Final Fantasy 12: Ekskluzywne listy gończe cz.2
Aktualizacja:
Orthros (ranga V)
![]() | Zleceniodawcą jest... złodziej, który w skrusze (oczywiście po złapaniu) chce oddać skradzione rzeczy, ale nie może, bo sam został okradziony. Znajdziesz go (a właściwie ją) w North Sprawl w Lowtown w magazynie nr 5. |
![]() | ![]() |
Orthros | Ok. 87 000 HP | Odporny na Librę, Podatny na Ogień | Lunge, Slap, Bleed, Break, Flash, Slowga, Phatnazmal Gaze, Darkra, Mythril Bubbles |
Jest to potwór z gatunku flan, znajdziesz go w Garamsythe Waterway . Jednak, aby się zjawił, w miejscu, w którym występuje, będziesz musiał pojawić się z drużyną w postaci trzech kobiet. Jeśli potrzebujesz mężczyzn, to zaraz po tym, jak potwór się pojawi, możesz je wszystkie zmienić.
Ataki tej galarety to:
- Bleed - atak przeciwko jednemu z bohaterów. Zadaje rany i jednocześnie powoduje Sap ,
- Break - atak mogący spowodować petrify u jednego z Twoich bohaterów,
- Flash - powoduje Blind u wszystkich w zasięgu,
- Slowga - powoduje slow u wszystkich w zasięgu,
- Phantazmal Gaze - powoduje Confuse u jednego z Twoich,
- Mythril Bubbles - rani wszystkich przed sobą, może spowodować confuse i poison .
Tu podstawą jest Ardor lub chociaż Firaga . Ten przeciwnik w żaden sposób nie broni się przed magią. Lecz się ze wszystkich zmian statusów i nikomu nie dawaj berserka.
Nagroda: 3800 gil, Horakhty's Flame, Unpurified Ether (1783g) oraz Blackened Fragment
Antlion (ranga V)
![]() | To zlecenie dostaniesz od Niray, a znajdziesz ją w jedynej rezydencji (poza tą Ondora) w Bhujerbie . Jej dzieci uciekły (a właściwie poszły się bawić) do Lhusu Mines . Co gorsza był tam widziany Antlion. Kobieta prosi o pomoc i znalezienie dzieci. W tym celu daje Ci Site 3 Key, żebyś mógł dostać się głębiej. |
![]() | Będąc w Lhusu Mines , biegnij do Site 2 (tam gdzie był Ba'gamnan czy Rocktoise) i z tyłu znajdź zamknięte wrota. Użyj na nich klucza. Po przeciwnej stronie skieruj się na południe. Przed obszarem z Gate Crystalem otwórz wielką bramę odcinającą drogę do głównej części kopalni i biegnij na wschód. |
![]() | ![]() |
Antlion, 5x Killer Mantis | Ok. 108 000 HP | Odporny na Librę, Podatny na Wiatr | Ram, Gnaw, Flatten, Enrage |
Antlion znajduje się w najbardziej na wschód wysuniętej części Lhusu Mines . Wraz z nim czeka tam na Ciebie jeszcze pięć Killer Mantisów. Wszystkie, łącznie z Antlionem, podatne są na Wiatr, więc użyj kilka Aerog w miejscu największego skupienia przeciwników i już po chwili pozostaniesz sam na sam z Antlionem.
On nie ma żadnych specjalnych ataków. Jedynie flatten , który zadaje duże obrażenia jednemu bohaterowi, ale rzadko z niego korzysta. Pod koniec walki użyje jeszcze enrage , który zwiększy szybkość jego ataku i ilość zwykłych ataków, jakie może złożyć w jedną kombinację. Jego zwykły atak może też spowodować disable , ale tylko u atakowanej postaci, więc zawsze będzie ktoś, kto będzie mógł uleczyć pozostałych.
Nagroda: 4300 gil, Bubble Belt, Sickle-Blade (1878g), klucze do Site 3 i Site 11.
![]() | Po walce chłopak powie, że z tego wszystkiego upuścił klucz do Site 11, który spadł przez szczelinę na ziemię. Teoretycznie jest to jak szukanie igły w stogu siana, ale co to dla Ciebie. Pamiętasz człowieka w Phon Coast , który podobno spadł z Bujerby ? Klucz znajduje się zaraz przy nim na ziemi. |
Trickster (ranga V)
![]() | Zleceniodawcą jest Gurdy z Mt Bur-Omisace . Jakiś czas temu legendarny chocobo Trickster ocalił jego cenne chocobo od chocokradów, a ten w zamian za to postanowił poszczuć na niego łowców nagród (to się nazywa wdzięczność, no nie?). Teoretycznie o wypełnienie tego zlecenia konkurowałeś z Mondidem, ale ten po przyjściu na miejsce przed Tobą stwierdził, że sam nie da rady i przyłączy się do Ciebie. |
![]() | ![]() |
Trickster | Ok. 62 000 HP | Odporny na Librę, Podatny jest jeden element, a pozostałe absorbuje. | Lunge, Wild Charge, Choco-comet, Shift, Paling |
Trickster biega po obszarze znajdującym się na południe od Bur-Omisace . Gdy wejdziesz na ten obszar, przywita Cię Mondit. Jeśli powie, że Trickster się pojawił, to wszystko w porządku, ale jeśli powie, że go nie ma, to wyjdź z tego obszaru i wejdź ponownie.
Mondit, tak jak i w każdym innym przypadku, gdy przy polowaniu pomaga Ci ktoś obcy, nie jest szczególnie użyteczny w walce.
Walka z Tricksterem jest bardzo dynamiczna, że tak powiem. Rzadko stoicie naprzeciwko siebie i wymieniacie ciosy. Najczęściej wygląda to tak, że przeciwnik z wielką szybkością oddala się (i tracisz go z oczu), by w następnej chwili znienacka zaatakować Wild Chargem (bardzo silnym atakiem skierowanym przeciwko jednej postaci) lub Choco-cometem (bardzo silnym atakiem raniącym wszystkich w zasięgu). Ponadto jego zwykły atak może spowodować doom u atakowanego.
Kolejnym utrudnieniem jest fakt, że ciężko stwierdzić, na jaki element jest w danej chwili podatny, a jeśli uda Ci się trafić, to natychmiast zmieni swoje słabości przy pomocy Shifta. Warto ustawić sobie przed walką gambity typu: "Foe: lightning weak ---> Thundaga ". Gdy poziom życia Trickstera spadnie do krytycznego, użyje on Palinga, stając się odpornym na fizyczne ataki, więc tak czy siak będziesz musiał użyć magii, ale najlepiej takiej bezelementowej jak Scathe czy Flare .
Nagroda: 4800 gil, Deimos Clay (1000 gil), figurka Trickstera w Pirate's Den.
0
- Final Fantasy XII - poradnik do gry
- Final Fantasy 12: Poradnik do gry
- Final Fantasy 12: Listy gończe
- Final Fantasy 12: Zwykłe listy gończe cz.1
- Final Fantasy 12: Zwykłe listy gończe cz.2
- Final Fantasy 12: Zwykłe listy gończe cz.3
- Final Fantasy 12: Zwykłe listy gończe cz.4
- Final Fantasy 12: Zwykłe listy gończe cz.5
- Final Fantasy 12: Zwykłe listy gończe cz.6
- Final Fantasy 12: Zwykłe listy gończe cz.7
- Final Fantasy 12: Zwykłe listy gończe cz.8
- Final Fantasy 12: Zwykłe listy gończe cz.9
- Final Fantasy 12: Zwykłe listy gończe cz.10
- Final Fantasy 12: Zwykłe listy gończe cz.11
- Final Fantasy 12: Ekskluzywne listy gończe cz.1
- Final Fantasy 12: Ekskluzywne listy gończe cz.2
- Final Fantasy 12: Ekskluzywne listy gończe cz.3
- Final Fantasy 12: Ekskluzywne listy gończe cz.4
- Final Fantasy 12: Ekskluzywne listy gończe cz.5
- Final Fantasy 12: Ekskluzywne listy gończe cz.6
- Final Fantasy 12: Listy gończe
- Final Fantasy 12: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Radzik Generał
Na tle pozostałych najsilniejszych broni, które mam - Whale Whisker i Ragnarok (bo Ixiona już wczoraj pokonałem) - zdecydowanie jest czego żałować. Postać na 65. levelu ubrana w Maximiliana i Magepower Shishak (siła 84) zadaje ciosy o sile mniej więcej 4-4,5k tymi broniami, podczas gdy Zodiac Spearem przeciw temu samemu potworowi lecą już ciosy za 6-6,5k. Inne potwory potrafią dostać za 7-8k a przy buffach Bravery + Berserk robi się maszynka do zadawania ciosów po 9999, choć jeszcze nie zawsze wchodzą aż tak silne.
Piotrek Generał
Niestety, któraś urna została już otworzona i Zodiaka nie zdobędę. A zabawę z losową skrzynią w Henne Mines odpuszczam sobie (ale się autorzy uparli na tę lokację - najlepsza broń, najsilniejsi przeciwnicy, najpotężniejszy esper i najlepsze miejsce do levelowania).
Podobną sytuację do opisanej przez Ciebie mam z Tournesolem. Tzn. Bash zadaje Tournesolem zwykle 9999 obrażeń, a np. Ragnarokiem około 7000, przy wyjątkowo silnych przeciwnikach oczywiście odpowiednio mniej, np. ostatnio przy którymś mark huncie z milionem punktów życia (ale i tak padł w kilka minut).
A wracając jeszcze do problemów z potworami w Henne Minnes - problem znika jeśli użyjemy odpowiednich czarów (Haste, Protect, Shell, Bubble, Bravery dla wszystkich i już jest ok). Wydaje mi się, że założenie akcesoriów chroniących przed negatywnymi statusami też powinno wyeliminować jakiekolwiek problemy. I tak też pewnie zrobię, jak już będę szedł po głowę Zodiarka.
Hm, jeśli korzystasz z emulatora i load/save, to możesz już mieć 2x Zodiak Spear. :)
No właśnie, jak oceniasz emulator? Są jakieś problemy z grafiką, wieszaniem się itp?
Pod wpływem tej naszej rozmowy nabrałem ochoty na dokończenie FFXII. :) Jutro powinienem mieć trochę czasu, więc spróbuję wybrać się do Pharos i zapolować na Phoenixa, który pewnie od razu padnie i Seera, który może okazać się niespodzianką. :)
Szkoda, że mam już za sobą walkę z Ancient Man of Mystery. Ciekaw jestem po prostu jak przebiegałaby na 99lvl z Ragnarokiem/Ultimą/Tournesolem. Pewnie gość padłby strasznie szybko. Z jednej strony fajnie popatrzeć na mocarną drużynę wykańczającą TAKIEGO bossa, ale z drugiej trudne walki stanowią jednak największą atrakcję i dają najwięcej satysfakcji.
Radzik Generał
Ja w Henne Mines uparłem się na nabijanie expa i nie chciałem zdejmować Embroidered Tippet na rzecz Bubble Belta. Z kolei buffowanie postaci przy większej ilości (5-6) wrogów powodowało, że po wskrzeszeniu postaci wszyscy brali się za buffowanie, w tym czasie znów mi kogoś ubili i znów zaczynali się buffować - nie miał kto atakować potworów :) . Z kolei zrzucenie buffowania na jedną tylko postać szybko wyczerpuje jej MP i wszystko zaczyna się sypać przez Charge co chwila. Koniec końców najlepszym wyjściem okazała się wg mnie Hastega i u wszystkich Self->Reverse jako gambit o najwyższym priorytecie. W większości przypadków sprawdzało się to całkiem dobrze, ale miejscami bez Bubble Beltów się oczywiście nie obeszło.
Co do emulatora, to sporo zależy od konkretnej gry, ale przede wszystkim - bez dwóch rdzeni nie podchodź - na Athlonie64 3000+ FFXII jest niegrywalne. O dziwo, ważniejszy jest procek niż grafa, choć do komfortowego grania w FFXII wystarczy E2160 (na Viście pod DX10).
Na XPku pod DX9 były artefakty - szczególnie paskudne w jednej z lokacji Lhusu Mines, w miarę nieduże w czasie quickeningów i liczne drobne błędy z wyświetlaniem i znikaniem tekstur. Stabilność znośna na tyle, żeby nie zniechęcało do gry, jednak na cutscenkach często wywalało. Po podkręceniu procka z 1.6 na 2.4 wyraźna poprawa stabilności, więc przy silniejszym procu mogło być całkiem dobrze. Antialiasing i filtrowanie anizotropowe (ustawiane przez emulator) na x2 nie spowalniało gry, a zaczynała wyglądać całkiem OK, na x4 już cięło. Wrażenia - miejscami tylko znośnie, ale ogólnie spoko.
Po wyjściu wtyczki zoptymalizowanej na DX10 to już całkiem inna bajka - od tego czasu nie odpaliłem XPka :) Gra wyraźnie przyspieszyła i stała się stabilna niemal jak skała, choć zwiecha zdarza się raz na jakieś 10h gry. AA i AF jest takie, jakie ustawi się w sterownikach karty graficznej - wartości można dać większe bez widocznego wpływu na prędkość działania gry, choć i bez nich tekstury nie są wcale rozmyte. Artefaktów w zasadzie brak - jedynie ta jedna lokacja w Lhusu Mines jeszcze niewielkie ma. Wrażenia ogólne - miód! :)
Piotrek Generał
Heh, podczas walki nie ustawiam w gambitach żadnych czarów wspomagających, za dużo czasu się na to traci i zbyt łatwo zginąć. Inna sprawa walki z bossami - czasem, w zależności od sytuacji, rzucam Bravery, Haste czy Bubble (a bywały walki, że udawalo się rzucić dodatkowo np. Shella). Haste mam ustawione w gambitach, ale na samym końcu, więc postacie korzystają z niego tylko w przypadku, gdy w pobliżu nie ma żadnych wrogów.
W Henne Mines nie rzucałem tych wszystkich czarów przed każdą walką, ale po prostu tylko przed tymi najtrudniejszymi, czyli w miejscach, gdzie już wcześniej ginąłem. Takie drugie podejście kończyło się wtedy stosunkowo szybko, a czary pozostawały aktywne na tyle długo, że zdążyłem wygrać jeszcze kilka kolejnych bez praktycznie żadnych problemów.
Udało się pograć trochę w FFXII. Znowu wciągnęło mnie jak cholera. :) Szkoda, że mam tak mało czasu... :/
Na początek polazłem na Cerobi Steppe i zdobyłem Ribbon, bardzo pomocny w podziemiach Pharos. Później polazłem już do Pharos. Było bardzo ciężko, ale tylko na początku, kilka razy myślałem, że już po mnie. Na szczęście dość szybko dobiłem do 99lvl i zdjąłem Embroidered Tippets (wcześniej też nie chciałem ich zdejmować, bardzo zależało mi na expie), założyłem za to Bashowi Ribbon, a Fran i Vaanowi Bubble Belty, co baaaardzo ułatwiło sprawę. Potwory rzucały całą masę negatywnych statusów, a jedna odporna na nie postać odmieniła sytuację na moją korzyść. W sumie najtrudniej było na pierwszy poziomie podziemi, czyli w Penumbrze. Im głębiej, tym łatwiej.
Czekało też na mnie kilka miłych niespodzianek - bez założonego Diamond Armlet znalazłem całkiem niezłe przedmioty: Circlet, Dragon Whisker, Zeus Mace i drugą Ultima Blade (którą dałem Fran za Ragnaroka, w tej chwili Bash walczy Tournesolem, a Fran z Vaanem Ultimami).
Sam Shadowseer okazał się nie taki znowu straszny. Walka przypominała trochę tę z Ancient Man of Mystery, ale jednak na takim poziomie doświadczenia i z takimi przedmiotami gościu niewiele mógł ździałać. Zaledwie dwa razy ingerowałem w ustawienia gambitów - najpierw wyłączyłem Bashowi Esunagę, aby zajął się głównie masakrowaniem przeciwnika, a drugi raz znowu ją włączyłem, bo nie miał kto zdjąć Silence z pozostałej dwójki.
Aha, Phoenix to była czysta formalność. :)
No proszę, do wczoraj byłem przekonany, że na emulatorze PS2 nie da się grać. :)
Choć mój komp na pewno by mi na to nie pozwolił. :)
zanonimizowany580580 Junior
Hey :)
Mam maly problem odnosnie Hunter's Monogragh, pisze ze jak zabije "Thextery" to sie to odblokuje a jak narazie zabilem i tego nie mam a wszystkie inne dawno mam :) Po za tym szukalem tego "Gatsly" ale nie umiem go nalezc.
P.S. W tawernie juz bylem zeby dastac nagrode od niego.
koobon Legend
Serpent Eye dostajesz za pokonanie Marilith (poszukiwany listem gończym). Znajdziesz go w Zeritian Caverns.
jones73 Junior
zbieram składniki na Tournesola ale mam problem nie wypadają mi -- zodiaka już mam do ubicia zostł mi yazmat,omega,zodiak
zanonimizowany890424 Junior
Szkoda mi kasy na pkt. premium ale szacun dla kolesia który zrobił ten poradnik jest mega.
Sam w grze znalazłem parę rzeczy o których tu nie piszą, może nie są tak ciekawe ale i tak gra jest imponująca. :D
zanonimizowany908631 Junior
Dlaczego nie mogę zdobyć czaru ARDOR skoro pokonałem wszystko w Barheim Passage????
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.











