Shadowrun: Dragonfall – Director’s Cut. W co zagrać czekając na Baldur's Gate 3?

Shadowrun: Dragonfall – Director’s Cut

Nim Pillars of Eternity oraz Divinity: Original Sin stały się „flagowymi okrętami” odrodzenia izometrycznych RPG, pojawiło się już kilku wyrazistych zawodników. Wśród nich zaś dumnie maszerowało Shadowrun Returns czerpiące z kultowego – nie bójmy się tego słowa – settingu, który bardzo rzadko widywaliśmy w ostatnich latach na naszych monitorach.

Shadowrun zabiera nas do świata bliskiej, cyberpunkowej przyszłości. W cieniu betonowej dżungli spotykamy zarówno hakerów, jak i szaraczków, a także orków, elfy czy miejskich szamanów. To świat, gdzie magia i współczesna technologia splatają się w dziwnym, niełatwym układzie. To połączenie cyberpunku i urban fantasy. I odrobina orzeźwienia dla graczy, którzy mieli już dość klasycznego podejścia do konwencji i gatunku.

Shadowrun: Returns było pozycją naprawdę przyzwoitą i udowadniało, że za pośrednictwem Kickstartera można tworzyć solidne gry. Miało swoje wady (krótka i dość liniowa historia, dziwaczny system save’owania), ale już następne kampanie o rozmiarach samodzielnych gier – choć wymagające podstawki – nadrabiały to z nawiązką. Zwłaszcza Shadowrun: Dragonfall.

Gra okazała się na tyle dobra, że doczekała się samodzielnego wydania Director’s Cut. Zapewniała spore możliwości rozgrywki taktycznej oraz fajnych towarzyszy z niezłymi dialogami. I przede wszystkim opowiadała ciekawszą, bardziej zwartą historię. Zgłębialiśmy tajemnice Berlina A.D. 2054, grzebaliśmy w brudach metropolii i natrafialiśmy na ślad potężnej intrygi.

Dragonfall oferował sporo opcji nieliniowego poznawania fabuły i urzekał klimatem wielkiego, zdeprawowanego miasta. Nawet jeśli tu i tam widać „indyczy” rodowód, to dla wielu jest to wciąż jedna z najciekawszych pozycji wśród cyberpunkowych RPG.

  1. Więcej o grze Shadowrun: Dragonfall – Director’s Cut

132

Hubert Sosnowski

Autor: Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

Jaki typ gier RPG lubisz najbardziej?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl