Final Fantasy 12: Feywood
Aktualizacja:
Feywood

Nazwa | Poziom | Życie HP | Podatny na | Upuszcza (cena) | Można ukraść (cena) |
Golem | 42-43 | 11310-11550 | Wiatr | Quality Lumber (1127g) | Quality Lumber (1127g) |
Deadly Nightshade | 39-41 | 3167-3647 | Wodę | Fire Crystal (160g), Succulent Fruit (363g) | Fire Crystal (160g), Succulent Fruit (363g) |
Tartarus | 38-40 | 3619-4259 | Holy | X-potion**, Libra gem (150g), Chronos Tear**, Prime Pelt (1124g), Dark Crystal (160g) | Libra gem (150g), Power Vest*, Prime Pelt (1124g), Dark Crystal (160g) |
Cerberus | ~39 | ~4739 | Wodę | Prime Pelt (1124g), Hell-gates Flame* (1584) | Prime Pelt (1124g), Fire Crystal (160g) |
Mirror Knight | 40-42 | 5202-5842 | Ziemię | Wind Crystal (160g), Windslicer Pinion (1148g), Mirror Scale (1952g), Mirror Mail*, Aries Gem (150g) | Wind Crystal (160g), Aries Gem (150g), X-potion** |
Mu | ~40 | ~3167 | Wodę | Fire Crystal (160g), Eye-drops**, Moondust (1975g)* | Blood Wool (871g), Aries Gem (150g) |
Preying Mantis | 43-44 | 7465-7705 | Holy | Insect Husk (680g), Dark Crystal (160g), Cancer Gem (150g), Sickle-Blade (1878g)* | Dark Crystal (160g), Cancer Gem (150g), Bowline Sash* |
Basilisk | 42-43 | 5429-5749 | Piorun | Ice Crystal (160g), Chronos Tear**, Serpent Eye* (1440g) | Antidote**, 80 gil |
Behemoth | 42-44 | 10026-10860 | Lód | Storm Crystal (160g), Prime Tanned Hide (1372g) | Storm Crystal (160g), Gemini Gem (150g), Prime Tanned Hide (1372) Giant's Helmet* |
Giruveganus | 46-47 | 13006-13686 | Holy | Prime Tanned Hide (1372g), Broken Greataxe (1762g)* | Prime Tanned Hide (1372g), Broken Greataxe (1762g)* |
Holy Elemental | 25 | 14830 | Dark | Holy Stone (35g), Holy Magicite (80g), Holy Crystal (160g), Feystone (1000g)* | Holy Magicite (80g), Holy Crystal (160g), Feystone (1000g)* |
Mandragora Prince | 50-51 | 5879-6119 | Ogień | Screamroot (1350g), Four-leaf Clover (1969g) | Screamroot (1350g), Four-leaf Clover (1969g) |
Alraune King | 50-51 | 5879-6119 | Wiatr | Screamroot (1350g), Gimble Stalk (1647g) | Screamroot (1350g), Gimble Stalk (1647g) |
Onion Queen | 50-51 | 5879-6119 | Ziemię | Screamroot (1350g), Onion (2010g) | Wind Crystal (160g), Screamroot (1350g), Onion (2010g) |
Pumpkin Star | 50-51 | 5879-6119 | Lód | Traitors Bow, Screamroot (1350g), Jack-o'-Lantern (1888g) | Water Crystal (160g), Screamroot (1350g), Jack-o'-Lantern (1888g) |
Topstalk | 50-51 | 5879-6119 | Wodę | Fire Crystal (160g), Echo Herbs**, Screamroot (1350g), Tomato Stalk (966g) | Screamroot (1350g), Tomato Stalk (966g) |
*rzadkość; ** lepiej nie sprzedawać;
Pięć ostatnich stworzeń pojawia się na obszarze Ice Field of Clearsight po wcześniejszym pokonaniu wszystkich na tym obszarze, wyjściu i wejściu z powrotem.
Do Feywood możesz dostć się na dwa sposoby - przez Golmore Jungle lub przez Paramina Rift. Od razu udaj się na południe. W obszarze z kryształem zapisu gry zobaczysz gęstą mgłę, która uniemożliwia przejście. Po prostu do niej podejdź, a ona rozpłynie się (to tylko takie zabezpieczenie, żebyś nie doszedł dalej, zanim fabuła Ci na to nie pozwoli).
![]() Mgła
| ![]() Rafflesia
|
Zaraz w następnym obszarze będziesz musiał stoczyć walkę z bossem, więc radzę zapisać grę i przygotować się do walki. Rzuć na swoją drużynę bufki: protect, shell i haste. Użyj również berserka na którymś dmg dealerze, a dwie postacie zostaw z trzeźwym umysłem. Podejdź do kryształu, odnów MP i dopiero wtedy biegnij do następnego obszaru.
Rafflesia, Malboro lvl 40-41 | Ok. 68 000 HP, Malboro: 4902-5022 | Odporny na Librę, Malboro podatne są na Wiatr | Syphon, Nectar Volley, Pollen Dance, Cry for Help |
W czasie tej walki Twoje MP będzie ciągle malało, na dodatek sam boss będzie Ci je wysysał swoim Syphonem . Ten przeciwnik nie ma specjalnie urozmaiconych ataków. Atakuje przy pomocy Nectar Volley wszystkich przed sobą, a Pollen Dancem powoduje różne negatywne statusy u Twoich bohaterów. Ma też Cry for Help , którym przyzywa do walki Malboro. Kiedy je przyzwie, najlepiej zajmij się nimi w pierwszej kolejności. Możesz wykorzystać je także jako źródło many - kiedy się pojawią, użyj na nich Syphonu , zanim je wykończysz, bo Rafflesia jest na niego odporna.
Od Montblanca za pokonanie jej dostaniesz 1800 gil.
Po walce skieruj się dalej na południe, aż dojdziesz do dość rozległego obszaru.
![]() | ![]() |
Żeby przejść do następnego obszaru, musisz w odpowiedniej kolejności uaktywnić 3 z 4 portali [screen 1 ] (patrz załączona mapa). Inaczej, próbując przejść do następnego obszaru, zostaniesz cofnięty do poprzedniego. W drugim obszarze musisz uaktywnić 4 z 5 portali. Po uaktywnieniu ostatniego skieruj się na zachód. Z mgły wyłoni się wielka brama. Podejdź do niej i przeczytaj instrukcję, przyzwij Beliasa, podejdź ponownie do drzwi i teraz je otwórz.

0
- Final Fantasy XII - poradnik do gry
- Final Fantasy 12: Poradnik do gry
- Final Fantasy 12: Część 3
- Final Fantasy 12: Balfonheim Port
- Final Fantasy 12: Feywood
- Final Fantasy 12: Giruvegan
- Final Fantasy 12: Great Crystal
- Final Fantasy 12: Ridorana Cataract
- Final Fantasy 12: Pharos at Ridorana - First Ascent
- Final Fantasy 12: Second Ascent
- Final Fantasy 12: Third Ascent
- Final Fantasy 12: Epilog - Sky Fortress Bahamut
- Final Fantasy 12: Część 3
- Final Fantasy 12: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Radzik Generał
Na tle pozostałych najsilniejszych broni, które mam - Whale Whisker i Ragnarok (bo Ixiona już wczoraj pokonałem) - zdecydowanie jest czego żałować. Postać na 65. levelu ubrana w Maximiliana i Magepower Shishak (siła 84) zadaje ciosy o sile mniej więcej 4-4,5k tymi broniami, podczas gdy Zodiac Spearem przeciw temu samemu potworowi lecą już ciosy za 6-6,5k. Inne potwory potrafią dostać za 7-8k a przy buffach Bravery + Berserk robi się maszynka do zadawania ciosów po 9999, choć jeszcze nie zawsze wchodzą aż tak silne.
Piotrek Generał
Niestety, któraś urna została już otworzona i Zodiaka nie zdobędę. A zabawę z losową skrzynią w Henne Mines odpuszczam sobie (ale się autorzy uparli na tę lokację - najlepsza broń, najsilniejsi przeciwnicy, najpotężniejszy esper i najlepsze miejsce do levelowania).
Podobną sytuację do opisanej przez Ciebie mam z Tournesolem. Tzn. Bash zadaje Tournesolem zwykle 9999 obrażeń, a np. Ragnarokiem około 7000, przy wyjątkowo silnych przeciwnikach oczywiście odpowiednio mniej, np. ostatnio przy którymś mark huncie z milionem punktów życia (ale i tak padł w kilka minut).
A wracając jeszcze do problemów z potworami w Henne Minnes - problem znika jeśli użyjemy odpowiednich czarów (Haste, Protect, Shell, Bubble, Bravery dla wszystkich i już jest ok). Wydaje mi się, że założenie akcesoriów chroniących przed negatywnymi statusami też powinno wyeliminować jakiekolwiek problemy. I tak też pewnie zrobię, jak już będę szedł po głowę Zodiarka.
Hm, jeśli korzystasz z emulatora i load/save, to możesz już mieć 2x Zodiak Spear. :)
No właśnie, jak oceniasz emulator? Są jakieś problemy z grafiką, wieszaniem się itp?
Pod wpływem tej naszej rozmowy nabrałem ochoty na dokończenie FFXII. :) Jutro powinienem mieć trochę czasu, więc spróbuję wybrać się do Pharos i zapolować na Phoenixa, który pewnie od razu padnie i Seera, który może okazać się niespodzianką. :)
Szkoda, że mam już za sobą walkę z Ancient Man of Mystery. Ciekaw jestem po prostu jak przebiegałaby na 99lvl z Ragnarokiem/Ultimą/Tournesolem. Pewnie gość padłby strasznie szybko. Z jednej strony fajnie popatrzeć na mocarną drużynę wykańczającą TAKIEGO bossa, ale z drugiej trudne walki stanowią jednak największą atrakcję i dają najwięcej satysfakcji.
Radzik Generał
Ja w Henne Mines uparłem się na nabijanie expa i nie chciałem zdejmować Embroidered Tippet na rzecz Bubble Belta. Z kolei buffowanie postaci przy większej ilości (5-6) wrogów powodowało, że po wskrzeszeniu postaci wszyscy brali się za buffowanie, w tym czasie znów mi kogoś ubili i znów zaczynali się buffować - nie miał kto atakować potworów :) . Z kolei zrzucenie buffowania na jedną tylko postać szybko wyczerpuje jej MP i wszystko zaczyna się sypać przez Charge co chwila. Koniec końców najlepszym wyjściem okazała się wg mnie Hastega i u wszystkich Self->Reverse jako gambit o najwyższym priorytecie. W większości przypadków sprawdzało się to całkiem dobrze, ale miejscami bez Bubble Beltów się oczywiście nie obeszło.
Co do emulatora, to sporo zależy od konkretnej gry, ale przede wszystkim - bez dwóch rdzeni nie podchodź - na Athlonie64 3000+ FFXII jest niegrywalne. O dziwo, ważniejszy jest procek niż grafa, choć do komfortowego grania w FFXII wystarczy E2160 (na Viście pod DX10).
Na XPku pod DX9 były artefakty - szczególnie paskudne w jednej z lokacji Lhusu Mines, w miarę nieduże w czasie quickeningów i liczne drobne błędy z wyświetlaniem i znikaniem tekstur. Stabilność znośna na tyle, żeby nie zniechęcało do gry, jednak na cutscenkach często wywalało. Po podkręceniu procka z 1.6 na 2.4 wyraźna poprawa stabilności, więc przy silniejszym procu mogło być całkiem dobrze. Antialiasing i filtrowanie anizotropowe (ustawiane przez emulator) na x2 nie spowalniało gry, a zaczynała wyglądać całkiem OK, na x4 już cięło. Wrażenia - miejscami tylko znośnie, ale ogólnie spoko.
Po wyjściu wtyczki zoptymalizowanej na DX10 to już całkiem inna bajka - od tego czasu nie odpaliłem XPka :) Gra wyraźnie przyspieszyła i stała się stabilna niemal jak skała, choć zwiecha zdarza się raz na jakieś 10h gry. AA i AF jest takie, jakie ustawi się w sterownikach karty graficznej - wartości można dać większe bez widocznego wpływu na prędkość działania gry, choć i bez nich tekstury nie są wcale rozmyte. Artefaktów w zasadzie brak - jedynie ta jedna lokacja w Lhusu Mines jeszcze niewielkie ma. Wrażenia ogólne - miód! :)
Piotrek Generał
Heh, podczas walki nie ustawiam w gambitach żadnych czarów wspomagających, za dużo czasu się na to traci i zbyt łatwo zginąć. Inna sprawa walki z bossami - czasem, w zależności od sytuacji, rzucam Bravery, Haste czy Bubble (a bywały walki, że udawalo się rzucić dodatkowo np. Shella). Haste mam ustawione w gambitach, ale na samym końcu, więc postacie korzystają z niego tylko w przypadku, gdy w pobliżu nie ma żadnych wrogów.
W Henne Mines nie rzucałem tych wszystkich czarów przed każdą walką, ale po prostu tylko przed tymi najtrudniejszymi, czyli w miejscach, gdzie już wcześniej ginąłem. Takie drugie podejście kończyło się wtedy stosunkowo szybko, a czary pozostawały aktywne na tyle długo, że zdążyłem wygrać jeszcze kilka kolejnych bez praktycznie żadnych problemów.
Udało się pograć trochę w FFXII. Znowu wciągnęło mnie jak cholera. :) Szkoda, że mam tak mało czasu... :/
Na początek polazłem na Cerobi Steppe i zdobyłem Ribbon, bardzo pomocny w podziemiach Pharos. Później polazłem już do Pharos. Było bardzo ciężko, ale tylko na początku, kilka razy myślałem, że już po mnie. Na szczęście dość szybko dobiłem do 99lvl i zdjąłem Embroidered Tippets (wcześniej też nie chciałem ich zdejmować, bardzo zależało mi na expie), założyłem za to Bashowi Ribbon, a Fran i Vaanowi Bubble Belty, co baaaardzo ułatwiło sprawę. Potwory rzucały całą masę negatywnych statusów, a jedna odporna na nie postać odmieniła sytuację na moją korzyść. W sumie najtrudniej było na pierwszy poziomie podziemi, czyli w Penumbrze. Im głębiej, tym łatwiej.
Czekało też na mnie kilka miłych niespodzianek - bez założonego Diamond Armlet znalazłem całkiem niezłe przedmioty: Circlet, Dragon Whisker, Zeus Mace i drugą Ultima Blade (którą dałem Fran za Ragnaroka, w tej chwili Bash walczy Tournesolem, a Fran z Vaanem Ultimami).
Sam Shadowseer okazał się nie taki znowu straszny. Walka przypominała trochę tę z Ancient Man of Mystery, ale jednak na takim poziomie doświadczenia i z takimi przedmiotami gościu niewiele mógł ździałać. Zaledwie dwa razy ingerowałem w ustawienia gambitów - najpierw wyłączyłem Bashowi Esunagę, aby zajął się głównie masakrowaniem przeciwnika, a drugi raz znowu ją włączyłem, bo nie miał kto zdjąć Silence z pozostałej dwójki.
Aha, Phoenix to była czysta formalność. :)
No proszę, do wczoraj byłem przekonany, że na emulatorze PS2 nie da się grać. :)
Choć mój komp na pewno by mi na to nie pozwolił. :)
zanonimizowany580580 Junior
Hey :)
Mam maly problem odnosnie Hunter's Monogragh, pisze ze jak zabije "Thextery" to sie to odblokuje a jak narazie zabilem i tego nie mam a wszystkie inne dawno mam :) Po za tym szukalem tego "Gatsly" ale nie umiem go nalezc.
P.S. W tawernie juz bylem zeby dastac nagrode od niego.
koobon Legend
Serpent Eye dostajesz za pokonanie Marilith (poszukiwany listem gończym). Znajdziesz go w Zeritian Caverns.
jones73 Junior
zbieram składniki na Tournesola ale mam problem nie wypadają mi -- zodiaka już mam do ubicia zostł mi yazmat,omega,zodiak
zanonimizowany890424 Junior
Szkoda mi kasy na pkt. premium ale szacun dla kolesia który zrobił ten poradnik jest mega.
Sam w grze znalazłem parę rzeczy o których tu nie piszą, może nie są tak ciekawe ale i tak gra jest imponująca. :D
zanonimizowany908631 Junior
Dlaczego nie mogę zdobyć czaru ARDOR skoro pokonałem wszystko w Barheim Passage????
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



![Żeby przejść do następnego obszaru, musisz w odpowiedniej kolejności uaktywnić 3 z 4 portali [screen 1 ] (patrz załączona mapa) - Feywood | Część III | Solucja Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/624/-1426734437.jpg)
