Final Fantasy 12: Second Ascent

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Second Ascent

Strzałki pokazują kolejność przechodzenia poszczególnych obszarów, a czerwone kreski to fałszywe ściany. - Second Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Strzałki pokazują kolejność przechodzenia poszczególnych obszarów, a czerwone kreski to "fałszywe ściany".

Nazwa

Poziom

Życie HP

Podatny na

Upuszcza (cena)

Można ukraść (cena)

Crusader

47-48

10592-10772

Holy

Blood-darkened Bone (1499g),

Dark Crystal (160g),

Capricorn Gem (150g),

Crown of Laurels*

Blood-darkened Bone (1499g),

X-potion**

Bune

48-49

13239-13659

Wodę

Fire Crystal (160g),

Forbiden Flesh (1397g),

Damascus Steel (2188g)*

Gold Needle**,

Forbidden Flesh (1397g)

Reaver

49-50

22771-23191

Ziemię

Wind Crystal (160g),

Bacchus's Wine**

Beastlord Hide (1499g),

Vaccine**

Abaddon

47-49

13239-13879

Holy

Dark Crystal (160g),

Vaccine**

Solid Horn (1288g),

Aries Gem (150g),

Teleport Stone**

Dragon Lich

49-51

22241-23601

Holy

Dark Crystal (160g)

Charger Barding (1154g),

X-potion**

Zombie Warlock

48-49

7598-7778

Holy

Dark Crystal (160g),

Forbidden Flesh (1397g),

Capricorn Gem (150g)

Capricorn Gem (150g)

Necrofiend

48-50

12709-13069

Holy

Dark Crystal (160g),

Sky Jewel (980g),

Lifewick (1740g)

Sky Jewel (980g)

Undin Entite

45

48042

Fire

Water Crystal (160g),

Feystone (1000g),

Undin Halcyon (1500g),

Electrum (3563g)

Water Crystal (160g),

Feystone (1000g),

Undin Halcyon (1500g)

*rzadkość; **Lepiej nie sprzedawać

1 - Second Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Pierwszym Twoim zadaniem w tej części latarni będzie wybranie jednej rzeczy do wyłączenia - Second Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Pierwszym Twoim zadaniem w tej części latarni będzie wybranie jednej rzeczy do wyłączenia. Żeby wyłączyć coś, musisz podejść do odpowiedniego ołtarza i go uaktywnić [screen 1 ]. Wówczas drzwi naprzeciwko [screen 2 ] zostaną odblokowane i będziesz mógł przez nie przejść.

Do wyboru masz:

  • Wyłączenie mini-mapy - Altar of Knowledge w południowo-zachodniej części szybu,
  • Wyłączenie magii - Altar of Magicks w południowo-wschodniej części szybu,
  • Wyłączenie zwykłych ataków - Altar of Steel w północno-zachodniej części szybu,
  • Wyłączenie przedmiotów (Potki itp) - Altar of Wealth w północno-wschodniej części szybu.

Polecam wyłączenie mini-mapy. Nie wyłącza to głównej mapy, więc zawsze będziesz mógł z niej skorzystać, jest też mapa zamieszczona tutaj przeze mnie.

Poza tym nie ma tu nic więcej do kombinowania. Musisz się po prostu dostać na samą górę.

Na 65 piętrze będziesz musiał stawić czoła Fenrirowi - trzeciemu i ostatniemu bossowi testującego Twoją gotowość do wejścia na szczyt.

Fenrir - Second Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Fenrir

Ok. 190 000 HP

Odporny na Librę,

Podatny na Ziemię

Ram,

Wail,

Bravery

Ten boss też postawił na brutalną siłę - Second Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Ten boss też postawił na brutalną siłę. Jego ataki poza standardowym i ramem to Wail , który może spowodować Blind lub silence na wszystkich w zasięgu. Przeciwnik zna też zaklęcie Bravery , ale z tym można łatwo sobie poradzić, rzucając Dispel . I to tyle w związku z nim. Wykończ go tak, jak uznasz za stosowne.

Po pokonaniu Fenrira udaj się do komnaty z szybem - Second Ascent | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Po pokonaniu Fenrira udaj się do komnaty z szybem. Tu musisz wyłączyć ograniczenie, które gnębiło Cię przez cały ten ascent - podejdź więc do odpowiedniego ołtarza i go wyłącz.

Po tym, jak wyłączysz dany ołtarz, pojawi się winda. Użyj jej, by dostać się na 67 piętro.

Tam zapisz grę i skorzystaj z Way Stone'a, by dostać się na trzeci ascent.

Podobało się?

0

Final Fantasy XII

31 października 2006

PlayStation
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2008-04-22
17:20

Radzik Generał

Radzik

Na tle pozostałych najsilniejszych broni, które mam - Whale Whisker i Ragnarok (bo Ixiona już wczoraj pokonałem) - zdecydowanie jest czego żałować. Postać na 65. levelu ubrana w Maximiliana i Magepower Shishak (siła 84) zadaje ciosy o sile mniej więcej 4-4,5k tymi broniami, podczas gdy Zodiac Spearem przeciw temu samemu potworowi lecą już ciosy za 6-6,5k. Inne potwory potrafią dostać za 7-8k a przy buffach Bravery + Berserk robi się maszynka do zadawania ciosów po 9999, choć jeszcze nie zawsze wchodzą aż tak silne.

Komentarz: Radzik
2008-04-22
19:01

Piotrek Generał

😊

Niestety, któraś urna została już otworzona i Zodiaka nie zdobędę. A zabawę z losową skrzynią w Henne Mines odpuszczam sobie (ale się autorzy uparli na tę lokację - najlepsza broń, najsilniejsi przeciwnicy, najpotężniejszy esper i najlepsze miejsce do levelowania).
Podobną sytuację do opisanej przez Ciebie mam z Tournesolem. Tzn. Bash zadaje Tournesolem zwykle 9999 obrażeń, a np. Ragnarokiem około 7000, przy wyjątkowo silnych przeciwnikach oczywiście odpowiednio mniej, np. ostatnio przy którymś mark huncie z milionem punktów życia (ale i tak padł w kilka minut).
A wracając jeszcze do problemów z potworami w Henne Minnes - problem znika jeśli użyjemy odpowiednich czarów (Haste, Protect, Shell, Bubble, Bravery dla wszystkich i już jest ok). Wydaje mi się, że założenie akcesoriów chroniących przed negatywnymi statusami też powinno wyeliminować jakiekolwiek problemy. I tak też pewnie zrobię, jak już będę szedł po głowę Zodiarka.

Hm, jeśli korzystasz z emulatora i load/save, to możesz już mieć 2x Zodiak Spear. :)
No właśnie, jak oceniasz emulator? Są jakieś problemy z grafiką, wieszaniem się itp?

Pod wpływem tej naszej rozmowy nabrałem ochoty na dokończenie FFXII. :) Jutro powinienem mieć trochę czasu, więc spróbuję wybrać się do Pharos i zapolować na Phoenixa, który pewnie od razu padnie i Seera, który może okazać się niespodzianką. :)
Szkoda, że mam już za sobą walkę z Ancient Man of Mystery. Ciekaw jestem po prostu jak przebiegałaby na 99lvl z Ragnarokiem/Ultimą/Tournesolem. Pewnie gość padłby strasznie szybko. Z jednej strony fajnie popatrzeć na mocarną drużynę wykańczającą TAKIEGO bossa, ale z drugiej trudne walki stanowią jednak największą atrakcję i dają najwięcej satysfakcji.

Komentarz: Piotrek
2008-04-23
02:34

Radzik Generał

Radzik

Ja w Henne Mines uparłem się na nabijanie expa i nie chciałem zdejmować Embroidered Tippet na rzecz Bubble Belta. Z kolei buffowanie postaci przy większej ilości (5-6) wrogów powodowało, że po wskrzeszeniu postaci wszyscy brali się za buffowanie, w tym czasie znów mi kogoś ubili i znów zaczynali się buffować - nie miał kto atakować potworów :) . Z kolei zrzucenie buffowania na jedną tylko postać szybko wyczerpuje jej MP i wszystko zaczyna się sypać przez Charge co chwila. Koniec końców najlepszym wyjściem okazała się wg mnie Hastega i u wszystkich Self->Reverse jako gambit o najwyższym priorytecie. W większości przypadków sprawdzało się to całkiem dobrze, ale miejscami bez Bubble Beltów się oczywiście nie obeszło.

Co do emulatora, to sporo zależy od konkretnej gry, ale przede wszystkim - bez dwóch rdzeni nie podchodź - na Athlonie64 3000+ FFXII jest niegrywalne. O dziwo, ważniejszy jest procek niż grafa, choć do komfortowego grania w FFXII wystarczy E2160 (na Viście pod DX10).
Na XPku pod DX9 były artefakty - szczególnie paskudne w jednej z lokacji Lhusu Mines, w miarę nieduże w czasie quickeningów i liczne drobne błędy z wyświetlaniem i znikaniem tekstur. Stabilność znośna na tyle, żeby nie zniechęcało do gry, jednak na cutscenkach często wywalało. Po podkręceniu procka z 1.6 na 2.4 wyraźna poprawa stabilności, więc przy silniejszym procu mogło być całkiem dobrze. Antialiasing i filtrowanie anizotropowe (ustawiane przez emulator) na x2 nie spowalniało gry, a zaczynała wyglądać całkiem OK, na x4 już cięło. Wrażenia - miejscami tylko znośnie, ale ogólnie spoko.
Po wyjściu wtyczki zoptymalizowanej na DX10 to już całkiem inna bajka - od tego czasu nie odpaliłem XPka :) Gra wyraźnie przyspieszyła i stała się stabilna niemal jak skała, choć zwiecha zdarza się raz na jakieś 10h gry. AA i AF jest takie, jakie ustawi się w sterownikach karty graficznej - wartości można dać większe bez widocznego wpływu na prędkość działania gry, choć i bez nich tekstury nie są wcale rozmyte. Artefaktów w zasadzie brak - jedynie ta jedna lokacja w Lhusu Mines jeszcze niewielkie ma. Wrażenia ogólne - miód! :)

Komentarz: Radzik
2008-04-23
22:00

Piotrek Generał

Heh, podczas walki nie ustawiam w gambitach żadnych czarów wspomagających, za dużo czasu się na to traci i zbyt łatwo zginąć. Inna sprawa walki z bossami - czasem, w zależności od sytuacji, rzucam Bravery, Haste czy Bubble (a bywały walki, że udawalo się rzucić dodatkowo np. Shella). Haste mam ustawione w gambitach, ale na samym końcu, więc postacie korzystają z niego tylko w przypadku, gdy w pobliżu nie ma żadnych wrogów.
W Henne Mines nie rzucałem tych wszystkich czarów przed każdą walką, ale po prostu tylko przed tymi najtrudniejszymi, czyli w miejscach, gdzie już wcześniej ginąłem. Takie drugie podejście kończyło się wtedy stosunkowo szybko, a czary pozostawały aktywne na tyle długo, że zdążyłem wygrać jeszcze kilka kolejnych bez praktycznie żadnych problemów.

Udało się pograć trochę w FFXII. Znowu wciągnęło mnie jak cholera. :) Szkoda, że mam tak mało czasu... :/
Na początek polazłem na Cerobi Steppe i zdobyłem Ribbon, bardzo pomocny w podziemiach Pharos. Później polazłem już do Pharos. Było bardzo ciężko, ale tylko na początku, kilka razy myślałem, że już po mnie. Na szczęście dość szybko dobiłem do 99lvl i zdjąłem Embroidered Tippets (wcześniej też nie chciałem ich zdejmować, bardzo zależało mi na expie), założyłem za to Bashowi Ribbon, a Fran i Vaanowi Bubble Belty, co baaaardzo ułatwiło sprawę. Potwory rzucały całą masę negatywnych statusów, a jedna odporna na nie postać odmieniła sytuację na moją korzyść. W sumie najtrudniej było na pierwszy poziomie podziemi, czyli w Penumbrze. Im głębiej, tym łatwiej.
Czekało też na mnie kilka miłych niespodzianek - bez założonego Diamond Armlet znalazłem całkiem niezłe przedmioty: Circlet, Dragon Whisker, Zeus Mace i drugą Ultima Blade (którą dałem Fran za Ragnaroka, w tej chwili Bash walczy Tournesolem, a Fran z Vaanem Ultimami).
Sam Shadowseer okazał się nie taki znowu straszny. Walka przypominała trochę tę z Ancient Man of Mystery, ale jednak na takim poziomie doświadczenia i z takimi przedmiotami gościu niewiele mógł ździałać. Zaledwie dwa razy ingerowałem w ustawienia gambitów - najpierw wyłączyłem Bashowi Esunagę, aby zajął się głównie masakrowaniem przeciwnika, a drugi raz znowu ją włączyłem, bo nie miał kto zdjąć Silence z pozostałej dwójki.
Aha, Phoenix to była czysta formalność. :)

No proszę, do wczoraj byłem przekonany, że na emulatorze PS2 nie da się grać. :)
Choć mój komp na pewno by mi na to nie pozwolił. :)

Komentarz: Piotrek
2008-10-04
05:22

zanonimizowany580580 Junior

Hey :)
Mam maly problem odnosnie Hunter's Monogragh, pisze ze jak zabije "Thextery" to sie to odblokuje a jak narazie zabilem i tego nie mam a wszystkie inne dawno mam :) Po za tym szukalem tego "Gatsly" ale nie umiem go nalezc.

P.S. W tawernie juz bylem zeby dastac nagrode od niego.

Komentarz: zanonimizowany580580
2009-03-13
08:05

jones73 Junior

😡

gdzie jest Serpent Eye

Komentarz: jones73
2009-03-13
08:35

koobon Legend

Serpent Eye dostajesz za pokonanie Marilith (poszukiwany listem gończym). Znajdziesz go w Zeritian Caverns.

Komentarz: koobon
2009-03-22
15:39

jones73 Junior

zbieram składniki na Tournesola ale mam problem nie wypadają mi -- zodiaka już mam do ubicia zostł mi yazmat,omega,zodiak

Komentarz: jones73
2013-01-16
19:21

zanonimizowany890424 Junior

😁

Szkoda mi kasy na pkt. premium ale szacun dla kolesia który zrobił ten poradnik jest mega.
Sam w grze znalazłem parę rzeczy o których tu nie piszą, może nie są tak ciekawe ale i tak gra jest imponująca. :D

Komentarz: zanonimizowany890424
2013-03-31
20:23

zanonimizowany908631 Junior

Dlaczego nie mogę zdobyć czaru ARDOR skoro pokonałem wszystko w Barheim Passage????

Komentarz: zanonimizowany908631

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl