Jesteście ciekawi, jakie gry cieszyły się na Steamie największą popularnością na przestrzeni ostatnich 11 lat? Zobaczcie ciekawe zestawienie.
Zastanawialiście się kiedyś nad tym, jakie gry cieszą się największą popularnością? Nie jest łatwo to zmierzyć, ponieważ niektóre tytuły są dostępne na różnych platformach, ale można przecież skupić się na jednym sklepie. Tym bardziej, że sklep ten jest największą społecznością graczy na PC. Mowa oczywiście o Steamie oraz o tym, w jakie produkcje na przestrzeni ostatnich 11 lat grała największa liczba użytkowników tej platformy.
Platforma PlotSet (umożliwiająca tworzenie wizualizacji różnego rodzaju danych) stworzyła efektowne zestawienie gier, w które w okresie 11 lat grała największa grupa osób na Steamie (na podstawie danych SteamCharts). Ogladając ten materiał, można dojść do kilku ciekawych wniosków. Widać tu zażartą walkę pomiędzy CS:GO a Dotą 2, czyli z punktu widzenia gatunku dwiema zupełnie różnymi produkcjami, które łączy jednak to, że są dostępne na Steamie w modelu free-to-play.
W pewnych momentach na podium znajdowały się także inne tytuły, takie jak Cyberpunk 2077 czy Fallout 4. W ich przypadku wzrost popularności był dynamiczny, ale krótkotrwały. Na liście nie mogło oczywiście zabraknąć GTA 5, choć tu należy pamiętać, że mówimy o produkcji posiadającej nie tylko tryb fabularny, ale również wciąż rozwijany, szalenie popularny moduł online. Absolutnym hitem Steama ostatnich 11 lat pozostaje natomiast PUBG.
Poniżej przedstawiamy listę wszystkich gier, które miały zaszczyt znaleźć się w pewnym momencie w pierwszej trójce popularności na Steamie. Do każdej z nich przypisaliśmy rekordową liczbę graczy bawiących się w nich jednocześnie (tzw. all-time peak – tym razem na podstawie SteamDB, którego dane są zwykle nieco wyższe niż SteamCharts, ale generalny stosunek popularności gier wydaje się spójny).
17

Autor: Adam Adamczyk
Pisaniem zajmuje się zawodowo od 2013 roku. W 2021 roku dołączył do GRYOnline.pl, gdzie poza tematyką gamingową zajmuje się informacjami stricte technologicznymi. Współpracował z największymi sklepami muzycznymi w Polsce, tworząc artykuły związane z instrumentami i ogólnie pojętym udźwiękowieniem. Grami komputerowymi interesuje się od dziecka. Poza tym jego zainteresowania obejmują grę na gitarze, komponowanie muzyki oraz sporty siłowe.