Final Fantasy 12: Wędkowanie
Aktualizacja:
Ta minigra staje się dostępna po dotarciu przez fabułę do portu Balfonheim. Warunkiem jednak jest ukończenie side questa: "Tylna Furtka".
![]() | ![]() Czerwone kółko oznacza miejsce pobytu wędkarza.
|
By rozpocząć, udaj się do South Bank Village i porozmawiaj z Rukselem stojącym na molo po lewej [screen 1 ]. Powie Ci, że się nudzi i że chętnie by zabił czas łowiąc, ale nie ma wędki. Udaj się do Balfonheim i przejdź do obszaru z Aerodromem [screen 2 ].
![]() | ![]() |
Znajdziesz tam łowiącego jegomościa [screen 1 ]. Porozmawiaj z nim dwa razy i za drugim razem wybierz opcję: "That Fishing Rod...". Oczywiście nie da Ci jej, ale wyzna, że jest głodny i chętnie by coś zjadł. Odejdź teraz kawałek od tego miejsca, ale nie wychodź z obszaru i po chwili wróć. Rybak udał się na posiłek i zostawił wędkę w miejscu, gdzie łowił [screen 2 ]. Zabierz ją i wróć do South Bank Village. Daj ją Rukselowi.
Od teraz będziesz mógł przychodzić i łowić razem z Rukselem, tzn. on będzie łowił, a Ty będziesz mu dawał znać, gdzie jest ryba, wciskając odpowiednie kombinacje klawiszy. Na początku zobaczysz kombinację z boku ekranu, po chwili zacznie ona się poruszać (od lewej do prawej, od prawej do lewej, z góry na dół lub z dołu do góry). Twoim zadaniem jest poprawne wbicie kombinacji, zanim ryba dopłynie na drugi koniec ekranu. Każdy połów składa się z sześciu kombinacji. Jeśli uda Ci się pomyślnie wklepać wszystkie, to dostaniesz okazję wyłowienia błyszczącego skarbu z dna rzeki. On nie ucieka, więc w spokoju skup się na wciśnięciu odpowiednich klawiszy. Nawet jeśli nie uda Ci się wyłowić skarbu i tak cały połów zostanie uznany za perfekcyjny.
Możesz łowić w pięciu miejscach. W każdym następnym coraz trudniej złapać rybę - kombinacje stają się coraz dłuższe i coraz bardziej zawiłe, ale jednocześnie ryby są coraz lepszej jakości. Im lepsze ryby, tym więcej kosztują.
Skupem ryb zajmuje się stojąca nieco na południe od Ruksela Ada. Oto cennik:
Nazwa | Cena (gil): Sklep / Ada |
Empty Bottle | 1 / 0 |
Common Fish | 10 / 10 |
Delicious Fish | 25 / 100 |
Nebra Succulent | 100 / 200 |
Na szczęście kombinacje klawiszy nie są kompletnie losowe i każdy obszar ma swoją konkretną ilość.
Oto pięć obszarów, gdzie możesz łowić i sposoby ich zdobycia:
- Downstream - dostępny od początku,
- Midstream - musisz 5 razy złapać wszystkie ryby w Downstream,
- Upstream - musisz 5 razy złapać wszystkie ryby w Upstream,
- Hidden Shoals - musisz wyłowić skarb Cactoid Compact w Upstream przy pomocy wędki Matamune,
- Den of the River Lord - musisz wyłowić skarb Cactoid Commendation w Hidden Shoals przy pomocy wędki Matamune.
Żeby móc łowić w Hidden Shoals i Den of the River Lord, musisz mieć Matamune. Oto sposób zdobycia tej legendarnej wędki:
- Przede wszystkim musisz pokonać Gilgamesha (patrz "Ekskluzywne listy gończe "), dobrze by też było, gdybyś pokonał już Zalerę w Barheim Passage.
- Wróć do South Bank Village i wybierz się z Rukselem powędkować. Musisz wyłowić pięć butelek: Niebieską, Zieloną, Czerwoną, Żółtą i Czarną. Z tymi butelkami musisz odwiedzić pięć lokacji w Ivalice, żeby dostać następne wskazówki.
- Niebieska butelka znajduje się na Nabreus Deadlands. Znajdziesz tam "Faint Glint". Zbliż do niego butelkę. Dostaniesz X-potion i Wamnly-limned Message.
![]() | ![]() |
- Zieloną butelkę znajdziesz na północy Salikawood. Postąp z nią tak samo jak z niebieską. Dostaniesz Hastega Mote i Green-hued Message.
![]() | ![]() |
- Czerwona butelka jest w Mosphoran Highwaste przy nieczynnej kapliczce. Tu dostaniesz Holy mote i Vermillion Message.
![]() | ![]() |
- Żółtą butelkę dostaniesz w Cerobi Steppe. Tu zagadka związana jest z wiatrakami.
![]() | ![]() Po lewej widzisz układ wiatraków w Cerobi Steppe.
Wiatraki 1,2,5,7,9 muszą być włączone, natomiast wiatraki 3,4,6,8,10 muszą być wyłączone. Hi-Ether i Auric Message pojawi się, gdy wiatraki będą odpowiednio uruchomione. |
- Czarna i ostania butelka znajduje się w Garamsythe Waterway. Za nią dostaniesz Elixir i Onyx Message.
![]() | ![]() |
- Teraz udaj się do Barheim Passage. Znajdziesz tam Gilgamesha, który szukał legendarnej broni, ale znalazł tylko legendarną wędkę. Ponieważ nie będzie miał z niej żadnego pożytku, to odda Ci ją bez walki.
![]() | ![]() |
- Wróć z wędką do Ruksela.
Po otrzymaniu dostępu do Den of the River Lord będziesz musiał złowić King of the Nebra. Ta ryba ma dziewięć żyć. Za każdym poprawnym wklepaniem kombinacji traci jedno życie. Gdy straci wszystkie, to będzie Twoja, tak samo jak Lu Shang's Badge w jej żołądku.
0
- Final Fantasy XII - poradnik do gry
- Final Fantasy 12: Poradnik do gry
- Final Fantasy 12: Dodatkowe elementy gry
- Final Fantasy 12: Wędkowanie
- Final Fantasy 12: Tylna Furtka
- Final Fantasy 12: Odlotowe dziewczyny
- Final Fantasy 12: Cockatrice cz.1
- Final Fantasy 12: Cockatrice cz.2
- Final Fantasy 12: Zakochany Rabanastrańczyk
- Final Fantasy 12: Rikken, Elza & Raz
- Final Fantasy 12: Sky Pirate's Den
- Final Fantasy 12: Łowcy nagród - klan Centurio
- Final Fantasy 12: Dodatkowe elementy gry
- Final Fantasy 12: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Radzik Generał
Na tle pozostałych najsilniejszych broni, które mam - Whale Whisker i Ragnarok (bo Ixiona już wczoraj pokonałem) - zdecydowanie jest czego żałować. Postać na 65. levelu ubrana w Maximiliana i Magepower Shishak (siła 84) zadaje ciosy o sile mniej więcej 4-4,5k tymi broniami, podczas gdy Zodiac Spearem przeciw temu samemu potworowi lecą już ciosy za 6-6,5k. Inne potwory potrafią dostać za 7-8k a przy buffach Bravery + Berserk robi się maszynka do zadawania ciosów po 9999, choć jeszcze nie zawsze wchodzą aż tak silne.
Piotrek Generał
Niestety, któraś urna została już otworzona i Zodiaka nie zdobędę. A zabawę z losową skrzynią w Henne Mines odpuszczam sobie (ale się autorzy uparli na tę lokację - najlepsza broń, najsilniejsi przeciwnicy, najpotężniejszy esper i najlepsze miejsce do levelowania).
Podobną sytuację do opisanej przez Ciebie mam z Tournesolem. Tzn. Bash zadaje Tournesolem zwykle 9999 obrażeń, a np. Ragnarokiem około 7000, przy wyjątkowo silnych przeciwnikach oczywiście odpowiednio mniej, np. ostatnio przy którymś mark huncie z milionem punktów życia (ale i tak padł w kilka minut).
A wracając jeszcze do problemów z potworami w Henne Minnes - problem znika jeśli użyjemy odpowiednich czarów (Haste, Protect, Shell, Bubble, Bravery dla wszystkich i już jest ok). Wydaje mi się, że założenie akcesoriów chroniących przed negatywnymi statusami też powinno wyeliminować jakiekolwiek problemy. I tak też pewnie zrobię, jak już będę szedł po głowę Zodiarka.
Hm, jeśli korzystasz z emulatora i load/save, to możesz już mieć 2x Zodiak Spear. :)
No właśnie, jak oceniasz emulator? Są jakieś problemy z grafiką, wieszaniem się itp?
Pod wpływem tej naszej rozmowy nabrałem ochoty na dokończenie FFXII. :) Jutro powinienem mieć trochę czasu, więc spróbuję wybrać się do Pharos i zapolować na Phoenixa, który pewnie od razu padnie i Seera, który może okazać się niespodzianką. :)
Szkoda, że mam już za sobą walkę z Ancient Man of Mystery. Ciekaw jestem po prostu jak przebiegałaby na 99lvl z Ragnarokiem/Ultimą/Tournesolem. Pewnie gość padłby strasznie szybko. Z jednej strony fajnie popatrzeć na mocarną drużynę wykańczającą TAKIEGO bossa, ale z drugiej trudne walki stanowią jednak największą atrakcję i dają najwięcej satysfakcji.
Radzik Generał
Ja w Henne Mines uparłem się na nabijanie expa i nie chciałem zdejmować Embroidered Tippet na rzecz Bubble Belta. Z kolei buffowanie postaci przy większej ilości (5-6) wrogów powodowało, że po wskrzeszeniu postaci wszyscy brali się za buffowanie, w tym czasie znów mi kogoś ubili i znów zaczynali się buffować - nie miał kto atakować potworów :) . Z kolei zrzucenie buffowania na jedną tylko postać szybko wyczerpuje jej MP i wszystko zaczyna się sypać przez Charge co chwila. Koniec końców najlepszym wyjściem okazała się wg mnie Hastega i u wszystkich Self->Reverse jako gambit o najwyższym priorytecie. W większości przypadków sprawdzało się to całkiem dobrze, ale miejscami bez Bubble Beltów się oczywiście nie obeszło.
Co do emulatora, to sporo zależy od konkretnej gry, ale przede wszystkim - bez dwóch rdzeni nie podchodź - na Athlonie64 3000+ FFXII jest niegrywalne. O dziwo, ważniejszy jest procek niż grafa, choć do komfortowego grania w FFXII wystarczy E2160 (na Viście pod DX10).
Na XPku pod DX9 były artefakty - szczególnie paskudne w jednej z lokacji Lhusu Mines, w miarę nieduże w czasie quickeningów i liczne drobne błędy z wyświetlaniem i znikaniem tekstur. Stabilność znośna na tyle, żeby nie zniechęcało do gry, jednak na cutscenkach często wywalało. Po podkręceniu procka z 1.6 na 2.4 wyraźna poprawa stabilności, więc przy silniejszym procu mogło być całkiem dobrze. Antialiasing i filtrowanie anizotropowe (ustawiane przez emulator) na x2 nie spowalniało gry, a zaczynała wyglądać całkiem OK, na x4 już cięło. Wrażenia - miejscami tylko znośnie, ale ogólnie spoko.
Po wyjściu wtyczki zoptymalizowanej na DX10 to już całkiem inna bajka - od tego czasu nie odpaliłem XPka :) Gra wyraźnie przyspieszyła i stała się stabilna niemal jak skała, choć zwiecha zdarza się raz na jakieś 10h gry. AA i AF jest takie, jakie ustawi się w sterownikach karty graficznej - wartości można dać większe bez widocznego wpływu na prędkość działania gry, choć i bez nich tekstury nie są wcale rozmyte. Artefaktów w zasadzie brak - jedynie ta jedna lokacja w Lhusu Mines jeszcze niewielkie ma. Wrażenia ogólne - miód! :)
Piotrek Generał
Heh, podczas walki nie ustawiam w gambitach żadnych czarów wspomagających, za dużo czasu się na to traci i zbyt łatwo zginąć. Inna sprawa walki z bossami - czasem, w zależności od sytuacji, rzucam Bravery, Haste czy Bubble (a bywały walki, że udawalo się rzucić dodatkowo np. Shella). Haste mam ustawione w gambitach, ale na samym końcu, więc postacie korzystają z niego tylko w przypadku, gdy w pobliżu nie ma żadnych wrogów.
W Henne Mines nie rzucałem tych wszystkich czarów przed każdą walką, ale po prostu tylko przed tymi najtrudniejszymi, czyli w miejscach, gdzie już wcześniej ginąłem. Takie drugie podejście kończyło się wtedy stosunkowo szybko, a czary pozostawały aktywne na tyle długo, że zdążyłem wygrać jeszcze kilka kolejnych bez praktycznie żadnych problemów.
Udało się pograć trochę w FFXII. Znowu wciągnęło mnie jak cholera. :) Szkoda, że mam tak mało czasu... :/
Na początek polazłem na Cerobi Steppe i zdobyłem Ribbon, bardzo pomocny w podziemiach Pharos. Później polazłem już do Pharos. Było bardzo ciężko, ale tylko na początku, kilka razy myślałem, że już po mnie. Na szczęście dość szybko dobiłem do 99lvl i zdjąłem Embroidered Tippets (wcześniej też nie chciałem ich zdejmować, bardzo zależało mi na expie), założyłem za to Bashowi Ribbon, a Fran i Vaanowi Bubble Belty, co baaaardzo ułatwiło sprawę. Potwory rzucały całą masę negatywnych statusów, a jedna odporna na nie postać odmieniła sytuację na moją korzyść. W sumie najtrudniej było na pierwszy poziomie podziemi, czyli w Penumbrze. Im głębiej, tym łatwiej.
Czekało też na mnie kilka miłych niespodzianek - bez założonego Diamond Armlet znalazłem całkiem niezłe przedmioty: Circlet, Dragon Whisker, Zeus Mace i drugą Ultima Blade (którą dałem Fran za Ragnaroka, w tej chwili Bash walczy Tournesolem, a Fran z Vaanem Ultimami).
Sam Shadowseer okazał się nie taki znowu straszny. Walka przypominała trochę tę z Ancient Man of Mystery, ale jednak na takim poziomie doświadczenia i z takimi przedmiotami gościu niewiele mógł ździałać. Zaledwie dwa razy ingerowałem w ustawienia gambitów - najpierw wyłączyłem Bashowi Esunagę, aby zajął się głównie masakrowaniem przeciwnika, a drugi raz znowu ją włączyłem, bo nie miał kto zdjąć Silence z pozostałej dwójki.
Aha, Phoenix to była czysta formalność. :)
No proszę, do wczoraj byłem przekonany, że na emulatorze PS2 nie da się grać. :)
Choć mój komp na pewno by mi na to nie pozwolił. :)
zanonimizowany580580 Junior
Hey :)
Mam maly problem odnosnie Hunter's Monogragh, pisze ze jak zabije "Thextery" to sie to odblokuje a jak narazie zabilem i tego nie mam a wszystkie inne dawno mam :) Po za tym szukalem tego "Gatsly" ale nie umiem go nalezc.
P.S. W tawernie juz bylem zeby dastac nagrode od niego.
koobon Legend
Serpent Eye dostajesz za pokonanie Marilith (poszukiwany listem gończym). Znajdziesz go w Zeritian Caverns.
jones73 Junior
zbieram składniki na Tournesola ale mam problem nie wypadają mi -- zodiaka już mam do ubicia zostł mi yazmat,omega,zodiak
zanonimizowany890424 Junior
Szkoda mi kasy na pkt. premium ale szacun dla kolesia który zrobił ten poradnik jest mega.
Sam w grze znalazłem parę rzeczy o których tu nie piszą, może nie są tak ciekawe ale i tak gra jest imponująca. :D
zanonimizowany908631 Junior
Dlaczego nie mogę zdobyć czaru ARDOR skoro pokonałem wszystko w Barheim Passage????
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



![Znajdziesz tam łowiącego jegomościa [screen 1 ] - Wędkowanie | Dodatkowe elementy gry Final Fantasy XII - Final Fantasy XII - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/624/-1419642687.jpg)












