Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikBijatykiPS3X360
Okładka Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds (PS3)

Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds

Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds jest trzecią odsłoną cieszącego się sporą popularnością cyklu zręcznościowych bijatyk 2D, w którym naprzeciwko siebie stają bohaterowie gier firmy Capcom oraz komiksów wydawnictwa Marvel.

Bijatyki | komiksy | superbohaterowie | multiplayer | na 2 osoby | crossover | 2.5D | Marvel Comics | podzielony/wspólny ekran

Okładka Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds (PS3)

producent: Capcom

wydawca: Capcom

wydawca PL: Cenega S.A.

Strona oficjalna

data premiery gry:

15lut2011

X360 PS3

Marvel vs Capcom 3: Fate of Two Worlds to trzecia odsłona popularnego crossovera, angażującego do walki bohaterów z gier firmy Capcom oraz najbardziej znanych przedstawicieli uniwersum Marvela. Bijatyka – wzorem Street Fighter IV – łączy w sobie trójwymiarową oprawę graficzną ze stylem rozgrywki charakterystycznym dla dwuwymiarowych przedstawicieli gatunku.

Głównym producentem Marvel vs Capcom 3 jest Ryota Niitsuma, twórca ciepło przyjętej bijatyki Tatsunoko vs Capcom, wydanej na automaty arcade i Wii. Firma Capcom wybrała go głównie z uwagi na niezwykłą umiejętność zarządzania projektami, w których na pierwszy plan wysuwa się widowiskowość oraz konieczność dawania graczowi wielkiej radości z uczestniczenia w rozgrywce.

W Marvel vs Capcom 3 powracają trzyosobowe drużyny (jeden z największych atutów „dwójki”), wymuszając na graczu konieczność stosowania przemyślanych taktyk wykorzystujących atuty wszystkich dostępnych postaci. Tych ostatnich znalazło się w grze około 40. Wśród nich znaleźli siuę tacy bohaterowie, jak: Captain America, Albert Wesker, Deadpool, Amaterasu, Doctor Doom, Arthur, Dormammu, Chris Redfield, Hulk, Chun-Li, Iron Man, Dante, Magneto, Felicia, M.O.D.O.K., Jill Valentine, She-Hulk, Morrigan Aensland, Shuma-Gorath, Nathan Spencer, Spider-Man, Ryu, Super-Skrull, Trish, Thor, Tron Bonne, Wolverine, Viewtiful Joe, X-23 oraz Zero.

Gra oferuje nie tylko wysokiej jakości mechanikę rozgrywki, ale również szalenie efektowną oprawę graficzną. Za jej generowanie odpowiedzialna jest zaawansowana wersja silnika MT Framework, wykorzystanego przez Capcom m.in. w Resident Evil 5 oraz Lost Planet 2. Sama grafika została utrzymana w konwencji komiksowej, przywodzącej na myśl Street Fighter IV (aczkolwiek nieco innej i lepszej jakościowo z uwagi na zrobienie użytku z lepszej bazy technologicznej), prezentując zmagania w rozdzielczości 1080p. Mimo że gra jest trójwymiarowa, styl rozgrywki został zapożyczony z bijatyk 2D. Na płycie z grą zapisano również niezwykle rozbudowaną ścieżkę dźwiękową, składającą się z ponad 1000 utworów (w dużej części remiksów kompozycji znanych z poprzednich odsłon serii).

Marvel vs Capcom 3 to nie tylko opcja rozgrywki dla pojedynczego gracza, ale także rozbudowany sieciowy tryb multiplayer, umożliwiający toczenie walki z graczami z całego świata.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / wspólny ekran    

Nośnik: 1 BD

Ocena czytelników: 7,4 / 10 na podstawie 122 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 8,6 / 10 na podstawie 45 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 239,99 PLN

Gry podobne do Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds

Klasyfikacja PEGI Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds

Microsoft Xbox 360

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds - recenzja gry
Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds - recenzja gry

Recenzja 2 marca 2011, 08:07

Niewielka liczba trybów dla pojedynczego gracza nie odnajduje przeciwwagi w bujnym multiplayerze: tam też jest ubogo. W multiku tworzymy swoją wizytówkę (bardziej rozbudowaną niż w Street Fighter IV, tym razem gra przedstawia na niej dość wnikliwą analizę naszego stylu i ulubionych postaci), po czym wkraczamy do walki. Rankingowej lub nie. Do meczów możemy wchodzić pojedynczo albo skorzystać z systemu lobby. I tu jest pies pogrzebany, bo każdy z tych trybów ma ewidentne wady na gruncie użyteczności. Wyszukiwanie meczów ranked/unranked w większości przypadków nie działa, gra po kilkunastu sekundach myślenia zwraca komunikat, że nie udało się połączyć. Serio, Capcom? Najważniejszy element bijatyki i dostajemy do tego stopnia wadliwy kod sieciowy? Żeby nie było: sprawdziłem to na trzech różnych łączach internetowych. Jeśli zaś chodzi o lobby, z możliwością połączenia jest lepiej, ale tam z kolei jest... nudno. Mamy pokój dla maksymalnie ośmiu osób, które toczą maksymalnie jeden (!) mecz w danej chwili. Czyli jeśli przegramy, czekamy na swoją kolej dobrych 10 minut. Bez możliwości oglądania starcia kolegów, bez czegokolwiek. Beznadzieja.

X360
PS3