Final Fantasy 12: Ekskluzywne listy gończe cz.6

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Behemoth King (ranga VII)

Zleceniodawcą jest uchodźca z Bur-Omisace o imieniu Koqmihn - Ekskluzywne listy gończe cz.6 | Listy gończe w Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Zleceniodawcą jest uchodźca z Bur-Omisace o imieniu Koqmihn. Przebywa obecnie w domu starego Dalana w Lowtown .

Opowie Ci legendę o Behemoth Kingu i poprosi o zgładzenie go.

Ponieważ opowie zaledwie część legendy, obieca Ci resztę po Twoim powrocie.

1 - Ekskluzywne listy gończe cz.6 | Listy gończe w Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Behemoth King - Ekskluzywne listy gończe cz.6 | Listy gończe w Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Behemoth King

Ok. 1 590 000 HP

Odporny na Librę

Rake,

White Breath,

Thundaga, Firaga, Blizzaga,

Ardor, Holy, Dakrga,

Slowga,

Palling, Magick Shield,

Greater Barrier

Behemoth Kinga znajdziesz w Feywood , w ostatnim obszarze przed Giruvegan , jednak żeby się pojawił, będziesz musiał zabić wszystkie potwory oraz ich respawny na ostatnim i przedostatnim obszarze Feywood .

Behemoth ma dużo punktów HP, na dodatek nie możemy atakować go dowolnie, ponieważ znajduje się na przemian pod statusem Paling i Magick Shield , więc przygotuj się na zmienianie co jakiś czas gambitów z ataków fizycznych na magiczne. Nie używaj magii elementarnej, do walki użyj Scathe .

Jego zwykły atak może spowodować Disease , ale na szczęście, z korzyścią dla Ciebie, rani też atakującego. White Breath zadaje rany mocą lodu wszystkim stojącym bezpośrednio przed Behemothem i może spowodować Stop . By tego uniknąć, daj walczącym na krótkim dystansie Power Armlet . Mag na długim dystansie niech ma Sage's Ring i leczy kompanów w razie potrzeby.

Od czasu do czasu przeciwnik rzuci na siebie Greater Barrier . Ty, w odpowiedzi na to, bezzwłocznie rzuć na niego Dispel . Mniej więcej przy 30% podskoczy przeciwnikowi obrona.

Po walce udaj się do z powrotem do Dalana i porozmawiaj z Koqmihnem.

Nagroda: 250 gil, 2x Bacchus's Wine, figurka Behemoth Kinga w Sky Prate's Den oraz usłyszenie końca legendy o Behemocie.

2 - Ekskluzywne listy gończe cz.6 | Listy gończe w Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Po rozmowie z Koqmihnem udaj się do góry Bur-Omisace - Ekskluzywne listy gończe cz.6 | Listy gończe w Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Po rozmowie z Koqmihnem udaj się do góry Bur-Omisace. Podejdź do drugiego wystającego pyska smoczego [screen 1 ], zabierz broń (i ewentualną tarczę) Vaanowi i uderz w "Wyrm Snout" [screen 2 ]. Na ziemię spadnie "Wyrm Snout Plunder". Zbadaj go. Dostaniesz 500 000 gil i Rod of Faith.

Yiazmat (ranga VIII)

Możliwość walki z Yiazmatem otrzymasz w momencie, gdy wykonasz wszystkie zlecenia ze zwykłych i ekskluzywnych listów gończych oraz pokonasz dodatkowego bossa - Hell Wyrma - Ekskluzywne listy gończe cz.6 | Listy gończe w Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Możliwość walki z Yiazmatem otrzymasz w momencie, gdy wykonasz wszystkie zlecenia ze zwykłych i ekskluzywnych listów gończych oraz pokonasz dodatkowego bossa - Hell Wyrma.

Zleceniodawcą jest Montblanc z całą swoją rodziną. Opowiada o najstraszliwszej bestii, jaka kiedykolwiek chodziła po Ivalice i ufa, że tylko Ty jesteś w stanie ją pokonać.

3 - Ekskluzywne listy gończe cz.6 | Listy gończe w Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Yiazmat - Ekskluzywne listy gończe cz.6 | Listy gończe w Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Yiazmat

Ok. 50 000 000 HP

Odporny na Librę,

Podatny na Dark

Rake,

White Breath,

Stone Breath,

Death Strike,

Cyclone,

Growing Threat,

Protect, Shell, Haste, Bravery, Faith, Regen, Reflect

Ten potwór, tak jak i Hell Wyrm, ma dwa paski życia, ale w odróżnieniu od Wyrma, jego paski spadają w zastraszająco... wolnym tempie. Znajdziesz go na obszarze zwanym Colosseum w Ridorana Cataract .

Jego ataki są bardzo silne (choć nie tak bardzo jak Omegi) i dodatkowo mogą spowodować natychmiastowy Death . Przeciwnik posługuje się też White Breathem zadającym obrażenia mocą Lodu wszystkim stojącym bezpośrednio przed nim, który może dodatkowo spowodować Stop u atakowanych. Stwór zna też Stone Breath , który może powodować Petrify u atakowanych.

Jeśli nie może Cię dosięgnąć, zaatakuje przy pomocy Death Strike'u (chyba, że zejdziesz z jego pola widzenia). Tego ataku używa też często kilka razy po Cyclonie , by załatwić niedobitki. Sam Cyclon to potężny atak o mocy Wiatru raniący wszystkich bohaterów w Colosseum i mogący też spowodować u nich Sap .

Po zbiciu mu mniej więcej 50% jego obrona rośnie, a gdy punkty HP osiągną poziom krytyczny, użyje on na sobie Growing Threat , jego ataki staną się szybsze, a gdy oddalisz się odrobinę zbyt daleko, natychmiast zacznie się regenerować w zastraszającym tempie.

Do walki będziesz potrzebował dwóch Yagyu Darkblade (lub ewentualnie Orochi) Fomalhauta z Dark Shotem, Genji Gloves, 5x Bubble Belta, Sage's Ringa. W tej walce po raz kolejny będziesz korzystał ze sztuczki Decoy i Reverse . Możesz wg uznania zastosować ją na jednym lub na dwóch bohaterach.

Dwóm bohaterom daj ninja swordy. Temu z Yagyu daj dodatkowo Genji Gloves. Drugiemu daj Bubble Belta. Magowi daj Fomalhauta i Dark Shot oraz Sage's Ringa. Wszystkim rezerwowym bohaterom też daj Bubble Belt. Przed walką upewnij się też, że masz spory zapas Chronos Tear'ów, bo na pewno się przydadzą.

Początkowy układ gambitów:

Bohater I (z Yagyu)

Bohater II

Bohater III

Ally: Any ---> Arise

Ally: Any ---> Arise

Ally: Any ---> Arise

Self ---> Bravery

Ally: Bohater I ---> Reverse

Ally: Bohater I ---> Decoy

Self ---> Berserk

Ally: Any ---> Chronos Tear

Ally: Any ---> Chronos Tear

 

Ally: Bohater I ---> Stona

Ally: Bohater I ---> Stona

 

Ally: Bohater III ---> Esuna

Ally: Bohater II ---> Esuna

 

Ally: Bohater III ---> Curaga

Ally: Bohater II ---> Curaga

 

Self: MP < 10% ---> Charge

Self: MP < 10% ---> Charge

 

Foe: Nearest ---> Attack

Foe: Nearest ---> Attack

Ten układ początkowo w zupełności wystarcza. Jednak zmieni się to, gdy przeciwnik stanie się silniejszy i szybszy. Potem polecam taki układ:

Bohater I

Bohater II

Bohater III

Ally: Any ---> Arise

Ally: Any ---> Arise

Ally: Bohater I ---> Reverse

Self ---> Bravery

Self ---> Bravery

Ally: Bohater II ---> Reverse

Self --> Decoy

Self ---> Decoy

Ally: Any ---> Arise

Self ---> Berserk

Self ---> Berserk

Ally: Any ---> Chronos Tear

  

Ally: Bohater I ---> Stona

  

Ally: Bohater II ---> Stona

  

Self: MP < 10% ---> Charge

  

Foe: Nearest ---> Attack

Ponadto postaci, która miała do tej pory Genji Gloves, daj teraz Bubble Belta.

Początkowo, gdy z Tobą krucho, możesz schować się w korytarzach dookoła areny - Yiazmat w tym czasie zacznie rzucać na siebie różne buffy. Po powrocie użyj na nim tylko Dispel .

W momencie, gdy poziom życia stwora spadnie do krytycznego, nawet nie myśl o takim rozwiązaniu. Gdy tylko znikniesz mu z oczu, zacznie się strasznie szybko regenerować. Od tej pory ze wszystkimi trudnościami musisz radzić sobie na środku, z Yiazmatem na karku.

Od tej pory zaczniesz też aktywnie korzystać z postaci w rezerwie. Najlepiej wyłącz im gambity, by samodzielnie kontrolować ich zachowania. Będziesz korzystał z ich pomocy:

  1. gdy wszyscy z podstawowego składu padną - wprowadź tylko jedną osobę z rezerwy, ożyw jedną z podstawowego składu i z odstaw ją na rezerwę,
  2. gdy mag padnie, a pozostałe dwie postacie są zberserkowane - wprowadź kogoś z rezerwy zamiast maga, ożyw tego maga i zamień go z powrotem,
  3. gdy mag będzie w pod wpływem Stop - analogicznie do sytuacji ze śmiercią maga.
4 - Ekskluzywne listy gończe cz.6 | Listy gończe w Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Z takim ustawieniem powinieneś sobie z Yiazmatem poradzić - Ekskluzywne listy gończe cz.6 | Listy gończe w Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Z takim ustawieniem powinieneś sobie z Yiazmatem poradzić. Po zgładzeniu go udaj się do Montblanca po nagrodę.

Nagroda: 30 000 gil, Godslayer's Badge (1g)

Podobało się?

0

Final Fantasy XII

31 października 2006

PlayStation
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2008-04-22
17:20

Radzik Generał

Radzik

Na tle pozostałych najsilniejszych broni, które mam - Whale Whisker i Ragnarok (bo Ixiona już wczoraj pokonałem) - zdecydowanie jest czego żałować. Postać na 65. levelu ubrana w Maximiliana i Magepower Shishak (siła 84) zadaje ciosy o sile mniej więcej 4-4,5k tymi broniami, podczas gdy Zodiac Spearem przeciw temu samemu potworowi lecą już ciosy za 6-6,5k. Inne potwory potrafią dostać za 7-8k a przy buffach Bravery + Berserk robi się maszynka do zadawania ciosów po 9999, choć jeszcze nie zawsze wchodzą aż tak silne.

Komentarz: Radzik
2008-04-22
19:01

Piotrek Generał

😊

Niestety, któraś urna została już otworzona i Zodiaka nie zdobędę. A zabawę z losową skrzynią w Henne Mines odpuszczam sobie (ale się autorzy uparli na tę lokację - najlepsza broń, najsilniejsi przeciwnicy, najpotężniejszy esper i najlepsze miejsce do levelowania).
Podobną sytuację do opisanej przez Ciebie mam z Tournesolem. Tzn. Bash zadaje Tournesolem zwykle 9999 obrażeń, a np. Ragnarokiem około 7000, przy wyjątkowo silnych przeciwnikach oczywiście odpowiednio mniej, np. ostatnio przy którymś mark huncie z milionem punktów życia (ale i tak padł w kilka minut).
A wracając jeszcze do problemów z potworami w Henne Minnes - problem znika jeśli użyjemy odpowiednich czarów (Haste, Protect, Shell, Bubble, Bravery dla wszystkich i już jest ok). Wydaje mi się, że założenie akcesoriów chroniących przed negatywnymi statusami też powinno wyeliminować jakiekolwiek problemy. I tak też pewnie zrobię, jak już będę szedł po głowę Zodiarka.

Hm, jeśli korzystasz z emulatora i load/save, to możesz już mieć 2x Zodiak Spear. :)
No właśnie, jak oceniasz emulator? Są jakieś problemy z grafiką, wieszaniem się itp?

Pod wpływem tej naszej rozmowy nabrałem ochoty na dokończenie FFXII. :) Jutro powinienem mieć trochę czasu, więc spróbuję wybrać się do Pharos i zapolować na Phoenixa, który pewnie od razu padnie i Seera, który może okazać się niespodzianką. :)
Szkoda, że mam już za sobą walkę z Ancient Man of Mystery. Ciekaw jestem po prostu jak przebiegałaby na 99lvl z Ragnarokiem/Ultimą/Tournesolem. Pewnie gość padłby strasznie szybko. Z jednej strony fajnie popatrzeć na mocarną drużynę wykańczającą TAKIEGO bossa, ale z drugiej trudne walki stanowią jednak największą atrakcję i dają najwięcej satysfakcji.

Komentarz: Piotrek
2008-04-23
02:34

Radzik Generał

Radzik

Ja w Henne Mines uparłem się na nabijanie expa i nie chciałem zdejmować Embroidered Tippet na rzecz Bubble Belta. Z kolei buffowanie postaci przy większej ilości (5-6) wrogów powodowało, że po wskrzeszeniu postaci wszyscy brali się za buffowanie, w tym czasie znów mi kogoś ubili i znów zaczynali się buffować - nie miał kto atakować potworów :) . Z kolei zrzucenie buffowania na jedną tylko postać szybko wyczerpuje jej MP i wszystko zaczyna się sypać przez Charge co chwila. Koniec końców najlepszym wyjściem okazała się wg mnie Hastega i u wszystkich Self->Reverse jako gambit o najwyższym priorytecie. W większości przypadków sprawdzało się to całkiem dobrze, ale miejscami bez Bubble Beltów się oczywiście nie obeszło.

Co do emulatora, to sporo zależy od konkretnej gry, ale przede wszystkim - bez dwóch rdzeni nie podchodź - na Athlonie64 3000+ FFXII jest niegrywalne. O dziwo, ważniejszy jest procek niż grafa, choć do komfortowego grania w FFXII wystarczy E2160 (na Viście pod DX10).
Na XPku pod DX9 były artefakty - szczególnie paskudne w jednej z lokacji Lhusu Mines, w miarę nieduże w czasie quickeningów i liczne drobne błędy z wyświetlaniem i znikaniem tekstur. Stabilność znośna na tyle, żeby nie zniechęcało do gry, jednak na cutscenkach często wywalało. Po podkręceniu procka z 1.6 na 2.4 wyraźna poprawa stabilności, więc przy silniejszym procu mogło być całkiem dobrze. Antialiasing i filtrowanie anizotropowe (ustawiane przez emulator) na x2 nie spowalniało gry, a zaczynała wyglądać całkiem OK, na x4 już cięło. Wrażenia - miejscami tylko znośnie, ale ogólnie spoko.
Po wyjściu wtyczki zoptymalizowanej na DX10 to już całkiem inna bajka - od tego czasu nie odpaliłem XPka :) Gra wyraźnie przyspieszyła i stała się stabilna niemal jak skała, choć zwiecha zdarza się raz na jakieś 10h gry. AA i AF jest takie, jakie ustawi się w sterownikach karty graficznej - wartości można dać większe bez widocznego wpływu na prędkość działania gry, choć i bez nich tekstury nie są wcale rozmyte. Artefaktów w zasadzie brak - jedynie ta jedna lokacja w Lhusu Mines jeszcze niewielkie ma. Wrażenia ogólne - miód! :)

Komentarz: Radzik
2008-04-23
22:00

Piotrek Generał

Heh, podczas walki nie ustawiam w gambitach żadnych czarów wspomagających, za dużo czasu się na to traci i zbyt łatwo zginąć. Inna sprawa walki z bossami - czasem, w zależności od sytuacji, rzucam Bravery, Haste czy Bubble (a bywały walki, że udawalo się rzucić dodatkowo np. Shella). Haste mam ustawione w gambitach, ale na samym końcu, więc postacie korzystają z niego tylko w przypadku, gdy w pobliżu nie ma żadnych wrogów.
W Henne Mines nie rzucałem tych wszystkich czarów przed każdą walką, ale po prostu tylko przed tymi najtrudniejszymi, czyli w miejscach, gdzie już wcześniej ginąłem. Takie drugie podejście kończyło się wtedy stosunkowo szybko, a czary pozostawały aktywne na tyle długo, że zdążyłem wygrać jeszcze kilka kolejnych bez praktycznie żadnych problemów.

Udało się pograć trochę w FFXII. Znowu wciągnęło mnie jak cholera. :) Szkoda, że mam tak mało czasu... :/
Na początek polazłem na Cerobi Steppe i zdobyłem Ribbon, bardzo pomocny w podziemiach Pharos. Później polazłem już do Pharos. Było bardzo ciężko, ale tylko na początku, kilka razy myślałem, że już po mnie. Na szczęście dość szybko dobiłem do 99lvl i zdjąłem Embroidered Tippets (wcześniej też nie chciałem ich zdejmować, bardzo zależało mi na expie), założyłem za to Bashowi Ribbon, a Fran i Vaanowi Bubble Belty, co baaaardzo ułatwiło sprawę. Potwory rzucały całą masę negatywnych statusów, a jedna odporna na nie postać odmieniła sytuację na moją korzyść. W sumie najtrudniej było na pierwszy poziomie podziemi, czyli w Penumbrze. Im głębiej, tym łatwiej.
Czekało też na mnie kilka miłych niespodzianek - bez założonego Diamond Armlet znalazłem całkiem niezłe przedmioty: Circlet, Dragon Whisker, Zeus Mace i drugą Ultima Blade (którą dałem Fran za Ragnaroka, w tej chwili Bash walczy Tournesolem, a Fran z Vaanem Ultimami).
Sam Shadowseer okazał się nie taki znowu straszny. Walka przypominała trochę tę z Ancient Man of Mystery, ale jednak na takim poziomie doświadczenia i z takimi przedmiotami gościu niewiele mógł ździałać. Zaledwie dwa razy ingerowałem w ustawienia gambitów - najpierw wyłączyłem Bashowi Esunagę, aby zajął się głównie masakrowaniem przeciwnika, a drugi raz znowu ją włączyłem, bo nie miał kto zdjąć Silence z pozostałej dwójki.
Aha, Phoenix to była czysta formalność. :)

No proszę, do wczoraj byłem przekonany, że na emulatorze PS2 nie da się grać. :)
Choć mój komp na pewno by mi na to nie pozwolił. :)

Komentarz: Piotrek
2008-10-04
05:22

zanonimizowany580580 Junior

Hey :)
Mam maly problem odnosnie Hunter's Monogragh, pisze ze jak zabije "Thextery" to sie to odblokuje a jak narazie zabilem i tego nie mam a wszystkie inne dawno mam :) Po za tym szukalem tego "Gatsly" ale nie umiem go nalezc.

P.S. W tawernie juz bylem zeby dastac nagrode od niego.

Komentarz: zanonimizowany580580
2009-03-13
08:05

jones73 Junior

😡

gdzie jest Serpent Eye

Komentarz: jones73
2009-03-13
08:35

koobon Legend

Serpent Eye dostajesz za pokonanie Marilith (poszukiwany listem gończym). Znajdziesz go w Zeritian Caverns.

Komentarz: koobon
2009-03-22
15:39

jones73 Junior

zbieram składniki na Tournesola ale mam problem nie wypadają mi -- zodiaka już mam do ubicia zostł mi yazmat,omega,zodiak

Komentarz: jones73
2013-01-16
19:21

zanonimizowany890424 Junior

😁

Szkoda mi kasy na pkt. premium ale szacun dla kolesia który zrobił ten poradnik jest mega.
Sam w grze znalazłem parę rzeczy o których tu nie piszą, może nie są tak ciekawe ale i tak gra jest imponująca. :D

Komentarz: zanonimizowany890424
2013-03-31
20:23

zanonimizowany908631 Junior

Dlaczego nie mogę zdobyć czaru ARDOR skoro pokonałem wszystko w Barheim Passage????

Komentarz: zanonimizowany908631

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl