Final Fantasy 12: Feywood

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Feywood

Widoczne na dole mapy kółka oznaczają Feywood glymphy, które musisz w odpowiedniej kolejności uaktywnić, by przejść dalej. - Feywood | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Widoczne na dole mapy kółka oznaczają Feywood glymphy, które musisz w odpowiedniej kolejności uaktywnić, by przejść dalej.

Nazwa

Poziom

Życie HP

Podatny na

Upuszcza (cena)

Można ukraść (cena)

Golem

42-43

11310-11550

Wiatr

Quality Lumber (1127g)

Quality Lumber (1127g)

Deadly Nightshade

39-41

3167-3647

Wodę

Fire Crystal (160g),

Succulent Fruit (363g)

Fire Crystal (160g),

Succulent Fruit (363g)

Tartarus

38-40

3619-4259

Holy

X-potion**,

Libra gem (150g),

Chronos Tear**,

Prime Pelt (1124g),

Dark Crystal (160g)

Libra gem (150g),

Power Vest*,

Prime Pelt (1124g),

Dark Crystal (160g)

Cerberus

~39

~4739

Wodę

Prime Pelt (1124g),

Hell-gates Flame* (1584)

Prime Pelt (1124g),

Fire Crystal (160g)

Mirror Knight

40-42

5202-5842

Ziemię

Wind Crystal (160g),

Windslicer Pinion (1148g),

Mirror Scale (1952g),

Mirror Mail*,

Aries Gem (150g)

Wind Crystal (160g),

Aries Gem (150g),

X-potion**

Mu

~40

~3167

Wodę

Fire Crystal (160g),

Eye-drops**,

Moondust (1975g)*

Blood Wool (871g),

Aries Gem (150g)

Preying Mantis

43-44

7465-7705

Holy

Insect Husk (680g),

Dark Crystal (160g),

Cancer Gem (150g),

Sickle-Blade (1878g)*

Dark Crystal (160g),

Cancer Gem (150g),

Bowline Sash*

Basilisk

42-43

5429-5749

Piorun

Ice Crystal (160g),

Chronos Tear**,

Serpent Eye* (1440g)

Antidote**,

80 gil

Behemoth

42-44

10026-10860

Lód

Storm Crystal (160g),

Prime Tanned Hide (1372g)

Storm Crystal (160g),

Gemini Gem (150g),

Prime Tanned Hide (1372)

Giant's Helmet*

Giruveganus

46-47

13006-13686

Holy

Prime Tanned Hide (1372g),

Broken Greataxe (1762g)*

Prime Tanned Hide (1372g),

Broken Greataxe (1762g)*

Holy Elemental

25

14830

Dark

Holy Stone (35g),

Holy Magicite (80g),

Holy Crystal (160g),

Feystone (1000g)*

Holy Magicite (80g),

Holy Crystal (160g),

Feystone (1000g)*

Mandragora Prince

50-51

5879-6119

Ogień

Screamroot (1350g),

Four-leaf Clover (1969g)

Screamroot (1350g),

Four-leaf Clover (1969g)

Alraune King

50-51

5879-6119

Wiatr

Screamroot (1350g),

Gimble Stalk (1647g)

Screamroot (1350g),

Gimble Stalk (1647g)

Onion Queen

50-51

5879-6119

Ziemię

Screamroot (1350g),

Onion (2010g)

Wind Crystal (160g),

Screamroot (1350g),

Onion (2010g)

Pumpkin Star

50-51

5879-6119

Lód

Traitors Bow,

Screamroot (1350g),

Jack-o'-Lantern (1888g)

Water Crystal (160g),

Screamroot (1350g),

Jack-o'-Lantern (1888g)

Topstalk

50-51

5879-6119

Wodę

Fire Crystal (160g),

Echo Herbs**,

Screamroot (1350g),

Tomato Stalk (966g)

Screamroot (1350g),

Tomato Stalk (966g)

*rzadkość; ** lepiej nie sprzedawać;

Pięć ostatnich stworzeń pojawia się na obszarze Ice Field of Clearsight po wcześniejszym pokonaniu wszystkich na tym obszarze, wyjściu i wejściu z powrotem.

Do Feywood możesz dostć się na dwa sposoby - przez Golmore Jungle lub przez Paramina Rift. Od razu udaj się na południe. W obszarze z kryształem zapisu gry zobaczysz gęstą mgłę, która uniemożliwia przejście. Po prostu do niej podejdź, a ona rozpłynie się (to tylko takie zabezpieczenie, żebyś nie doszedł dalej, zanim fabuła Ci na to nie pozwoli).

Mgła - Feywood | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Mgła
Rafflesia - Feywood | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Rafflesia

Zaraz w następnym obszarze będziesz musiał stoczyć walkę z bossem, więc radzę zapisać grę i przygotować się do walki. Rzuć na swoją drużynę bufki: protect, shell i haste. Użyj również berserka na którymś dmg dealerze, a dwie postacie zostaw z trzeźwym umysłem. Podejdź do kryształu, odnów MP i dopiero wtedy biegnij do następnego obszaru.

Rafflesia,

Malboro lvl 40-41

Ok. 68 000 HP,

Malboro: 4902-5022

Odporny na Librę,

Malboro podatne są na Wiatr

Syphon,

Nectar Volley,

Pollen Dance,

Cry for Help

W czasie tej walki Twoje MP będzie ciągle malało, na dodatek sam boss będzie Ci je wysysał swoim Syphonem . Ten przeciwnik nie ma specjalnie urozmaiconych ataków. Atakuje przy pomocy Nectar Volley wszystkich przed sobą, a Pollen Dancem powoduje różne negatywne statusy u Twoich bohaterów. Ma też Cry for Help , którym przyzywa do walki Malboro. Kiedy je przyzwie, najlepiej zajmij się nimi w pierwszej kolejności. Możesz wykorzystać je także jako źródło many - kiedy się pojawią, użyj na nich Syphonu , zanim je wykończysz, bo Rafflesia jest na niego odporna.

Od Montblanca za pokonanie jej dostaniesz 1800 gil.

Po walce skieruj się dalej na południe, aż dojdziesz do dość rozległego obszaru.

1 - Feywood | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Żeby przejść do następnego obszaru, musisz w odpowiedniej kolejności uaktywnić 3 z 4 portali [screen 1 ] (patrz załączona mapa) - Feywood | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry

Żeby przejść do następnego obszaru, musisz w odpowiedniej kolejności uaktywnić 3 z 4 portali [screen 1 ] (patrz załączona mapa). Inaczej, próbując przejść do następnego obszaru, zostaniesz cofnięty do poprzedniego. W drugim obszarze musisz uaktywnić 4 z 5 portali. Po uaktywnieniu ostatniego skieruj się na zachód. Z mgły wyłoni się wielka brama. Podejdź do niej i przeczytaj instrukcję, przyzwij Beliasa, podejdź ponownie do drzwi i teraz je otwórz.

Sezamie otwórz się... bo inaczej to ten duży czerwony za mną z tobą pogada. - Feywood | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry
Sezamie otwórz się... bo inaczej to ten duży czerwony za mną z tobą pogada.
Podobało się?

0

Final Fantasy XII

31 października 2006

PlayStation
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2008-04-22
17:20

Radzik Generał

Radzik

Na tle pozostałych najsilniejszych broni, które mam - Whale Whisker i Ragnarok (bo Ixiona już wczoraj pokonałem) - zdecydowanie jest czego żałować. Postać na 65. levelu ubrana w Maximiliana i Magepower Shishak (siła 84) zadaje ciosy o sile mniej więcej 4-4,5k tymi broniami, podczas gdy Zodiac Spearem przeciw temu samemu potworowi lecą już ciosy za 6-6,5k. Inne potwory potrafią dostać za 7-8k a przy buffach Bravery + Berserk robi się maszynka do zadawania ciosów po 9999, choć jeszcze nie zawsze wchodzą aż tak silne.

Komentarz: Radzik
2008-04-22
19:01

Piotrek Generał

😊

Niestety, któraś urna została już otworzona i Zodiaka nie zdobędę. A zabawę z losową skrzynią w Henne Mines odpuszczam sobie (ale się autorzy uparli na tę lokację - najlepsza broń, najsilniejsi przeciwnicy, najpotężniejszy esper i najlepsze miejsce do levelowania).
Podobną sytuację do opisanej przez Ciebie mam z Tournesolem. Tzn. Bash zadaje Tournesolem zwykle 9999 obrażeń, a np. Ragnarokiem około 7000, przy wyjątkowo silnych przeciwnikach oczywiście odpowiednio mniej, np. ostatnio przy którymś mark huncie z milionem punktów życia (ale i tak padł w kilka minut).
A wracając jeszcze do problemów z potworami w Henne Minnes - problem znika jeśli użyjemy odpowiednich czarów (Haste, Protect, Shell, Bubble, Bravery dla wszystkich i już jest ok). Wydaje mi się, że założenie akcesoriów chroniących przed negatywnymi statusami też powinno wyeliminować jakiekolwiek problemy. I tak też pewnie zrobię, jak już będę szedł po głowę Zodiarka.

Hm, jeśli korzystasz z emulatora i load/save, to możesz już mieć 2x Zodiak Spear. :)
No właśnie, jak oceniasz emulator? Są jakieś problemy z grafiką, wieszaniem się itp?

Pod wpływem tej naszej rozmowy nabrałem ochoty na dokończenie FFXII. :) Jutro powinienem mieć trochę czasu, więc spróbuję wybrać się do Pharos i zapolować na Phoenixa, który pewnie od razu padnie i Seera, który może okazać się niespodzianką. :)
Szkoda, że mam już za sobą walkę z Ancient Man of Mystery. Ciekaw jestem po prostu jak przebiegałaby na 99lvl z Ragnarokiem/Ultimą/Tournesolem. Pewnie gość padłby strasznie szybko. Z jednej strony fajnie popatrzeć na mocarną drużynę wykańczającą TAKIEGO bossa, ale z drugiej trudne walki stanowią jednak największą atrakcję i dają najwięcej satysfakcji.

Komentarz: Piotrek
2008-04-23
02:34

Radzik Generał

Radzik

Ja w Henne Mines uparłem się na nabijanie expa i nie chciałem zdejmować Embroidered Tippet na rzecz Bubble Belta. Z kolei buffowanie postaci przy większej ilości (5-6) wrogów powodowało, że po wskrzeszeniu postaci wszyscy brali się za buffowanie, w tym czasie znów mi kogoś ubili i znów zaczynali się buffować - nie miał kto atakować potworów :) . Z kolei zrzucenie buffowania na jedną tylko postać szybko wyczerpuje jej MP i wszystko zaczyna się sypać przez Charge co chwila. Koniec końców najlepszym wyjściem okazała się wg mnie Hastega i u wszystkich Self->Reverse jako gambit o najwyższym priorytecie. W większości przypadków sprawdzało się to całkiem dobrze, ale miejscami bez Bubble Beltów się oczywiście nie obeszło.

Co do emulatora, to sporo zależy od konkretnej gry, ale przede wszystkim - bez dwóch rdzeni nie podchodź - na Athlonie64 3000+ FFXII jest niegrywalne. O dziwo, ważniejszy jest procek niż grafa, choć do komfortowego grania w FFXII wystarczy E2160 (na Viście pod DX10).
Na XPku pod DX9 były artefakty - szczególnie paskudne w jednej z lokacji Lhusu Mines, w miarę nieduże w czasie quickeningów i liczne drobne błędy z wyświetlaniem i znikaniem tekstur. Stabilność znośna na tyle, żeby nie zniechęcało do gry, jednak na cutscenkach często wywalało. Po podkręceniu procka z 1.6 na 2.4 wyraźna poprawa stabilności, więc przy silniejszym procu mogło być całkiem dobrze. Antialiasing i filtrowanie anizotropowe (ustawiane przez emulator) na x2 nie spowalniało gry, a zaczynała wyglądać całkiem OK, na x4 już cięło. Wrażenia - miejscami tylko znośnie, ale ogólnie spoko.
Po wyjściu wtyczki zoptymalizowanej na DX10 to już całkiem inna bajka - od tego czasu nie odpaliłem XPka :) Gra wyraźnie przyspieszyła i stała się stabilna niemal jak skała, choć zwiecha zdarza się raz na jakieś 10h gry. AA i AF jest takie, jakie ustawi się w sterownikach karty graficznej - wartości można dać większe bez widocznego wpływu na prędkość działania gry, choć i bez nich tekstury nie są wcale rozmyte. Artefaktów w zasadzie brak - jedynie ta jedna lokacja w Lhusu Mines jeszcze niewielkie ma. Wrażenia ogólne - miód! :)

Komentarz: Radzik
2008-04-23
22:00

Piotrek Generał

Heh, podczas walki nie ustawiam w gambitach żadnych czarów wspomagających, za dużo czasu się na to traci i zbyt łatwo zginąć. Inna sprawa walki z bossami - czasem, w zależności od sytuacji, rzucam Bravery, Haste czy Bubble (a bywały walki, że udawalo się rzucić dodatkowo np. Shella). Haste mam ustawione w gambitach, ale na samym końcu, więc postacie korzystają z niego tylko w przypadku, gdy w pobliżu nie ma żadnych wrogów.
W Henne Mines nie rzucałem tych wszystkich czarów przed każdą walką, ale po prostu tylko przed tymi najtrudniejszymi, czyli w miejscach, gdzie już wcześniej ginąłem. Takie drugie podejście kończyło się wtedy stosunkowo szybko, a czary pozostawały aktywne na tyle długo, że zdążyłem wygrać jeszcze kilka kolejnych bez praktycznie żadnych problemów.

Udało się pograć trochę w FFXII. Znowu wciągnęło mnie jak cholera. :) Szkoda, że mam tak mało czasu... :/
Na początek polazłem na Cerobi Steppe i zdobyłem Ribbon, bardzo pomocny w podziemiach Pharos. Później polazłem już do Pharos. Było bardzo ciężko, ale tylko na początku, kilka razy myślałem, że już po mnie. Na szczęście dość szybko dobiłem do 99lvl i zdjąłem Embroidered Tippets (wcześniej też nie chciałem ich zdejmować, bardzo zależało mi na expie), założyłem za to Bashowi Ribbon, a Fran i Vaanowi Bubble Belty, co baaaardzo ułatwiło sprawę. Potwory rzucały całą masę negatywnych statusów, a jedna odporna na nie postać odmieniła sytuację na moją korzyść. W sumie najtrudniej było na pierwszy poziomie podziemi, czyli w Penumbrze. Im głębiej, tym łatwiej.
Czekało też na mnie kilka miłych niespodzianek - bez założonego Diamond Armlet znalazłem całkiem niezłe przedmioty: Circlet, Dragon Whisker, Zeus Mace i drugą Ultima Blade (którą dałem Fran za Ragnaroka, w tej chwili Bash walczy Tournesolem, a Fran z Vaanem Ultimami).
Sam Shadowseer okazał się nie taki znowu straszny. Walka przypominała trochę tę z Ancient Man of Mystery, ale jednak na takim poziomie doświadczenia i z takimi przedmiotami gościu niewiele mógł ździałać. Zaledwie dwa razy ingerowałem w ustawienia gambitów - najpierw wyłączyłem Bashowi Esunagę, aby zajął się głównie masakrowaniem przeciwnika, a drugi raz znowu ją włączyłem, bo nie miał kto zdjąć Silence z pozostałej dwójki.
Aha, Phoenix to była czysta formalność. :)

No proszę, do wczoraj byłem przekonany, że na emulatorze PS2 nie da się grać. :)
Choć mój komp na pewno by mi na to nie pozwolił. :)

Komentarz: Piotrek
2008-10-04
05:22

zanonimizowany580580 Junior

Hey :)
Mam maly problem odnosnie Hunter's Monogragh, pisze ze jak zabije "Thextery" to sie to odblokuje a jak narazie zabilem i tego nie mam a wszystkie inne dawno mam :) Po za tym szukalem tego "Gatsly" ale nie umiem go nalezc.

P.S. W tawernie juz bylem zeby dastac nagrode od niego.

Komentarz: zanonimizowany580580
2009-03-13
08:05

jones73 Junior

😡

gdzie jest Serpent Eye

Komentarz: jones73
2009-03-13
08:35

koobon Legend

Serpent Eye dostajesz za pokonanie Marilith (poszukiwany listem gończym). Znajdziesz go w Zeritian Caverns.

Komentarz: koobon
2009-03-22
15:39

jones73 Junior

zbieram składniki na Tournesola ale mam problem nie wypadają mi -- zodiaka już mam do ubicia zostł mi yazmat,omega,zodiak

Komentarz: jones73
2013-01-16
19:21

zanonimizowany890424 Junior

😁

Szkoda mi kasy na pkt. premium ale szacun dla kolesia który zrobił ten poradnik jest mega.
Sam w grze znalazłem parę rzeczy o których tu nie piszą, może nie są tak ciekawe ale i tak gra jest imponująca. :D

Komentarz: zanonimizowany890424
2013-03-31
20:23

zanonimizowany908631 Junior

Dlaczego nie mogę zdobyć czaru ARDOR skoro pokonałem wszystko w Barheim Passage????

Komentarz: zanonimizowany908631

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl