BT-7274 – Titanfall 2. Mistrzowie drugiego planu - najciekawsi NPC dekady
- Mistrzowie drugiego planu w grach - najciekawsi NPC dekady
- Dutch van der Linde – Red Dead Redemption 2
- Krwawy Baron – Wiedźmin 3
- Garrus Vakarian – Mass Effect 3
- Joker – Batman: Arkham Knight
- Iorweth – Wiedźmin 2
- Johnny Silverhand – Cyberpunk 2077
- Handsome Jack – Borderlands 2
- BT-7274 – Titanfall 2
- Aya – AC: Origins
- Cappy – Super Mario Odyssey
- Boozer – Days Gone
- Szczurnik – Middle-earth: Shadow of Mordor
- Ochłap – Fallout 4
- Hanzo Hattori – Nioh
BT-7274 – Titanfall 2

Protokół trzy: NIE stracę kolejnego pilota!
To, co w pierwszej części Titanfalla było tylko kupą strzelającego żelastwa, w sequelu urosło do rangi postaci z duszą, za którą można skoczyć w ogień. Sprawił to Bravo Tango Seven Two Seven Four – Tytan, egzoszkielet zmieniający zwykłego piechura w osobistego pilota potężnego robota z własnym umysłem.
Kampania fabularna w Titanfallu 2 nie jest tylko strzelnicą z falami wrogów, bowiem w przekonujący sposób pokazuje więź, jaka tworzy się pomiędzy żołnierzem a jego – jakby nie było – bronią, tyle że w „osobie” posiadającej (sztuczną) inteligencję maszyny. BT potrafi się odzywać i być dowcipny. Interakcje z nim sprawiają, że troszczymy się o niego i autentycznie zależy nam na tym, by nie ucierpiała nawet powłoka lakieru na jego skorupie. To jedna z najlepiej przedstawionych relacji między człowiekiem a maszyną – nie tylko w grach, ale i w ogóle w dziełach popkultury.
Goro Majima – Yakuza 0

Kiryu-Chan!!!
Goro dostał się na tę listę trochę bocznymi drzwiami, bo generalnie jest też grywalną postacią w Yakuzie 0. Bywa nią jednak naprzemiennie z Kiryu, dla którego jest też cały czas towarzyszem – powiedzmy więc, że miał prawo tu dołączyć. Goro jest starszym i bardziej doświadczonym gangsterem od Kiryu. Najwyraźniej przebija go też charyzmą, bo wygrał głosowanie wśród graczy na najlepszą postać z Yakuzy.
Wielu urzekły jego umiejętności wokalne, zebrane nawet na płycie CD Goro Majima’s Best Hits, oraz jego zabawne wstawki i docinki, rzucane ciągle podczas interakcji z Kiryu, choć Majima w prequelu Yakuza 0 jest znacznie bardziej wyciszony i poważniejszy niż w innych grach z tej serii. To jednak właśnie „zerówka” przyniosła mu prawdziwy wybuch popularności.
Wheatley – Portal 2

Poczekam. Poczekam godzinę, potem wrócę i jak tylko odnajdę twoje zwłoki, pochowam je. Może być? Świetnie! Dalej! Do zobaczenia za godzinę, to znaczy, jak nie będziesz... martwa.
GLaDOS czy Wheatley? GLaDOS czy Wheatley? Ech, trudny wybór, biorąc pod uwagę fabułę, ale to chyba ta druga postać okazuje się koniec końców bardziej zaskakująca. Na naszej liście ląduje więc Wheatley, czyli Intelligence Dampening Sphere – sympatyczna (do czasu) kulka, skrywająca sztuczną inteligencję wysławiającą się z perfekcyjnym londyńskim akcentem. Wheatley to początkowo kompan i sprzymierzeniec głównej bohaterki Chell, prowadzący ją przez kolejne komory testowe laboratorium Aperture, gdzie różne pułapki zastawia na nich inna sztuczna inteligencja – GLaDOS.
I gdy już bardzo ufamy owej małej kulce, a jej akcent czaruje nas swoją melodią, następuje całkowita zmiana sytuacji. Sabotaż GLaDOS się udaje, jednak złośliwy kod przejmuje teraz kontrolę nad Wheatleyem i to on staje się głównym antagonistą, dążącym do zniszczenia nuklearnego reaktora placówki. Chell razem z GLaDOS muszą podjąć walkę o swoje życie i pokrzyżowanie planów Wheatleya. A najlepsze okazuje się to, że błyszczy on niezależnie od tego, czy jest naszym pomocnikiem, czy też przeciwnikiem. Był nawet nominowany do miana „bohatera roku” podczas gali Video Game Awards 2011.
