Final Fantasy 12: Great Crystal

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Great Crystal

Nazwa - Great Crystal | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Nazwa

Poziom

Życie HP

Podatny na

Upuszcza (cena)

Można ukraść (cena)

Mom Bomb

45-46

5107-6544

Wodę

Bomb Shell (896g),

Fire Crystal (160g)

Bomb Shell (896g),

Scorpio Gem (150g)

Ose

44-45

6739-7059

Holy

Coeurl Whisker (2076g),

Prime Pelt (1124g),

Dark Crystal (160g),

Morning Star*

Chronos Tear**,

Libra gem (150g)

Mythril Golem

45-48

17735-18453

Wodę

Iron Ore (1043g),

Aquarius gem (150g),

Fire Crystal (160g),

Gaia Gear*

Iron Ore (1043g),

Fire Crystal (160g),

Mythril (1531g)

Necrophobe

~46

~8511

Holy

Dark Crystal (160g),

Bacchus's Wine**

Sky Jewel (980g)

Reaper

~45

~9931

Holy

Book of Orgain-Cent (924g),

Dark Crystal (160g),

Vaccine**

Book of Orgain-Cent (924g),

Dark Crystal (160g)

*rzadkość; **Lepiej nie sprzedawać

Wewnątrz kryształu nie istnieje coś takiego jak mapa czy kierunki. Orientować będziesz się tam musiał wyłącznie według ilości dróg wychodzących z danego obszaru. Kolorystyka zamieszczonej powyżej mapy nie jest przypadkowa. Rzymskie liczby oznaczają portale (Way stone'y). Zauważ, że Way Stone'y są kolorystycznie dobrane w pary - pokazuje to, który portal łączy się z którym. Kolory dróg wychodzących z obszarów też nie są przypadkowe. Kolor czerwony oznacza, że ta droga prowadzi w górę, natomiast niebieski, że prowadzi w dół. Kolorowe kreski poprowadzone w poprzek ścieżek oznaczają bariery uniemożliwiające przejście. Każdą barierę można wyłączyć przy pomocy urządzenia znajdującego się gdzieś na danym piętrze - te urządzenia to np. Scorpio, Aries, Cancer itp. Kolory ich nazw odpowiadają kolorom bram, które każde z nich otwiera. Natomiast oznaczenia "Mapa 1", "Mapa 2" itp pokazują, w jakiej kolejności będziesz przechodził poszczególne piętra.

Na pustych platformach często możesz znaleźć różne skarby. Warto się po nie pofatygować, bo są nie byle jakie: m.in. Holy Lance i White Robes.

Po walce z Tyrantem i skorzystaniu z portalu znajdziesz się w obszarze z portalem VIII. Scorpio Gate Stone, póki co, nie działa, więc udaj się do portalu VII. Wylądujesz przy portalu VI. Musisz teraz w pierwszej kolejności wyłączyć Cancer Gate Stone i dopiero potem możesz udać się do portalu V.

Lądujesz na mapie 3. Tu możesz otworzyć albo Aries, albo Pisces, albo i to i to - w każdym przypadku i tak otworzysz przejście do portalu III. Biegnij tam i skorzystaj z niego. Znajdziesz się na najniższym piętrze. Biegnij przed siebie. Na następnej platformie znajdziesz kryształ zapisu gry i Way Stone I prowadzący do Shemhazai.

Shemhazai - Great Crystal | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Shemhazai

Ok. 89 000 HP

Odporna na Librę,

Jest podatna na jeden element, a pozostałe wchłania.

Syphon,

Shift,

Shock,

Mana Spring,

Flare,

Enrage,

Chain Magick,

Silencega

Kolejny esper do kolekcji. Może i nie ma specjalnie dużo HP, ale podobnie jak w przypadku Deadalusa pod koniec walki jej obrona drastycznie wzrośnie.

Jej zwykłe ataki mogą spowodować Disease u atakowanego bohatera. Poza tym z większości ataków korzysta bardzo rzadko. Nie warto też atakować jej magią, gdyż ta jest zawsze podatna tylko na jeden element, a pozostałe absorbuje, a gdy wreszcie dowiesz się, co to była za słabość, ona używa Shift i zmieniają się jej słabości. Najlepiej więc jest postawić na silę. Użyj berserka na dwóch postaciach (jeśli nie dajesz sobie rady jednym magiem, to użyj berserka tylko na jednej).

Po walce udaj się do następnej sali - Great Crystal | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Po walce udaj się do następnej sali. Tam znajdziesz Empyrean Way Stone . Podejdź do niego i przeczytaj instrukcję, a następnie go dotknij. Po cut scence dostaniesz Treaty-blade , a Empyrean Way Stone zmieni się w Tellurian Way Stone , który przeniesie Cię z powrotem na obszaru z Gate Crystalem.

Po zdobyciu Treaty-blade jesteś też w stanie skorzystać ze Scorpio Waystone, by dostać się do wyższych poziomów Kryształu.

Teraz wróć do Balfonheim i biegnij do posiadłości Reddasa - Great Crystal | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Teraz wróć do Balfonheim i biegnij do posiadłości Reddasa. Po wyjściu z jego posiadłości przyjdzie do Ciebie moogle i poinformuje, że naprawił już Strahla i możesz nim swobodnie latać. Od teraz w każdym Aerodromie pojawi się działający osobno kontuar obsługujący prywatne statki. Poza tym na mapach z odkrytymi przestrzeniami pojawi się ikonka kotwicy - tam też możesz wsiąść na pokład Strahla.

Biegnij do Aerodromu, wsiądź na swój statek i leć do Ridorana Cataract.

Podobało się?

0

Final Fantasy XII

31 października 2006

PlayStation
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2008-04-22
17:20

Radzik Generał

Radzik

Na tle pozostałych najsilniejszych broni, które mam - Whale Whisker i Ragnarok (bo Ixiona już wczoraj pokonałem) - zdecydowanie jest czego żałować. Postać na 65. levelu ubrana w Maximiliana i Magepower Shishak (siła 84) zadaje ciosy o sile mniej więcej 4-4,5k tymi broniami, podczas gdy Zodiac Spearem przeciw temu samemu potworowi lecą już ciosy za 6-6,5k. Inne potwory potrafią dostać za 7-8k a przy buffach Bravery + Berserk robi się maszynka do zadawania ciosów po 9999, choć jeszcze nie zawsze wchodzą aż tak silne.

Komentarz: Radzik
2008-04-22
19:01

Piotrek Generał

😊

Niestety, któraś urna została już otworzona i Zodiaka nie zdobędę. A zabawę z losową skrzynią w Henne Mines odpuszczam sobie (ale się autorzy uparli na tę lokację - najlepsza broń, najsilniejsi przeciwnicy, najpotężniejszy esper i najlepsze miejsce do levelowania).
Podobną sytuację do opisanej przez Ciebie mam z Tournesolem. Tzn. Bash zadaje Tournesolem zwykle 9999 obrażeń, a np. Ragnarokiem około 7000, przy wyjątkowo silnych przeciwnikach oczywiście odpowiednio mniej, np. ostatnio przy którymś mark huncie z milionem punktów życia (ale i tak padł w kilka minut).
A wracając jeszcze do problemów z potworami w Henne Minnes - problem znika jeśli użyjemy odpowiednich czarów (Haste, Protect, Shell, Bubble, Bravery dla wszystkich i już jest ok). Wydaje mi się, że założenie akcesoriów chroniących przed negatywnymi statusami też powinno wyeliminować jakiekolwiek problemy. I tak też pewnie zrobię, jak już będę szedł po głowę Zodiarka.

Hm, jeśli korzystasz z emulatora i load/save, to możesz już mieć 2x Zodiak Spear. :)
No właśnie, jak oceniasz emulator? Są jakieś problemy z grafiką, wieszaniem się itp?

Pod wpływem tej naszej rozmowy nabrałem ochoty na dokończenie FFXII. :) Jutro powinienem mieć trochę czasu, więc spróbuję wybrać się do Pharos i zapolować na Phoenixa, który pewnie od razu padnie i Seera, który może okazać się niespodzianką. :)
Szkoda, że mam już za sobą walkę z Ancient Man of Mystery. Ciekaw jestem po prostu jak przebiegałaby na 99lvl z Ragnarokiem/Ultimą/Tournesolem. Pewnie gość padłby strasznie szybko. Z jednej strony fajnie popatrzeć na mocarną drużynę wykańczającą TAKIEGO bossa, ale z drugiej trudne walki stanowią jednak największą atrakcję i dają najwięcej satysfakcji.

Komentarz: Piotrek
2008-04-23
02:34

Radzik Generał

Radzik

Ja w Henne Mines uparłem się na nabijanie expa i nie chciałem zdejmować Embroidered Tippet na rzecz Bubble Belta. Z kolei buffowanie postaci przy większej ilości (5-6) wrogów powodowało, że po wskrzeszeniu postaci wszyscy brali się za buffowanie, w tym czasie znów mi kogoś ubili i znów zaczynali się buffować - nie miał kto atakować potworów :) . Z kolei zrzucenie buffowania na jedną tylko postać szybko wyczerpuje jej MP i wszystko zaczyna się sypać przez Charge co chwila. Koniec końców najlepszym wyjściem okazała się wg mnie Hastega i u wszystkich Self->Reverse jako gambit o najwyższym priorytecie. W większości przypadków sprawdzało się to całkiem dobrze, ale miejscami bez Bubble Beltów się oczywiście nie obeszło.

Co do emulatora, to sporo zależy od konkretnej gry, ale przede wszystkim - bez dwóch rdzeni nie podchodź - na Athlonie64 3000+ FFXII jest niegrywalne. O dziwo, ważniejszy jest procek niż grafa, choć do komfortowego grania w FFXII wystarczy E2160 (na Viście pod DX10).
Na XPku pod DX9 były artefakty - szczególnie paskudne w jednej z lokacji Lhusu Mines, w miarę nieduże w czasie quickeningów i liczne drobne błędy z wyświetlaniem i znikaniem tekstur. Stabilność znośna na tyle, żeby nie zniechęcało do gry, jednak na cutscenkach często wywalało. Po podkręceniu procka z 1.6 na 2.4 wyraźna poprawa stabilności, więc przy silniejszym procu mogło być całkiem dobrze. Antialiasing i filtrowanie anizotropowe (ustawiane przez emulator) na x2 nie spowalniało gry, a zaczynała wyglądać całkiem OK, na x4 już cięło. Wrażenia - miejscami tylko znośnie, ale ogólnie spoko.
Po wyjściu wtyczki zoptymalizowanej na DX10 to już całkiem inna bajka - od tego czasu nie odpaliłem XPka :) Gra wyraźnie przyspieszyła i stała się stabilna niemal jak skała, choć zwiecha zdarza się raz na jakieś 10h gry. AA i AF jest takie, jakie ustawi się w sterownikach karty graficznej - wartości można dać większe bez widocznego wpływu na prędkość działania gry, choć i bez nich tekstury nie są wcale rozmyte. Artefaktów w zasadzie brak - jedynie ta jedna lokacja w Lhusu Mines jeszcze niewielkie ma. Wrażenia ogólne - miód! :)

Komentarz: Radzik
2008-04-23
22:00

Piotrek Generał

Heh, podczas walki nie ustawiam w gambitach żadnych czarów wspomagających, za dużo czasu się na to traci i zbyt łatwo zginąć. Inna sprawa walki z bossami - czasem, w zależności od sytuacji, rzucam Bravery, Haste czy Bubble (a bywały walki, że udawalo się rzucić dodatkowo np. Shella). Haste mam ustawione w gambitach, ale na samym końcu, więc postacie korzystają z niego tylko w przypadku, gdy w pobliżu nie ma żadnych wrogów.
W Henne Mines nie rzucałem tych wszystkich czarów przed każdą walką, ale po prostu tylko przed tymi najtrudniejszymi, czyli w miejscach, gdzie już wcześniej ginąłem. Takie drugie podejście kończyło się wtedy stosunkowo szybko, a czary pozostawały aktywne na tyle długo, że zdążyłem wygrać jeszcze kilka kolejnych bez praktycznie żadnych problemów.

Udało się pograć trochę w FFXII. Znowu wciągnęło mnie jak cholera. :) Szkoda, że mam tak mało czasu... :/
Na początek polazłem na Cerobi Steppe i zdobyłem Ribbon, bardzo pomocny w podziemiach Pharos. Później polazłem już do Pharos. Było bardzo ciężko, ale tylko na początku, kilka razy myślałem, że już po mnie. Na szczęście dość szybko dobiłem do 99lvl i zdjąłem Embroidered Tippets (wcześniej też nie chciałem ich zdejmować, bardzo zależało mi na expie), założyłem za to Bashowi Ribbon, a Fran i Vaanowi Bubble Belty, co baaaardzo ułatwiło sprawę. Potwory rzucały całą masę negatywnych statusów, a jedna odporna na nie postać odmieniła sytuację na moją korzyść. W sumie najtrudniej było na pierwszy poziomie podziemi, czyli w Penumbrze. Im głębiej, tym łatwiej.
Czekało też na mnie kilka miłych niespodzianek - bez założonego Diamond Armlet znalazłem całkiem niezłe przedmioty: Circlet, Dragon Whisker, Zeus Mace i drugą Ultima Blade (którą dałem Fran za Ragnaroka, w tej chwili Bash walczy Tournesolem, a Fran z Vaanem Ultimami).
Sam Shadowseer okazał się nie taki znowu straszny. Walka przypominała trochę tę z Ancient Man of Mystery, ale jednak na takim poziomie doświadczenia i z takimi przedmiotami gościu niewiele mógł ździałać. Zaledwie dwa razy ingerowałem w ustawienia gambitów - najpierw wyłączyłem Bashowi Esunagę, aby zajął się głównie masakrowaniem przeciwnika, a drugi raz znowu ją włączyłem, bo nie miał kto zdjąć Silence z pozostałej dwójki.
Aha, Phoenix to była czysta formalność. :)

No proszę, do wczoraj byłem przekonany, że na emulatorze PS2 nie da się grać. :)
Choć mój komp na pewno by mi na to nie pozwolił. :)

Komentarz: Piotrek
2008-10-04
05:22

zanonimizowany580580 Junior

Hey :)
Mam maly problem odnosnie Hunter's Monogragh, pisze ze jak zabije "Thextery" to sie to odblokuje a jak narazie zabilem i tego nie mam a wszystkie inne dawno mam :) Po za tym szukalem tego "Gatsly" ale nie umiem go nalezc.

P.S. W tawernie juz bylem zeby dastac nagrode od niego.

Komentarz: zanonimizowany580580
2009-03-13
08:05

jones73 Junior

😡

gdzie jest Serpent Eye

Komentarz: jones73
2009-03-13
08:35

koobon Legend

Serpent Eye dostajesz za pokonanie Marilith (poszukiwany listem gończym). Znajdziesz go w Zeritian Caverns.

Komentarz: koobon
2009-03-22
15:39

jones73 Junior

zbieram składniki na Tournesola ale mam problem nie wypadają mi -- zodiaka już mam do ubicia zostł mi yazmat,omega,zodiak

Komentarz: jones73
2013-01-16
19:21

zanonimizowany890424 Junior

😁

Szkoda mi kasy na pkt. premium ale szacun dla kolesia który zrobił ten poradnik jest mega.
Sam w grze znalazłem parę rzeczy o których tu nie piszą, może nie są tak ciekawe ale i tak gra jest imponująca. :D

Komentarz: zanonimizowany890424
2013-03-31
20:23

zanonimizowany908631 Junior

Dlaczego nie mogę zdobyć czaru ARDOR skoro pokonałem wszystko w Barheim Passage????

Komentarz: zanonimizowany908631

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl