„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o nowy dodatku do Lost Planet 2, turniejach na QuakeCon 2010, problemach firmy Playlogic, przenośnej wersji Call of Duty: Black Ops, skasowaniu Metalocalypse, a także wrześniowym wyłączeniu serwerów gry Exteel. Zapraszamy do lektury.
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o nowy dodatku do Lost Planet 2, turniejach na QuakeCon 2010, problemach firmy Playlogic, przenośnej wersji Call of Duty: Black Ops, skasowaniu Metalocalypse, a także wrześniowym wyłączeniu serwerów gry Exteel. Zapraszamy do lektury.
Firma Capcom zapowiedziała nowy dodatek DLC do gry akcji Lost Planet 2. Rozszerzenie wprowadzi do produkcji nowy tryb rozgrywki, tzw. Rush Mode, w ramach którego maksymalnie czterech graczy jednocześnie będzie mogło wziąć udział w następujących po sobie walkach ze wszystkimi bossami z głównej kampanii podstawowej wersji LP2. Najlepsze wyniki osiągane w Rush Mode będą trafiały do specjalnych Leaderbordsów. W ramach dodatku zawarta zostanie także nowa skórka postaci (Post Modern) oraz aktualizacja do gry, poprawiająca balans rozgrywki. Cena DLC, który zostanie udostępniony najprawdopodobniej w połowie przyszłego tygodnia, została ustalona na poziomie 240 punktów Microsoftu (X360) oraz 2,99 euro (PS3).
W trakcie imprezy QuakeCon 2010, startującej już 12 sierpnia, odbędzie się szereg turniejów w przeglądarkową, darmową produkcję Quake Live, w ramach których organizatorzy przewidzieli szereg wygranych o łącznej wartości 50 tysięcy dolarów. Szczegóły na ich temat znajdziecie na łamach oficjalnego serwisu internetowego poświęconego QuakeCon 2010.
Holenderski wydawca i producent Playlogic (Fairytale Fights) ma spore problemy finansowe. Firma w 2009 roku odnotowała stratę na poziomie 20,3 milionów dolarów i została zmuszona o wystosowanie prośby o przesunięcie terminu spłaty długów. Jednocześnie dowiedzieliśmy się, że Holendrzy rozpoczęli batalię sądową z koncernem Koch Media, który jest winny Playlogic ponad 2 miliony dolarów (z tytułu sprzedaży ich gier).
Studio N-Space pracuje nad przenośną wersją strzelaniny Call of Duty: Black Ops. W produkcji, opracowywanej z myślą o DS, znajdzie się wiele zróżnicowanych misji, które posiadacze konsoli Nintendo rozgrywać będą z perspektywy pierwszej osoby. Nie zabraknie wśród nich zadań rozgrywanych na pokładzie śmigłowca, a także w przestworzach, za sterami eksperymentalnego myśliwca. W ramach Call of Duty: Black Ops na DS-a znajdzie się także opcja wieloosobowa, podzielona na rywalizację (maksymalnie sześciu graczy, system Perków), a także kooperację (dla dwóch osób). W grze nie zabraknie także dodatkowych wyzwań. Premiera przenośnej edycji nowego CoD odbędzie się w tym samym czasie, co debiut odsłon przeznaczonych na PC, Xboksa 360, PlayStation 3 i Wii, czyli w listopadzie bieżącego roku.

Do zachodniej premiery interesującej platformówki Lost in Shadow na Wii nie dojdzie w 2010 roku. Z informacji zawartych na najnowszym zwiastunie dzieła firmy Hudson wynika, że gra zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych 4 stycznia 2011 roku. Do Europy trafi zapewne nieco później. W Lost in Shadow gracz przejmuje kontrolę nad cieniem bezimiennego chłopca, podejmując się próby zdobycia tajemniczej wieży. W wyprawie towarzyszy mu istota związana z żywiołem powietrza – mały duszek o imieniu Spangle. Gra pod względem klimatu przywodzi na myśl dokonania studia Team ICO (konkretnie przygodowe Ico).
Gry akcji o tytule Metalocalypse: Dethgame, zapowiedziana niemal dokładnie rok temu, została skasowana. Brutalna produkcja, nad którą pracowało studio Frozen Codebase (wspierane finansowo przez firmę Konami), miała należeć do gatunku chodzonych bijatyk i trafić do oferty serwisów Xbox Live Arcade i PlayStation Network. Według nieoficjalnych informacji odpowiedzialne za kasację jest szefostwo stacji telewizyjnej Adult Swim (gra powstawała na bazie jednej z jej serii).
Firma NCsoft ogłosiła, że z dniem 1 września wyłączone zostaną serwery sieciowej strzelaniny Exteel. Już teraz przestał jednak funkcjonować system mikrotransakcji – mogą z niego jeszcze korzystać wyłącznie te osoby, które zgromadziły na swych kontach zapas kredytów. Pod koniec sierpnia będą one mogły przeznaczyć je na zakup wszystkich przedmiotów zawartych w grze, gdyż ich ceny obniżone zostaną do kwoty 1 kredytu.
W 2011 roku LEGO Group wyda grę karcianą bazującą na świecie znanym z gry MMO Lego Universe (premiera 26 października). Jej opracowanie zostało zlecone firmie Dire Wolf Digital.
W Sieci opublikowana została potencjalna lista wszystkich wojowników, w których będziemy mogli się wcielić w bijatyce Marvel vs Capcom 3: Fate of Two Worlds. Źródłem przecieku okazała się redakcja francuskiego serwisu PS3Gen, który natknął się na zestawienie w kodzie źródłowych japońskiego serwisu internetowego firmy Capcom. Producent gry nie skomentował tych doniesień, choć w Sieci pojawiły się już sugestie, że lista nie jest prawdziwa.
Studio Irrational Games, mające w dorobku pierwszą odsłonę BioShocka, uruchomiło w Sieci stronę internetową zwiastującą ujawnienie tajemniczego Project Icarus. Producent ujawni swoje nowe dzieło najprawdopodobniej 11 sierpnia, kiedy to Ken Levine przedstawi nam przyszłe plany studia.
Firma Capcom osiągnęła w kwartale zakończonym 30 czerwca bieżącego roku przychód na poziomie 218,5 miliona dolarów (2,4% niższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego). Jednocześnie japoński producent i wydawca odnotował 90% stratę w kontekście zysków – wartość ta spadła z 25,3 milionów dolarów do niespełna 3 milionów dolarów. Głównym powodem słabszych rezultatów była niższa, niż zakładano sprzedaż gry akcji Lost Planet 2.
Polecamy Waszej uwadze najnowsze obrazki w galeriach...
Monster Jam: Path of Destruction
Mass Effect 2: Lair of the Shadow Broker
...a także najnowsze filmy z gier:
Alan Wake: The Signal - film startowy
Bakugan Battle Brawlers: Defenders of the Core
Gramy w Kane & Lynch 2: Dog Days Gramy!
Gramy w StarCraft II Gramy!
Gramy w StarCraft II - część druga Gramy!
GRYOnline
Gracze
Steam
0

Autor: Piotr Doroń
Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.