Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 kwietnia 2007, 12:06

autor: Piotr Doroń

Technologia Stream Processing Engine ułatwi produkcję innowacyjnej MMORPG firmy BioWare

Pierwsza MMORPG BioWare ma być innowacyjna i rozbudowana, co w efekcie powinno przełożyć się na pozostawienie pozostałych gier z tego gatunku daleko w tyle. Wiemy już za pomocą jakich narzędzi wymieniona wyżej firma będzie chciała tego dokonać. Posłuży temu Stream Processing Engine – zaawansowana technologia analizy danych stworzona przez StreamBase Systems.

Pierwsza MMORPG BioWare ma być innowacyjna i rozbudowana, co w efekcie powinno przełożyć się na pozostawienie pozostałych gier z tego gatunku daleko w tyle. Co więcej, ma ona osiągnąć poziom złożoności fabuły charakterystyczny dotąd tylko dla epickich pozycji cRPG przeznaczonych dla pojedynczego gracza. Wiemy już za pomocą jakich narzędzi wymieniona wyżej firma będzie chciała tego dokonać. Posłuży temu Stream Processing Engine – zaawansowana technologia analizy danych stworzona przez StreamBase Systems.

Z informacji przedstawionych przez StreamBase Systems wynika, że głównym zadaniem Stream Processing Engine w przypadku MMO BioWare będzie przechowywanie, przetwarzanie i przekazywanie w czasie rzeczywistym ogromnych ilości danych. Technologia ta ma umożliwić nieustanne monitorowanie wszelkich interakcji zachodzących pomiędzy graczami, jak i czuwać nad poprawnością funkcjonowania rozbudowanego systemu misji, zadań i questów składającego się na fabułę.

Dzięki Stream Processing Engine BioWare będzie również w stanie na bieżąco kontrolować i naprawiać wszelkie problemy i błędy, które mogą utrudniać rozgrywkę. Obserwacja obejmie także graczy – łamanie prawa i reguł będzie karane automatycznie.

Silnik StreamBase Systems zostanie ponadto wykorzystany w procesie graficznego kształtowania świata produkowanej aktualnie MMORPG. Skorzystanie z jego możliwości w fazie developingu pozwoli relatywnie skrócić czas produkcji i ułatwić wprowadzanie ewentualnych późniejszych zmian w samej grze.

Więcej informacji na temat samej gry poznamy zapewne już wkrótce. Jej producentem jest studio BioWare Austin.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej