Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 lipca 2017, 14:47

autor: Movis

Wieści ze świata (Doom, Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, Kingdom Hearts III) 21/7/2017

Dziś piszemy o tajemnicy, którą Doomguy dzieli z Johnem Romero, gadżecie Atari Speakerhat, arcytrudnym darmowym DLC do Crash Bandicoot N. Sane Trilogy oraz o potencjalnych portach gry Kingdom Hearts III na PC i Switcha. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

John Romero odkrywa tożsamość Doomguya

John Romero kontratakuje. Pod koniec czerwca pisaliśmy o jego udanej aukcji oryginalnych dyskietek z Doomem II. Dziś znowu powracamy do tej serii, jednak tym razem legendarny twórca dzieli się z publicznością swoim mrocznym sekretem. Deweloper twierdzi, że to on jest Doomguyem! Ok, no może nie do końca.

Ta ekspresja, to ułożenie ciała, widoczna gołym okiem desperacja. Może to jego urok, może to John Romero. - Wieści ze świata (Doom, Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, Kingdom Hearts III) 21/7/2017 - wiadomość - 2017-07-21
Ta ekspresja, to ułożenie ciała, widoczna gołym okiem desperacja. Może to jego urok, może to John Romero.

Pamiętacie powyższą grafikę z pudełka pierwszego Dooma? Romero we wpisie na swojej oficjalnej stronie postanowił przybliżyć fanom mniej znany szczegół z procesu jej produkcji. Otóż pewnego dnia deweloperska drużyna id Software zebrała się na sesję zdjęciową. Podczas niej wynajęta wcześniej osoba miała popozować nieco z atrapą broni, by zapewnić grafikowi inspirację do stworzenia obrazu, który znajdzie się na opakowaniu z grą. Model ustawiał się w różnorakich męskich pozach przez dobre dziesięć minut, ale żadna z nich nie była doskonała. Nie pomogło nawet zdjęcie koszulki i obnażenie muskulatury. W końcu sfrustrowany Romero postanowił wziąć sprawy w swoje ręce. Zamiast zapewniać wskazówki i opisywać modelowi piekielne sceny z gry, sam zerwał z siebie t-shirta, a nieudolnemu pozującemu polecił się położyć i złapać go za lewy nadgarstek. I tak, w przypływie młodzieńczej niecierpliwości, narodziła się znana wszystkim graczom legenda, prawdziwa ikona wśród kartonowych pudełek.

Nie musi to oczywiście znaczyć, że pod hełmem zawsze krył się Romero, bo raczej nie przypomina on widocznego na dolnym pasku mięśniaka z krótką blond czupryną. Fani mogą jednak tworzyć dowolne teorie i nikt nie może im tego zabronić! Jeśli (podobnie jak autor) zaczynacie układać w głowie nowy kanon tej serii, to owszem, pod koniec Dooma II John Romero-bohater zabija Johna Romero-bossa. I nagle koniec tej strzelanki można odbierać w pewnym stopniu metaforycznie, jeśli ma się też przy okazji odrobinę poczucia humoru.

Firma Atari tworzy… czapki z wbudowanymi głośnikami?

Chyba każdy w pewnym stopniu lubi gadżety, ale Atari mogło nieco przesadzić ze swoim pomysłami. Jak się okazuje, konsola Ataribox nie jest ostatnim urządzeniem, które firma zamierza wprowadzić niedługo na rynek. W ramach współpracy z producentem sprzętu muzycznego Audioware i tworzącym przedmioty kolekcjonerskie przedsiębiorstwem NECA ogłoszono bowiem projekt Atari Speakerhat, czyli czapkę typu fullcap z wbudowanymi głośnikami Bluetooth. Czemu? Tego nie wie nikt, ale motywów działania powyższych firm można się dość szybko domyślić, jeśli dodatkowo wspomnimy, że marketerzy wykorzystają ten produkt do promocji filmu Blade Runner 2049.

Samo urządzenie ma pozwalać na prowadzenie rozmów i odtwarzanie muzyki w wysokiej jakości. Jeśli zaś jakimś trafem w jednym pokoju znajdzie się parę osób, które zdecydowały się na ten… ciekawy zakup, wszyscy będą mogli odtwarzać audio z jednego źródła za pomocą „trybu multiplayer”.

Atari zapowiedziało też, że konsumenci mogą się spodziewać kolejnych „technologii do noszenia” i innych produktów w przyszłości. Tymczasem czapka wchodzi w okres zamkniętej bety [sic], a jedno z dziesięciu nakryć głowy można wygrać w prowadzonym obecnie konkursie.

Atari Speakerhat. Kiedy twoje czoło chce posłuchać muzyki razem z tobą. - Wieści ze świata (Doom, Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, Kingdom Hearts III) 21/7/2017 - wiadomość - 2017-07-21
Atari Speakerhat. Kiedy twoje czoło chce posłuchać muzyki razem z tobą.

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy otrzyma super trudny poziom jako DLC

Wracając nieco do tematu samych gier. Twórcy udanego remastera Crash Bandicoot N. Sane Trilogy postanowili zapewnić graczom ostateczne wyzwanie. Dawno, dawno temu, z oryginalnej gry Crash Bandicoot wycięty został w ostatniej chwili poziom Stormy Ascent. Autorzy nie chcieli, by znalazł się on w ostatecznej wersji produktu, ponieważ był on znacząco trudniejszy od innych i dodatkowo ok. cztery razy dłuższy niż pozostałe lokacje. Ograniczenia czasowe nie pozwoliły jednak twórcom na całkowite usunięcie levelu z dysku, został on więc jedynie zmyślnie ukryty, a gracze odnaleźli prototypowy poziom za pomocą narzędzia Gameshark.

Przez lata Stormy Ascent uzyskało kultowy status i teraz powraca jako darmowy dodatek do odnowionej trylogii na konsoli PlayStation 4. By zmierzyć się z tym koronnym wyzwaniem należy udać się na odpowiednią stronę w sklepie PlayStation i pobrać niezbędne pliki. Uwaga, nawet doświadczeni weterani mogą się koszmarnie sfrustrować, a jeden z czołowych ekspertów potrzebował aż 60 żyć, by w końcu zobaczyć upragniony ekran końcowy. Auć!

Oczywiście nie obyło się bez krótkiego trailera, który zobaczyć można poniżej:

Kingdom Hearts III na PC i Nintendo Switch?

Parę dni temu poznaliśmy przybliżoną datę premiery gry Kingdom Hearts III. Na tytuł poczekamy jeszcze co najmniej pół roku i wedle wcześniejszych informacji miał się on pojawić jedynie na dwóch wiodących konsolach obecnej generacji. Z wywiadu dla japońskiego serwisu Famitsu, którego udzielił dyrektor produkcji Tetsuya Nomura wynika jednak, że zespół rozważa także przeniesienie gry na inne urządzenia. Sam gość nie zdradził żadnych szczegółów i zapewnił jedynie, że deweloper zacznie przenosić KH III na inne sprzęty dopiero po ukończeniu wersji na PlayStation 4 i Xboksa One. Domyślamy się jednak, że w zasadzie mogło chodzić jedynie o dwie platformy: komputery osobiste i konsolę Nintendo Switch.

Kingdom Hearts III jest budowane na silniku Unreal 4, więc przeprowadzka na PC nie wydaje się szczególnie trudnym przedsięwzięciem. Konsola Nintendo może być większym wyzwaniem, z powodu stosunkowo niskiej mocy sprzętu w porównaniu do konkurencji. Wszystkie te opinie pozostają jednak na razie jedynie spekulacjami, a obecnie nie znamy nawet dokładnej daty premiery już zapowiedzianych wersji gry. Pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość.

Galeria obrazków

Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…

Galeria filmów

…jak również najnowsze filmy z gier:

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.