DX10 to już całkiem inna bajka - od tego czasu nie odpaliłem XPka :) Gra wyraźnie przyspieszyła i stała się stabilna niemal jak skała, choć zwiecha zdarza się raz na jakieś 10h gry. AA i AF jest takie, jakie ustawi się w sterownikach karty graficznej - wartości można dać większe bez widocznego wpływu na prędkość działania gry, choć i bez nich tekstury nie są wcale rozmyte. Artefaktów w zasadzie brak - jedynie ta jedna lokacja w Lhusu Mines jeszcze niewielkie ma. Wrażenia ogólne - miód! :)

Komentarz: Radzik
2008-04-23
22:00

Piotrek Generał

Heh, podczas walki nie ustawiam w gambitach żadnych czarów wspomagających, za dużo czasu się na to traci i zbyt łatwo zginąć. Inna sprawa walki z bossami - czasem, w zależności od sytuacji, rzucam Bravery, Haste czy Bubble (a bywały walki, że udawalo się rzucić dodatkowo np. Shella). Haste mam ustawione w gambitach, ale na samym końcu, więc postacie korzystają z niego tylko w przypadku, gdy w pobliżu nie ma żadnych wrogów.
W Henne Mines nie rzucałem tych wszystkich czarów przed każdą walką, ale po prostu tylko przed tymi najtrudniejszymi, czyli w miejscach, gdzie już wcześniej ginąłem. Takie drugie podejście kończyło się wtedy stosunkowo szybko, a czary pozostawały aktywne na tyle długo, że zdążyłem wygrać jeszcze kilka kolejnych bez praktycznie żadnych problemów.

Udało się pograć trochę w FFXII. Znowu wciągnęło mnie jak cholera. :) Szkoda, że mam tak mało czasu... :/
Na początek polazłem na Cerobi Steppe i zdobyłem Ribbon, bardzo pomocny w podziemiach Pharos. Później polazłem już do Pharos. Było bardzo ciężko, ale tylko na początku, kilka razy myślałem, że już po mnie. Na szczęście dość szybko dobiłem do 99lvl i zdjąłem Embroidered Tippets (wcześniej też nie chciałem ich zdejmować, bardzo zależało mi na expie), założyłem za to Bashowi Ribbon, a Fran i Vaanowi Bubble Belty, co baaaardzo ułatwiło sprawę. Potwory rzucały całą masę negatywnych statusów, a jedna odporna na nie postać odmieniła sytuację na moją korzyść. W sumie najtrudniej było na pierwszy poziomie podziemi, czyli w Penumbrze. Im głębiej, tym łatwiej.
Czekało też na mnie kilka miłych niespodzianek - bez założonego Diamond Armlet znalazłem całkiem niezłe przedmioty: Circlet, Dragon Whisker, Zeus Mace i drugą Ultima Blade (którą dałem Fran za Ragnaroka, w tej chwili Bash walczy Tournesolem, a Fran z Vaanem Ultimami).
Sam Shadowseer okazał się nie taki znowu straszny. Walka przypominała trochę tę z Ancient Man of Mystery, ale jednak na takim poziomie doświadczenia i z takimi przedmiotami gościu niewiele mógł ździałać. Zaledwie dwa razy ingerowałem w ustawienia gambitów - najpierw wyłączyłem Bashowi Esunagę, aby zajął się głównie masakrowaniem przeciwnika, a drugi raz znowu ją włączyłem, bo nie miał kto zdjąć Silence z pozostałej dwójki.
Aha, Phoenix to była czysta formalność. :)

No proszę, do wczoraj byłem przekonany, że na emulatorze PS2 nie da się grać. :)
Choć mój komp na pewno by mi na to nie pozwolił. :)

Komentarz: Piotrek
2008-10-04
05:22

zanonimizowany580580 Junior

Hey :)
Mam maly problem odnosnie Hunter's Monogragh, pisze ze jak zabije "Thextery" to sie to odblokuje a jak narazie zabilem i tego nie mam a wszystkie inne dawno mam :) Po za tym szukalem tego "Gatsly" ale nie umiem go nalezc.

P.S. W tawernie juz bylem zeby dastac nagrode od niego.

Komentarz: zanonimizowany580580
2009-03-13
08:05

jones73 Junior

😡

gdzie jest Serpent Eye

Komentarz: jones73
2009-03-13
08:35

koobon Legend

Serpent Eye dostajesz za pokonanie Marilith (poszukiwany listem gończym). Znajdziesz go w Zeritian Caverns.

Komentarz: koobon
2009-03-22
15:39

jones73 Junior

zbieram składniki na Tournesola ale mam problem nie wypadają mi -- zodiaka już mam do ubicia zostł mi yazmat,omega,zodiak

Komentarz: jones73
2013-01-16
19:21

zanonimizowany890424 Junior

😁

Szkoda mi kasy na pkt. premium ale szacun dla kolesia który zrobił ten poradnik jest mega.
Sam w grze znalazłem parę rzeczy o których tu nie piszą, może nie są tak ciekawe ale i tak gra jest imponująca. :D

Komentarz: zanonimizowany890424
2013-03-31
20:23

zanonimizowany908631 Junior

Dlaczego nie mogę zdobyć czaru ARDOR skoro pokonałem wszystko w Barheim Passage????

Komentarz: zanonimizowany908631

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl