Final Fantasy 12: Techniki

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Techniki

1 - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Steal - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Steal

Okradasz jednego przeciwnika

15 LP

Libra - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Libra

Wyświetla informacje o przeciwnikach i pokazuje, gdzie są miny

20 LP

First Aid - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

First Aid

Przywraca HP jednemu krytycznie rannemu sojusznikowi

20 LP

Charge - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Charge

Przywraca MP. Jeśli spudłuje, to MP spada do zera

30 LP

Horology - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Horology

Zadaje obrażenia zależne od czasu gry wszystkim przeciwnikom w zasięgu

55 LP

Poach - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Poach

Wykradasz przedmioty jednemu krytycznie rannemu przeciwnikowi (nie dostajesz wtedy doświadczenia i LP)

30 LP

Souleater - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Souleater

Zabiera punkty HP postaci, by zaatakować jednego przeciwnika

35 LP

Infuse - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Infuse

Pożera całe MP postaci, by przywrócić jednemu sojusznikowi 10x tyle HP

35 LP

1000 Needles - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

1000 Needles

Zadaje jednemu przeciwnikowi dokładnie 1000 obrażeń

35 LP

Traveler - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Traveler

Zadaje wszystkim przeciwnikom w zasięgu obrażenia w zależności od ilości postawionych kroków.

65 LP

Shear - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Shear

Obniża jednemu przeciwnikowi odporność na magię

35 LP

Charm - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Charm

Powoduje Confuse u jednego z przeciwników

30 LP

Addle - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Addle

Obniża jednemu przeciwnikowi siłę magiczną

30 LP

Expose - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Expose

Obniża jednemu przeciwnikowi obronę

35 LP

Shades of Black - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Shades of Black

Losowo rzuca jedno zaklęcie czarnomagiczne na przeciwnika

40 LP

Revive - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Revive

Całkowicie wyczerpuje HP używającego, by ożywić poległego sojusznika i przywrócić mu całe życie.

40 LP

Gill Toss - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Gill Toss

Używasz gilów, by zaatakować wszystkich w zasięgu

35 LP

Numerology - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Numerology

Zadajesz tym większe obrażenia, im więcej razy z rzędu użyłeś tego ataku.

40 LP

Stamp - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Stamp

Powoduje u przeciwnika wszystkie negatywne efekty, które w danej chwili działają na używającą tego skilla postać

40 LP

Sight Unseeing - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Sight Unseeing

Specjalny atak, który może odnieść sukces tylko wtedy, jeśli postać znajduje się pod działaniem Blind

40 LP

Achilles - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Achilles

Dodaje jednemu przeciwnikowi losowy element do jego słabości

40 LP

Wither - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Wither

Zmniejsza siłę jednego przeciwnika

35 LP

Bonecrusher - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Bonecrusher

Pobiera punkty HP postaci, by spowodować u przeciwnika Death

30 LP

Telekinesis - Techniki | Licencje i rozwój postaci | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Telekinesis

Zadajesz obrażenia na długim dystansie przy pomocy broni na krótki dystans

80 LP

Podobało się?

0

Final Fantasy XII

31 października 2006

PlayStation
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2008-04-22
17:20

Radzik Generał

Radzik

Na tle pozostałych najsilniejszych broni, które mam - Whale Whisker i Ragnarok (bo Ixiona już wczoraj pokonałem) - zdecydowanie jest czego żałować. Postać na 65. levelu ubrana w Maximiliana i Magepower Shishak (siła 84) zadaje ciosy o sile mniej więcej 4-4,5k tymi broniami, podczas gdy Zodiac Spearem przeciw temu samemu potworowi lecą już ciosy za 6-6,5k. Inne potwory potrafią dostać za 7-8k a przy buffach Bravery + Berserk robi się maszynka do zadawania ciosów po 9999, choć jeszcze nie zawsze wchodzą aż tak silne.

Komentarz: Radzik
2008-04-22
19:01

Piotrek Generał

😊

Niestety, któraś urna została już otworzona i Zodiaka nie zdobędę. A zabawę z losową skrzynią w Henne Mines odpuszczam sobie (ale się autorzy uparli na tę lokację - najlepsza broń, najsilniejsi przeciwnicy, najpotężniejszy esper i najlepsze miejsce do levelowania).
Podobną sytuację do opisanej przez Ciebie mam z Tournesolem. Tzn. Bash zadaje Tournesolem zwykle 9999 obrażeń, a np. Ragnarokiem około 7000, przy wyjątkowo silnych przeciwnikach oczywiście odpowiednio mniej, np. ostatnio przy którymś mark huncie z milionem punktów życia (ale i tak padł w kilka minut).
A wracając jeszcze do problemów z potworami w Henne Minnes - problem znika jeśli użyjemy odpowiednich czarów (Haste, Protect, Shell, Bubble, Bravery dla wszystkich i już jest ok). Wydaje mi się, że założenie akcesoriów chroniących przed negatywnymi statusami też powinno wyeliminować jakiekolwiek problemy. I tak też pewnie zrobię, jak już będę szedł po głowę Zodiarka.

Hm, jeśli korzystasz z emulatora i load/save, to możesz już mieć 2x Zodiak Spear. :)
No właśnie, jak oceniasz emulator? Są jakieś problemy z grafiką, wieszaniem się itp?

Pod wpływem tej naszej rozmowy nabrałem ochoty na dokończenie FFXII. :) Jutro powinienem mieć trochę czasu, więc spróbuję wybrać się do Pharos i zapolować na Phoenixa, który pewnie od razu padnie i Seera, który może okazać się niespodzianką. :)
Szkoda, że mam już za sobą walkę z Ancient Man of Mystery. Ciekaw jestem po prostu jak przebiegałaby na 99lvl z Ragnarokiem/Ultimą/Tournesolem. Pewnie gość padłby strasznie szybko. Z jednej strony fajnie popatrzeć na mocarną drużynę wykańczającą TAKIEGO bossa, ale z drugiej trudne walki stanowią jednak największą atrakcję i dają najwięcej satysfakcji.

Komentarz: Piotrek
2008-04-23
02:34

Radzik Generał

Radzik

Ja w Henne Mines uparłem się na nabijanie expa i nie chciałem zdejmować Embroidered Tippet na rzecz Bubble Belta. Z kolei buffowanie postaci przy większej ilości (5-6) wrogów powodowało, że po wskrzeszeniu postaci wszyscy brali się za buffowanie, w tym czasie znów mi kogoś ubili i znów zaczynali się buffować - nie miał kto atakować potworów :) . Z kolei zrzucenie buffowania na jedną tylko postać szybko wyczerpuje jej MP i wszystko zaczyna się sypać przez Charge co chwila. Koniec końców najlepszym wyjściem okazała się wg mnie Hastega i u wszystkich Self->Reverse jako gambit o najwyższym priorytecie. W większości przypadków sprawdzało się to całkiem dobrze, ale miejscami bez Bubble Beltów się oczywiście nie obeszło.

Co do emulatora, to sporo zależy od konkretnej gry, ale przede wszystkim - bez dwóch rdzeni nie podchodź - na Athlonie64 3000+ FFXII jest niegrywalne. O dziwo, ważniejszy jest procek niż grafa, choć do komfortowego grania w FFXII wystarczy E2160 (na Viście pod DX10).
Na XPku pod DX9 były artefakty - szczególnie paskudne w jednej z lokacji Lhusu Mines, w miarę nieduże w czasie quickeningów i liczne drobne błędy z wyświetlaniem i znikaniem tekstur. Stabilność znośna na tyle, żeby nie zniechęcało do gry, jednak na cutscenkach często wywalało. Po podkręceniu procka z 1.6 na 2.4 wyraźna poprawa stabilności, więc przy silniejszym procu mogło być całkiem dobrze. Antialiasing i filtrowanie anizotropowe (ustawiane przez emulator) na x2 nie spowalniało gry, a zaczynała wyglądać całkiem OK, na x4 już cięło. Wrażenia - miejscami tylko znośnie, ale ogólnie spoko.
Po wyjściu wtyczki zoptymalizowanej na DX10 to już całkiem inna bajka - od tego czasu nie odpaliłem XPka :) Gra wyraźnie przyspieszyła i stała się stabilna niemal jak skała, choć zwiecha zdarza się raz na jakieś 10h gry. AA i AF jest takie, jakie ustawi się w sterownikach karty graficznej - wartości można dać większe bez widocznego wpływu na prędkość działania gry, choć i bez nich tekstury nie są wcale rozmyte. Artefaktów w zasadzie brak - jedynie ta jedna lokacja w Lhusu Mines jeszcze niewielkie ma. Wrażenia ogólne - miód! :)

Komentarz: Radzik
2008-04-23
22:00

Piotrek Generał

Heh, podczas walki nie ustawiam w gambitach żadnych czarów wspomagających, za dużo czasu się na to traci i zbyt łatwo zginąć. Inna sprawa walki z bossami - czasem, w zależności od sytuacji, rzucam Bravery, Haste czy Bubble (a bywały walki, że udawalo się rzucić dodatkowo np. Shella). Haste mam ustawione w gambitach, ale na samym końcu, więc postacie korzystają z niego tylko w przypadku, gdy w pobliżu nie ma żadnych wrogów.
W Henne Mines nie rzucałem tych wszystkich czarów przed każdą walką, ale po prostu tylko przed tymi najtrudniejszymi, czyli w miejscach, gdzie już wcześniej ginąłem. Takie drugie podejście kończyło się wtedy stosunkowo szybko, a czary pozostawały aktywne na tyle długo, że zdążyłem wygrać jeszcze kilka kolejnych bez praktycznie żadnych problemów.

Udało się pograć trochę w FFXII. Znowu wciągnęło mnie jak cholera. :) Szkoda, że mam tak mało czasu... :/
Na początek polazłem na Cerobi Steppe i zdobyłem Ribbon, bardzo pomocny w podziemiach Pharos. Później polazłem już do Pharos. Było bardzo ciężko, ale tylko na początku, kilka razy myślałem, że już po mnie. Na szczęście dość szybko dobiłem do 99lvl i zdjąłem Embroidered Tippets (wcześniej też nie chciałem ich zdejmować, bardzo zależało mi na expie), założyłem za to Bashowi Ribbon, a Fran i Vaanowi Bubble Belty, co baaaardzo ułatwiło sprawę. Potwory rzucały całą masę negatywnych statusów, a jedna odporna na nie postać odmieniła sytuację na moją korzyść. W sumie najtrudniej było na pierwszy poziomie podziemi, czyli w Penumbrze. Im głębiej, tym łatwiej.
Czekało też na mnie kilka miłych niespodzianek - bez założonego Diamond Armlet znalazłem całkiem niezłe przedmioty: Circlet, Dragon Whisker, Zeus Mace i drugą Ultima Blade (którą dałem Fran za Ragnaroka, w tej chwili Bash walczy Tournesolem, a Fran z Vaanem Ultimami).
Sam Shadowseer okazał się nie taki znowu straszny. Walka przypominała trochę tę z Ancient Man of Mystery, ale jednak na takim poziomie doświadczenia i z takimi przedmiotami gościu niewiele mógł ździałać. Zaledwie dwa razy ingerowałem w ustawienia gambitów - najpierw wyłączyłem Bashowi Esunagę, aby zajął się głównie masakrowaniem przeciwnika, a drugi raz znowu ją włączyłem, bo nie miał kto zdjąć Silence z pozostałej dwójki.
Aha, Phoenix to była czysta formalność. :)

No proszę, do wczoraj byłem przekonany, że na emulatorze PS2 nie da się grać. :)
Choć mój komp na pewno by mi na to nie pozwolił. :)

Komentarz: Piotrek
2008-10-04
05:22

zanonimizowany580580 Junior

Hey :)
Mam maly problem odnosnie Hunter's Monogragh, pisze ze jak zabije "Thextery" to sie to odblokuje a jak narazie zabilem i tego nie mam a wszystkie inne dawno mam :) Po za tym szukalem tego "Gatsly" ale nie umiem go nalezc.

P.S. W tawernie juz bylem zeby dastac nagrode od niego.

Komentarz: zanonimizowany580580
2009-03-13
08:05

jones73 Junior

😡

gdzie jest Serpent Eye

Komentarz: jones73
2009-03-13
08:35

koobon Legend

Serpent Eye dostajesz za pokonanie Marilith (poszukiwany listem gończym). Znajdziesz go w Zeritian Caverns.

Komentarz: koobon
2009-03-22
15:39

jones73 Junior

zbieram składniki na Tournesola ale mam problem nie wypadają mi -- zodiaka już mam do ubicia zostł mi yazmat,omega,zodiak

Komentarz: jones73
2013-01-16
19:21

zanonimizowany890424 Junior

😁

Szkoda mi kasy na pkt. premium ale szacun dla kolesia który zrobił ten poradnik jest mega.
Sam w grze znalazłem parę rzeczy o których tu nie piszą, może nie są tak ciekawe ale i tak gra jest imponująca. :D

Komentarz: zanonimizowany890424
2013-03-31
20:23

zanonimizowany908631 Junior

Dlaczego nie mogę zdobyć czaru ARDOR skoro pokonałem wszystko w Barheim Passage????

Komentarz: zanonimizowany908631

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl