Dodatek do gry Shadowrun Returns
Data wydania: 27 lutego 2014
Shadowrun: Dragonfall to samodzielne rozszerzenie do łączącej elementy cyberpunka i fantasy gry RPG Shadowrun Returns. Kampania przenosi akcję do Berlina, a podczas zabawy możemy wykorzystać masę nowego sprzętu i zmierzyć się z nowymi przeciwnikami.
GRYOnline
Gracze
Shadowrun: Dragonfall to rozszerzenie do wydanej w 2013 roku taktycznej gry RPG pod tytułem Shadowrun Returns. Add-on został opracowany przez studio Harebrained Schemes. Pół roku po jego premierze autorzy oddali w ręce graczy jego dopracowaną i wzbogaconą o nową zawartość wersję Director's Cut. Wydanie to jednocześnie uczyniło z opisywanego tytułu samodzielną pozycję, niewymagającą do działania podstawowej wersji gry Shadowrun Returns.
Shadowrun: Dragonfall przenosi nas do uniwersum Shadowrun, łączącego elementy fantasy i cyberpunku. W 2012 roku, kiedy to na świecie znowu pojawiła się magia, z niemieckich gór wyłonił się potężny smok Feuerschwinge, siejąc chaos, śmierć i zniszczenie. Po czterech miesiącach niemieckiej armii udało się zestrzelić skrzydlatego gada.
W 2054 roku Niemcy są w rozsypce, a stolica kraju – Berlin – znajduje się pod kontrolą anarchistycznego „Państwa Fluktuacyjnego” (ang. Flux State). Nasza drużyna trafia tu w poszukiwaniu okazji do łatwego zarobku, jednak kiedy na horyzoncie pojawia się nowe zagrożenie, a na domiar złego zaczynają krążyć plotki o powrocie Feuerschwinge'a, zespół wplątuje się w intrygę potężnego kalibru.
W Shadowrun: Dragonfall akcję oglądamy w widoku izometrycznym. Motorem gry są misje, podczas których dowodzimy niewielką grupą tak zwanych Shadowrunnerów. Mowa o żołnierzach obdarzonych nie tylko indywidualnymi zestawami umiejętności, lecz również unikalnymi charakterami, życiorysami, motywacjami oraz spojrzeniami na świat. Wśród nich prym wiedzie wykreowana przez nas postać. Na starcie decydujemy o jej archetypie, a co za tym idzie – początkowym zestawie umiejętności (przykładowo, Uliczny Samuraj specjalizuje się w walce w zwarciu, Szaman i Mag potrafią rzucać zaklęcia, z kolei Decker korzysta z zaawansowanej technologii pokroju dronów). Niemniej, w miarę postępów możemy rozwijać ją w dowolnym kierunku, dobierając takie umiejętności, jakie nas interesują.
Ważną rolę w Shadowrun: Dragonfall odgrywają starcia z przeciwnikami. Na naszej drodze stają między innymi nieobecne w podstawowej wersji gry jaszczury czy gargulce. Potyczki z nimi toczą się w trybie turowym, a w ich trakcie kluczem do sukcesu jest opracowanie właściwej taktyki (warto przy tym uważnie przyglądać się otoczeniu, by zawczasu zauważyć osłonę czy choćby miejsce pozwalające zaatakować nieprzyjaciół z flanki) oraz umiejętne wykorzystywanie zdolności bojowych bohaterów i dzierżonego przez nich uzbrojenia. A skoro mowa o orężu – na polu walki nasi podkomendni mogą wykorzystać ponad 200 broni i zaklęć; adwersarzy mogą posyłać do piachu zarówno przy pomocy karabinów snajperskich, granatników czy paralizatorów, jak i kul ognia.
Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut wprowadza szereg poprawek i nowych elementów. Ta wersja dodatku zawiera przede wszystkim pięć zupełnie nowych misji, alternatywne zakończenia, zmodernizowany system walki, z ulepszoną mechaniką uszkodzeń i osłon, a także udoskonalony interfejs. Ponadto deweloperzy pochylili się nad AI, rozbudowali system rozwoju postaci oraz wprowadzili możliwość wyboru wyposażenia poszczególnych członków drużyny przed rozpoczęciem misji. Listę nowości zamyka dziesięć dodatkowych utworów muzycznych.
Oprawa graficzna add-onu Shadowrun: Dragonfall nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle warstwy wizualnej gry Shadowrun Returns. Całość została utrzymana w mrocznej, komiksowej stylistyce.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows 27 lutego 2014
Android 3 grudnia 2014
Xbox One 21 czerwca 2022
PlayStation 4 21 czerwca 2022
Nintendo Switch 21 czerwca 2022
Apple iOS 3 grudnia 2014
PlayStation 5 21 czerwca 2022
Xbox Series X/S 21 czerwca 2022
Producent: Harebrained
Wydawca: Harebrained
Gry podobne:
15 sierpnia 2021
Baldur's Gate 3 może okazać się zbawicielem izometrycznych RPG, które powoli znów osuwają się w niszę. Na premierę pełnej wersji jeszcze poczekamy, więc zobaczcie, czym możecie umilić sobie odliczanie do tego wydarzenia.
11 marca 2021
Fajny ten Cyberpunk, taki nie za dopracowany, nie za oryginalny. Czas poważnie zadać sobie pytanie, ile jest cyberpunka w Cyberpunku 2077.
2 lipca 2017
Konwencja cyberpunku przeżywa obecnie renesans. Wprawdzie hollywoodzki Ghost in the Shell nie był aż takim sukcesem, a na produkcję CD Projekt RED przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać, ale gracze i tak mają w czym wybierać.
14 kwietnia 2017
Tak jak jeden skrajny biegun gatunku RPG wyznaczają hack’n’slashe, tak drugi stanowią taktyczne gry role playing – kładące nacisk na złożone, iście strategiczne walki w turach. Przed Wami ranking 25 najlepszych pozycji tego typu według naszej redakcji.
27 grudnia 2014
W jednym miejscu zebraliśmy wszystkie najlepsze gry mobilne roku 2014. A ostatnie dwanaście miesięcy obfitowało w premiery, o których prawdziwy gracz po prostu musi wiedzieć.
Do 28 czerwca na GOG.com zdobędziecie za darmo Shadowrun Trilogy, czyli trzy części cyklu klasycznych turowych gier RPG.
promocje
Agnieszka Adamus
25 czerwca 2021 16:16
Dziś od godziny 17:00 czasu polskiego na platformie Epic Games Store będzie można zdobyć za darmo Hitmana z 2016 roku oraz zestaw RPG-ów Shadowrun Collection. Gry będą dostępne bezpłatnie do 3 września.
promocje
Miłosz Szubert
27 sierpnia 2020 17:05
Dziś piszemy o zapowiedzi dużej aktualizacji i DLC Dragon Bones do MMO The Elder Scrolls Online, marcowej premierze remastera przygodówki The Raven: Dziedzictwo mistrza złodziei, wersji PC sportowego symulatora AO Tennis i odtworzeniu Shadowruna na SNES-a (1993) wewnątrz Shadowrun: Dragonfall. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Sobiepan
10 stycznia 2018 16:18
W kolejnym odcinku naszego cyklu omawiającego najlepsze mobilne gry pozbawione mikropłatności przyglądamy się produkcjom osadzonym w realiach cyberpunkowych.
gramynawynos.pl
Adrian Werner
24 marca 2016 11:39
W kolejnym odcinku naszego minicyklu omawiającego najlepsze mobilne produkcje pozbawione mikropłatności przyglądamy się gatunkowi RPG.
gramynawynos.pl
Adrian Werner
28 stycznia 2016 11:21
Oto kolejne wydanie cyklu poświęconego najciekawszym promocjom na gry mobilne. W przeglądzie zamieściliśmy informacje o przecenach takich gier jak The Room Two, seria Shadowrun, Table Tennis Touch, Cut the Rope 2, Zombie Minesweeper, PAC-MAN Championship Edition DX oraz Gentlemen… Ricochet!.
gramynawynos.pl
Piotr Doroń
16 maja 2015 11:39
Ten tydzień na rynku mobilnym upłynął przede wszystkim pod znakiem premier. Wśród nich znalazły się takie gry jak Dragon Quest III: The Seeds of Salvation, Shadowrun: Dragonfall czy Androidowa wersja World of Tanks Blitz.
gry
Adrian Werner
7 grudnia 2014 22:58
Doczekaliśmy się mobilnej premiery Shadowrun: Dragonfall, czyli samodzielnego dodatku do turowego RPG osadzonego w świecie łączącym elementy cyberpunka i fantasy.
gramynawynos.pl
Adrian Werner
6 grudnia 2014 08:21
Dziś piszemy m.in. o nowej usłudze cloudgamingowej od Square Enix, zapowiedzi Need for Speed Rivals: Complete Edition oraz wersji reżyserskiej Shadowrun: Dragonfall. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Łukasz Szliselman
19 września 2014 13:26
Dziś piszemy m.in. o beta-testach gry Galactic Civilizations III, dacie premiery wersji reżyserskiej Shadowrun: Dragonfall oraz zapowiedzi Q.U.B.E. 2. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Łukasz Szliselman
18 sierpnia 2014 14:13
Popularne pliki do pobrania do gry Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut.
mod Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut - Shadowrun Unlimited v.1.201 - 5 lutego 2017
mod Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut - Antumbra Saga v.1.0.0 - 4 lutego 2017
mod Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut - Operation Complex Prophet Act 1 for Dragonfall v.0.39 - 15 maja 2016
trainer Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut - Director's Cut v2.0.5 +12 TRAINER - 8 października 2014
mod Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut - Mercurial v.8.05 - 5 lutego 2017
mod Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut - Los Angeles UGC v.0.1 - 5 lutego 2017
mod Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut - Underground Fight Club Dragonfall v.8.05 - 6 lutego 2017
mod Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut - Codename Cherise The Galaxy Case v.1.0 - 4 lutego 2017
mod Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut - Brothers to the End. A Prequel to the Sega Genesis Shadowrun game v.4-10-22 - 1 maja 2022
mod Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut - Shadowrun Soundtrack Manager v.1.0 - 5 lutego 2017
Wymagania sprzętowe gry Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.4 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista/7.
Średnie Oceny:
Średnia z 6 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1732 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
mastarops
Ekspert
2020.08.23
Świetna fabuła, fajne i ciekawe postaci , dobre dialogi, super klimat. Niestety rozgrywka zawodzi. Bardzo dobrze to napisał Dovah powyżej, właściwie nie mam czego dodać. Zagłębiam się w grę, czytam ciekawą opowieść, opisy, dialogi ale niestety "przerywane" są chodzeniem po mapce gdzie właściwie nic się nie dzieje i słabymi długimi walkami. Także chętnie widział bym tę grę jako Visual Novel, idealnie na telefon na telefon.
Vlad Tepes
Ekspert
2014.09.13
Całkiem długi - na jakieś kilkanaście godzin i udany dodatek. Nic nowego w stosunku do podstawki, ale dla fanów pozycja obowiązkowa...
Messerschmitt
Ekspert
2021.02.23
Cainoor
Ekspert
2017.02.24
Michał Wołowicz
GRYOnline.pl Team
2016.03.29
Bartosz Woldański
GRYOnline.pl Team
2016.02.12
Dovah Centurion
Gra bardziej przypomina szkolny projekt szesnastolatków inspirowany xcomem, niż profesjonalny produkt. Turowy gameplay zrobiony przez ludzi nie majacych bladego pojecia jak to ugryźć. Już drugi raz sie odbiłem po zaledwie kilku godzinach rozgrywki. Świat i towarzysze może i bardzo ciekawi ale nigdy ich nie poznam ze względu na szyderczo kulawą rozgrywkę.
Jeśli komuś naprawdę nie zależy na gameplayu być może gra mu podpasuje. Moim zdaniem w grach fabuła powinna wspierać i wzbogacać rozgrywkę poprzez zapewnianie kontekstu lub stanowić stanowić centrum rozgrywki. Tutaj występuje bardziej jako marchewka, w sensie: "przetraw jeszcze jedną walkę to może stanie się coś ciekawego". Szczerze uważam, że produkt byłby znacznie lepszy jako klikana Visual Novel z całkowicie wyciętym gameplayem.
Podobną krytykę miałem w stosunku do Pillars of Eternity, gdzie rozgrywka bardziej przeszkadzała w opowiadaniu historii niz jej pomagała. Jednak nawet w Pillarsy gra się nieporównywalnie lepiej niż w Shadowruna. A szkoda.
Komentarz wstawiam bardziej dla siebie, żeby nigdy nie instalować trzeci raz tego crapu.
Do fanów, którym rozgrywka nie przeszkadza: bardzo się dla was cieszę i trochę zazdroszczę. Osobiście zdzierżyć tego nie mogę a naprawdę próbowałem dać grze szansę.
mastarops Generał
Świetna fabuła, fajne i ciekawe postaci , dobre dialogi, super klimat. Niestety rozgrywka zawodzi. Bardzo dobrze to napisał
Beherit7 Centurion
Grając w Dragonfall'a, można się po części poczuć tak, jakby się czytało książkę, bądź komiks - tak bardzo jest tu rozbudowana historia.
Ogólnie to kawał porządnego cRPG'a, nie spodziewałem się, że będzie aż tak długi, jako że nastawiałem się, iż będzie to "rozszerzenie", a to po prostu kolejna odsłona. Za nic nie nazwałbym tego żadnym dodatkiem, ani niczym w tym stylu.
Jedyny mankament to to, że gra czasami zawieszała mi się, gdy następowała kolej wroga i musiałem wczytywać... iście irytujące. Poza tym, nie mam zastrzeżeń.
W tej grze posiadamy naprawdę spory wpływ na przebieg wydarzeń i to jest ciekawe. :)
zanonimizowany947190 Pretorianin
Przede wszystkim to wcale nie jest dodatek, a pełnoprawna odsłona. Przeszedłem go w dwa razy dłuższym czasie niż Returns. Nie ma żadnych zmian w stosunku do Returns w mechanice i interfejsie (poza tym, że wreszcie go przeskalowano i nie zajmuje już nieproporcjonalnie dożo ekranu), ale na pewno nie można określić Dragonfall jako dodatku.
Trochę żałuję, że dalej nie możemy wymieniać ekwipunku pomiędzy członkami drużyny i taktyka jest uboga, ale produkcja oferuje dobrą zabawę.
Mimo wszystko jestem zdania, że gra wygląda nieco jak jakiś produkt testowy. Brakuje jej wielu rozwiązań, które mogłyby uczynić z niej na prawdę produkt na wiele godzin (mapa, wspomniana wymiana ekwipunku pomiędzy członkami drużyny, możliwość dowolnego poruszania się pomiędzy lokacjami, konieczność oszczędzania amunicji, etc.).
Admin Senator
Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut - recenzje graczy